Syyskuun turinat

Mulla on yöt melko ihmeellisiä jo pelkästään mun jännäriunieni takia :D välillä näkee ihan pelottavia unia ja mä oon nähny nyt joka yö unta useamman viikon ajan.. yöllä joudun vähintään kerran nouseen vessaan..

ja viime yön unesta vähä osviittaa niin näin unta että, meidän sängyssä oli valkosia siiliä kaks :D että kovin on kummallisia.
 
Ompas taas hyvä aika mulla täällä kirjoitella, silmät ristissä tähän aikaan illasta/yöstä :D mut ei vaan ehdi oikein muulloin kirjoitella ku sillon kun talonväki nukkuu :) ja sit väsynein silmin lukee muiden juttuja ja ei oikein järjellä jaksa lukea ja ajatella.

No mut siis, täällä samoja ajatuksia tästä oman tilan stressaamisesta, en osaa oikein ikinä stressata mistään tai jossitella asioista ylipäätään. Tämä raskaus menee miten menee ja tapahtuu mitä tapahtuu, ei kannata ajatella etukäteen mitään pahaa tms. kuten joku sanoikin, ei se stressi ainakaan hyvääkään tee pikkuiselle masussa. Toki on aina omia pieniä arkipäivän murheita, mut niinhän meillä kaikilla ja se on elämää :)

ja tuosta yöllä pissaamisesta, mun pitää käydä kerran joka yö vessassa ja muistan esikoisen loppuodotuksen aikana se oli noin 4 kertaa yössä, parin tunnin välein. Eli pahenee vain :D

Voimia kaikille ketkä vielä kamppailee pahan olon kanssa ja muidenkin asioiden! <3
 
Piti tulla kommentoimaan tuota wc-käyntiasiaa... Minulla on viimeiset 2 vkoa ollut aivan järjetön vessahätä ja olen herännyt siihen kuuden aikoihin. Hätä liittyy aivan selvästi siihen, että kohtu painaa nyt paljon virtsarakkoa. Minä muistelin, että esikoisen raskaudessa keskivaiheilla en käynyt ollenkaan vessassa ja loppuraskaudessakin nukuin koko yön tai kävin kerran. Eli ei siellä wc:ssö välttämättä tarvi alvariinsa juosta, jos oma anatomia kestää täyden rakon ;)
 
Moikka.

Pitänyt taas kiirettä monestakin syystä, ja täällä on ihan ulapalla kun teksitä on tullut niin paljon.


Täälläkin on niitä omituisia unia riittänyt. :D Aamulla oikeen naurattaa kun ne on niin älyttömiä.

Huuhkaja: En minäkään ole kovasti stressanut. Kuten sanoit, ei tässä vaiheessa voi oikein mitään jos jotain menee pieleen, pitää vaan ottaa asiat vastaan. Osasyynä varmaan se että tämä on jo kolmas ja osaa joihinkin juttuihin suhtautua jo eri tavalla. Myös kaksi aiempaa lasta pitää kiireisenä niin ei paljon ehdi ajatella raskautta. Toki synnytyksen lähestyessä varmaan alkaa taas vähän stressiäkin nousta. Mulla kyllä nekin on menneet hyvin, joten ei varsinaisia pelkoja ole.

Toivottavasti Eevi alkaisi pysyä jo terveempänä. Syötkö maitohappobakteereita?

Oma napa: Mulle tuli nyt töihin lähtö (olen siis ollut kotona lasten kanssa opiskeluita ja pieniä sivutöitä lukuunottamatta 4 vuotta) ja kova järjestely käynnissä että saisi lapset hoitoon. Tuntuu olevan aika tiukassa hoitopaikat.. :S

Ihanaa kuitenkin päästä töihin. Edelliset äitiylomat ja vanhempainvapaat on menneet minmirahalla, nyt tämä työjakso tulee täydelliseen saumaan ja tukien määrkin pompsahtaa reilusti ylöspäin, ihanaa! Melkein kymmenen vuotta kun on kituutellut pienillä rahoilla (opintotuet, lainoja en ole tykännyt ottaa) niin on ihan mukavaa saada oikeen palkkaa. :) Paremmin sitten taas jaksaa olla kotonakin kun saa pienen tauon tähän koitäitiyteen.

Täällä arvotaan otettaisiinko äitiyspakkausta vai ei. Vaatetta on niin jumalattomasti muutenkin.. Toisaalta se on ollut mukava juttu, kahdelta edelliseltä on otettu.

Olo on hyvä. Ällötykset helpottamaan päin.Vajaan kahden viikon päästä olisikin sitten taas neuvola ja eka kolmannes ohitettu..

