Syyskuun supinat

Tervehdys kesalomilta - nyt on aikaa mietiskella ja yrittaa tuntea vauvan liikkeet, vaan ei viela MITAAN.. Alkaa ihan hermostuttaa kun joka paikassa sanotaan etta 23. viikolla ihan selkeat potkut yleensa tuntuu. Onko muilla tallaista tapausta vai oletteko jo alkaneet tuntea liikkeet? Tiedan etta on kovin yksilokohtaista mutta nyt alkaa huolestuttaa. Istukka on siis jotenkin ylhaalla (ihan 'normaalissa' paikassa ja lapisvetta sopivasti).

Muuten menee mukavasti, lentomatkat (6+2+11 tuntia) ei tuntuneet missaan ja toivottavasti edessa olevat 11+6 menee yhta mukavasti - sita ennen yritan rentoutua ja kuulostelen pikkumiesta..

Ensimmasta kertaa raskaana ja +35vuotias, mutta kukaan ei ole viela puhunut mistaan sokerirasistus testista, pitais varmaan kysaista..

Hyvaa syyskuun loppupuolta!
 
Yöllinen tervehdys...

Taas ne hormonit valvottaa ja täällä kukutaan aivan hereillä vessareissun jäljiltä, kun muu kylä nukkuu. Kyllä mullekin kelpais nukkua, kun lapsukainenkin vetelee sikeitä. Huomisesta tulee pitkä päivä, kun mieskin joutuu pitkästä aikaa paiskimaan lauantain kunniaksi töitä, eikä meillä noita päiväunia aina suoda otettavan.

Omanapa: Kiva kuulla, että lennot sujuivat muitta mutkitta. Pidetään peukkuja tuolle seuraavallekin lentorupeamalle.

Noista liikkeistä sanoisin sen, että liikkeiden tunteminen riippuu paljon istukan paikasta (-> jos istukka on kohdun etuseinässä, se vaimentaa noita potkuja) ja siitä, missä asennossa pienokainen kelluskelee kohdussa (-> jos lapsukainen köllöttelee selkäranka napaasi päin ja hän potkii selkärankaasi kohti, liikkeiden tunteminen on hankalampaa). Ja jos lapsukainen on "rauhallista sorttia", niin silloin tulee tietysti vähemmän hetkiä, jolloin liikkeitä olisi mahdollista tunnistaa. Mutta siltikin luulisin, että tuossa vaiheessa joitain tuntemuksia liikkeistä olisi jo tullut, koska vauvelit tuppaavat pyörimään vedessä... Toki jokainen odottaja on yksilö ja jokainen meistä kokee tuntemukset eri tavalla, mutta jos sulla on ollut kaikki lekurissa ok, niin luottaisin siihen, että asiat ovat edelleen mallillaan.

Yleensä nuo masuasukit villiintyvät silloin, kun äiti käy lepäämään ja vastaavasti päivällä äidin liikkuessa masussa vedellään sikeitä. Mulla usein nukkumaan mentäessä alkaa vilske käymään masussa (ei niinkään päivisin), mutta ylättävän rauhallista se meno siltikin vielä on. Joskus sitä jää miettimään, oliko tuntemus vain ilmaa suolen pätkässä vaiko vauvan liikehdintää... Viime raskaudessa neuvolasta neuvottiin juomaan jotain makeaa mehua, jos vauva oli pitkään hiljaa, eikä liikkeitä muuten saanut tuntumaan. Sokeria saadessaan vauvalla alkoi aina hirmuinen "discoteekki" ja liikkeitä oli helpompi metsästää.

Noi sokerirasitukset seulotaan Suomessa aika herkästi, eikä siellä toisella mantereella välttämättä tuollaista tutkimusta teetetä edes noilla 35-vuotiailla. Kannattaa varmaan kysellä asiaa.

