Sokerirasitus ja radi

Ihan järkyttävä närästys alkoi iltaruan jälkeen, pitäisi saada iltapala syötyä, että jaksaisi paastota aamun rasitukseen.
Tekisi mieli perua koko juttu, mutta eihän tässä saa uutta aikaa sitten moneen viikkoon kun ei tuo labra ole auki.
 
Täällä istutaan litku nieltynä. Kiva aloitus kun ajat labrassa puoli tuntia myöhässä. Näin saa ainakin takuuvarmasti raskaana olevan heti aamusta pahalle tuulelle.
 
Täällä istutaan litku nieltynä. Kiva aloitus kun ajat labrassa puoli tuntia myöhässä. Näin saa ainakin takuuvarmasti raskaana olevan heti aamusta pahalle tuulelle.

Ei muuta kuin tsemppiä kärsimykseen. Mulla vielä sama edessä muutaman viikon päästä :eek:
 
Mä söin esikoista oottaessa ennen sokerirasitusta kokonaisen rullakebabin kun aattelin, et syön hyvin niin ei oo niin kova bälkäaamulla, kun ei saa syödä. Esikoisesta mul oli siis koko ajan ihan järkky nälkä ja ruokavälit oli jotain 2h. Eipä tullut radituomioo sillon, mut nälkä oli huutava kebabista huolimatta :p

Tällä kertaa pitää ehkä jotai terveellisempää, mut syön kyl runsaasti eli enempi kun normaalisti tai kuolen nälkään ennen sitä rasitusta :wacky:
 
Mullakin on nyt sitte toi rasituskoe Ens viikolla. Neuvolassa oli terkkari sitä mieltä, että on syytä käydä se tekemässä, kun olen ollut niin jäätävän väsynyt..
 
Mun paastoarvo taitaa olla nyt balanssissa, ainakin tällä hetkellä. Iltaisin hyvä iltapala jonkun hapanmaitotuotteen kera ja 12 yksikköä insuliinia. Aamuin ja illoin 2 kpl tabletteja. Nyt on reilun viikon ollut joka aamu paastoarvo alle raja-arvon kun aikaisemmin se on heitellyt...
 
Viikon päästä 2.rasituskoe. Aika varma olo että nyt joku arvo heittää ja arvoja tarvii alkaa seuraamaan. Tämä sen tähden että alkanut sellainen tietynlainen nälkä vaivaa, mitä esikoisen aikaan. Pitäis toi herkuton viikko aloittaa :p mikä on ihan hyvä, kun muuten on mennyt karkkia ja pullaa melkoisesti
 
Tiistaina olis koitos edessä ja jostain syystä oon ihan varma et radi tuomio tulee. En ees tiiä oikeen miksi... Ärsyttää jo valmiiksi. Oon sata varma että en muista mittailla ja lisäksi tosta ruokavaljosta muutamia kysymyksiä. Esim kalorit pitäs olla 1600-1800 välillä ja oma päivittäinen kulutus on 2300-2800 ja jos raskauden aikana tuosta viel hieman nousee niin tuolla määrällähän elimistö vetää niin totaaliseen säästötilaan että ei mitään järkeä...
 
Tiistaina olis koitos edessä ja jostain syystä oon ihan varma et radi tuomio tulee. En ees tiiä oikeen miksi... Ärsyttää jo valmiiksi. Oon sata varma että en muista mittailla ja lisäksi tosta ruokavaljosta muutamia kysymyksiä. Esim kalorit pitäs olla 1600-1800 välillä ja oma päivittäinen kulutus on 2300-2800 ja jos raskauden aikana tuosta viel hieman nousee niin tuolla määrällähän elimistö vetää niin totaaliseen säästötilaan että ei mitään järkeä...

Ronsu mun ymmärtääkseni toi alhainen kalorimäärä on tarkoitettu ensisijaisesti ylipainoisille (BMI yli 30). Enemmän tässä saa laskea päivittäistä hiilarimäärää kuin niinkään kaloreita.
 
Juurikin niin hiilareita mietitään ja lasketaan ei kaloreita!:) muutenkin jos massaa äidillä enempi niin olis hyvä että painoa ei nousisi juuri ollenkaan... mut jos normaali painossa tai edes lähellä sitä niin asia toinen:wink
Mulle ei ainakaan oo annettu mitään kalori määriä mihin pitäis taipua vaikka tossa ruoka ohjeistuksessa se lukeekin:p
 
Sokerirasitustesti ohi, menipäs se aika makoillessa päivystyksen puolella, ku pyörrytti melkein koko ajan ja jo heti ekan näytteen jälkeen ennen litkuakin.. pyörrytystä lukuunottamatta meni ihan jees. Kuinka kauan teillä jotka ootte jo käyny on mennyt että ootte nähny tulokset?
 
Mikäli neuvola ei oo niitä piilottanut niin on mennyt 1-2 päivää että ovat omakannassa näkyneet:)
 
Eilisen testin tulokset sain tänään ja yllärinä kahden tunnin paastosta sitten ylitys. Jo ottaa koville tämä raskaus kun kaikki ottaa koville. Sain haettua mittarin samantien neuvolasta ja 2-3päivänä/ viikossa pitää nyt sitten mittailla.
Kai tässä pitää sitten alkaa syömään kunnolla
 
Sokerirasitustesti ohi, menipäs se aika makoillessa päivystyksen puolella, ku pyörrytti melkein koko ajan ja jo heti ekan näytteen jälkeen ennen litkuakin.. pyörrytystä lukuunottamatta meni ihan jees. Kuinka kauan teillä jotka ootte jo käyny on mennyt että ootte nähny tulokset?

Meillä näkyi jo saman päivän iltapäivänä Omakannassa :)
 
6 päivän seuranta takana (4 krt/pv) ja ei yhtään ylitystä. Nyt siis virallisesti kuivilla! Se seurannassa oli hyvä että konkretisoitui esim kokiksen haitallisuus kun tunnin päästä oli korkeammat arvot kuin normaalisti. Ei silti ylittynyt eli jatkan normaaliin tyyliin (toki syömistä on hyvä miettiä muutenkin).
 
Tässä muutaman päivän putkeen mittaillut kun mittarin sain torstaina. Kertaakaan ei ole arvot noussut yli 5.4. Tänään aamupaasto 3.8, että hieman matalilla arvoilla mennään
 
Mulla oli sokerirasitus viime viikolla ja tänään tuli radi-tuomio, tunnin mittausarvo ylittyi. Ilmeisesti mun kohdalla syynä paska säkä koska mikään noista altistaviata tekijöistä ei kohdallani täyty. Olo on kyllä puulla päähän lyöty mut kai tää tästä selviää et mitä meinaa ja miten vaikuttaa jatkoon
 
Mulla oli sokerirasitus viime viikolla ja tänään tuli radi-tuomio, tunnin mittausarvo ylittyi. Ilmeisesti mun kohdalla syynä paska säkä koska mikään noista altistaviata tekijöistä ei kohdallani täyty. Olo on kyllä puulla päähän lyöty mut kai tää tästä selviää et mitä meinaa ja miten vaikuttaa jatkoon

Miksi sä ylipäänsä sitten jouduit koko rasitukseen?
 
Takaisin
Top