Syyskuun sepostukset

Hyvää huomenta!

Se olis nyt niinkuin rv 37+0!! <3  ja omilla sivuilla lukee, vauvasi on nyt täysiaikainen.. siis, mitä?? Nyt jo.. 

Hössö: imetystyyny asiasta, itse teetätän äidilläni tuon tyynyn, juuri eilen kävin ostamassa Eurokankaasta tarvikkeet..  sitä siis odotellessa..

Eilinen päivä meni muutenkin ostoksia tehdessä.. ja sain kyllä siitä maksaakin viime yönä.. vauva möyri mahassa koko yön ja vaikka otin särkylääkettä illalla jalkojen kipuun heräilin yöllä jatkuvaan alamahakipuun.. kipu siis tällaista menkkamaista, ehkä astetta kovempaa kipua ja alapäässä tuntui ajoittain pientä painetta.. no siinä sitten jo kerkesin vessassakin käymään pariin otteeseen kun tuntui, että maha toimisi.. se mitään toiminut.. ja sitten alkoikin jo närästys/ huono olo..

Viime yö siis mennyt suurimmaksi osaksi pyöriessä ja miettiessä, että joko se nyt sieltä haluaa ulos tulla.. kipu onneksi aina laantui hetkeksi kun asentoa vaihtoi, joten en sitten viitsinyt sairaalaan alkaa soitella.. 

Pahoitteluni valituksesta.. Mutta oikein ihanaa syyslauantaita kaikille!! <3
 

Kyllä nyt on myönnettävä, että olen vähän kaatteellinen teille. Oikeastaan olen iloinen monen puolesta, kun pystytte viellä tässä vaiheessa noin paljon touhuamaan. Itse tässä olen pariviikkoa joutunut liikkumaan kepeillä ja kun ne sain pois tuli lepo määräys. Ei ikunan pesuja tms.

Tuossa menneellä viikolla aloin kerämään kaikki hankinnat yhteen  ja laittamaan tavaraa pesun yms. Kauhea paniikki meinasi iskeä siitä, että sitä tavaraa onkin yllättävän paljon. Ja viellä tulee ajatuksia siitä mitä voisi hankia. 

Outoa ajatella että kylmä iski tänne viime yönä vähän kovemmin ja napero haluaa saapua minä päivänä tahansa. Tosin lasekttuun onki enää alle kuukausi 

 
Riksuh, mitä meinaat laittaa täytteeksi tuonne imetystyynyyn? Mulla kankaat valmiina, eli aattelin ommella ite imetystyynyn. Mut sisällys puuttuu vielä. Jostaki luin, että jotain mikrostyroksrakeita vois laittaa, mut ihmeestä mistä semmosia saa? :D
 
täällä lähtee tännää rv 36 :) miehellä oli eilen synttärit ja tein sille isyyspakkauksen :D otin vähä mallia toisesta topicista, isyyspakkauksesta =) kovastihan tuo tykkäs siitä.

Eile piti käyä ostaa tukisukat, jalat on iha tukit piti niit koholla, jois ja liikkuis, niin ei laske. Päädyin sitte käyn ostamassa, helpottaa kummasti!

 
Ninni86: Itsellä oli kanssa tarkoitus laittaa juuri noita rakeita, mutta Eurokankaasta sanoivat että heillä ei ole.. Olisikohan jossain nettisivulla ollut, että Etolasta saisi, mutta itsellä ei kyseistä kauppaa aivan lähettyvillä.. Joten ihan tavallista tyynyvanua ostin Eurokankaasta ja sillä imetystyynyn täytän.. Saa nähdä millainen siitä tulee, kuhankun ei liian täyteen täytä.. ;)
 
Imetys tyynyssä muuten ne täyteet kannattaa miettiä. Haluaako että on sellainen rakeinen jolloin helppo muotoilla vai perusvanutäyte. sittenhän on viellä velpuri ja tempur täytteisiä. Kannattaa vähän testailla kauppareisulla mikä tuntuu ittelleen sopivalta. Ai niin ja omaa tuoksua kannattaa tartuttaa tyynyyn kuulemma ihan vaikka halimalla niin vauvalla on hyvä ja tuttu olo.
 