Atooppisesta ihosta kärsivien suosittelen käymään kyllä yksityisellä jos suinkin mahdollista. Itse kävin ja ihan turhaan olen taas kärsinyt. Monta rasvaa sain takaisin käyttöön ihotautilääkärin luvalla. Toki hyvä että neuvolassa varoittavat ja kieltävät, hyvä tarkistuttaa asiantuntijalla asiat.. Ja enpä silti niillä yhtään ylimääräistä halua lotrata.

Mukavaa tulevaa viikonloppua!




 
Merihevonen: Joo en mä tuskin oo siihen 4D:hen menossa, ellei jostain syystä tuu jotain erityistä vielä esim rakenneultrassa. Alkuviikosta harmitti lähinnä toi et trisomiaseula epäonnistui, niin mietin saisko 4D:sta sit jotain irti lisää(rakenteet ym tarkemmin et jos ois jotain tyyppilöydöksiä trisomiaan). Mut nyt oon rauhoittunut senkin suhteen :)

Musta on ihan ok käydä ylimääräisissä ultrissa jos on itsellä joku huoli tai mietityttää kauheesti et onko kaikki hyvin, mut en mäkään silleen sen pelkän ihanuuden takia menis:) kyllä ne lääkäritki varmaan ihmettelee jos ei oo mitään syytä..? sitä mä vähän itse asiassa oon miettinytkin, että ehkei sitä dvd:ta tuu sitten jälkeenpäin niin katottua...ainakaan sitten kun se vauva jo on maailmassa.

äitiyspakkauksesta: jollain tapaa houkuttelis, kun se on nii mukava saada :D, mut taitaa tota vaatetta ja tavaraa olla niin paljon ettei oteta sitä.

öistä:mullakin unettomuutta, osin pahoinvoinnin takia,mut muutenkin, tänään heräsin neljältä esikoisen unissapuhumiseen ja en saanut unta enää ollenkaan sen jälkeen(vieläkään). viime raskaudessa valvoin vasta ihan loppuraskaudesta. lisäksi näen kauheest painajaisia ja moni asia murehdututtaa, ja varmaankin ihan turhaan. näen "ajankohtaisia" painajaisia, tällä hetekllä mennyt muutamana yönä esikoisen kaappausunia jne...hö. oon vissiin aikamoinen huolehtija. ainakin öisin.

Muikkis: Paljon tsemppiä hääjärjestelyiden loppusuoralle! tuuhan kertomaan sitten millaset häät oli<3
 
En tiiä minne tää taas kuuluu mutta säikähdin tiistaina, kun aloin kuuntelemaan sydänääniä. Hienostihan ne kuului, mutta mikä se ihme tauko siinä tykytyksen välissä aina on.. Eli siis tiiän, miten sikiön sydän lyö, hurjaa vauhtia, mutta ei siinä tuu normaalisti mitään pieniä taukoja, no täälläpä tuli.. Tykytti 8 krt, yks väli, 7 krt, yks väli, 9 krt, yks väli... Se väli oli siis aina yhden sydämenlyönnin mittänen.. Googletin ja siellä oli puhuttu jostain sikiöaikaisesta rytmihäiriöstä ja monet oli kyllä kirjoittanu, että ei vaarallista, mutta kyllähän tuollanen säikäyttää varsinkin kun edellinen raskaus meni miten meni... Voi kun toivon että ultrassa ei TAAS kerrottais huonoja uutisia :( Pelkään vaan, että mitenhän kestän jos taas ois jotain pielessä :( Eilen yhden kerran jätti taas lyönnin välistä, mutta muuten kuului hienosti, saapa nähä mitä se tänään sanoopi..
 
Siilineiti: en oo syönyt maitohappobakteereita, kyselin tänään neuvolassa että mitä mä voni tehä et tää vastustuskyky paranee niin se sano et d-vitamiinia sit sanoin et syön eikä auta. se ei oikee osannut auttaa mua ku sano kyseisistä vaihtoehdoista mitä luettelin et auttaako niin sanoi että niistä ovat tutkijat hyvin paljon eri mieltä toisten kanssa, eli kaipa se o vaa kokeiltava, hän suosittelio mulle että otan influenssa rokotteen jonka saa meidän neuvolas ilmaseks raskausaikana, noh katotaa, jos koittais vaik niit maitohappobakteereja seuraavaks
 
Minun aamu alkoi tänään Panadol Hotilla emoticon
Esikoinen nyt toista päivää flunssassa, ja nyt yrittää minutkin saada petiin... :/

Sain aikaistettua uutta neuvola-aikaa ensi maanantaille sen torstain sijaan, kuuntelemaan niitä sydänääniä, kun ei tän viikon maanantaina nla läääkärillä kuulunut... Tulevana maanantaina on jo 14 viikkoa täynnä, ja silloin pitäisi kyllä jo viimeistään kuulua, vaikka kuinka takana kohtu olisikin.
 
