Sokerirasitus ja radi

Jossain ketjussa on ollut puhetta sairaalaeväistä ja nyt aloin miettiä, että onko ruokavalio kuinka tiukka myös synnytyksen aikana? Jos vetäisen synnytyksessä esim 3 suklaapatukkaa, niin nouseeko vauvan sokerit just super paljon?
 
Jossain ketjussa on ollut puhetta sairaalaeväistä ja nyt aloin miettiä, että onko ruokavalio kuinka tiukka myös synnytyksen aikana? Jos vetäisen synnytyksessä esim 3 suklaapatukkaa, niin nouseeko vauvan sokerit just super paljon?
Tätä samaa aloin itsekkin pohtimaan, että onko synnytyksen aikana jonkun suklaapatukan, energiajuoman vetämisen seuraus sitten se että vauva ainakin joutuu sokeritippaan :O
 
Tätä samaa aloin itsekkin pohtimaan, että onko synnytyksen aikana jonkun suklaapatukan, energiajuoman vetämisen seuraus sitten se että vauva ainakin joutuu sokeritippaan :O
En todellakaan usko. Söisin kyllä sen suklaapatukan tai vaikka kaksi, jos synnytyksen aikana vain maistuu. :)
 
Mulla esikoisen synnytyksessä, jossa siis insuliinihoitoinen radi. Pyysin juotavaa ja mulle tuotiin sokeri mehua. Seuraavassa hetkessä kätilö mittaa sokereitani ja koska ne oli liian korkeat (yllätys kun mehua pistivät juomaan :D ) ja sitten iskivät insuliinia reiteen. En tiedä mikä käytäntö nykyään on ja vaihteleeko sairaalasta mutta kyllä ne taitaa synnytyksessä tarkkailla niitä sokereita jotta ne ei nouse liian korkealle.
Täytyykin perjantaina kysyä kun on aika äippäpolille.
 
Multa ei oo kertaakaan synnytyksen aikana/jälkeen seurattu sokruja...
Mulla siis ruokavalio hoitonen ollu jokainen! Mut eipä mun kyl hirveästi oo tehnyt mieli syödäkään synnytyksen aikana:p
 
Mulla 2016 mies hoiti sokereiden mittauksen ja kyllä niitä useasti mitattiin ja seurattiin ettei mene liian korkeaksi tai matalaksi. Insuliinia en enää muistaakseni pistäny ku aloitettiin käynnistys tiistai aamuna ja tyttö synty keskiviikkona klo 18
 
Mä olisin synnytyksen aikana noudattanut edelleen ruokavaliota mutta eihän ne siitä välitä kun löivät mehua ja sokerijugurttia eteen. Siis 2011 ja 2014.
 
Juu eipä se arvo ketään kiinnostanut enää siinä synnytysvaiheessa. Kaikkeista vähiten itseä.:hilarious: Eipä kyllä se syöminenkään maistunut. Toki siinä alkoi olla niin paljoa kaikkea muutakin hässäkkää, kuten kuumetta, kipuja, vauvan tilanteen seurantaa jne jne. Että eikun anna mennä vaan.:grin
Mutta uskoisin myös että hieman riippuu tilanteesta, ettei varmaan oikein ole sellaista yhtä tapaa asiaa hoitaa kun jokaisen synnytys on erilainen. Omassa synnytyksessä se ei ollut prioriteetti nro 1 vaan siihen tuli sitten muut asiat edelle. Kerran muistan että mitattiin.
 
En mietikkään asiaa omien sokerien kannalta, koska ne mua ei kiinnosta edes tällä hetkellä, mutta pelkään just sitä, että vauvan sokerit on mun synnytysnapostelun takia taivaissa ja ollaan kolme viikkoa osastolla seurannassa :wacky:
 
Juu Imme kyllä se enemmän on kiinni siitä että mitä ne sokerit on taaemmas katsottuna pidemmältä aikaväliltä kuin että mitä ne arvot on yhtenä hetkenä ennen synnytystä. Minullahan siis tasoittui ensimmäisestä pari viikkoa ennen la ja ihan pari päivää ennen la taas olivat ihan päin.. sen takia käynnistys ja vauvan arvot priima tavaraa syntymän jälkeen.:happy: Joten siksi en usko että sillä yhdellä nousulla on mitään merkitystä.
 