Espoossa seulottiin viime vuonna ainoastaan, jos oli "syytä" tai kuului raskausdiabeteksen riskiryhmään. Itse jouduin seulontaan vasta pari viikkoa ennen laskettua aikaa, koska silloin sattui tulemaan vähän sokeria "läpi" neuvolan virtsakokeessa ja "Jorvi vaati tällaisissakin tapauksissa testintekemistä". Nyt heti alkuraskaudessa neuvolantäti ilmoitti, että nykyään Espoossa kaikki joutuvat sokerirasitukseen, oli riskiryhmässä tai ei, joten lähetettä kauhulla odotellessa... :/

Alkoi tehdä mieli kanelipullaa...korvapuustia, texaspullaa...jotain. Mutta ei meillä tähän aikaan sellaisia tarjoiluja löydy, enkä nyt niin fiiliksissä ole, että alkaisin tähän aikaan leipomaan. Mutta hei, eikös näihin aikoihin leipomoissa ole juuri se kiireisin aika, että kauppoihin saadaan heti aamusta tuoretta tavaraa tiskiin? Hmmm.... Vesi kielellä. :)' Mitähän mies tuumaisi, jos polkisin autolla lähimmälle 24h huoltsikalle hakemaan kahvileipää?

Jospa vaikka tekisinkin jotain hyödyllistä...pyykkivuorta vois mennä silittämään, kun se on kuitenkin sellaista hiljaista touhua.

Voikaa hyvin ja jakseltaa paksusti!
 
Heipparallaa,

Voi halipossua, öistä kukkujaa :(  Yöaikaan valveilla oleminen voi toisinaan olla mukavaakin, kun ympärillä on hiljaista ja on aikaa ajatuksilleen, mutta pakon edessä valvominen ja unettomuus on kyllä kamalaa. Toivottavasti saat levättyä aina jossain välissä.

Täällä flunssa alkaa parantua mutta nyt on vielä melko väsynyt olo taudin jälkimainingeissa. Yöllinen yskä vaan tosi rasittavaa sorttia.

Taisin kehua viimeksi kuinka onkaan tullut neulottua tällä viikolla kaikenlaista pientä; no sehän kostautuikin sitten toisen käden kamalana särkynä eilen [>:] Varmaan tuli yhtäkkisestä rasituksesta joku tulehdus tuohon kädenselkään ja ranteeseen, ja ai että jomotti koko päivän tosi veemäisesti.
Apteekissa ainakin joku aika sitten mulle sanottiin että niin mobilattia kuin voltareniakaan ei sais raskauden aikana käyttää, joten en sitten laittanut niitä (tosin niin pieni määrä ei varmaan ois haitanu mitään) ja koitin vaan kärvistellä. Nyt kun ei mitään isompia kipuja ole niin saa keskittyä tällaisiin pikkuisiin särkyihinkin kunnolla [8|][:D]

Painonnousu hirvittää. Hääkuvia lievästi kauhistuneena katsellessa huomasin miten kiloja on tullut ja nyt on varmaan tullut jo paljon lisää. No, sitä aikaa täytyy vain odotella, kun imetän, ravaan vaunulenkeillä enkä vaan ehdi herkuttelemaan. Ja pitäisköhän se zumbaus minunkin sitten aloittaa viimeistään sillon, basurako sitä kans suunnitteli [:D]

Napaa kiristää! Se tuntuu herkältä ja varmaan pullahtaa kohta ulospäin. Vauvan liikkeet tuntuu ihan hyvin pitkin päivää ja siitä olen onnellinen. Toivottavasti alkaa pian liikkeet tuntumaan teilläkin jotka vielä odottelevat!
 
