Ruokahimot ja -ällötykset

Aika monella näyttäis menevän niin että sitä mitä ennen syönyt ei enää uppoa :happy:

Iloinenodottaja: Kunpa itelläki olis noin, tänään on irttaritarjous paikallisessa kaupassa. Varmaan vahingossa tulee jalat sinne viemään :cool05
 
Naps: ei tää ollenkaan huono asia oo, ettei karkit maistu.

Muutenkin tullu mietittyä jonkin verran tätä ravinto asiaa. Yleensä oma ruokavalio ollu melko terveellinen. Sisältäny melko paljon ruisleipää, aamulla puuroa, täysjyvätuotteita ja mehuja ja limsoja tullu juotua melko vähän. Nyt kun pahoinvointi ja oksentelu on ollu runsasta niin pystyny syömään karjalanpiirakoita, riisiä, vaaleaa makaronia, ranskalaisia ja muuta mikä ei yleensä kuulu ruokavalioon. Mehuja oon myös juonu runsaasti kun välillä tuntuu että on ainoita joita saa alas. Hiukan mietityttää noi sokerit niissä, mutta en oo muutakaan keksiny. Tiedän että on melko turha asiasta stressata tän pahoinvoinnin keskellä, mutta mietityttää silti.
 
Iloinenodottaja: sama täällä, oikean ruoan jos saa upotettua niin puolessa tunnissa se tulee ulos taas. Olen todennut että nopeasti sulavat ruoat ovat parhaita, niitä ei tartte oksennella kun siirtyvät mahasta nopeasti eteenpäin. Karkkia ei pysty syömään muutamaa palaa enempää muten tulee oksennus. Vettä ei voi juoda kuin pienen kulauksen, mehut pysyy paremmin sisällä. Mutta ihan sama mitä syö niim närästää...
 
Eilen teki mieli kylmää makkaraa ja ketsuppia...tänään jo pelkkä makkaran haju tekee pahaa :depressed:
 
Oon täällä kans miettinyt tota ravinnejuttua. Mielestäni mun normaali ruokavalio on keskivertoterveellinen, parempiakin valintoja voisi tehdä, mutta en myöskään mätä mitään yksipuolista einesvaliota. Normaalisti 90% on itse tehtyä kotiruokaa. Nyt kun tuo etominen on ihan 247 kaveri, niin syö kyllä niin huonosti ja yksipuolisesti että melkein suututtaa. Vaan kun ei uppoa niin ei.
 
Mahtava, että täällä voi jakaa ajatuksia. Hieman ehkä helpottaa tätä oloa. Toivotaan wandis ja markerolig, että alkais hiljalleen pahoinvointi antamaan periks ja pystyis taas syömään normaalia ruokaa
 
Munki tekee mieli sushia. Erityisesti sellasta lohinigiriä, jossa lohi kevyesti grillattu ja siinä sellanen majoneesityyppinen kastike! En kestä miten kuola valuu pelkästä ajatuksestaki, vaikka samaan aikaa yökkää ihan tunteella :)
 
Keittoja tekee myös mieli, kaikkee mitä ei tarvii työstää pitkään suussa. Oon koukuttunu pakastekanttarellikeittoon.
 
Entisistä herkuista ällöttää pelkkä kahvin haju, sekä suklaa, ja myös nyhtökaurat / härkis kuvottaa tosi paljon. Söin niitä kuitenkin ennen raskautta. Vaikeaa saada proteiinia, kun liha ei uppoa, eikä kalakaan ihan joka päivä..
Hiilareita menee - perunamuussia, leipää, mutta koitan vähän rajoittaa näitä, pari lasta saaneen ystävän kehoituksesta ''alkuraskauden +10kg on sit mukana seuraavat 1,5v, joten koita syödä porkkanaa tai hedelmiä!'' tämä aina kaikuu mielessä kun voitelen paahtoleipää.

Ongelma vihanneksissa ja hedelmissä on, että oon monille tuoreille hedelmille/vihanneksille allerginen :/ ja niistä vähistä mitä voin syödä, ei lähde nälkä. Ja yhtenään pakko syödä, tai paha olo käy niin kauheeksi, ettei pysty kun makaamaan ja vaikertamaan.

Lisäksi vähän ärsyttää että kun ruuan haju ja katseleminen etoo, niin en enää juuri kokkaa. Joten tulee vaan lämmitettyä eineksiä tai pyydettyä miestä kokkailemaan jotain spesifiä, jota se sitten parhaansa mukaan koittaa toteuttaa.
Viime viikolla olin pyytänyt mieheltä kaupasta luonnonjugurttia (ainut jugurtti joka menee alas), ja se olikin tuonut jotain hedelmäpommia, sain ihan kauheen kohtauksen :D miesparka...onneks sillä on lehmän hermot!
 
Mä olen alkanut himoitsemaan pihvejä. Sellaisia ihania naudanliha pihvejä. Sisäfile tai ulkofile. Voisin syödä vain täydellisesti paistettuja pihvejä. [emoji7] Raakana ei saa syödä eli raw on varmaan sitten pois pelistä (sisälämpötila 50-53) :sad001 mut oliskohan medium sitten jo turvallinen (55°-57°) vai onko sen pakko olla se ihan kypsä (70°)?
 
Kyllähän sen pitäis ihan kypsä olla sisältäkin kun se on nimenomaan se 70 asteen lämpö joka tappaa pöpöt.
 
Kanaa ei pysty enää syömään. Ajatuskin kuvottaa. Hedelmät ja marjat, varsinkin kaikki kirpeät on herkkua. :p
 
Niin mä vähän ajattelinkin et se 70° pitäisi olla. :sad001 Täytyy yrittää hankkia uusi himo kun tuo pihvi. Koska se kypsänä maistuu herkästi maksalle. :sad001 Tosin maksa on ihanaa ja se on nyt nou nou, joten sit vois saada kyllä kaks kärpästä yhdellä iskulla. :D
 
Mitä leikkeleitä te syötte leivän päällä? Kun kiellettyjen listan mukaan meetvurstit (ja maksapasteija) on kiellettyjä, mut toisaalta ymmärsin ettei savustettuja tuotteitakaan pitäisi syödä (vai onko nimenomaan vain savustettu kala kielletty?) joten jää vaihtoehdot vähiin, kun kaikki kinkut on jotain saunapalvia tai muuta.
 
Ihan normikinkkuja syön kunhan ei päivämäärä ole mennyt ohi. Kinkut on mun ymmärtääkseni keitetty sen savustuksen lisäksi.
 
Mutta esim. kylmäsavuporo ja parmankinkku on kiellettyjen listalla kun niitä ei käsitellä lämmöllä.
 
Mä syön kyllä metukkaa vähän sillon tällön jos on suomalaisesta lihasta tehtyä. Kalkkuna- ja broilerleikkeitä syön enimmäkseen nyt, ku saa pelätä radiakin. Tiistaina sokerirasitus.... Tässä raskaudessa kyllä pakko syödä terveellisemmin ja paremmin, ei tuu muuten mittää....
 
Takaisin
Top