Sairaalakassi

Tuo raapiminenkin on niin jännää kuin vaihtelee. Itekki tumpouha ostin juurikin raapimisen vuoks mutta ei meillä neiti koskaan oo sen vuoks niitä tarvinnu. No ompahan uudelle tulokkaalle jos on raapivaa sorttia tälläkertaa :)
 
eväistä; varasin itselle sairaalakassiin hyvissäajoin ison pussin irtokarkkeja osastolla oloa varten, mieshän söi ne jo synnytyssalissa tyyliin :D joten nyt ostan itselleni oman ja miehelle jäääätävän pussin niin molemmat on tyytyväisiä :D :D :D voisihan hän toki ostaa mulle sitten synnytyksen jälkeen sen oman pussin tilalle mutta kun hän ostaa niin pahoja irtokarkkeja :hilarious: ja tuon karkin lisäksi vähän juotavaa miehelle sairaalakassiin.. makeanpersolle :P meillä tuskin menee tunti-/päiväkausia synnyttämässä ELLEI tule jotain komplikaatioita tms. menneet niin nopeaa edellisetkin synnytykset.
 
Pää lyö tyhjää että minkälaista evästä ottais mukaan, semmosta mikä säilyy ilman jääkaappia..?
 
Pää lyö tyhjää että minkälaista evästä ottais mukaan, semmosta mikä säilyy ilman jääkaappia..?

Itse ainakin suunnittelin miehelle jotain sellaista, että säilyy ilman jääkaappia. En usko, että lahopääni kanssa muistan napata mitään enää jääkaapista siinä kohtaa kun lähdetään synnärille.
Olisiko jotain eväspatukoita tms?

Viimeksi hän tosin kuitenkin meni sairaalan kahvioon syömään ja juomaan kahvit.
Nyt pitää toivoa, että lähdetään vasta aamusta sairaalalle, niin mies ei ole enää niin naatti. Minä torkuin jumppapallon päällä ja mies keinutuolissa...
 
Mä aattelin ottaa protsku ja myslipatukoita. Keksiiks joku muu vielä jotain hyvin säilyvää?
 
Viimeksi me poikettiin (eli mies kipaisi äkkiä) mehua, hedelmiä ja jotain patukoita huoltsikan kaupasta matkalla synnärille. Oltiin unohdettu koko eväät! :joyful: Jos tällä kertaa muistaisi ostaa ne vähän aikaisemmin... :)
 
Miehellä oli niitä huoneenlämmössä säilyviä ohuita salamipatukoita mukana, kuivalihasta kun tykkää.
 
Nyt yllättäin täällä makaavana totean: pakatkaa ajoissa se mitä tarviitte itsellenne :D
 
Samaa mieltä, pakatkaa ajoissa, jos ei kaikkea niin ainakin aloittakaa vaikka niillä vauvan vaatteilla ja omilla hygieniatuotteilla. Mäkin viimeksi kokoajan ajattelin että "kyl sitä viel ehtii", mut eipä ehtinytkään kun esikoinen syntyi 2vkoa etuajassa :p Siinnä sitten supistusten keskellä äkkiä piti vaan pakata kassiin jotain. Nyt viisastuneena pakkaan varmaan jo tässä lähipäivinä lähes kaiken, niin sit on valmiina jos tuleekin äkkilähtö. Näistä vauvoista kun ei ikinä tiedä :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Dee
MaiKhi ja muut! itse olen aina saanut hoitajilta korvatulpat kun vain pyytää! :) tosin eihän joka paikassa ole sama toimintatapa.. MaiKhi Oli muuten hyvä pointti toi!!
 
Mitenkäs joku istuinsuoja menomatkalle? Tuleeko sitä lapsivettä saavista kaatamalla vai pärjääkö siteellä? Jos nyt ensinnäkään vielä tulee vettä.

Onko sairaalassa tarjolla siteitä, nännirasvaa, liivinsuojia, vauvalle vaippoja ja muita tarpeita?
 
Esikoista kun menin synnyttämään niin mulla oli side ja penkillä pyyhe taiteltuna varmuuden vuoksi. Oli siis vedet mennyt jo ennen kun supistukset alkoi.
Niin ja vaippoja oli kyllä niin äidille kun vauvallekin tarjolla. Nännirasvasta en tiedä kun en tarvinnut, mutta jotain liivinsuoja juttuja oli. Minulla tosin oli omat mukana. :)
 
Minulla oli tyhjä kuivikesäkki ja iso pyyhe varuilta, vaikka vain tihkutti kun autolla itse sairaalaan ajoin :D

Sairaalalta me saatiin vauvalle vaippoja (ja käyttövaatteet) sairaala-ajalle, äidille niitä ihanan mahtavan isoja siteitä ja jopa rintakumit toivat kun ei vauva halunnut oikein imeä pelkkää nänniä (vääränmalliset nännit). Lisäksi pumpulipuikot ja vanulaput vauvan puhdistukseen.