Meillä on meneillään ihan mielipuolinen siivousurakka! Onkohan tämä nyt sitä energistä keskiraskautta, kun jaksaa istua sohvalla ja komennella isäntää? [:D]
 
No, joka tapauksessa, meillä on kolme makuuhuonetta ja haluan vaihtaa niiden kaikkien järjestystä. Homma on hyvästi puolivälissä, joten saatetaan päästä tämän vuorokauden puolella nukkumaankin. Itse asiassa oma sänky on jo koottuna, joten hätätapauksessa saa simahtaa keskenkin. Tätä projektia on kyllä valmisteltu jo kaksi päivää... Oikeastaan koko homma piti aloittaa varaston siivouksella, jotta saadaan sisältä kaikki varastoitava tavara varastoon. Vaatekaapit on käyty läpi eilen ja roudasin tuonne isoon makuuhuoneeseen nyt vain sellaisia vaatteita, jotka mahtuvat päälle. Loput odottavat aikaa parempaa toisessa kaapissa. Pukeminenkin on paljon helpompaa. [:)]
 
Jokainen huone vaan vuorollaan tyhjäksi, perusteellinen pesu ja vahaus... Hulluhan sitä on, mutta ku meillä ei oo kukaan mopannu lattioita kahteen vuoteen (imuroitu kyllä on), niin kai sitä joskus pitää jotain yrittää tehdä. Isännän kans ollaan rinnatusten kontattu lattioita rätti kourassa. Tää on vissiin sitten sitä yhteistä laatuaikaa. [:D]
 
Oikeasti tää on paljo hullumpi homma vielä ku muutto! Muutossa se romu kuitenkin kannetaan ulos jossain vaiheessa. Nyt tämä vaan pyörii täällä pitkin mökkiä, jääkaapillekaan ei oo mitään toivoa päästä. (Tosin seki voi olla ihan hyvä näillä painon nousuilla.) Tää hirvee atomiräjähdys ei näytä yhtään siltä, että meillä siivotaan. [:D]
 
kivalta kuulostaa toi siivous villitys... minä yritän kerätä itselleni motivaatiota että saisin huomenna siivottua kun mies tulee maanantai aamuna töistä... en kyllä millään jaksais edes tiskata :) Olisi vain kiva maata ja tunnustella vauvan riehumista massussa, on vissiin aika energinen lapsi tulossa :) Mullakin on yö valvomista ollut. 4 aikaan aika säännöllisesti heräilen enkä saa nukuttua enää kun sitten 9 aikaan aamulla. toivottavasti loppuu se, kun töihin pitäisi palata takas vielä ähäksi aikaa :) mitenkähän onnistuu... kun kuukauteen en ole tehnyt mitään raskasta ja nyt pitää vuode potilaita käännellä ja päivä kävellä :) kokeillaan! Ihana on kyllä mennä töihin!!!! käytiin tänää autoja katselemassa kun toissa yönä tajusin etten mä saa turvaistuinta kyllä autosta kätevästi pois kun ei ole kuin 3 ovea ja etupenkiltä ei taida saada air bagia pois päältä.... paljon olis vaihto ehtoja mutta en osaa valita hyvää ja edullista..
 
Mulla olis kovasti energiaa tehdä isompia siivouksia mutta tuo pirun selkä ei kestä. Viikko sitten vaihdettiin vierashuoneen sohva pienempään ja samalla laiteltiin huonetta muutenkin kuntoon, olin illalla ihan jalaton vaikka mies hoiteli kaikki raskaammat hommat ja nostelut.

Nyt odottais tuo mun spesiaaliäitiyspakkaus eli kolme laatikollista vaatteita yms. kaappiin pääsyä, mutta en uskalla edes aloittaa kun pitäisi huomenna päästä töihin.
 
tämä kyllä kuuluisi tuonne varmaan kipu palstalle, mutta kuitenkin nyt tänne sen kerron... :)

nyt on siis ollu jotai viikon verran vauva masussa disco meininki päällä ja tänään sitten joku ihme rauhottuminen sillä kai on sitten kun en tänään ole tuntenut kuin yhden kerran pikku potkun... huolestuttavaa kyllä kun ala mahassa on juilinut vähän niinkuin menkat olis alkamassa.. mitähän lie... kasvu juilintaako? tunne ei ole kova vaan kuitenkin sellainen että siihen kiinnittää huomion varsinkin kun niitä potkuja ei ole tänään niin tuntunut...

uskallankohan mennä töihin keskiviikkona kuitenkaan :/ vai onkohan ihan normaalia... pieni taitaa ehkä keskittyä kasvamiseen ja lepäilee nyt :) jos jatkuu niin ei onneksi ole pitkä aika kun tiistaina on sokerirasitus niin voin käydä kysäsee neuvolasta asiaa..
 
