Ruokavalio

Savustettu kala on ok koska kuumennus :) graavaamisessa ja kylmäsavustuksessa se riski tulee nimenomaan kuumentamattomuudesta, jos elävässä kalassa on ollu listeria tai jossain valmitusvaiheessa on tapahtunu kontaminaatio ja se päätyy pöytään kuumentamattomana niin se bakteeri on toki siinä edelleen :/
 
Kyllä jää joulupöydän kalat ja mädit syömättä, vähän se kyllä harmittaa mutta kaippa sitten syön mahani täyteen kalkkunaa :D

Jos kolmatta joskus alkaa odottamaan nii pitää olla raskaana joskus tammi-marraskuussa jotta ei tarvii juhlapöydän herkkuja skipata niinku esikoisesta ja tästä toisesta!
 
Voi saamari! En oo tajunnu et kalapöytä jää välii xO ... voih...

Mulla on femibion-vitamiinilisämikäonkaa, kalsium, kalanmaksaöljy (ei a-vitamiinia seassa), maitohappobakteerit.

Aamupala pirtelö jossa marjoja, banaani, mehukeittoa, kaurahiutaleita ja luumua.

Töissä lämminruoka ja välipala "lautasmallin mukaan".. illalla kotona lämmin ruoka tai vaan leipää tms olosta riippuen.

Pois on jäänyt maksa, inkivääri, kahvi, raaka kala, ööö.. pehmeät juustot.. energiajuomat..
 
Ehdoton namiruoka on ollu raskauden alusta lähtien sushi!miksi oi miksi se onkaan kiellettyjen listalla :sad001 sanoin.jo avopuolisolle että sitä syön sitten synnytyksen jälkeen ainakin 2 viikkoa :D
 
Nyt joulun jälkeen oli kamala käydä neuvolassa puntarilla kun kiloja oli tullut herkuttelun seurauksena mukavasti :D neuvolatäti kyllä rauhotteli että ihan hyvältä näyttää
 
Ehdoton namiruoka on ollu raskauden alusta lähtien sushi!miksi oi miksi se onkaan kiellettyjen listalla :sad001 sanoin.jo avopuolisolle että sitä syön sitten synnytyksen jälkeen ainakin 2 viikkoa :D

Mä oon syönyt kasvissusheja pari kertaa lohdutukseksi :)
 
Huuuh mua kans hirvittää kun neuvola ens viikolla ja jouluna varmasti tullu kiloja. Siihen asti menny tosi hyvin painon osalta. Mulla lievä ylipaino ennen raskautta ja koko ajan pelännyt että läksytystä tulee vaikka elämäntavat mulla melko terveelliset ja liikuntaa paljon. Nooo, mulla on ihan kiva neukkutäti et jos olis armollinen.
 
Uuuuh, älkää ees pelotelko joulukiloista ja ajatuksesta joutua punnitukseen :D
 
Monesti miettiny että vois jotain vastaavaa syödä koska himo sushiin on aivan tajuton :P
 
Takaisin
Top