Aivan, ei vauva sitten vierasta tyynyä.. :) imetyskoulutuksessa käydessäni (työn puolesta siis) kouluttajat tästä sanoivatkin että imettäessä ei kannattaisi vaihtaa esim shampoota tai vartalovoiteen tuoksua.. Vauva saattaa rintaa vierastaa kun ei tuoksu tutulta äidiltä.. :) Itsellä ei tästä asiasta vielä käytännön kokemusta, joten tietoni perustuu vain näiden kouluttajien sanaan.. :)
 
Hei imetystyynyn tekijät! Mie viimeks kun kävin Sotkassa (Kotkan), näin siellä noita styroksrakeita myynnissä. Oli kaiketi tarkotettu säkkituolin lisätäytteeks, kun niitten vieressä olivat.. 

Itse sain tutulta imetystyynyn, sekin on tuolla styrokstäytteellä ja miusta tuntui aika kivalta, kun on helposti muotoiltavissa. Uuden päällisen kyllä siihen aion ommella, kun mukana tullut jo parhaat päivät nähny.. :)
 
Mieki tykkään tuosta styroks-täytteisestä, itelläni on semmonen. Se muotoutuu helposti sit vauvan alla mukavaksi, en tiiä kuin saa vanutyynyä asetella ennenko se asettuu. :P

Tuo oliki hyvä vinkki, että halii sitä tyynyä "valmiiksi", jotta tarttuu äidin ominaistuoksu siihen! :)
 
Jeps se tyroksi täyte on helposti muotoutuvaa ja se säkkituoli täyte on kätsää vaikka listä tyynyy tarpeen mukaan. Halimis tuoksu hommasta senverran, että olen itse päätellyt että näin voisi olla :)
 
Niin kiva viikonloppu :) Lauantaina maalailin vauvan huonetta, käytiin moikkaamassa sekä mun että miehen vanhempia, karsittiin pensaita pihalta ja illalla vielä saunaan. Sauna tosin ei ollu enää tällä mahalla mikään erityinen nautinto, jotenkin mikään asento ei tuntunut hyvältä ja maha painoi koko ajan. Mut kun koko päivän touhusi (ja kun edellisenä yönä sain nukuttua ehkä 4 tuntia) niin kyllä sai kerrankin hyvät unet! Tänään vielä vähän lisää maalausta ja haravointia. Flunssa tosin on vaivannut koko viikonlopun, mut kuumetta ei kuitenkaan oo ollu.

Tuntuu ihan käsittämättömältä, ette ens viikolla on kaks työpäivää ja sitten on 10 kk (tai vuosi, katsotaan nyt) vapaata. Tai siis ei-töitä. Mitenhän semmoseen sopeutuu, kun oon ollu yli viikon vapaalla viimeks 7 tai 8 vuotta sitten lukiossa...
 
Huomenna olis jo sitte 35 viikkoa täynnä! :)
Alkanu aika pahoin vihlomaan ja välillä aika tuskaa kävelläkki.
Tiistaina on sitte vissiinki viiminen lääkärineuvola, saa sitte nähä onko alkanu jo jotain tapahtumaan..
Ei kyllä haittais ollenkaan, jos pari viikkoa ajoissa tulis, mikäli pikkunen ite olis valmis maailmaan tulemaan. 
Kengät on älyttömän vaikea saada jalkaan ja liikuminen muutenki aika vaivalloista näin +20kg jälkeen..  Toivottavasti toi maha ei nyt niin hirmusesti enää kasvais.

Tänään sai vihdoin vietyä jo ensimmäisiä tavaroita asunnolle, ku maalaus yms. on ohi!
Huomenna pitäis sit jatkaa muuttoa, eiköhän sitä viikonloppuun mennessä olla jo muutettu, toivottavasti! emoticon
 
Ainiin piti tosta saunomisesta vielä sanoa, että mua ei kyllä oo maha haitannu yhtään, tälläki viikolla käyny vissiin kolmena päivänä.emoticon

Ainut on kun kiipee lauteita ni se on aika "kömpölöä" ja ei pysty enään niin kuumissa löylyissä olemaan..
 
