Sairaalakassi(t)

^ Miks sä olisit tarvinnut pientä pyllypyyhettä vauvalle? o_O Kotiintulomatkaa varten, vai?
 
^ Oho, ihan tosi?! :eek:
Onneks Tyksissä oli pyllypyyhkeet vauvalle. Oli siis sellasia pieniä, samaa kangasta kun lakanat yleensä. Ihan asiansa ajoi.
 
Ei ollu täällä hyvinkäälläkään, vaan tosiaan siihen käsipaperiin piti pyyhkiä..
 
Kirja oli turhaa tuli lähinnä selattua lehtiä. Muuten kaikkea tuli käytettyä oli vielä edellinen kerta hyvässä muistissa.
 
Täällä oli kans perhrhuoneessa karhee käsipapru mut lastenosastolla/teholla olikin sit harsoja.
Mä vasta eilen purin mun meikkipussin joka oli sairaalassa mukana, siis hygieniajutut. Oli vähän haikeaa! :rolleyes: ja sen itse sairaalakassinki purkaminen veny ties kuin pitkälle ku en raaskinu... se oli ollu niin kauan odottamassa et siihen tottu ja nyt sitä ei enää ikinä tarvi. :D onkohan mulla jotain raskaushormoneja vielki vai oonko muuten vaa vähä vinksahtanu. Mut musta on vaan niin haikeeta etten palaa enää sinne synnärille luultavasti ikinä. Vaikka oli kauhee raskausaika ja ei mitää helppoo nii silti näin jälkeenpäin niin ihanaaa... :rolleyes:
 
Kassista löytyi sillon eväitä (mm. myslipatukoita, mustikkakeittopillimehuja, gainomaxeja), vaihtovaatteet itelleni, lapselle, ja miehelle, hygieniatarpeet meille molemmille (matkakoon juttuja, niin ei vieneet hurjasti tilaa), puhelin, laturi, lompakko, ja siinäpä ne tais ollakin. Laukkuna oli perus Marimekon olkalaukku.

Turhaa tavaraa ei kyllä juuri ollut mukana, paitsi mukaan pakatut vauvan vaatteet oli liian pienet meiän pullerolle :D. Mies toi sitten kotoa vähän isommat, niin saatiin muksulle omat vaatteet sairaalavermeiden sijaan.

Eväät tuli tarpeeseen, ja vieläkin taputtelen itteäni olalle siitä, että otin miehellekin mieluisia eväitä mukaan, niin ei päässyt silläkään nälkämörkö yllättämään jännityksen ja uuden touhun keskellä.

Omat vaatteet laitoin päälle vasta kun oli lähtöpäivä, muuten haahuilin siinä sairaalakaavussa ja harsopöksyissä, kun eihän siinä ois muuta kuin sotkenu vaan omat kamppeensa.

Mutta niin, jos vastaavaa reissua vielä tulee, pitää olla parit eri kokovaihtoehdot muksun vaatteisiin, ja eväitä ehdottomasti, vaikka enemmänkin (sairaalan ruuat oli hyvät, ja niitä oli riittävästi, mutta kaiken puserruksen jälkeen tuntui että oli kokoaika vähän nälkä/jano, niin oli hyvä kun oli omia eväitä käden ulottuvilla kans).
 
^ Joo meillä muuten kanssa oli hyvä että miehellä oli leipää ja mehua mukana, sai hän sit syödä niitä siinä synnytyssalissa kun mulle tarjottiin ruoka.
 
^ Sektion jälkeen pitää kans varmaan olla tietty aika syömättä, ja sit syödä jotain pehmeää / juoksevaa ?

Meillä ainakin oli lapsivuodeosastolla niin, että ruuat piti itse hakea käytävältä kärrystä. Oli siis jokaiselle potilaalle nimetty trarjotin. Ne oli siellä tunnin tarjolla. Jos sinä aikana ei hakenut, laitettiin ne tarjottimet keittiön kylmäkaappiin, sieltä sai hakea kunnes oli taas seuraava ruoka-aika. Ja muuten sitten keittiön jääkaapissa oli aina jugurttia mitä sai hakea, ja voileipää sai tehdä ihan omaan tahtiin.

Mut siellä synnytyssalissa mullekin tarjottiin joku pieni keitto ja jogurtti synnytyksen jälkeen, olisko ollut pari tuntia synnytyksestä. Miehelle ei tosiaan mitään tarjottu, mutta se olikin tiedossa joten siksi oli omat eväät.
 
Mä sain heti sektion jälkeen vaan vettä ja mua ei siis nukutettu. Osastolle päästäessä vinguin jo ruokaa,mutta sain vain vettä, mehukeittoa ja leipää. Seuraavana aamuna sitten tarjoiltiin kyllä kokopäivä ihan normaalisti aamupalasta lähtien kaikki ruuat ja siis tuotiin huoneeseen vaikka sanoin,että olisin mieluusti syönyt ruokasalissa muiden kanssa. Muut päivät söinkin sitten sielä ruokasalissa ja se oli kiva juttu,kun samaan aikaan sattui olemaan kolme tuttua synnärillä! :) Päästiin sitten jauhamaan ja käymään synnytyksiä läpi omalla porukalla.
Mutta mulla vei vauva kyllä nälän ja vieläkään ei ole tullut sellaista nälän tunnetta vaikka vauva onkin jo 2kk..monesti olen unohtanut syödä päivän aikana kokonaan...olo onkin sitten illalla/ yöllä ollut sen mukainen!
 
Meillä aina tuli radiosta kuulutus, tyyliin "Aamiainen tarjolla, yksi tunti". Sit piti ite hakee tosiaan se oma tarjotin jolla ruoka oli. Mut meil ei ollut mitään ruokasalia, oli siel se pieni päivähuone mut kaikki söi vaan omissa huoneissaan.
 
^ Kyl mäkin jätin vauvan huoneeseen siksi aikaa kun safkat hain tai kävin vessassa tms. jos vauva nukkui.
 
Mä en oikeestaan tarvinnu sairaalassa muuta kuin hygieniajutut ja puhelimen. Ja vauvanvaatteet oli ihan kivat olla omat kun ne sairaalan oli niin kaameet ja isot. Evästäkin oli (karkkia, suolakeksiä ym) mutta mulla ei ollut koko aikana juuri minkäänlaista ruokahalua, ni jopa karkit jäi syömättä! o_O

Ainoa asia, mitä kaipasin (enkä koskaan kuitenkaan muistanut pyytää miestä tuomaan), oli oma ISO KAHVIKUPPI :grin ainoa mikä mulle maistui tavalliseen tapaan oli kahvi, ja ne sairaalan kupit oli nii pieniä et jouduin välil ramppaan kahteen kertaan hakees lisää (vaikka ekal kerrallaki otin heti jo kaks kupillista mukaan.. :D). Tai termosmukiki olis ollu kova.
 
Mulle annettiin heti sektion jälkeen trippi, en tiiä miks mut jotain ne puhu alhaisesta verenpaineesta (ei kai trippi nyt siihen vaikutao_O) ja ruokaa taisin saada osastolle päästyä.. Tai siis jogurtin ja kiisselliä :grin
 
Takaisin
Top