Ruokahimot ja -ällötykset

SiniApila

Näppärä viestien naputtelija
Huhtimammat 2018
Onko muilla tullut vielä mitään ruokahimoja tai ällötyksiä? Mä oon ihan koukussa chilimajoneesiin. :rolleyes: Herkkuja ei niinkään tee mieli mutta kaikki kastikkeet... Esim juustodippi tai salsakastike :D Ällötyksiä ei oo tullu vielä. Esikoisesta oli ihan toisinpäin eli tietyt ruuat vaan ällötti voimakkaasti mutta ei ollu mitään himoja. Paitsi loppuraskaudessa mansikkaviinerit....ahhh
 
Himottaa lähinnä kaikki raikas, tuoreet marjat ja hedelmät ja vesi/vissy :rolleyes: varsinaisesti monikaan ruoka ei ällötä, mutta niitä ei vaan tee yhtään mieli. Niin kuin kahvia.

Kolme päivää haaveilin porkkanasosekeitosta ja sitten sain aikaiseksi tehdä :D
 
Mä haaveilin hesen kerroshampparista pitkään kunnes päätin että teen ite hamppareita ja haen hesestä paprikamajoneesia :P oli parempaa kun hesen hampparit :D sipsiä ja jätskiä tekee koko ajan mieli, mutta jätski voi johtua siitäkin että tulis kesäfiilis :D myös ite tehdyt smoothiet on nyt kova sana :D ja mä en syö kanaa mutta tein lapsille ja miehelle kana kastiketta eilen niin tuoksu oli niin hyvä että piti ottaa sitä kastiletta itekki vähäsen, tosin kanat jätin iteltä pois :D
 
Mullkin tekee kaikkea raikasta mieli. Raikkaat salaatit maistuu nyt oikein hyviltä esim. makeannälkään hedelmäsalaatit,
ja ruokaisemmista esim. kreikkalainen salaatti, tai savulohisalaatti. Hedelmiä syön myöskin paljon esim. vesimeloni maistuu nyt hyvälle.
 
Samalla tavalla kuin esikoisesta, eli vielä ei tee mitään erityisesti mieli, mut kahvi ällöttää:yuck:
 
Minulla on nyt alkanut tämä, mikä tuttua aiemmistakin odotuksista, että alkaa yhtäkkiä tehdä mieli jotakin, mutta sitä sitten syötyään se alkaakin heti ällöttää niin ettei enää koko lopun odotuksen aikana sitä voi syödä .

Suolainen maistuisi, mutta mikään mistä jää maku suuhun ei käy. Eli oikeastaan vaan kaikki tuore menee, hedelmät/vihannekset/marjat...
vielä sain juotua kaffin aamulla ja se on paljon se .
Mie jo toivoin niin, että ei tulisi tätä älytöntä pahaa oloa.
 
Plussan aikaan mulla oli kauhea nälkä koko ajan. Sitä kesti noin viikon, jonka jälkeen ruokaa ei kauheasti tee mieli. Syön paljon kuituja, eli en tiedä johtuuko tämä ruokahaluttomuus syödystä ruoasta vai raskaudesta. Onneksi kuitenkin kaikki menee ja lievästi etova olo helpottaa syömisen jälkeen :happy:
 
Vielä ei oo mitään tiettyä, mut kauhee nälkä kyllä koko ajan!
 
Mulla telee nyt kokoajan mieli kananuudeleita ja majoneeseja, tänään kävelin subin ohi ja niin ihana tuoksu, en vaan ehtinyt kipasta patonkia hakemassa, mutta joo kaikkea "roskaruokaa" hamppareita pizzaa subia kaikkea tollasta koko ajan pitäis saada :D
 
Tällä kertaa tajuan, että kaikkia himoja ei oo pakko "seurata" :grin Viime raskaudessa tuli kiloja +17kg ja ekat 10kg ekojen 10 viikon aikana!! :eek: Nyt oon heti plussasta alkaen alkanu taas syömään radiruokavalion mukaan, kun oli niin hyvin muistissa vielä. En todellakaan haluais radia tähänki raskauteen, mutta mutta.. Enpä haluis paljon muutakaa, mikä varmasti edessä! o_O
 
Minullakaan ei ainakaan vielä mitään kauheita ruokahimoja tai ällötyksiä ole ollut. Paitsi yks päivä töissä oli hernekeittoa ja en oo muutamaan vuoteen pystynyt syömään sitä ilman ällöttävää oloa, mutta nyt se vaan uppos helposti :D
 
Ei maistu mikään mikä maistuu tai haisee jollekin :D ei tee mieli syödä enää yhtään mitään. Kananmuna ja leipä on ainoat mitä voin syödä vähän kerrallaan..
 
