Syyskuun supinat

basura: Kävin siinä harmonia/harmonie:ssa, ku oli lähempänä. Pieni paikkahan se oli ja odotus tilassa oli melko ahdasta kun monta kerrallaan oottelemassa. Kannattaa ottaa jotain lukemista tai tekemistä. Ite en tajunna ottaa mitään, olisin ottanut kutimet mukaan.
Mites se teijän asunto kuvio menee? Joko varmastinut kaupat ja että pääsette muuttamaan?
Itse sain sokerirasituksesta puhtaat paperit. Arvot oli kuulemma erittäin hyvät.

Tää on niin mun tuuria... Heräsin tuntia liian aikaseen töihin. Rupesin tossa ku linkkiin olin lähössä että mitä se kello oikeesti näyttää... No niin ei oo mikään kiire enää mihinkään [:D]
Jännittävää miehellä on tänään työhaastattelu, toivotaan että saa paikan. Ku tuolla sen nykyisellä työpaikalla on työntekijöillä ja pomolla tosi tulehtuneet välit. Se on semmonen pikkunatsi joka kettuilee ja uhkailee potkuilla. Tosi kannustavaa...

Ite ahkeroin eilen ku oli vapaa päivä. Sain asunnon siivottua, viimesen ikkunan maalattua, verhot ommeltua ja ruokaa laitoin. Päivällä oli tosi kiva mieli että ihanaa ku asunto kunnossa niin illalla tuli yhtäkkiä paha mieli ja semmonen fiilis että oon vaan joku kodinhoitaja... Ihan älytöntä. Taas saa kiittaa raskaushormooneita. [:D]

Onko muilla tullut peittojen heiluttelun jälkeen enemmän supistuksia?
Mulle tuli viikonloppuna ainakin kolme tai neljä supistusta peräkkäin, mutta ei ne kestänyt ku hetken ja olivat kivuttomia.

No jos sitä tästä lähtis kävellen töihin ku on näin hyvin aikaa [:D]

rv 25+2 <3
 
heipa!
 kävin tänään ultrassa ja sanoivat että pikkuinen on vähän iso ikäisekseen. passittivat siihen sokerirasitus juttuun.. onko joku käynyt? mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa ja mitä siinä tehdään? :)
 t: tietämätön
 
citronella: Itse kävin viime viikolla siinä. Ennen sitä 12 tunnin paasto, ei ruokaa ja vettä. Mulle sano että 1 desin saa juoda sinä aikana. Alkuunsa ku sinne meet niin otetaan verta putkeen, sitten juot sen sokerilitkun oisko sitä 0,75 litraa, ei onneksi paljon. Sitten ootetaan tunti siellä paikalla, otetaan taas putkeen verta ja sitten ootetaan toinen tunti ja vielä kolmanteen putkeen verta. Sitten saa lähtee kotiin. Ja kannattaa ottaa evästä tai mennä heti sen jälkeen syömään ja jotain tekemistä oottelu ajaksi.

Ite jouduin sen takia kun olin täyttänyt sen 25 v. , niin täällä päin nykyään menee suoraan lähete siihen vaikkei oliskaan mitään. Ite sain puhtaat paperit ja sano täti vaan että arvot tosi hyvät.
Mutta kannattaa omalta neukkutädiltä kysyy tarkemmin [:)]
 
ALKUPERÄINEN: Bofink
...
Ite jouduin sen takia kun olin täyttänyt sen 25 v. , niin täällä päin nykyään menee suoraan lähete siihen vaikkei oliskaan mitään.
...

 
Minulle annettiin yhteystiedot ajan varaamiseksi (vähän periaatteella "jos kiinnostaa" - ikää 35), mutten aio mennä: Olo hyvä ja kroppa tällä hetkellä kunnossa, joten en halua mennä sotkemaan sitä tuolla testillä ihan vaan huvin vuoksi. Toki menisin varmistamaan, jos kyseessä olisi joku kevyemmin tehtävissä oleva testi tai jos jokin antaisi epäillä, että syytä olisi testata. Monesti tästä testistä puhuttaessa käytetään sanoja "täytyi mennä", "jouduin menemään" jne, mutta kyllä nämä ovat ihan huvin ja urheilun vuoksi tehtäviä, jos ei todellista epäilyä ole - vähän samaan tapaan kuin sikarokotteet ja muut [;)] Kattos vaan, siirsin mielipideosastoni supinoihin, pahoittelut... :P
 
Bofink: Siis teilläkö testataan kaikki yli 25-vuotiaat? [:-] Onpas outoa. Koosta ja muusta huolimatta? Onneksi meillä ei, ikää kun on itsellä 30 eikä tarvitse tuota miettiä kun arvot on olleet kunnossa joka kerta.