Eevi: Kokeile ihmeessä niitä maitohappobakteereja. Meillä on syönyt koko perhe joelokuusta asti toistaiseksi ei ole flunssailtu. Tiedä sitten kun kunnolla alkaa flunssat jyllätä mutta eipähän tuo nyt kovin iso juttu ole niitä aamupalalla suuhun heittää. D-vitamiini tietty kans on ja ylipäätään hyvin vitamiinien syöminen ruokavaliossa (muutakin kuin tabletit). Toivotaan että apua tulis, ikävää kun on koko ajan kipeänä. :( Toki noi bakteerit vie hetken aikaa ennenkuin niistä alkaa olla apua..

Joo se äitiyspakkaus on ihan ehdoton jos on ensimmäinen lapsi kyseessä! Todella hyvä aloituspaketti. Toiset ei tykkää väreistä mutta musta se on kyllä tosi typerää valitusta jos ilmaiseksi saa tollasen avun. Silloin sitä ei kyllä oikeesti tartte jos kehtaa väreistä valittaa.. Ja kyllä me toisellekin vielä otettiin mutta nyt alkaa olla kaapit niin täynnä vaatteita että hermo menee pienessä talossa. Mutta silti se paketti vähän houkuttas, ois niin kiva lasten kanssa niitä pikkuruisia vaatteita ihmetellä ja oispahan kolmannella jotain ihan omaakin, raasu saa sisarusten vaatteita pitää ihan kyllikseen. :)

Viikonloppuja, taas! Mihin nää viikot nyt alkaa hävitä. :D
 
Käytiin eilen esikoisenkaa siel neuvolassa, sai 3 rokotusta, nyt on todella kova kuume ja mulla liian pieniä panadoleja, täytyy tänään hakea vahvempia. Huomenna adalla 1v synttärit , toivottavasti olis jo parempi, toiset synttärit sit pidetään ylihuomenna, ei oo kiva jos synttärisankari itse on toipilaana
 
Käytiin eilen esikoisenkaa siel neuvolassa, sai 3 rokotusta, nyt on todella kova kuume ja mulla liian pieniä panadoleja, täytyy tänään hakea vahvempia. Huomenna adalla 1v synttärit , toivottavasti olis jo parempi, toiset synttärit sit pidetään ylihuomenna, ei oo kiva jos synttärisankari itse on toipilaana
 

Tänään olin ultrassa.Alkuperäinen laskettu aika oli 11.4 mut nyt se muuttu 19.4. eli viikkoja olis tasan 11+0.Sain uuden ajan kahden viikon päähän kun ei ollu vie tarpeeks iso et oltas voitu niskapoimu juttuu ottaa.oli 41mm ja tarvis ol kuulemma 45mm et voi ottaa.Mut sano jo nyt et ei niskassa näkyny turvotusta ja kuulemma jos ei näy nytkää ni ei pitäs tullakkaa. 

Ja muutenki kaik oli hyvi.Eli näky kaikki osat hyvi ja liikku tosi paljon et oli välil vaikeeta ottaa kuvaa.sydän äänet oli hyvät. :)

Kyllä oli tosi ihana olo ja myös outo olo et niin pieni näyttää jo niin ihmiseltä. :)

 
Vielä ehtii, vielä on syyskuu!

Kävin tänään Odotus&Vauva-messuilla Katajanokalla. En oikein edes tiennyt, mitä odottaa, niin olin kai sitten positiivisesti yllättynyt? Kaks kassillista sälää mä mukaan sain, ja Vauva-lehdenkin tilasin, kun kerran sai 12kk alle neljälläkympillä.
Eniten kuitenkin harmitti kun ei tullut käteistä mukaan (no, ei oo ikinä) niin jäi parit mukavat äitiysvaatteet sitten messuille. Oon tottunut siihen, että yrittäjillä on maksupäätteet mukana niin jotenkin oletin että olis tuollakin. Eipä sinne automaatillekaan olis ollut pitkä matka, ja kyllä mulla vaatteita on kotona, että ei se nyt niin iso menetys ollut kuitenkaan vaikka ilman kuteita jäin.

