Ruokavalio

Täällä on käytössä raskausajan multivita sekä omega 3 kapselit, koska ei tuu kalaa syötyä 2-3krt viikossa :D sekä kalsium+d, kun en maitotuotteitakaan oikeastaan käytä.
Muuten syön ihan normaalisti, säännöllisesti muutaman tunnin välein. Yritän noudattaa raskausajan ruoka-aine suosituksia.

En viitsi lähteä riskeeraamaan esim. jouluna syömällä graavilohta tai sushia lounaalla tyttöjen kanssa. 9kk on loppupeleissä niin lyhyt aika et kyllä sen pystyy olemaan herkuttelematta.
 
Muokattu viimeksi:
Kävin hakemassa omegaa, foolihappoa ja d vitamiineja eilen! Paljon saa rahaa näihin palamaan, mutta eiköhän maksa itsensä takasin terveellä vauvalla :)
 
Rautalisät vaikuttaa ilmeisesti tosi herkästi mahan toimintaan! Muistan kun ite otin raskausaikana niin th varoitteli että saattaa aiheuttaa oireita. Olikohan mulla joku Obsidan? Kuulemma piti olla sellainen mikä ei niin herkästi aiheuta oireita. Itsellä ei onneksi tehnyt mitään :)
 
Mulla ne ns. rautamehut ei viimeksi nostaneet hemoglobiinia ollenkaan, obsidania mäkin sitten käytin, eikä onneksi mahaa ärsyttänyt.
 
Mulle määrättiin viime raskaudessa rautatabletteja. Oli tosi vahvoja punaisia pillereitä. Sen jälkeen vatsa todellakin toimi, eikä ummetuksesta ollut tietoakaan vaan päinvastoin. Vessassa piti ravata aika tiuhaan tahtiin ja kaiken lisäksi tuote pöntössä oli lääkkeen väristä, punaista ???
 
Muokattu viimeksi:
Mitä vitskua syötte...

Mä syön nyt tätä

Femibion Raskaus 1 + D3-vitamiiniä ja lisäksi vielä foolihappoa 400IU lisää. itsessään vitskussa on 800IU:ta
 
Mulla ihan Multitabsin raskaus/imetys vitamiinit käytössä. Pitäisi varmaan joku probiootti aloittaa myös...

Hirvee himo kaupan valmispastaan! :D siis niihin "pussipastoihin" missä on pasta ja mausteet ja lisätään vaan vesi. Normaalisti syön niitä kerran parissa vuodessa kun ollaan retkellä. Makeaa ei taas tee mieli vaikka normaalisti oo kamala sokerihiiri!
 
Mitä vitskua syötte...

Mä syön nyt tätä

Femibion Raskaus 1 + D3-vitamiiniä ja lisäksi vielä foolihappoa 400IU lisää. itsessään vitskussa on 800IU:ta

Eikö suositusten mukaan 400mikrogrammaa/vrk foolihappoa riitä? Miksi syöt vielä ylimääräistä?
 
Muokattu viimeksi:
Hei, juotteko alkoholiton siideriä, olutta tai viiniä raskaana?

Olis yhden kaverin juhlat tulossa enkä millään haluais kaikille selittää miks en juo ja samalla herättää epäilyksiä. Mietin että jos pari sellasta oikeasti 0% jois vaikka lasista nii ei kamalasti herättäis epäilyjä.
 
Hei, juotteko alkoholiton siideriä, olutta tai viiniä raskaana?

Olis yhden kaverin juhlat tulossa enkä millään haluais kaikille selittää miks en juo ja samalla herättää epäilyksiä. Mietin että jos pari sellasta oikeasti 0% jois vaikka lasista nii ei kamalasti herättäis epäilyjä.

Joo oon juonut. Mulla oli mun pitkään suunnitellut synttärit muutama päivä plussan jälkeen enkä tietty halunnut kertoa kenellekään, join alkoholittomia just siks että ei tarvi selitellä. Tänään ravintolassa myös alkoholitonta punaviiniä ruuan kanssa.
 
Viimeksi join välillä alkoholittomia oluita, joitain löysinkin ihan hyviä. Alkottomat viinit jotain tiettyä kuohuviiniä lukuun ottamatta olivat mielestäni niin pahoja, etten parin kokeilun jälkeen niitä enää ostanut. Siideriä en juo muutenkaan.
 
Kyllä tulee varmaan juotua jokunen alkoholiton sinä aikana, kun vielä haluaa raskauden pitää salassa.
 
Mulla imetys menossa joten ei muutenkaan tuu juotua, eli ei varmaankaan tarvi nyt alkottomia ostaa.

Minisun mama vitamiini menee, ja d- vitamiini vielä erikseen.

Vielä ei mitään himoja oo tullu, paitsi ennen testiä appelsiinituoremehu mikä oli edellisessäkin raskaudessa. Aloin siitäkin vähän aavistella sitten :)
 
Mä oon imetysaikanakin ottanu sillon tällön viiniä tai siiderin, niin nyt pitää oppia muistaan et ei saa :D yhden viinilasillisen meinasin ottaa ennenku tajusin et hei ei :p
 
Mulle on jotenkin helppoa syödä vitamiineja, koska oon niitä syönyt aina aiemminkin. Nyt piti vain vaihtaa ne raskauden ajalle sopiviin. Suurin osa noista ruokarajoituksistakin on ihan helppoja, en ikinä ole ollut juustojen ja savustettujen kalahommien yms. perään. Vaikeinta on kofeiini! Itse olisin sitä mieltä, että kohtuus kaikessa ja ei pidä ottaa rajoituksia ihan liian vakavasti, mutta avomies todella toivoo, että pysyttelisin vain yhdessä kupissa kahvia enkä joisi kokista ollenkaan... Pelkää kovasti epilepsiaa. Pakkohan se on sitä kunnioittaa sitten, mutta kyllä se vähän pännii :D En myös tiedä, miten muka kieltäydyn yhtäkkiä kahvitarjoiluista herättämättä epäilyjä perheessäni, joka tietää että kahvista ja kokiksesta tykkään...
 
Mul on sellainen fiilis että voisin elää pelkällä pinaattikeitolla. Mistä lie sekin himo tulee:-D
 
Mulle määrättiin foolihappo 5mg:n tabletteina rv 12 asti. Ilmeisesti suositus on vähän alakanttiin ja riskiraskauksiin määrätään ihan runsaasti enemmän.

Alkoholittomia oluita tuli juotua ekaa odottaessa ja ne oli muutenkin kivoja kesäjuomia viime kesänä, vaikka en enää imettänyt. Niillä mennään nytkin. Pari ihan hyvää alkoholitonta valkoviiniä oli myös tullut alkoon. Niissä ei ole niin paljoa jäännössokeria, niin uskaltaa toisinaan juoda lasillisen. Ärsyttää, kun ravintoloissa alkoholittomat drinkit on yleensä niin järkyttävän sokerisia, etten voi juoda.
 
Takaisin
Top