Sairaalakassi(t)

Åke, oon miettiny samantapasta listaa siivouksesta ja kaupassakäynnistä, mutta sitte totesin että ihan turhaan kun en usko että mies saa niitä aikaseks :D Pyrin nyt sit siihen että pidän vaan tietyn siisteyden yllä ja yritän olla stressaamatta

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app
 
Hah, luin åke mun miehelle ääneen sun edellisen tekstin siivoamisesta, ja vielä tuon viimeisen... ja mies sanoi, että "Joo voit säkin mulle listan tehdä, mutta valmistaudu pettymään" :rolleyes: Meillä siis mies ei siivoa muuten kuin että imuroi ja pistää tiskit koneeseen ja joskus sattuu pyyhkimään keittiön pöydät... :rolleyes: Mutta ruokaa hän sentään ahkerasti laittaa, ja ruokakaupassa käy.
 
Joo ne kotiutumisvaatteet kannattaa ottaa nykyisen koon mukaan. Ikävä kertoa teille mut maha ei juurikaan pienene siihen mennessä kun kotiinlähtö koittaa. Vaikka maha ei oo enää pinkeänä niin se näyttää edelleen siltä kuin olisit kuudennella kuulla raskaana. Ettei oo oikein kiva esitellä sitä tiukoissa vaatteissa. Ja kuten hani mäkin luultavasti lähen samoissa kuteissa pois mutta varoiksi on toinen vaatekerta jos jokin vahinko sattuu. Viimeksikin sai heti vaihtaa sairaalan vaatteet päälle ja kotoa lähtiessä olin pukenut puhtaat vaatteet joten ne ehti olla alle kaksi tuntia päällä :)
 
Mäkin varasin isoimmat housut joita pidin pitkälle raskauteen sen mikälie extranapin kaa ja kuvittelin naivina että kyllähän ne päälle mahtuu ku kotio lähen.. HA!!! Mitä vielä!! Mahaa oli hirvee röllykkä ja olo turvonnut sektion jälkeen... tosin maha kyl pieneni sitten hurjaa vauhtia että jälkitarkastuksessa olin jo omasssa lähtöpainossa tosin vattaa jäi kyl jonku verran... kolmeen kuukauteen ku ei saanut hirveesti urheilla....
 
Mä meinasin pakata mammafarkut kylmää päivää varten ja mekon lämmintä varten. Sopii sit ainakin varmasti. :grin Paita on vielä mietinnässä kun mulla ei palvoo löysiä paitoja oo.. o_O
 
^ Miksi niin? Toki siellä on aika vähän säilytystilaa, mutta mä ajattelin ainakin että ne vauvan tavarat voisi aluksi jättää autoon, ei niitä sinne sisälle asti tarvitse heti raahata :grin

Ei ne sanoneet sen kummempaa syytä.. Varmaan tilan puute?
Itse en meinannut pakata kotiutumisvaatteita ollenkaan itselle. Jos menovaatteet likaantuu, tuokoon mies sitten vaihtovaatteet. Pakkasin jopa kassin valmiiksi! Ei siellä ole kuin parit alushousut, sukat, imetysliivit ja meikkipussi, missä perus pesuvehkeet hiuksille/naamalle/hampaille, dödö ja harja. Lisäksi sen päällä on muistilappu, että lähtee mukaan myös neuvolakortti, känny ja laturi. Kaikki korut suosittelen jättämään kotiin, myös sormukset, koska ystävältäni oli varastettu synnytyksen jälkeisenä aikana vihkisormus sairaalasta :sad001
 
Multa on joka kerta sairaalassa hävinnyt jotain. Viimeksi ku olin nii jouduin sinne niin yllättäen että ei ollu mitäön mukana ja sain kyllä shamppoot ja hoitoaineen, kännykkäön laturin, hammastahnaa ja harjan sekä pikkuhousun suojia/normi siteitä sieltä että välttämättähän sinne ei tarvii oikeastaan muutaku vauvan kotiutumisvaatteet :)
 