Hei kaikki tammimammat!

Ajattelin nyt kirjoittaa pitkästä aikaa kun sairaslomalla makailen. Minulla on ollut kivuttomia supistuksia n. 2 viikkoa. Eli maha menee kovaksi ja on painontunnetta. Niitä tulee enemmän rasituksessa kuin levossa. Kivuttomien supistuksien pitäisi olla vaarattomia, mutta neuvolatäti oli sitä mieltä, että tilanne täytyy tarkistaa, koska niitä on niin usein kuin yli 15/vrk.

Olin siis viime viikon perjantaina neuvolalääkärillä. Olin kovin pettynyt kun minulla oli sellainen käsitys, että pääsisin oikein gynekologille, mutta nuori yleislääkärihän se siellä vastassa oli. Luulin, että vain pienillä paikkukunnilla on vaarana joutua yleislääkärin käsiin.

Asiallinenhan tuo ihan oli. Teki sisätutkimuksen ja kuunteli sydänäänet. Emättimen eritteen perusteella epäili bakteerivaginoosia ja kirjoitti flagyl kuurin. Kohdunsuu oli hänen mielestään täysimittainen, kiinni ja kiinteä. Sain myös reilun viikon saikkua. En voinut kuitenkaan sille mitään, että suuri epäilys heräsi ja minun oli pakko varata vielä samalle päivälle aika yksityispuolelta erikoislääkärille. En muuten olisi saanut mielenrauhaa!

Oma lääkärini tietysti sattui olemaan lomalla, joten jouduin menemään ihan minulle entuudestaan tuntemattomalle lääkärille. Onneksi tämä gyne oli ihan ok. Hän vahvisti bakteerivaginoosi diagnoosin ja antoi myös siunauksen flagyl kuurille. Kohdunsuun hän totesi pehmenneeksi, mutta onneksi täysimittaisekisi ja kiinni olevaksi. Mutta muutosta oli kuitenkin tapahtunut ja vauvan tarjoutuva osa eli pää oli tunnettavissa sisätutkimusessa, mikä ei vielä tässä vaiheessa ole välttämättä hyvä asia, eikä myöskään kohdunsuun pehmeneminen[:(] viikkoja kuitenkin vielä niin vähän. Annoin ultratakin, vaikka maksoi hunajaa. Vauva vastasi viikoja ja oli vilkas liikkeinen, mikä hyvä asia[:)] Minut määrättiin täyteen lepoon. Kaupassa käynninkin kielsi. Tämä neuvola lääkäri sanoi, että saan liikkua voinnin mukaan[>:] Aika ristiriitaista!!!

Menen nyt perjantaina kontrolliin tälle samalle lääkärille yksityispuolelle. Jatkossa ei kyllä kauheasti olisi varaa yksityispuolella käydä. Täytyy varmaan vaatia, että jatkossa neuvolassa minut tutkisi erikoislääkäri, kun niitä kyllä siellä on ainakin kaksi kappaletta. Minulla on kuitenkin oikeus maksuttomaan neuvolapalveluun. Se on vaan kauhea, jos siihen ei voi luottaa[:@] Nyt on tullut kauhea pelko, että vauva syntyy ennenaikaisesti. Tilanne kyllä voisi olla paljon pahemmin. Onneksi kondunsuu oli kuitenkin kiinni ja täysimittainen. Olen yrittänyt olla levollisin mielin, niin vauvakin voi paremmin.

