Sairaalakassi(t)

Kai vauvallekin voi ottaa mukaan omia vaatteita, jos haluaa niihin ennemmin pukea? Vai miten se siellä on / onko monet suunnitellu ottavansa vauvalle omia vaatteita muutoin kuin kotiutumista varten?
 
Kyllä kai niitä voi ottaa, mut en kuitenkaan suosittelisi, ekat päivät kun ainakin meillä on menny niin et niitä vaatteita on vähän väliä saanu olla vaihtamassa, niin sitä pyykkiä kertyy aika kivasti ja sit miettii et miten paljo sitä tartteis rontata mukaan sitä vaatetta ja sit likasena kotiin...
 
Mie en muuten edelleenkään ole pakannu kassia, pitäs varmaan tehdä asialle jotain, kun vaan sais aikaiseksi:oops: Mut ei tää kuitenkaan haluu tulla ulos ennen kuin pakotetaan, niin enpä varmaan pidä kiirettä tälläkään kertaa pakkauksen kanssa!!!
 
Voi pukea omiin vaatteisiin. Mut ainaki hämeenlinnassa on ihan kiitettävät vaatevarastot... Löyty jopa mekkobody päälle ku isoveli tuli käymään. Itse en henk.koht. viitteis omia roudata.
 
Sain tänään laitettua miehelle vaihtovaatteet kassiin sairaalan lähtöä ajatellen, mut oma kassi on edelleen vaiheessa, kun ei vaan huvita laittaa sitä valmiiksi...:oops:
 
Mä en oo kyllä tarvinnut tuolta kassistani juuri mitään :p Mehut oon sieltä juonut ja hygieniatarvikkeita tarvinnut, mutta muuten en oo sieltä omia kamoja juurikaan kaivannut. Nää sairaalan vaatteet on kivan löysät, ja sektion takia käytän mieluummin näitä kun alan tunkea noita omia tiukahkoja vaatteita päälle. Ai niin, no imetysrintsikat oon sieltä päälleni kaivanut. Hyvähän se on olla mukana kaikki tarvittava, ja ehkä huomenna jopa kotiinlähdön hetkellä (siis jos päästään) vähän meikkaan naamariani. :grin
 
Huomasin saman kun avea80,kauheemmin mitään en ole sairaalakassista käyttäny.sairaalan vaatteet oli tosi kivat ja löysät ja kelpaa mulle hyvin.omat hygienia meiningit oli käytössä tietty,mut jos ois unohtunut ne,niin sairaalasta olisi saanu nekin.
Mut niin kuin muutkin,olin itsekkin pakannut kaikkea mahdollista ihan varuiksi,kun eihän sitä juurikin ensikertalaisena voi tietää mitä tarvitsee ja mitä ei.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
RINTAKUMIT!!!
Onneksi mulla oli omat mukana!
Ei nimittäin imetys meinannut lähteä käyntiin ilman, mutta Tyksissä ei sillä hetkellä ollut sellaisia antaa.

Ja ne omat eväät ja naposteltavat oli kans ihan must.
Ja tabletti.
Ja hygieniatarvikkeet.
Ja imetysrintaliivit sekä liivinsuojat.
 
Täällä on myös sairaalan puolesta saanu melkein kaiken tarpeellisen, mutta nyt osas jo hiukan paremmin myös hyödyntää sairaalasta saatavia kun ekalla kerralla oli hiukan pihalla kaikesta :-) Eväistä oon lähinnä mehua tarvinnu kun en pelkkää vettä oo tykänny juoda.
 
^ Joo mulla kanssa pillimehut oli tosi hyvä juttu olla mukana, niitä mies toikin lisää jossain vaiheessa. Pillillä juominen helpompaa yöllä tai imettäessä... :wink
 
Mie oon jo miun pillimehut juonu ja päässy ees viel synnyttämää :grin No pitää kauppareissulla muistaa ostaa lisää niitä! Ihme, naposteltavat on viel säästyny, niihi sentää en oo käyny käsiks :grin
 
Voi voi, nyt mie sit sorruin syömää tota suklaalevyäki.. :smiley-angelic006:grin Mies sano et se sit käy hakee evästä ja trippimehuja sairaalalle ku sinne tulee lähtö ku kotii niitä turha ostaa ku ei säily kummiskaa koskemattomina.. :smiley-angelic006 Heehhe.. :grin
 
Vauvan kassi on nyt vihdoin pakattu, mutta oman kassin pakkaus on vielä alkutaipaleella. En oikein tiiä mitä ees haluisin tai tarvitsisin mukaan o_O. Viimeksi pakkasin muutamassa minuutissa kassin kun sairaslaanlähtö tuli... Autokin pitäisi varmaan valjastaa mahdollista lähtöä varten, toisin sanoen lukea edes telakan ja kaukalon asennusohjeet :smiley-angelic006...
 
Näin jälkikäteen; mitä kaikkea otitte sellaista mukaan, mikä olikin sitten turha / jäi käyttämättä?

Mulla ei sellaisia kauheesti ollut, vaikka paljon kaikkea mukaan pakkasinkin, niin kuin noista mun aiemmista listoista on luettavissa... :oops: Mutta turhimmat oli ehkä kirja ja lehdet. Lehtiä hiukan selailin mutta kirjaa ei kyllä tullut avattua. Muuten mulla kaikki aika pitkälti kyllä tuli käyttöön.

Tärkeimmät oli imetysliivit, liivinsuojat, rintakumit, tabletti, kamera, puhelin, karkit, pillimehut, omat hygieniatarvikkeet. Ilman niitä olis ollut kurjempi sairaalassaoloaika.
 
Mie kerkesin sairaalalla ollesssa lukea 4 lehteä( siis joka ainoan jutun mitä lehessä oli) ja 3 kirjaa, joo mulla oli vähän tylsää, kun ei ollu mitään uutta opittavaa ja vauvan hoito sujui mallikkaasti ja olin yhden hengen huoneessa, jossa hoitajat kävi noin 3-4 kertaa päivässä kysymässä et onko mitää hätää/ kysyttävää. En varmaa olis kerenny noinkaan paljoo lukee, jos vauva ei olis ollu teholla ja antibiootissa( eli oltas päästy aikasempaan kotia:)) Joten ainakin omalla kohalla lukeminen tuli hyvinkin tarpeeseen. Mulla ei ollu oikeestaan mitään turhaa mukana, sen varran tuoreessa muistissa kuitenkin oli aijemmat sairaala vierailut et osas pakata vaan sellasta mitä tartti oikeesti!!!
 
Mulla oli turhaa ehkä karkit,siis kun sain jokaiselta vierailijalta tuliaiseksi karkkia yllinkyllin.omia ei ois tarvinnut ollenkaan :)
Muuten kaikki muu pakkaamani oli kyllä kovassa käytössä.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla turhia oli omat eväät (paitsi pillimehut oli pelastus!), sairaalan ruoka oli niin hyvää ja täyttävää ja lisäksi mies toi joka päivä jotain karkkia tullessaan... :D Turhaa oli lisäksi rintakumit, omat siteet ja kuulokkeet.
Onnekseni otin mukaan kirjan, vaikka tutut sanoivatkin että turhaa on - vauva nukkui niin paljon että tylsää oli. Omia vaatteita käytin sairaalassakin.
 
Mulla kirjat ja lehdet osoittautuivat myös turhiksi, mutta muutoin kaikki olikin tarpeellista ja mies toi kotoa jos koin vielä jotain tarvitsevani.
 
mulla turhaa oli omat siteet, liivinsuojat, kun ei maito valunutkaan ja rahat.
 
Takaisin
Top