Mulla ollut nyt koko juhannuksen molemmat sairaalakassit mukana autossa.kun ei tässä tarvinnut synnärillä lähtä suunnistamaan mökiltä,niin hyvä silti,että kassit oli mukana,koska olin unohtanut pakata alushousuja riittävästi koko viikonlopuksi,niin olihan mulla niitä sairaalakassissa.heti kotiin tullessa piti kyllä pakata sinne uudet puhtaan mukaan,ettei tuu sitten synnärillä se,että sitten olekkaan kaleja mm.kotiinlähtö hetkellä.vaikka ne sairaalan kalsarit on varmasti myös yhtä hyvät!! :wink :wink


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulle tuli mieleen (en jaksa selailla onko joku kirjottanutkin jo) että kannattaa varata tumppuja mukaan sairaalaan, mullahan on siis vaan yhet nyt mukana ja nekin oli tarkoitettu kotiinlähtöä varten, mutta ei meillä ainakaan herran sormet pysy tuolla sairaalavaatteiden alla, vaikka onkin käännettävät hihansuut.
Kasvoissa paljon pieniä ja muutama suurempikin raapasujälki.. Nyt on ollut käytössä noi tumput, ja olisis pitänyt useemmat ottaa, kun hiukka on maidossa yms. töhnässä. :)
 
No hassua ettei sairaalalla ole tumppuja, kyllä ainakin meilläpäin täällä pohjois-karjalassa on niitä tumppuja ollu ihan sairaalasta saatavilla?
 
Mä olin kans ajatellut, tumput saa sairaalalta käyttöön :eek: ja samoin olin myös myssyn kanssa miettinyt..
 
Oulussa saa ainaki myssyn, mutta tumpuista en muista. En kyllä niitä esikoisella osannu käyttäkään..

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app
 
Coco, Hyvä kun mainitsit, just totesin yks päivä et siis hetkinen, en oo noit tumppuja hommannu yhtää ja neki mitkä tuli äippäpakkaukses ni toinen niist on hukassa pesun jäljiltä.. Eli tiedän nyt sit ku ostan muutamat ni heitän useemmat kassiin mukaan.. :)
 
Mie oon saanu sairaalakassiin pakattua sukkia, kestoliivinsuojia, pitkä ja lyhyt hihaisen imetyspaidan. Pitäs varmaan tätäkin projektia jatkaa, mies hermoilee et se jää tekemättä kohta kokonaan:grin
No jos sitä ens viikon tiistain jälkeen saisi aikaseksi jatkaa, kun vois silloin jo tietää milloin suunnilleen vauva ulos tulee :)
 
Hämeenlinnassa ainaki vuonna 2011 laitettii sukat tumpuiks. ajo saman asian vallan mainiosti. toki jos esteettisyyttä miettii niin....
 
Sukat pysyy melkein paremmin niissä pienissä viuhtovissa käsissä kunnon varsien avulla :) tumpuissa harvoin on..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
meilläkin esikoiselle laitettiin sairaalalla sukat tumpuiksi, kotiinlähtiessä oli sit omat.

mie kyllä mahduin omiin tuulipuvun housuihin kotiinlähtiessä ja yks h&m:n mammapaidoista (tiukka trikoinen) oli päällä..viimeksi siis oli tammikuu. eikä nyt tullu mieleenkään et kukaan olis ihmetelly maharöllykkää :grin otin ihestäni kuvan kotiintultua, niin kyllä se pömppis kieltämättä oli samaa luokkaa kun joskus viikoilla 16-20... saa nähhä miten nyt käy. arse on ainakin levinny paljon enemmän mitä esikoista odottaessa, jotenka pakkasin ihelleni mukaan kotiutumista varten
-erittäin löysät lököhousuni :)
-normi t-paita, mikä nyt on vielä nyttenki venyny masun yli, et mahtuupahan ainakin
-huppari.

kävin muistelemaan et viimeks lähin niissä sairaalan UH-ihanissa verkkoalushousuissa kotiin... suihkussa käyntien jälkeen laitoin aina ne sairaalan alkkarit jälkivuodon takia ja vaikka "kivaa" verkkokangasta olikin niin jostain syystä koin ne vaan paremmaks kun omat, hiukan puristavat alushousut.

vauvalle miulla on nyt pakattuna

-ph -body
-puolipotkarit
-kevyt fleecepuku varoiks
-tumput
-villasukat
-muutama hattu/pipo.. mikä nyt istuu sitten parhaiten.
 
Takaisin
Top