Oletteko muuten jo hakeneet kelalta äitiysavustusta, äitiysrahaa ja vanhempainrahaa? Niitä asioita käsitellään neuvolassa vasta 11.8, kun seuraavaksi menen. Milloin sen äitiyspakkauksen aikaisintaan saa? Jotenkin tuntuu, että aika myöhään näitä asioita käsitellään. Tai olen niin malttamaton saamaan sen pakkauksen käsiini.
 
Äh... sekoilen näiden ketjujen kanssa....

Vaskilintu, minun mielestäni sinun olisi tässä tapauksessa perusteltua pyytää neuvolasta lähete äitiyspoliklinikalle eli paikalliseen synnytyssairaalaanne. Tai ainakin voisivat konsultoida eli kysyä neuvoa sieltä, onko aiheellista lähettää sinut. Jos tilanteesi on niin huolestuttava, että sinulle on määrätty täydellinen liikkumiskielto, niin kyllä sitä pitäisi julkisella puolella hoitaa eikä sinun kuulua yksityisellä maksaa raskautesi hoitoa. Poliklinikkakäynti äitiyspolilla varmaan maksaa vain jonkun 30 e.

Mitä kelapapereihin tulee.... 11.8. kirjoitit mutta tarkoitit lokakuuta? Millähän viikoilla olet? Neuvolasta voidaan kirjoittaa raskaustodistus kelahakemusten liitteeksi vasta kun raskautta on kestänyt 154 päivää (se on 22 viikkoa) mutta varmaan jo siellä sentään olet. Mutta kyllä ehtii myöhemminkin kela-asiat hoitaa ihan hyvin! Voit vaikka kelan sivuilla käydä täyttämässä lomakkeet etukäteen (haet äitiyspäivärahaa ja vanhempainrahaa ja lapsilisää ja äitiysavustusta - isät hakevat tyypillisesti rahansa vasta kun tietävät täsmälliset päivät jolloin pitävät isyyslomaa, sitähän ei vielä yleensä tässä vaiheessa tiedetä).
 
Mäkin sokerirasituksessa tänään istunut! Tylsää oli ja suonet vaihteeks hukassa ja nyt 10 reikää ja saman verran mustelmia. Mä kyllä ihan suosiolla join vettä ei sanottu tarkkaan että ei sais ku jonkun 1dl juoda mutta mä en voi olla juomatta edes tuntia saatika 12. Ihan helevetin pahaa se litku oli! Vedet vaan valu silmistä mut alas meni ja siellä pysy. Ja mäkin oon saanu sen kuvan et kaikki yli 25v ja jonka painoindeksi on enempi sinne yläkanttiin..(minä tähän jälkimmäiseen kastiin kuuluvana..[&o]) Mutta sadepilvi zumbaamaan vaan! Kerkesin sitä pari kertaa kokeilla ennen plussausta ja kyllä meinas henki lähteä! [:D] Askeleethan nyt meni ihan päin mäntyä mut pää asiahan se on et hikoilee ja syke nousee.

Napa rupee täälläkin jo vähän pullottelee, ei vielä kunnolla mut sen verran et sain viimein ne 2v vanhat verikokkareet pois kun on ollut niin hyvässä suojassa tähän asti [:D] Supisteluja on vähän väliä..näin sen oon ainakin päätellyt ja nyt voi ottaa jo vähän rauhallisemmin kun muutto jo hyvin voiton puolella. Eivät kipeitä kuitenkaan ole ja itse ajattelen sen niin että pirpun keuhkot kehittyy niissä (näin luin jostain) Torstaina neuvola lääkäri sitten missä sitten voi kysellä ja saada varmistusta. Nivusissa älyttömiä liitos kipuja välillä mut ei se onneks puksuttelua tuntunut haittaavan..nyt on tullut himot tuplana takasi ku alussa niitä ollut ollenkaan. Mies rupee jo kyllästymään kun koko ajan pitäis olla höylämässä [:D] (oliko nyt vähän liikaa informaatioita..)

