Sairaalakassi

Synnärin vaatevalikoimahan ei oo kummoinen, jos joutuu ennakkoon, että suosittelen sinne kassiin laittaan vaikka parit legginsit/muut joustavat housut edes. Mullekin tuotiin siis se perus jättiyöpaita, sukat ja aamutakki, jotka on varmasti kivat sillon ku jälkivuodoissa kuljeksii synnärillä. Mutta ei synnyttäneenä haluaa kyllä housut jalkaan! :D
 
minäkin miettinyt niin monta päivää jo et pitäis alkaa edes niitä vauvan vaatteita pesemään... mt ku ei oo mitään paikkaa vielä mihin niitä laittais.. toisaalta jos raivais äippäpakkauksen laatikosta kaiken ei-heti-käyttöön-tulevan pois ja sinne järjestelis puhtaat. Onpahan sitten se homma pois alta..
 
Ei ole mullakaan vielä kassia pakattuna, listaa olen jo tehny mitä vois tarvita.... Ja onneksi vaatteet olen jo pessy...pitäis vaan vielä lajitella koon mukaan....
 
Minkälaisen kassin/laukun otatte sairaalakassiksi? Mä aattelin iha tollasta jansportin reppua. Toinen mikä kävi mielessä, niin vaunujen hoitolaukku, mut reppu ois vähä tilavampi..
 
Esikoisen aikaan mulla oli toi Marimekon olkalaukku ja sillä ajattelin pärjätä nytkin. :)
 
Tavallisella repulla meinasin pärjätä. Raahatkoon mies sitten lisää tavaraa jos alkaa siltä näyttämään et tarvii.
 
En oo pohtinut asiaa, mutta repulla mä muutenkin joka paikassa kuljen, että varmaan ihan normaali reppu lähtee nytkin mukaan. :)

En oo ajatellut hoitolaukuksikaan ostaa mitään erillistä "hoitolaukkua" - niin paljon jo käyttämättömiä kasseja muutenkin, että eiköhän niistä joku kelpaa hoitolaukuksikin.
 
Sellainen putkikassin mallinen urheilulaukku.
Se on tällä hetkellä siistein mitä meiltä kotoa löytyy :grin

Mietin tässä, että joko pakkaisi tällä hetkellä hieman tiukat collegehousut ja jonkun kivan imetyspaidan. Vauvalle en ole vielä pakannut mitään, mutta mietin laittaisiko jo tyhjään libero laukkuun vähän vaippoja, kotiutumisvaatteet ja jotain ylimäärästä..
 
Sekin kannattaa ottaa huomioon, et sairaalassa ei ole sitä säilytystilaa niin kauheesti... Tai ainakaan täällä meidän sairaalassa ei ole kuin sellanen kapee pukukaappi, et sinne ei mikään kovin iso matkalaukku sovi. :)
 
Sekin kannattaa ottaa huomioon, et sairaalassa ei ole sitä säilytystilaa niin kauheesti... Tai ainakaan täällä meidän sairaalassa ei ole kuin sellanen kapee pukukaappi, et sinne ei mikään kovin iso matkalaukku sovi. :)

MKS:ssä ainakin ne tosiaan on KAPEITA kaappeja :)
Oma laukkuni mahtuu sinne varmaan juuri ja juuri (35cm x45cm) pystyssä :wacky:
 
Niin ja Turussa saat ne osastolla kaappiin, mutta sitten kun menet synnytyssaliin niin raahaat niitä mukana alakertaan ja sieltä sitten taas synnytyksen jälkeen yläkertaan. Helpoin kun on yksi lassi mukana jota kantaa ees taas, tai niin mä ainakin oon aatellut...
 
Mulla on myös semmonen urheilukassimainen. Kiva kantaa ja mahtuu hyvin pieneen tilaan, vaikka sinne mahtuu paljon tavaraa. :)

Tästä kassikeskustelusta tuli mieleen kun viimeksi Tyksissä leikkauksen jälkeen oltiin lähdössä osastolle ja mun kassi vaan heitettiin siihen jalkojen päälle. :hilarious: Joo, olihan ne vielä melko puutuneet mutta en nyt ihan tiedä kuinka kohteliasta se oli kuitenkaan. :grin Otetaan nyt vielä huomioon että olen melko lyhyt, eli jalkojen "alapuolellakin" olisi kyllä ollut sitä tilaa... :woot:
 
Mä pakkaan varmaan hoitolaukkuun kamat. Tai jos ei sinne mahdu niin sit otan jonkun toisen kassin. Huominen onkin pyhitetty sairaalakassin pakkaamiseen :)
Tänään sain aikaseksi pestä esikoisen turvaistuimen kankaiset osat ja koottua sen valmiiksi. Sit enää puuttuukin itse vauva :winkimage.jpg
 
