Ruokavalio

Mun on kanssa pakko saada sushia. On sitä tässä jo pitänyt mennä syömään reilu vuoden mutta vielä en oo ehtinyt...niin hyvää:p
 
Aattelin käyttää jälleen kerran maalaisjärkeä ruokasuosituksuksien kanssa. Ei kuitenkaan jouluna mätiä eikä maksalaatikkoa eikä graaviakalaa.... Ei ainakaan paljoa
 
Kohtuudella meinaan maksalaatikkoa jouluna syödä.Onko muita teen ystäviä?Mitkä teet on ehdottomasti ei ja mitkä sitten niitä joita saa juoda?
 
Saakos raskaana syödä pellavansiemeniä tai chia-siemeniä?
 
Pellavansiemenet on kiellettyjä.
Chia-siemenistä on niin vähän tietoa ettei kai suositella koska ne on luomua vaikka ovatkin erittäin ravintorikkaita. Jokaisen oma päätös varmaan tuo chia siis.
Itse käytän aamupuurossa t-lusikallisen eli kolmanneksen suosituksesta (yön yli liotettuja) koska ne auttavat raskausajan ummerukseen.
Käyttääkö kukaan MSM:ä???
 
Muokattu viimeksi:
Pellavansiemenet on kiellettyjä.
Chia-siemenistä on niin vähän tietoa ettei kai suositella koska ne on luomua vaikka ovatkin erittäin ravintorikkaita. Jokaisen oma päätös varmaan tuo chia siis.

Pitänee lopettaa syöminen siis... Voi venäjä... Chia-siemenet in niin hyviä
 
Teetä saa juoda mutta ei vadelmanlehtiteetä, rooibosteetä tai ilmeisesti jotain yrttihaudukkeita
 
Aiheuttaako teillä raskausvitamiinin rauta vatsaoireita? Mulla se ei kyllä sovi yhtään.
Muuten en tiedä, miten tarkkaan noudatan ohjeita . Kai yritän käyttää järk e ä
 
Aiheuttaako teillä raskausvitamiinin rauta vatsaoireita? Mulla se ei kyllä sovi yhtään.
Muuten en tiedä, miten tarkkaan noudatan ohjeita . Kai yritän käyttää järk e ä
Mä jouduin viime raskaudessa syömään rautalisää ja se ainakin aiheutti vatsaoireita tosta vitamiinista en oo huomannut oireita mutta syön sitä niin harvoin
 
Itse yritän syödä "fiksusti" ja terveellisesti mutta en usko että voin olla kokonaan ilman herkkuja. Syön myös vitamiinit purkista lisäksi.

Tärkein juttu mulle on se, että haluaisin saada mahdollisimman vähän painoa raskausaikana koska lähtöpaino on muutenkin jo niin korkea :sad001 Mulla on 15-20kg ylipainoa (painoindeksin mukaan) joten uskon että ihan suositeltavaa onkin ettei painoa raskausaikana enää tule. Ajattelin että noudattaisin radi-ruokavaliota ja 1600 kcal päivässä.
 
Mua on toi painonnousu huolettanu hiukan kans. Ennen raskautta pudotin 12 kiloa, tällä hetkellä ylipainoa indeksien mukaan noin 10 kg. Eka neuvolassa ei painosta tullu sanomista, tarvii yrittää syödä niinkuin tähänkin asti niin ei liikaa kiloja tule. En kyllä oo aatellu liikoja siitä stressata kunhan kaikki muuten menee hyvin, ei vaan överisti herkuttele ja yrittää jatkaa liikuntaa niin kauan kuin jaksaa ja voi.
 
Pakko siitä sushista sanoa, kun moni sitä kirjoitteli himoitsevansa, ettei raaka kala ole ainoa syy, miksi sitä pitäisi välttää. Merilevässä voi olla vaihteleva määrä jodia, joka on liian suurina annoksina erittäin haitallista sikiölle. Merilevän jodipitoisuus pitäisi siis olla selvillä, jos syö sushia.
 
Pakko siitä sushista sanoa, kun moni sitä kirjoitteli himoitsevansa, ettei raaka kala ole ainoa syy, miksi sitä pitäisi välttää. Merilevässä voi olla vaihteleva määrä jodia, joka on liian suurina annoksina erittäin haitallista sikiölle. Merilevän jodipitoisuus pitäisi siis olla selvillä, jos syö sushia.

Hyvä tietää, kiitos!
 
Aiheuttaako teillä raskausvitamiinin rauta vatsaoireita? Mulla se ei kyllä sovi yhtään.
Muuten en tiedä, miten tarkkaan noudatan ohjeita . Kai yritän käyttää järk e ä

Mä jouduin viime raskaudessa syömään rautalisää mutta ei oo kyllä mitään muistikuvaa mitä se teki vatsalla :/
 
Mä söin viimeksi sellaista oisko elivo tms. rautalisää, jossa oli kyllä rautaa aika vähän, mutta tuntui olevan mun mahalle sopiva + nosti hemoglobiinin ihan ok hyvin.
 
Ällötyksistä... äsken meinasi lentää oksennus, kun haistelin itse tekemääni lasagnea :D Pari päivää sitten söin sitä hyvällä ruokahalulla, nyt ei olisi tullut kuuloonkaan. Tekee mieli lähinnä hedelmiä ja jotain kevyitä kasvisruokia. Smoothietkin maistuis.
 
Outoa kun ei oikein tee mieli mitään ruokaa. Nälkä yllättää sen normaalin kuus kertaa päivässä, mitä viimeisen vuoden kun mun nykyiseen ruokavalioon kuuluu tuo kuusi ateriaa päivään, mutta kun menee jääkaapille niin ei tee yhtään mitään mieli. Ei ällötä, eikä kuvota mutta ei vaan tee mieli.
 
Täälläkään ei tee oikein mieli ruokaa mutta mua toisaalta ällöttää ja kuvottaa lähes kaikki. Makuaisti on mennyt jo ihan sekaisin tomaattikeitossa oli mukamas liikaa suolaa tai ainakin mastoin sen liian hyvin ja se oli ihan kamalaa vaikka ei oo koskaan ennen ollu.
 
Takaisin
Top