Jaksamisia vaskilinnulle! Tuo on kyllä niin ikävää kun aina toinen neuvoo toisin kuin toinen ja itse pitäis sitten muka tietää mikä on oikea toiminta tapa. Mutta stressata nyt ei kuitenkaan kannata! Ja eiköhän aleta olemaan jo niillä viikoilla että vaikka jostain syystä syntyiskin niin toivoa on!

Täällä tosissaan muutto alkaa olla jo hyvällä mallilla ja uusi koti on ihana! Toivotaan vaan ettei tuo 2vko ylenpalttinen stressi ole vaikuttanut huonosti vauvaan. Ja omanapa ei täälläkään mitään hirmusta liikettä ole. Välillä (harvakseltaan) maha illalla pomppii vauhikkaasti mutta on sit päiviä ettei mitään tunne. Mulla se istukka just tossa edessä ja veikkaan että pirpana tulee tuohon mieheen että on vähän pieniluisempi ku meidän suvussa. Nyt jos vielä illan päätteeksi rakentaisi hyllykön pystyyn kun mieskin sopivasti tulee kohta kotiin auttamaan [:)]
 
ALKUPERÄINEN: Omanapa

Tervehdys kesalomilta - nyt on aikaa mietiskella ja yrittaa tuntea vauvan liikkeet, vaan ei viela MITAAN.. Alkaa ihan hermostuttaa kun joka paikassa sanotaan etta 23. viikolla ihan selkeat potkut yleensa tuntuu. Onko muilla tallaista tapausta vai oletteko jo alkaneet tuntea liikkeet? Tiedan etta on kovin yksilokohtaista mutta nyt alkaa huolestuttaa. Istukka on siis jotenkin ylhaalla (ihan 'normaalissa' paikassa ja lapisvetta sopivasti).
...

 
Hei Omanapa!
 
Olin muistaakseni 21. viikolla ultrassa, enkä ollut tuntenut liikkeitä. Siinä ultratessa masukki nyrkitti nopealla liikkeellä ja vasta silloin tajusin "ai näitäkö ne liikkeet on", kun tunsin nyrkin aiheuttaman tunteen. Sen jälkeen ne tuntemukset ovatkin voimistuneet ja olisin varmaan vielä viikko pari takaperin sanonut, ettei liikkeitä ole, jos joku olisi kysynyt, enkä olisi kokenut tuota mitä ultrassa koin. Nykyisin (25.vko) tuntemukset ovat ihan selkeitä, varsinkin kun mahan läpi näkee ajoittain potkut ja missä asennossa siellä kyydissä ollaan. Ja jos sinun ja vaavin päivärytmi on sellainen, että hereilläoloaikanasi pikkanen on rauhakseltaan, niin eipä niitä potkuja välttämättä tunnekaan - Ihan varmasti kohdallasi on vain ajan kysymys kun tuntemuksia tulee :)
 
Hienoa että basuralla ressi taso laskee kun pääsee muuttamaan ja laittamaan kotia pikkuista varten!! [:)]

Meillä rupee olemaan mallillaan asunto pientä varten. Lipasto ostettiin maanantaina makkariin niin pääsin laittamaan kaikki kirpun vaatteet sinne. Sitten eteiseen ostettiin Lidlistä n.37e:llä semmonen matala penkki minkä kannen saa auki niin laitettiin eteisestä kengät sinne. Nyt on mun hyvä laittaa kenkiä jalkaan siinä päällä kun masu alkaa ottaa vastaan. Kodin ykkösillä oli samantyyppinen niin 170e:lla. Että toi saatiin onneksi noin edukkaasti. Vaunutkin oottaa makkarin yhessä nurkassa valmiina [:)] Ihanaa!
Eilen ihmeteltiin tunti kun kirppu piti mahottomat pippalot mahassa. Miten paljon se heiluukin kun mönkii ja potkii [:D]

Eilen kävin lukee toukokuisten ja kesäkuisten hehkutuksia... Ihan hassua että vastahan meki hehkuteltiin ku oltiin plussailtu ja nyt ollaan tässä vaiheessa! [:)]

Tuttu laitto naamakirjassa viestiä että sen poikanen oli ottanut varaslähdön maailmaan. Tuli kolme kuukautta etuajassa. Painoi raasu tasan kilon. Mutta ilmeisesti kaikki hyvin ja on kaapissa keräämässä voimia. Siis ihan mielettömän pieni pikkuinen. Hänellä olis ollut la 30.12.

