Syyskuun supinat

Tärkeintähän se adara on että johonkin purkautuu..munkin piti eilen käydä vähän avautumassa tuolla "millainen hyvä isä" keskustelussa ja onneks sain sen nyt kuulostamaan edes ystävällis mieliseltä että aika kovan työn sain tehdä ennen kuin uskalsin painaa lahetä nappulaa kun nämä sormet välillä syyhyää tässä näppäimistöllä niin kovasti [:D]

Niin ja kai noihin liikkeen tuntemisiin vaikuttaa monet muutkin tekijät ja tämä oma massa tässä.. geenit yms..kai sen mylleryksen sieltä sitten saa että aina kun sykkeitä kuunnellut/ultrattu niin kovasti on liike kannalla ja potkii ja ite ei tunne mitään et kai se siellä sit riekkuu vaikkei kutisekkaan.

Toisaalta hyvä että tilanne on kääntynyt niin että mies on se hyvä tyyppi ja kaikki muut ärsyttää. Toisaalta taas sitten ei kun en oikein kavereitakaan ole uskaltanut nähdä kun en tosissaan aina näitä sanomisiani saa hillittyä..sen takia kai täälläkin tulee avauduttua niin usein ja paljon kun ei oikein muille uskalla. Jos saisi tätä stressiä vähän lievennettyä niin ehkä sitten voisin alkaa taas leikkimään sosiaalista ihmistä [:)] ja kai nää hormoonit joskus tasottuu?! [&:]

Mies on muuten osoittanut oikein hienoa kasvua! Viime viikolla ei lähtenyt perjantaina mihinkään vaan käytiin yhdessä kaupungilla jne ja tällä viikolla kävi eilen kavereilla ja tuli 2 kotiin kun ei halunnut mennä tuhlaamaan rahojaan baariin ja että tänään sitten voidaan tehdä jotain kivaa kun ei ole rapula jne.. <3 JEE! Tosin nyt on ollut sellaisia vuoroja että jotain voi tehdäkkin että toisaalta turha on valittaa kun mies ei viikonloppuna tee mitään mun kanssa kun itse olen koko päivän töissä silloin kun se on vapaalla.

Selkä on tänään osoittanut mieltänsä ekaa kertaa. En tiedä onko raskaudesta johtuva vai onko se kenties ottanut itteensä jostain.. toivottavasti pysyy perässä! Töissä kovasti ihmiset räkii ja oottelen tässä vähän että millon se muhun iskee. Yleensä kova vastustuskyky etten kauheen usein tuu kipeeks mut nyt kun on raskaana niin varmaan saattaa herkemmin sitten tarttua..
 
minun syyskuu alkoi sairaslomalla kylkiluun murtuman vuoksi. Olisi muutto laatikoiden purku ollut mutta nyt täytynee ottaa ihan levon kannalta tää elämä...  Vauvalle ei onneksi tullut mitään ja entiseen malliin potkiskelee masussa... nytpä on aikaa seurailla liikkeitä jotka näkyvät ulos päin jo ihan kivasti!! :)
 
lucky87: Voi ei, miten sulle niin kävi? Toivottavasti paranee pian!

Olipas taas hupaisaa herätä kuuden aikaan pikkuisen meuhkaamiseen mahassa. [:D] Ku nyt liikkeet on tosi voimakkaita! <3
Eikai siinä auta ku ruveta valmistautumaan töihin, ois voinut jatkaa unia [:)]
Eilen alkoi rv 23 <3
 
jaaha, rakenneultrassa käyty [:D] siitä tuolla omassa pinossaan.. Massu kasvanut hiukan, edelleen saa hyvin jemmaan fleecen sun muiden alle [:D] myllerrystä ja kuplintaa tuntuu massussa ja välillä ihan ulkopuolellakin, ei kuitenkaan vielä kauheasti vaikka ultraajakin sanoi kaverin olevan varsin vilkas.. kait kohtu vain sen verran syvällä ettei vielä kauheasti kaveri häiritse..
 
heips,
Kipeenä täälläkin kiva syys-flunssa! yskiminen vain yllytää pikuista riehumaan lisää:D
muute kaikki ok,neuvola huomenna saas nähä paljon on kiloja tullu[8|] on meinaa mässäilty nyt paljon kun 20 ekaa viikkoa meni oksennellessa...noooh..
niin joku kyseli asennoista ekan ja tokan synnytin automaattisesti selälläni maadessani pidin sukistani vaa kii (otan aina omat sukat ku ei taho sairaalan sukat pysyy jalassa!) kolmosta kun synnytin kiireessä parhaiten tuntui polvillani ja kädet sängyn selkänojaa vasten nojaten mutta ku oli kiire (tuli yhdellä ponnistuksella 2400g pieni..) käskivät normi asentoon. saas nähä mite nyt.
 