Minä en muuten ikinä pärjäis puolta vuorokautta desillä vettä, en ikinä!! Syömättä vielä menee mutta vettä on saatava. nimim. vesipullo aina mukana [8D]
 
Meillä on ainakin sama juttu, kaikki yli 35-vuotiaat laitetaan sokerirasitukseen. Luulin että näin olis joka paikassa, mutta näköjään onkin paikkakuntakohtaista.
 
Kyllä mä ymmärrän että yli 35-vuotiaat, se on varmaan täälläkin, mutta että kaikki yli 25-vuotiaat, se kuulostaa oudolta... 
 
Ja tulipahan kirjotusvirhe tuohon edelliseen viestiin, siinä piti lukea että kaikki yli 25 -vuotiaat. [:D]
 
Joo neukkutäti sano että se on muuttunut lähiaikoina niin että kaikki jotka on täyttäneet 25v ennen raskaaksi tuloa niin laitetaan automaattisesti lähete sokerirasitukseen, vaikkei olisikaan mitään rasitteita. Että näin täällä päin. Mutta onpahan varmistus ettei oo mitään.

Vitsit että harmittaa tosi paljon, ku tänään tuli postissa saapumisilmoitus äippäpaketista ja mä en pääse sitä hakee vasta ku huomenna. Mies on iltavuorossa töissä ja posti kerkee mennä ennen sitä kiinni. Ja ei oo ku yksi auto ja se on miehen käytössä.
Ei millään malttais oottaa huomiseen ku sitä on niin paljon ootettu että pääsee hypistelmään ihania juttuja...

Ihanaa ku nyt saa sen äippäpaketin, vloppuna saadaan vaunut meille ja katotaan miehen äitin kanssa miehen pikkuveljen vanhat vaatteet läpi mitä huolitaan meille [:)]
 
höö.. ei täällä meilläpäin joudu sokerirasitukseen vaiks just eilen pläiskähti mittariin 36 vuotta [8|] toki neukkutäti sanoi että saattavat ehkä sen lokakuun tarkistusultran jälkeen passittaa testiin jos sälli edelleen olevinaan kauhian suuri.. riipuu vähän et mitä mieltä siellä olevat..

Eilen täyttelin kelan sivuilla lomakkeitakin, lomitustoimistosta pitää pyydellä liput ja laput jo, lehdenjaosta laskeskelevat sen puolivuotta varmaankin vast siellä marraskuulla [:-] hokasin juuri että mun kannattaa ottaa sen puolenvuoden mukaan, kun tuos kesällä ehti kuitenkin olla lomatuurauksia lehdenjaossa että lomituksia talleilla niin taitaa tulot jopa sitten tuplaantua jos en ihan väärin laskeskellut yön pimeinä tunteina [:D] solis hyvä se, 2008 oli kehnohkot tulot kuitenkin...
 
ALKUPERÄINEN: epelation

höö.. ei täällä meilläpäin joudu sokerirasitukseen vaiks just eilen pläiskähti mittariin 36 vuotta


Se johtuu siitä, että sulla on jo aiempia raskauksia. Se 25 v. koskee ensisynnyttäjiä.
 
Onko täällä muita Oulusta joille ei ole puhuttu mitään sokerirasituksesta? (yli 25 v ja ensisynnyttäjä)
 
Kuules rozie, mä luulen että sinä olet niin hoikka että et siksi tarvi moista rasituskoetta :) Mulle terkka sanoi (ja siis sama neuvola kyseessä!) että "melkein kaikkihan sinne joutuu" mutta ei varmaan vaan tohtinut sanoa että minä nyt vaan olen niin pulska (bmi 26-27) että syön varmaan liikaa sokeria, testiin mars :) Voihan se riippua ihan neuvolan tädistäkin miten helposti sinne passittaa, mutta luulisin että painoindeksillä on jotain tekemistä.

Mulla onkin mennyt melkein koko viikko saikulla kun tuli flunssa pahan yskän kanssa, pahentaa vielä tätä ilmaantunutta hengenahdistusta. Lääkäri vaan passitti lepäämään ja juomaan lämmintä. Toivottavasti viikonlopun aikana paranee.

Onkin tullut neulottua tällä viikolla ihan urakalla menneidenkin vuosien edestä! Vauvalle on tullut villatakki, tumput ja pipo, pitäis vaan höyrytellä ja ommella saumat, ja työn alla on nytten kypärämyssy. Itselle pyöräytin pitsibaskerin. Ja olen erittäin ylpeä tähänastisista saavutuksistani kun en mikään loistava käsitöissä kuitenkaan ole [:D]
 
ALKUPERÄINEN: Kressida

ALKUPERÄINEN: epelation

höö.. ei täällä meilläpäin joudu sokerirasitukseen vaiks just eilen pläiskähti mittariin 36 vuotta


Se johtuu siitä, että sulla on jo aiempia raskauksia. Se 25 v. koskee ensisynnyttäjiä.