Hellohou, mamat! emoticon

Jeii, täälä on taas käytössä näitä "laatuhymiöitä" :DD!!! Saa vaan "ihan hetken" ootella aina, ennenkö nuo lisähymiöt lattautuu....

Hikkupiljaa alkaa tääläki olla sellasia tuntemuksia, että kyllä tämä raskaus vissii edistyy johonki suuntaan. Pientä kipuilua sielä täälä, jopa vois sanoa, että on epäilyjä ekoista synnytystä ennakoivista suppareista.. emoticon
No mutta miun puolesta vaavi saapi ihan rauhassa vielä pari viikkoa köllötellä masussa, sitte hääpäivän jälkeen saa syntyä (29.09. on 4v hääpäivä, oon tainnu mainitaki mutta muista ny sitte...emoticon )

Onpa kiva ko laitoin aamulla pyykit narulle ko oli ihan nätti ja lämmin ilma. Eikös sitte alkanu joku aika sitte paiskoa vettä vähä enemmälti ja sielä ne pyykit on taas märkänä kö en ehtiny käyä niitä kuivina noukkimasa... emoticon

Jeii, mulla on huomenna (36+1) vika lääkärineuvola. TOIVOTTAVASTI sielä saan jonkulaisen käsikopeloarvion ees tämän salamatkustajan painosta..!emoticon Ja ainaki pääsee kärryille siittä, että mikä on noin muuten alakerran tilanne. Oma epäilys on, että siellä ei oo tapahtunu juurikaan muutosta.
Ennen neuvolaa tarttee käyä soskussa, on varattu sinne aika. Ne tekkee meille sielä varallisuuskartotuksen ko KELAssa on yks takasinperintä vireillä ja tällä selvityksellä voiaan ehkä vaikuttaa siihen takasinmaksuun. Toivotaan, että ei tarttis olleskaa maksella takaste päin taikka sitte tipputtaisivat sitä summaa pienemmäksi kö on vauvaki tulosa...saa nähä..

Mukavaa iltaa kaikille..!! emoticon
 
Ninni86, kiitos ku kerroit nui hyvin siitä LKS:n synnytysvalmennuksesta=) Selvensi tosi paljon. Kuulosti kyllä varsin hyödylliseltä. Tai ainaki itellä alko kiinnostamaan kovasti. Olis vaa jo=)

Voi Alissa22, mä tein just eile suursiivousta ja kattelin samaltee niinku sä että onpa ulkona kiva ilma ja vein MATOT sinne tuulettumaan. Sitte menin pesee vessaaa nii sillä väli oliki iskeny kaatosade ja kaikki matot ihan litimärkiä. :S Kyllä sapetti! Etenki karvamatot ku tuntuu, ettei ne nyt ikinä kuivu... vieläki tuntuu märiltä vaikka saunanki lämmitin niille :D

ÄÄÄH.. mä en jaksa enää oottaa. Enkä jaksa enää rasvata ja öljyillä joka ilta itteeni ja plääähh haluan sitä maksalaatikkoa jo ja äkkiä! Enkä kestä jos tämä maha vielä tästä kasvaa vaikka kyllähän se kasvaa ku 40 päivää aikaa vielä kasvaa. VOI PYLLERÖ. Haluan vauvan jo syliiin..NYT!
 
Nyt se on sitten takana päin, VIIMEINEN TYÖPÄIVÄ! Sitä kesti kylläkin vaan 3 tuntia :( Olin maanantaina kuumeessa kotona koko päivän, mut illalla oli hjuva fiilis ja väsäsin kakun työkavereille. Ekat pari tuntia meni ihan hyvin ,mut sitte alko pää tuntua niin tohelolta ja tuli vilu, joten lähdin sitte kotio nukkumaan. Oon jotenkin ihan sairaan pettyny. En tiiä miks se loppuun asti töissä oleminen olis ollu jotenkin niin hienoo, mut sitä olin odottanu. Jos ihan rehellisiä ollaan, niin mun olis ehkä kannattanu hakea saikkua jo pari-kolme viikkoa sitten, koska istumatyö aiheutti ihan järjetöntä jalkojen turvotusta ja maha myös vaikeutti hengitystä tosi paljon. Ja huimas aika paljon.