Kiitos Noksu! Uskallan siis pakata synnärille suklaat ja mehut mukaan :p
 
Sitten ne ihmettelee siellä kun olet synnyttämässä että radilainen ottaa herkkuja.. Voit sitten kertoa että sait sellaisia ohjeita..:laughing001

Mutta oikeasti en usko että sillä on mitään merkitystä.:grin Eikun vaan kaikki herkut mukaan!:wink
 
Äkisti vois kuvitella että insuliinin nousu on murheista pienin siinä hormoncocktailissa! :D kaikki mahdolliset hormonit adrenaliinista kortisoniin ja oksitosiinista endorfiiniin, siinä enää joku insuliini merkkaa kakkaakaan... ainakaan mun mielestä :wink
Kannatan siis suklaan mukaan ottamista :p
 
Nii, kai tärkeintä noissa eväissä on että säilyy energia ja synnytys ei pitkittyis energian puutteeseen :) suklaa voi ol hyvä kun se vapauttaa mielihyvähormonia eli mielestäni oikein hyvä synnytykseen. Silti elän käsityksessä, tai sitten rakas sisko on vaan antanut ymmärtää, että tummasuklaa ja esim cashew pähkinät olisi hyviä eväitä. Tuoremehua viimeks kans taisin tripillisen juoda. Viimeksi suklaa ja pähkinät jäivät synnytyksen jälkeiseen aikaan. Oliskohan jotku hedelmät hyviä esim. Banaani.
 
Tummassa suklaassa on kaikkea muutakin hyvää kun pelkkä sokeri:wink itse tykkään tummasta ja pähkinät nyt aina hyvä valinta naposteluun:p
Banaanissa/viinirypäleissä tms nyt on paljon hitaasti palavaa sokeria että sinäänsä nekin hyviä naposteluun, mutta ei ole suklaan voittanutta:wink
Mä niin laitan miehen hakemaan maraboun orio suklaata kun kotiudun:p
 
Ai niin, tänään taas mittaillut päiväkäyrää ja aamupalaa lukuun ottamatta ennen arvot pysynyt alle 5:eek: aamullakaan ollu paha, 5.1:) nyt iltapalan aloitus venähti hiukan turhan pitkäksi ja se oli 4.4 :eek: olen niin onnellinen! Olenko löytänyt nyt vahingossa sen oikein ateria balanssin vai mistä tuulee? :D
 
Metformiini kolmatta päivää käytössä eikä oireita vielä ihmeemmin näkynyt... alkaako se paska lentää vasta, kun lääkekin alkaa purra vai olisiko mulla pitänyt jo olla ripulia?
 
Metformiini kolmatta päivää käytössä eikä oireita vielä ihmeemmin näkynyt... alkaako se paska lentää vasta, kun lääkekin alkaa purra vai olisiko mulla pitänyt jo olla ripulia?
Mulla ainaki reagoi kahtena ekana päivänä vatsa selkeästi, sitte rauhottui. Edelleen ajoittain vatsa on vähä ennalta arvaamaton mut nii oli kyl edellisessäki raskaudessa enkä silloin ollu metformiinilla.
 
Mulla ainaki reagoi kahtena ekana päivänä vatsa selkeästi, sitte rauhottui. Edelleen ajoittain vatsa on vähä ennalta arvaamaton mut nii oli kyl edellisessäki raskaudessa enkä silloin ollu metformiinilla.

Ekana iltana pari tuntia lääkkeestä vatsaa väänsi mutta olisiko se voinut johtua lääkkeestä... oli kuitenkin niin nopeasti. Joka tapauksessa todella toivon, että tuo olisi mennyt näin helpolla ohi :grin toki nyt syön vasta 1 illalla ja 1 aamulla -annoksella, joten voihan olla, että maha heittää vielä kuperkeikkaa, jos vielä joutuu lääkitystä lisäämään :confused:
 
Takaisin
Top