Ruokahimot ja -ällötykset

Mua ällöttää nyt melkeinpä kaikki ruuat. Roskaruoka maistuu vähän paremmin. Banaani on ällötys vaikka ennen oon tykännyt. Puuro maistuu jotenkuten ja salaatit. Suklaa on myös ällötys vaikka herkkua on ollutkin. Ja yleensäkin suolainen maistuu paremmin. Makeasta tulee ällömpi olo.
 
Ruisleipä yökyökyök. Mitään makeaa en pysty syömään, paitsi hedelmiä. Puuro maistuu ja salaatit ja tavallinen ruoka.
 
Hah, mää oon vähän liian rento vissiin noiden rajotuksien kans. Oon syöny oikeastaan kaikke mitä on tehnyt mieli, paitsi kaloissa oon noudattanu ja maksasta en tykkää.. Aurajuustoa oon vetäny ja muistanut aina vasta jälkikäteen että ai niin ei saiskaan..
 
Mä en tiiä miten nykypäivänä mutta vuonna 2015 neuvolan täti sanoi että aurajuustoa saa syödä siis sitä valion, se on pästeröitu vai miten se nyt kirjotettiinkaan :D että ei niin huolta sen kanssa :)
 
Oli pakko käydä nyt tarkiataa asia, eli valion aura juusto on valmiatettu pastöroidusta maidosta, mutta se suositellaan kuumentaa kuplivaksi ennen syömistä, eli ruuan seassa voi käyttää jos kuumentaa kuplivaksi, mutta ei suositella muuten​
 
Voi vitsi. Mulla on tullu himo sipsiin. :sad001 ois ees vaikka joku mandariini ni vois syödä urakalla :D pakko yrittää löytää tolle sipsille joku korvaaja :D
 
Sipsihimo hep! Myös popcorn, suklaa ja karkit maistuu. Terveelliset mieliteot olis ihan käteviä! Olen myös vahvasti sitä mieltä että olo oikeasti paranee niistä sipseistä, ainakin jos ei syö liikaa..
 
Sama täällä. Ruoka ei juurikaan maistu, ellei se oo roskaruokaa [emoji23] oivoi. No neuvolassa onneks oli -1.3kg :D
 
Mulla tekee mieli ihan hirveästi tomaattia! En ole juuri ikinä niistä välittänyt mutta nyt haluaisin syödä vaan tomaattikeittoa ja ruisleipää tomaattisiivuilla koko ajan :D paahtoleipä, omenat ja raejuusto himottaa myös :) ällötyksiä ei ole tullut vielä ainakaan vastaan :)
 
Tällä hetkellä 14+0 himottaa suolapähkinät ja juustohampparit. Ällötyksiä on edelleen kahvi ja nyt uusimpana makeat. Jopa liian makeat hedelmät ällöttää. Hunajamelonia en pystyny eilen syömään ollenkaa.
 
Minulla ei ole ollut mitään erityis himoja. Ensimmäiseen 12 viikkoon en vaan pystynyt syömään mitään makeaan viittaavaa. Nyt menee jo karkkia silloin tällöin mutta vähän, koska ei vaan oikeen tee kummemmin mieli. Jos ei tulisi huono olo syömättömyydestä ei ruokahaluja olis varmaan ollenkaan. Pakkohan sitä jotain on kuitenkin syödä muutaman tunnin välein.

Oudointa on, että välillä ei tarvitse kun miettiä ruokaa tai katsoa kun toisten lautasia niin silmät vetistyy ja alkaa yököttää .
 
Nyt kun pahoinvointi on helpottanut, tekee entistä enemmän mieli jäätelöä ja pirtelöä. Esikoisesta oli myös pirtelö-himo! Vielä synnytyslaitoksellakin pyysin miestä tuomaan kaupasta sellaisen valmispirtelön :hilarious: Makea on auttanut pahoinvointiin ja huimaukseen, varsinkin mehut.

Ruokaa en pysty syömään vieläkään kerralla paljoa. Raskaat ruoat inhottavat, siis kaikki paistettu/grillattu/rasvassa uitettu.
 
Täällä himona ollut jo pari viikkoa omenat. Varsinkin kotimaiset. Niitä saatan syödä jopa 2-3 kpl päivässä kun on niin hyviä :D Toisena himona kaikki hiilihapolliset juomat erityisesti Novellen sitruunavissy, nam!
 
Täällä himona ollut jo pari viikkoa omenat. Varsinkin kotimaiset. Niitä saatan syödä jopa 2-3 kpl päivässä kun on niin hyviä :D Toisena himona kaikki hiilihapolliset juomat erityisesti Novellen sitruunavissy, nam!

Nuo omenat on tosi hyvä. Koskaan ei ole tullut niistä huonoa oloa. Mä en pysty taas yhtään juoda hiilihapotettuja. Aivan kun niiden maku olisi muuttunut yhtäkkiä radikaalisti.
 
Jääkaappikylmä tölkkiananas ja omenat on herkkua. Ja valitettavasti suklaata menee taas melkein joka päivä :confused: Edellinenkin raskaus meni sitä mussuttaessa. Ja se näkyi. :rolleyes:
 
Täällä alkanut tekee mieli hedelmiä, etenkin just noita omenia, kotimaisia etenkin ja sit satsumat, ne on ihan herkkuja :p ja ennen tykkäsin.juoda aamusin huikan tai kaksi limua, nyt.on vaihtunut lasilliseen mehua :D
 
Mun tekee kauheasti mieli kaalia. Lisäks omenoita, salaattia ja paprikaa menee paljon. Vieläkään ei oikeen mikään makea uppoa. Nyt uutena tullu himoihin ruissipsit.
 
Mulle tuli yks päivä hirvee kaakao himo! No pitihän sitä sit käydä ostaan kaupasta... :wacky: oli muuten hyvää voileipien kans.

Aamupuuro on vähän alkanut tökkimään, mutta kyllä mä sen saan vedettyä alas. Mut saattaa vähän yököttää.

Hedelmät maistuu, samoin leipä. Nam!
 
Heräsin yöllä siihen että mun teki mieli sitruunavettä. Sitruunaa, joka on siis tähän asti kuvottanut.
 
Takaisin
Top