Siitä tulikin mieleen, pitänee tarkistaa rintakumit, keittää ja ottaa sitten sairaalaan mukaan tällä kertaa!
 
minäpäs yritän vähän listaa tehdä mitä sairaalasta saa :)

jokaisesta sairaalasta varmasti saa:
- vauvan vaatteet
- vauvan vaipat
- vauvan puhtaanapitoon tarvittavat välineet esim vanupuikot ja -laput sekä kamman
- äidille yöpaita+verkkohousut+aamutakki+sukat+kengät (tietty jos koko uupuu niinku sitruunahappo on kertonut kokeneensa, kengissä aika yleistä)
- sairaala suihkusaippua (yleinen)
- äidille siteet ja särkylääkkeet
- perusvoiteet ja esim bepanthenia huuliin tai nänneihin
- pyyhkeet :)
- tuttipullo ja korvikkeet mikäli imetys ei suju tai maito nouse, eka vuorokauden aikana usein antavat


vaihtelevasti joko sairaalasta riippuen tai "sesongista" johtuen:
- vauvalle tutti
- varsinainen nännivoide esim lansinoh
- rintakumit (ehkä jopa joka sairaalasta)
- korvatulpat
- isälle kahvinkeitto mahdollisuus pientä maksua vastaan (kolikot ei haitaksi olla siis mukana)
- äidille välipalamahdollisuus osastolla olon aikana (en ole kuullut että jostain ei saisi välipalaa kellon ajasta riippumatta mutta varma en ole tästä)
- hammasharja äidille

aikanaan kun esikoiselta kävin synnytysvalmennuksessa niin siellä kertoivat että vauvan vaipan voi laittaa housuihin jos vesiä menee! ja toinen mitä tuli mieleen niin esim kertis sänkysuoja/hoitoalusta varmaan hyvä jos niitä jo tullut hommattua, saa heittää perillä roskiin.. Pyyhe tosin imee enemmän jos runsaasti tulee.
 
Hui kauheasti alkoi ahdistaa yhtäkkiä koko raskaus, kun tätä ketjua lukenut :eek: noh toivotaan että helpottaa, kun saa kodin siivottua kunnolla ja vauvan jutut valmiiksi, ja viimeistään kun saa toukan syliin!
 
Mä ajattelin ostaa evääksi ainakin kuivahedelmiä (rusinoita, ananasta, karpaloita, aprikoosia..mitä näitä nyt on) ja pähkinöitä. Ne ainakin säilyy ja saa hyvin energiaa.
 
Sokeria kannattaa vetää, kun senhän väitetään voimistavan/lisäävän supistuksia. :)
 
Eilen satuttiin miehen kanssa höpisemään sairaalakassista ja hän oli sitä mieltä, että olisi hyvä jos pakkaisimme sen jo nyt valmiiksi! :nailbiting:

Nyt kun alkaa jo viikkojakin olla niin paljon, että saattaa sairaalaan joutua. Esikoisen kohdallahan suunnilleen näillä viikoilla jouduin pikaisestk synnärille lähtemään lapsiveden tihkumisen takia.

Pähkinät olisi kyllä mahtavia, mutta mies ei niitä syö ja itselle menee vatsa ja suolisto liekkeihin pähkinöistä. Tuntuu suunnilleen samalta, kuin lasinsiruja olisi syönyt..
Pitänee ostaa jotain välipalapatukoita ja heittää vaikka suklaalevy kassin pohjalle. Joku imetyskirja varmaan lähtee tälläkin kertaa mukaan.

Suurin kauhu kuitenkin iski vasten kasvoja, että en ole pessyt kuin pari vaatetta vauvalle!
Esikoisen jäljiltä on kaikki vaatteet pesty ja viikattu laatikoihin, mutta siitäkin on sellainen reilu 1,5vuotta aikaa, eli pitäisi pestä uudestaan.
Josko tänään aloittaisi katsomalla ne 50-56 vaatteet ja pesisi ne :grin
 
Takaisin
Top