Kävin äitiysjoogassa. Ihan mukavaa se oli näin ensikertalaiselle, mutta yhden kerran jälkeen nyt ei pysty sanomaan kummempaa. Aika paljon sellasia lantiota avaavia liikkeitä. Ootteko muut käyneet? Se rentoutuminen kyllä oli ihanaa, auttaa varmaan poistaan stressiä.

Mirputin86: miksihän ne oikein käskee menemään makuuasentoon? onko se jotenki turvallisempaa esim. vauvalle? [8|] Minä sisimmässäni pieni kapinallinen, en varmana mene makuulle ellei ole hyvä syy  [>:][>:][>:]

Tyyppi tuolla masussa on ollut tänään tosi aktiivinen, melkein koko ajan tuntuu liikehdintää. Ei mitään jytypotkuja vieläkään, mutta kuitenkin. Aamulla kultakin tunsi liikkeet mahan päältä tosi hyvin ensimmäistä kertaa. Se oli ihanaa ja mies tykkäs!

Mutta aamulla tosiaan oli fyysisesti ihmeen heikko olo, sydänkin muljahteli muutaman lyönnin välein ja tuli kuumia aaltoja. Sitten aamiainen tuli yläkautta vauhdilla ulos. Toivottavasti oli vain ohimenevää.
 
miksihän ne oikein käskee menemään makuuasentoon? onko se jotenki turvallisempaa esim. vauvalle?

 
Ei ole, itse asiassa päinvastoin, koska selällään makaaminen ei mitenkään tarjoa parasta mahdollista avautumiskulmaa lantiolle, eikä painovoima auta vauvaa alaspäin synnytyskanavassa.
 
Selällään synnyttäminen on vanha perinne lääkärien hoitamissa synnytyksissä ja sieltä se on valunut myös kätilövetoisiin synnytyksiin sairaaloihin. Nykyään tiedetään, että vaikka joku äiti toki saattaisi ihan spontaanisti valita selällään makuuasennon eikä siitä tietenkään yleensä mitään radikaalia haittaa ole - parempi olisi yleensä joku muu.
 
Kätilöt ovat kuitenkin harjoitelleen ja saaneet paljon kokemusta synnytysten hoidosta juuri tuossa asennossa, ja onhan siinä heille parhaat näkymät ja työergonomia (sen näkyvyyden kannalta voi tietysti ajatellakin että joskus se on parasta myös vauvan turvallisuuden vuoksi, jos täytyy varautua toimenpiteisiin).
 
Ihanaa sadepilvi että täällä on joku muukin kapinallinen että ei kaikkee sulata vaan sen takia et joku niin sanoo [:D] oikein! [;)] Mut eikös se oo kiva et tässä raskauden ohella saa sitten jo vähän ennakko tuntumaa noista vaihdevuosista? [:D] Tietää sit mitä ootella ku se ikä lähestyy [:D]

Täällä taas vaihteeks kauhee kiukku päivä. Tai lähinnä hirveä turhautuminen. Asuntoasiat ei etene, mahassa ei juurikaan ole muutosta mihinkään suuntaan liikkeitten tai kasvun suhteen, laskettuaika lähenee ja mitään ei voi asian sunteen tehdä, kelan hakemus ei etene ennen viimeistä palkkaa mikä tulee 10.12. eli sitäkin saa hetken ootella et sen saa tehtyä..onneksi nyt sentään äitiyspakkauksesta tehdään kuulemma päätös huomenna että se pitäis kuitenkin kaiketi tässä kohta puolin ilmestyä. Tää kaaos käy vaan päivä päivältä sietämättömämmäksi. Ei pysy lattia siistinä imuroinnin jälkeen ees sen verran että luutuamaan kerkeäisi.. ja kaikkin nää tunnetilat tarttuu koiriin ja saa toisen syömään enemmän tuota seinää kun sitäkin turhauttaa.. Hirveästi siis luppo aikaa ja hirveästi tehtäviä mitä pitää tehdä mutta mitään niistä ei voi tehdä ennen kuin kämppä asia etenee. Ja ite kuitenkin tykkää tehdä asiat sillei heti alta pois eikä aina siirrellä vaan ja nyt joutuu vaan odottelemaan tekemättä mitään..plaaah! [:@] Jospa kuuntelisi taas tämän kauden lemppari biisiä ismo alangolta...vittu kun vituttaa.. se piristää aina näitä angstisia päiviä [:)]
 