 
No täällä Vantaallakin sitten vielä niin, että vaikka olisi ensisynnyttäjäkin ja 35 v. niin "jos tuntuu siltä, niin voit mennä" -asenteella :)
 
Kauhiasti tuntuivat neuvolassa olevan huolissaan siitä, kun en ole kovastikaan kiinnostunut mistään valmennuksista ja muista :) "Tieto lisää tuskaa" on oma valttini tässä asiassa: Niin kauan kun tuntuu hyvältä, ollaan vaan. Sitten jos ei tunnu, selvitellään lisää. On kai nuo aina ulos tulleet ja ammattilaisiahan ne siellä synnärillä ovat kivunlievityksen ja sen sellaisen suhteen, ja jos tiedän mistä ovesta kävellä sisään sitten kun aika on, niin eiköhän se riitä, virn :P Yritän siis auttamattomasti olla lietsomatta itseeni pakokauhua...
 
Sadepilvi: No sen perusteella olen tähän asti ajatellutkin siltä säästyneeni, mutta jos muualla joutuu pienemmätkin siihen... Ei sillä, en minä valita [:D]... Ja kaipa ne kunnossa olevat arvot virtsanäytteissä vaikuttaa myös asiaan. (kuitenkin heti ens kerralla pistäävät testiin) 
 
Minä kävin eilen sokerirasituksessa (30 v ja BMI 26). Tänään kuulin neuvolassa tulokset ja arvot olivat reilusti alle raja-arvojen joten raskausajan diabeteksestä ei tarvi olla huolissaan. Toki makea on maistunut ihan liikaa (siis koko ajan). Nyt tein päätöksen, että viikossa on yksi karkki- ja herkkupäivä.

Ja itse kokeesta. Kauheasti kaikki aina pelottelee, kuinka kauhea se on. Ainut hankala oli olla syömättä ja juomatta (lasin vettä join, koska janotti niiiiin kauheasti) 12 h. Onneksi koe oli heti aamulla. Ensin otettiin verikoe. Sitten juotiin "litku" (väljähtyneen kokiksen makuista, kylmää). Litkun juominen ei tuottanut mitään ongelmia, koska oli niin jano. Vaikka en kokiksesta niin välitä, meni alas ihan helposti. Sitte ooteltiin tunti, verikoe ja taas tunti odotusta ja uusi koe. Kannattaa varata lukemista mukaan. Eli helppo nakki. Menisin helposti uudestaankin.Nyt on muutenkin helpo olla, kun tietää, että kaikki on kunnossa siltäkin osin.
 
ALKUPERÄINEN: Wii

Minä kävin eilen sokerirasituksessa (30 v ja BMI 26). Tänään kuulin neuvolassa tulokset ja arvot olivat reilusti alle raja-arvojen joten raskausajan diabeteksestä ei tarvi olla huolissaan. Toki makea on maistunut ihan liikaa (siis koko ajan). Nyt tein päätöksen, että viikossa on yksi karkki- ja herkkupäivä.

Ja itse kokeesta. Kauheasti kaikki aina pelottelee, kuinka kauhea se on. Ainut hankala oli olla syömättä ja juomatta (lasin vettä join, koska janotti niiiiin kauheasti) 12 h. Onneksi koe oli heti aamulla. Ensin otettiin verikoe. Sitten juotiin "litku" (väljähtyneen kokiksen makuista, kylmää). Litkun juominen ei tuottanut mitään ongelmia, koska oli niin jano. Vaikka en kokiksesta niin välitä, meni alas ihan helposti. Sitte ooteltiin tunti, verikoe ja taas tunti odotusta ja uusi koe. Kannattaa varata lukemista mukaan. Eli helppo nakki. Menisin helposti uudestaankin.Nyt on muutenkin helpo olla, kun tietää, että kaikki on kunnossa siltäkin osin.

 
Ehkä se monelle onkin enemmän aika/vaiva -kysymys, eikä niinkään itse koe. Tokihan jos ei mitään vaivaa/oireita/kohonnutta riskiä ole, tuntuu hullulta sekoittaa kroppaansa juomattomuudella/syömättömyydellä ja sillä litkulla. Mutta näen myös asian niin, että on ihmisiä, jotka luottavat mieluummin lukemiin kuin tuntoihinsa ja mielellään varmistelevat terveyttään, joten heidän on hyvä mennä, jotta saavat mielenrauhan :)
 
 Eniten tossa pelottaa se odottelu ja kun ei saa syödä mitään kun mun pitää syödä aina heti kun herään tai tulee tosi huono olo ja alan oksenteleen :/
Ja vielä kun siinä piikitetään nii paljon ja pelkään pistämistä toosi paljon nii mulla tulee huono olo siitä vaikka olisin syöny niin saa nähdä miten käy :/
 
Takaisin
Top