Päätä on alkanu särkeen aika paljonkin, ja niin särkee nytkin. Maate siis ->
 


lumumba kirjoitti:
äh, nyt harmittaa että itse päätin olla lähtemättä Odotus&Vauva-messuille.Olin jotenkin turhan ennakkoluuloinen siitä että ei siellä kuitenkaan näin varhaisen vaiheen odottajille mitään olisi =/
Tuota Vauva-lehden tilausta olen itsekin pohtinut ja harmittavan hyvä tarjous kyllä heillä ollut. Saa nähdä laitanko mailia ja kysyn että olisiko heillä tuo tarjous muillekin kuin messuvieraille.


Joo itse olin kerrankin lottovoittaja-fiiliksellä, kun en ollut vaan vielä aatellut sitä lehteä tilata. Kerrankin mun kuhnailusta oli hyötyä!
Lisäks mukaan tosiaan tuli erilaisia soseita ja puuroja, tiskiharja (:D), tutti, kosteuspyyhkeitä, infolappusia (mm erilaisia jumppaohjeita) ja muutenkin kaikkea kivaa. Lisäksi messuilla oli myös Niki Strbian, joka on erikoistunut odotusajan kuvaukseen sekä vauvakuviin yms, niin hänelläkin oli oma messutarjouksensa mukana. Oli mukava tavata hänet ihan kasvotusten, itse kun olen valokuvien ja valokuvaamisen ystävä, niin olisi ihan kiva ehkä jonkinlainen kuvaussessio vauvalle/itselle järjestää. Meni vahvaan harkintaan siis!
Olihan siellä sitten toki jo lapsellisillekin kaikkea, mullekin jo rintapumppua kaupattiin edulliseen messuhintaan, mut totesin vaan että enhän mä ees tiedä tuunko sitä tarvitsemaan, niin jos annettaisiin olla vielä..

Mut eiköhän noita Vauva-lehen tarjouksia vielä tule, toivottavasti bongaat sellaisen. Tai jos lehtimyyjät soittaa niin voit vinkata että olisit kiinnostunut mutta on niin kallis! ;)
 


Huuhkaja kirjoitti:
Mut eiköhän noita Vauva-lehen tarjouksia vielä tule, toivottavasti bongaat sellaisen. Tai jos lehtimyyjät soittaa niin voit vinkata että olisit kiinnostunut mutta on niin kallis! ;)


mä ehdin jo lähetellä sinne asiakaspalveluun viesitä =D saa nähdä mitä vastaavat. Netistä löytyi niiden tarjous "9 kk kestotilaus / 9 lehteä, hinta 35,40€ " ja "Saat lahjaksi kätevän vauvan hoitolaukun, arvo 35 euroa." hiukan naurattaapi kun tuossa kylkiäisen tiedoissa lukee että värinä ajaton musta, vain käsinpesu. Itselle tuli heti mieleen että oi miten ihanasti mustassa näkyykään kaikki puklit yms =D
 


Pakko purkaa tänne. Koko viikko on ollu yhtä tuskaa niin sanotusti. Kuten mä sillon neuvola kuulumisiin laitoin, mulla tosiaan oli se viime viikolla ja kuunneltiin sydänäänet,ultrattiin. Sydänääniä ei ainakaan löytyny vaikka hakemalla haettiin ja ultrauskin oli vaikea. 

Nyt mä oon sitte koko viikon pohtinu ja miettiny kaikennäköstä. Tänään varsinkin kun mulla on huomenna 11:00 uus ultra. Mä niin toivon että pikkuinen näkyis että kuuluis. 

Ainakaan tämä ei ole menny kesken.Myös tuulimunaa olen miettinyt. En oikein tiedä tarkalleen mitä oireita on tai muuta.  Sitten mulla on aijemmin ollut kohdun ulkopuolinen raskaus, mietin voiko se toistua? Ei ole tullu mitään vuotoja ja kuitenkin raskauteen liittyviä oireita löytyy. Mä nyt toivon että tää on vaan sitä että viikot on menny sekasi yms. Raskausviikot oon kyllä laskenu sata kertaa, miettiny ja aina päätyny samaan lopputulokseen no toivottavasti tämä nyt ratkeis pian. Ei ole mitenkään ihanaa tämä odottaminen. 

Että tällaista täällä. :(
 
diija90, älä vielä luovuta, alle 12 viikoilla on hankalaa saada dopplerilla sydänääniä eikä se ultrakaan niillä viikoilla ihan helppoa ole. Varsinkin jos vielä on mahdollisuus että viikot olisivat vähemmän. Mutta ymmärrän tuskasi!
 
Takaisin
Top