Ihanaa!!!! Hyvä ystävä soitti äsken ja puhuttiin pitkä puhelu niin hänkin on raskaana! Reilu vuoden yrityksen ja parin km:n jälkeen nyt ollaan paremmalla puolella. Helmikuun lopussa olis la. Mä oon niin onnellinen heidän puolesta!!! [:)]

Tää meijän pikkuinen on löytänyt mun rakon todenteolla kun hän koko ajan potkii sinne. Eri ilkeen tuntuista [:D]
Tänä aamuyö ja aamu ollut tuskanen, maha ihan sekasi, kuralla ja tosi kipee. Meni sekasi ku otin rautatabletin kun nyt oon viimeviikonlopusta syönyt nestemäistä rautaa niin otin kokeeksi obsidanin, niin ei kestänyt enää yhtään. Onneksi päivällä meni ohi olot että pysty töissä olemaan. No eipähän tarvi enää ottaa yhtään ainutta obsidania!
 
Mullakaan maha ei kestänyt tuota obisadia, nyt on joku spartifer ja ainakin tänään maha on oikein pelittänyt, ilmavaivoja lukuunottamatta mitä on ollut jo pitkään [:@]

Meillä keittiöremontti etenee hiljalleen. Saatiin just maalattua seinät ja aamulla pitäis kaapistojen tulla. Sähkömies vaan teki oharit ja nyt oon ihan pihalla et miten edetään noiden sähköjen suhteen. Remonttiapurin/konsultin/maksajan piti se selvittää mut ei oo vielä kuulunut mitään... alkaa epätoivo iskeä et saadaanko sittenkään astianpesukonetta!

Ukkookin rupee turhauttamaan, aina kun pikkunen myllertää kunnolla mahassa et maha ihan hytkyy niin sit ne potkut loppuu kun se tulee niitä kokeilemaan...taitaa pojua hieman ujostuttaa [:)] mut neuvolassa ne anto neuvon et vessapaperin hylsyllä ukko voi tämän viikon jälkeen kuunnella sydänääniä [:D] pitääkin ruveta testailemaan
 
mä oon syöny aina näitä rautatabletteja http://www.retafer.fi/ ei oo koskaan ollu mahan kanssa ongelmia (eikä oo semmosta liivatekapselia [:)]) joten suosittelen kokeilemaan jos ei muut natsaa.. 
 
AArgh ei saa nukuttua kun tyttö myllertää niin! Mä olen syönyt Ferroforte-nimistä valmistetta missä on raudan lisäksi foolihappo, b- ja c-vitamiinit. Hyvin toiminut ainakin mulla.
 
Hih, oon käynyt lukees noita laskettuaika syyskuussa 2010 keskusteluja, siellä muutamilla tällä hetkellä mahdollisesti h-hetki menossa [:)] Jotenkin itsekkin jännittää mukana [:D]
Ja ajatella että ei siihen kuitenkaan niiiiin hirmuisesti enää aikaa ole kun täällä itse kukin ilmoittelee että supistukset alkaneet tms ja sitten vihdoin ja viimein että on pieni kääryle sylissä <3

Vielä olis pari vkoa äippälomaa edessä, töihinpaluu 27.9.
Toisaalta odottaakkin jo että pääsee työkavereita näkemään, vaikka rakastankin olla pikku miehen kanssa kotona. Asiaan varmaan vaikuttaa se että tiedän tämän työrupeaman kestävän parisen kuukautta, uusi äippäloma alkaa 8.12.