Ens viikolla onkin itsellä se neuvolalääkäri. Ihana päästä kuulemaan kirpun sydänäänet! Saa nähä mennäänkö vieläkin sf-mitan kanssa yli käyrien vai onko tasoittunut.

Viikonloppuna onkin meidän tuparit. Eihän me ollakkaan asuttu ku 5 kk jo tässä ennen ku saatiin aikaseksi pitää niitä [:D] No kuhan joskus, eipä tässä hätä oo ollut.
Kiva kun pääsee laittaa asuntoa nätiksi ja tekee hyvää purtavaa. Pieni hössöttäjä luonne ku on [:D]
 
minäki haluaisin muuttaa omaan kotiin... vuokra asunnossa oleminen tuntuu niin vieraalle ja tuntuu että rahat menee ihan hukkaan niinkuin meneekin... mutta meillä haaveena rakentaa ja nyt ei kyllä ruveta, ennen kun tämä raskaus on ohi ja töitäkin vähän aikaa tehty ja kunhan pikkuinen kasvaa vähän isommaksi...
Olisi niin ihanaa päästä sisustamaan ja ennen kaikkea saataisiin laittaa lapselle omahuone!!!
 
Kyllä kieltämättä nyt maittaa tää että ei tarvii stressata mistään. Vauvallakin kaikki hyvin. Ihanaa.. Töistä tullu kyllä vähän lintsattua tän muuton takia mutta tässä kuussa ei tartte vielä lainaa lyhentää niin sinäänsä ihan hyvä hetki vähän lintsatakkin. Nyt jos rupeis panostamaan noihin töihin että sais kerättyä ansiota siihen äippäraha juttuun kun sitä sen 6kk perusteella haen.

En taho tulla kipeeks ja kaikki tuntuu ympärillä räkivän mutta toisaalta ois ihan kiva kyllä ottaa tähän väliin muutama semmonen rokuli päivä että vois vaan maata ja kattoo telkkarista huonoja sarjoja tai piirrettyjä ja vaan huilata, mutta kai sitä sitten kerkiää lomilla sit huilailla.

Kovasti suunnittelin että oisin jääny saikulle vaikka viikkoo paria ennen lomaa mutta nyt alkaa tuntumaan että en keksi mitään syytä siihen. Oon päässy äärettömän helpolla! Tosi outoa. Mut poljen vielä äskekin tuli 10km yhteensä ku vanhassa neuvolassa kävin ja sit joku 8 km työmatkoihin kun iltaan meen ja laatikoita muutossa ja töissä jaksanu vielä nostella ilman kummepia tuntemuksia. Olo on mitä normaalein. Jotenkin oon olettanu et tää raskaus aika vaikuttas ees johonkin. Kömpelöks on tullu ja tää taipuminen ei oo kauheen luontevaa enää mutta muuten ei olot poikkea juurikaan normaalista..paitsi tietysti kunto on huono kuin mikä. Pitää varmaan kohta keksiä joku vaiva itelleen ja alkaa pikkuhiljaa töissä valittelemaan että jos kuitenkin ees sen viikon saikuttas [:D]
 
ahistaa.... hain tänään verensokeri mittarin ja kauheen ruokavalistuksen sain neuvolatätiltä :) mut ei siinä mitään.. pitää mittailla sokereita, mutta kun pitää kattoo mitä syö.. työlästä ku mikä..

Tänään alkoi työtkin ja ihanaa oli olla töissä! Kauheesti vaan väsytti kun kotiin tulin ja nukuin pitkät päikkärit... sitten jaksoin taas siivota ja käydä lenkillä :)
 
Takaisin
Top