Mut oli mulla ihan asiaakin. Tässä kotona maatessa on ehtiny pohtia kaikennäköstä ja oon ennenkin miettiny tätä paljon:

Kun vauva syntyy ja on pieni (niin pieni ettei se vielä omin voimin juurikaan liiku), niin mitä ihmettä sen kanssa tehdään? Siis silloin kun se ei nuku, ei syö, ei itke, silloin kun sillä on kaikki ihan hyvin ja hän on tyytyväinen elämäänsä. Niitä hetkiä tuskin on paljoa, mut oon miettiny et mitä niinä hetkinä kuuluu/voi tehdä. Istunko mä vaan ja tuijotan sitä nyyttiä? Ihan kiva vaihtoehto sekin tietty :) Ehkä maailman hölmöin pohdinta, mut voin laittaa tän vaikka kuumeen piikkiin... :D
 
Nipsu86: Silloin kun vauva on hereillä ja ei kaipaa mitään hoitamista, silloin jutellaan, tuijotellaan toisiansa, leikitään, jumpataan, hierotaan, lauleskellaan lapselle. Ne ovat ihania hetkiä. Tietysti jos on innostunut vauvamuskareista ja -jumpista ja -uinneista on kätevää jos osaisi ajoittaa noita hetkiä juuri niihin. Silloin saa eniten irti maksamastaan ajasta.

Vauva nauttii eniten juuri jutusteluista ja kontaktista äidin kanssa. Ihan pieni tykkää vain katsella ja kuunnella kun äiti höpöttelee.

 
Moikka!

Mitenkäs tämä aikaa tuntuu nyt menevän niin hitaasti.. ilmeisesti odottavat tunnelmat itsellä, että millon se lähtö tulee.. nyt siis rv 37+4.. sairaalakassinki oon saanu jo aikoja sitten pakattua.. lähipiiri alkaa soitella, että vieläkö sitä yhtenä kappaleena ollaan.. 

Neuvola sujui tänään normaaliin tapaan, on kiva neuvolatäti ni tulee juteltua kaikkea mahdollista.. Ja kaupassa käydessä kassatäti kehui mahaani kivaksi..  eli hyvä päivä tänään, vaikka yöllä en millään saanu unta.. piti jopa ensimmäistä kertaa eläissäni käydä yöllä jääkaapilla.. kauhea nälkä.. sen jälkeen uni taas maittoikin.. :)

Eipä tällä kertaa kummempia.. Jakselemisia kaikille!! <3
 
Moikka

Se on jännä, että viimisillä viikoilla tuntuu, että aika pysähtyy.
3,5vko:a vielä jäljellä, tai voihan sitä olla huonommalla tuurilla paljon enemmänkin..
Mutta toivotaan, ettei tarvi montaa päivää lasketun ajan yli ainakaan mennä.
Tosin pari viikkoa voi vielä vauva pysyä mahassa, kun miehen duunikeikka loppuu syyskuun vika päivä.

Pitäs vissii toi sairaalakassikin pakata, ei oo saanu aikaseksi, iltasin vaan on kivempi maata sohvalla..

Jaksamisia kaikille muille odottajille!
 
JÄÄTELÖAUTO!! Voih..

Pysyin tiukkana, en mennyt ostamaan mitään. Varsinkin kun tuli tossa toissapäivänä ostettua kaks litraa valion valikoimaa.emoticon Tykkään vaan enemmän jätskiauton niistä isoista kahden litran paketeista. Ne on niin kermaisia.
 

Hirmu himotus vaan iski kun kuulin sen "Pili-lili-lim, pili-lili-lim, pi-lim, pi-lim, pi-lim.."emoticon

 
Takaisin
Top