Piti kysyä, että onko mulla mennyt jossain vaiheessa jokin juttu ohi, kun en ole täällä Halipossun juttuja hetkees nähnyt? Alkuun kirjoitteli hyvinkin ahkerasti. Kyllä vielä ainakin on tuolla Tammikuiset 2011-listalla... Ettei mitään ikävää olisi tapahtunut...
 
Niin ja sitten piti vielä kysellä noiden synnytysasento-kokemusten perään? Siitä oli tuolla elokuun keskusteluissa, mutta vaihtui heti jo syyskuu, niin ei kaikki välttämättä ole huomanneet... [:)]
 
niin en tiedä mix käskevät ainakin mut makuasentoon kun tarkistavat kohdunsuun tilanteen, kaippa just se työasento on heille paras. mun synnytykset ovat olleet melko nopeita ettei siinä ole enää kerinnyt asentoa muuttaa kun sanotaan et ponnista. (Esikko rv 39+4 7h,toka rv40 4h,kuopus rv38 1,5h) saas nähä mite nyt. on miltei 2v jokaisen murun välissä paitsi nyt tulee n.1v7kk väliä.tahdon kokeilla tällä kertaa polvillani ponnistamista se asento tuntui hyvältä siinä tilanteessa.
 
Hihi! Eilen pirpana bailas ekaa kertaa sillei ihan kunnolla! Yritin lukee kirjaa niin maha vaan pomppi ja hytky itestään. Mieskin vähän tunnusteli mätkyjä. Taitaa poitsu vahvistua kun saa munkin makkarat tanssimaan [:)] <3
 
basura Jee! Iloitsen oikeesti sun puolesta!
Aargh mulla ollut ihan kauhee väsymys jo pari viikkoa. Huomenna alkaa vko 24! Hitto se tuntui kaukaiselta joku aika sitten!
Synnytysasennoista ei oo kokemusta mutta toivoisin pääseväni ammeeseen. Vesi tuntuis jotenkin luonnolliselta elementiltä. (?)
 
ALKUPERÄINEN: katrikerttu

Piti kysyä, että onko mulla mennyt jossain vaiheessa jokin juttu ohi, kun en ole täällä Halipossun juttuja hetkees nähnyt? Alkuun kirjoitteli hyvinkin ahkerasti. Kyllä vielä ainakin on tuolla Tammikuiset 2011-listalla... Ettei mitään ikävää olisi tapahtunut...


Halipossu näyttää edelleen kirjoittelevan ainakin tuolla joulukuussa09 ja ainakin tickeri ilmaisi että raskaana 20+... Toivottavasti kaikki ok ja ehkäpä palaa höpöttelemään meidän kans joskus.

Katrikertulla onkin lyhyt työrupeama ennen seuraavaa lomaa [:)] Mukava tauko sinänsä kokopäiväiseen vauvailuun!

Täällä vietetty lomapäivää, ensimmäistä päivää rouvana [;)] Vihkiminen meni hienosti ja oli niin kaunis syyskuinen päiväkin, että mukava ottaa valokuvia ulkosalla puistossa. Huomenna sitten vielä juhlitaan. Mitenhän sitä jaksaa iltaan kun eilenkin silmät alkoi luppasta jo 21 aikaan... Nimenmuutoshässäkkäkin tässä, no rupean sitten ens viikolla hakeen uusia papereita sun muita kortteja. Jotain kuitenkin unohtuu... Hyvä että oppis uuden nimen sanomaan puhelimeen...[8|] Tänän kun mulle soitettiin pitopalvelusta, niin vastasin pelkällä etunimellä kun en jostain syystä osannut/uskaltanut sanoa uutta nimeä[8|][8|][8|] Woot?! [:D][:D]

Mä kun kävin alkuviikosta vaatekaupassa sovituskopissa, niin ihan säikähdin kun näin siinä valossa mun navan, näytti että oliko niitä raskausarpia nyt sitten tullut [:(] Oli ihan punainen ja sellasii verenpurkaumia ympärillä. Ei se kotona enää siltä näyttänyt, olisko joku sit hangannu siihen, mutta herätti taas ajattelemaan että pitää muistaa rasvailla. Oon mä kuitenki joka suihkun jälkeen laittanu joko kosteusvoidetta tai Ceridalia, mut pitäisköhä laitttaa useammin. Vielä ei arpia oo näkyny.
 
Takaisin
Top