Sairaalakassi pakattu ja voi luoja.. Pakko se on pienempi laukku etsittävä, kun tuo jäi alle puolilleen koko laukku :/

Miehelle pakkasin suolakeksejä ja yhteiseksi välipalapatukoita, rusinoita, suklaalevyn ja täysmehua.
Tosin sen kokoinen kassi pitäisi olla, johon mahtuisi ottamaan mukaan myös vauvalle maitoa ja kylmäkallet matkan ajaksi.
Sain siis ohjeen tänään raskausdiabetekseen liittyen ja varattava tilaa pakastetulle maidolle.

Mietin myös ottaisinko järjestelmäkameran mukaan vaiko en.. hmm.. siinäpä vasta pulma..
 
Muokattu viimeksi:
Sairaalakassi pakattu ja voi luoja.. Pakko se on pienempi laukku etsittävä, kun tuo jäi alle puolilleen koko laukku :/

Miehelle pakkasin suolakeksejä ja yhteiseksi välipala patukoita, suklaalevyn ja täysmehua.
Tosin sen kokoinen kassi pitäisi olla, johon mahtuisi ottamaan mukaan myös vauvalle maitoa ja kylmäkallet matkan ajaksi.
Sain siis ohjeen tänään raskausdiabetekseen liittyen ja varattava tilaa pakastetulle maidolle.

Mietin myös ottaisinko järjestelmäkameran mukaan vaiko en.. hmm.. siinäpä vasta pulma..

Mie ainaki ajattelin ottaa järjestelmäkameran mukaan, haluan edes muutaman onnistuneen kuvan siitä hetkestä! :D pitää mies vaan opettaa käyttään sitä.. tästä meidän tilanteesta huolimatta en siis vois kuvitellakaan ketään muuta mun mukaan synnytykseen ku lapsen isän. :-)
 
Mekin otetaan järjestelmäkamera, sitä en kyl viellä pakkaa mukaan ja muutenkin se tulee ihan omassa kameralaukussa ettei vie tilaa sairaalakassista :)
Mäkin sain jo pakattua kassin valmiiksi, paitsi eväitä ei viellä oo pakattu mitään.
 
Joo en pystyisi minäkään pakkaamaan järkkäriä vielä, kun käytän sitä keskimäärin kolmesti viikossa, keväisin jopa useammin.

Minusta vain tuntuu, että tulen unohtamaan kameran, laturin, muistikortin ja maidot :nailbiting:
Muistini on oikeasti kamala nykyään..
 
Sen muistan aiemmasta sairaalakassista, että mukaan tuli otettua liikaa kaikkea syötävää:grin Niitä jäi yli vaikka mitä:grin Mutta hyväksi havaittu oli kuivattu mansikka, niitä napsin synnytysalissakin että olisin saanut niistä energiaa :wink
Eli varmaan nytkin sitten jotain kuivattuja hedelmiä, ja mysli/protskupatukoita, ja juotavaa.
Ja muistan että oli epämukava se sairaalan yöpaita.. ja kävin omatoimisesti hakemassa itselleni vaatevarastosta housut! :grin
Mutta en mitään omia vaatteita käyttänyt, vaikka taisi niitäkin olla mukana...Olin synnytyksen jälkeen niin väsynyt etten välittänyt kummemmin mitä oli päällä, ja torkuin vaan suurimman osan ajasta..
Taisi olla shampoot ja pesuaineetkin omasta takaa, mutta suihkussa seinässä oli joku peruspesuaine josta sai kätevämmin ottaa, niin jäi omat pesuaineetkin käyttämättä :)
 
nyt on vauvan kassi pakattuna harsoa ja tuttia lukuunottamatta (harsot oottanu 3vkoa pesua tuossa ja tutteja en viittis vielä keittää), Vähän muuttui suunnitelmat kassin sisällön suhteen kun en tod näk pääse potilashotelliin.. vauvalle piti varata kietasubodeja kahta kokoa mukaan, jos ei menekään normibody pään yli.. ja lisäksi tietty kahta lajia normibodya :hilarious: on se valinnan vaikeus tässä vaiheessa siitä minkä väriset vaatteet vauvalle pukee kotio lähdön aikana :smiley-bounce022
omankin kassin lista kapeni kummasti kun en osastolla tykkää omia vaatteita pitää mut potilashotellissa täytyis ainakin ruoan hakuun olla omat..
 
Takaisin
Top