Tällä kertaa tajuan, että kaikkia himoja ei oo pakko "seurata" :grin Viime raskaudessa tuli kiloja +17kg ja ekat 10kg ekojen 10 viikon aikana!! :eek: Nyt oon heti plussasta alkaen alkanu taas syömään radiruokavalion mukaan, kun oli niin hyvin muistissa vielä. En todellakaan haluais radia tähänki raskauteen, mutta mutta.. Enpä haluis paljon muutakaa, mikä varmasti edessä! o_O

Joo mulla tuli viime raskaudessa 24kg -__- ei tosin tullu radia mutta ruokavalio oli kyllä surkea, täytyy todellakin kattoa vähän kuin paljon sitä suklaata mättää :D

edit.eiku se oliki 21kg, 52kg->73kg, kiva ku ehdin pari kuukautta nauttia taas tästä 52kg vartalosta :D
 
Muokattu viimeksi:
Joo mulla tuli viime raskaudessa 24kg -__- ei tosin tullu radia mutta ruokavalio oli kyllä surkea, täytyy todellakin kattoa vähän kuin paljon sitä suklaata mättää :D
No juu. Mä narahdin paastoarvossa jopa 0,1 yksikön verran! :hilarious: Ei olis pitäny syödä sitä joulutorttua just viimesenä ennen 10h paastoamista :joyful: Paljon tulee tehtyä tässä tokassa raskaudessa eri tavalla.... :grin
 
Mulla tuli esikoisen raskaudessa 16kg ja tokan raskaudessa 7kg niin toivon että nyt pääsis yhtä pienillä lisäkiloilla kuin tokassakin :D Ei olis kyllä enää varaa kerryttää yli 10kg lisää painoa. Apua siis ihan pelottaa miten oma kroppa kestää tämän raskauden, mulla oli toisessa raskaudessa lantion ja alaselän kanssa paljon ongelmia eikä ne oo synnytyksen jälkeen oikein helpottanukkaa. Saa nähdä mitä tuleman pitää :D
 
No juu. Mä narahdin paastoarvossa jopa 0,1 yksikön verran! :hilarious: Ei olis pitäny syödä sitä joulutorttua just viimesenä ennen 10h paastoamista :joyful: Paljon tulee tehtyä tässä tokassa raskaudessa eri tavalla.... :grin

Mulla oli ihan sama, paitsi että söin sillon illalla sipsejä ja karkkia.. :grin
 
Minä lihosin viime raskaudessa yli 20 kiloa vaikka söin suht terveellisesti, liikunta vain jäi vähille kun selkä kipeytyi todella pahasti raskauden edetessä. Nyt olen kyllä päättänyt etten aio lihota niin paljon vaikka mikä olisi. Tosin nyt on tuo taapero jonka perässä juosta riippumatta siitä millainen oma terveydentila on, vähän jo nyt kauhistuttaa miten tässä tulee käymään.
 
Ekassa raskaudessa en voinu sietää kanan hajua jonka takia sitä ei myöskään meillä syöty. :) omenaa ja näkkäriä meillä silloin kulu :D

Tästä tokasta on tullu se, että en voi sietää sitruunaa. En makua enkä hajua ku meinaan oksentaa :)
 
Ekassa raskaudessa en voinu sietää kanan hajua jonka takia sitä ei myöskään meillä syöty. :) omenaa ja näkkäriä meillä silloin kulu :D

Tästä tokasta on tullu se, että en voi sietää sitruunaa. En makua enkä hajua ku meinaan oksentaa :)

Hei mulla oli ihan sama juttu kanan kanssa! :D
 
Takaisin
Top