Raskausdiabetes

Noin niin ku yleensä :Kyllä tää raskausdiabetes taitaa kaiken kaikkiaan olla hyvin ennalta-arvaamatonta puuhaa, johon ei normaali logiikka pure ja lääkäritkään ei tosiaan oikein osaa selittää mikä johtuu mistäkin ja mikä se mekanismi on, vaikka kuinka yrittäis tentata... Ihan ihme kikkailuja sain pelkän ruokavalion kanssa yrittää, mutta eivät mulla tepsineet, kuin rajallisen ajan [8|] Mut varmasti jos se kehon oma insuliinineritys toimii paremmin niin varmaan nillä itselle toimivilla kikoilla pääsee aika pitkälle ja toivottavasti ihan loppuun saakka [:)]

Yönsäde: Kiitoksia stempeistä! Tosi hyvä, että täällä on kokeneempia mammoja kans linjoilla ja saa vähän vertailupohjaa, ettei painoarviot tms. oo ihan niin mustavalkoista hommaa kuin ensin vois luulla [:)] Tai onhan se lääkäri Jumalasta seuraava, vai miten se meni [;)] Eikun, pakko kai se on luottaa, että ne insuliinit "leikkaa pois" sen vauvan liiallisen kasvun.

Mulla astma tuli kehiin n. 7 vuotta sitten ja aika hankalaa oli hengenahdistus alkuun. Aika saman tyyppinen on mun satsi: aamuin illoin kortisoni (Pulmicort) ja tarvittaessa Bricanyl. Avaavaa tosin menee vaan flunssassa ja siitepölykautena jonnii verran, muuten meinaa keretä ne inhalaattorit mennä vanhaksi [:D] Toivottavasti sullakin pysyy tasapaino astmankin suhteen, kun on se äipän sekä lapsen hapensaanti aika tärkeitä asoita!!!

Ja toivottavasti oli mukava kampaamoreissu [:)] Tässä kohti kyllä utsensä hemmottelu pitäis saada lakisääteiseksi!!!!

Mystis: Onneks sulla on arvot pysyneet kotimittailussa hienosti kurissa! Mä en etukäteen ymmärtäny pelatä koko pistämistä ennen kuin jouduin sen neulan kanssa vastatusten... Nyt se vaan kuitenkin on lähtenyt sujumaan ja uskalla jopa katsoa mitä oon tekemässä [:D] Ei ihme kyllä edes juuri fyysisesti tunnu miltään. En tällä halua mitätöidä sun pelkoa aihetta kohtaan, koska itteltä palaa yleensä pahiten käämit, kun joku tulee lässyttämään, ettei susta nyt tuolle voi tuntua [:@]

Shani: Hieno juttu, et sun arvot on pysyneet hyvinä [:)] Ja mieliala auttaa kummasti, että jaksaa stempata syömisten kanssa! Mä oon vähentäny vaa'alla käymisen kerta viikkoon, ettei suolen toiminta sun muut asiat liikaa vaikuta mikä luku sinne kilahtaa lasiin [:)] Joinakin viikkoina mulle on tullu muutamia satoja grammoja ja seuraavina taas heilahtanu alaspäin. Mut toi ei yhtään lisää on kyllä aika kummallinen ja tiukka vaatimus! Mä oon itte ihan kunnolla ylipainoinen ja tyytyväisiä on terkka ja äitiplinväki toki olleet, ettei sitä painoa ole juuri tullut, mutta ei kukaan sentää nollalinjaa oo edes ehdotellut, onneksi!!!!

Omia juttuja: Onneks yhden yön nukkuminenkin nosti naisen pohjamudista ja tänään jaksoikin suhtautua jo paaaaljon paremmin. Eka aamupistelykin rytmittyi työn lomaan ihan kunnialla. Useampi päivä menee nyt tarkempaa käyrää tehden ja mittaillen joka välissä, mutta näyttäis kaikki arvot tippuneen :-) Ja kun eilen vielä kunnolla tilitti miehelle, ystäville ja teille niin tänään voi jo taas olla sitä mieltä, että onneks vauvaa ja mua hoidetaan [:)] Ei mun tarvi ymmärtää vaan totella [:D] Sain sentäs hyvää lounasta kaverin seurassa ja uin jopa kilsan keikan niin naistenlehti ja sohva on olleet mun hyviä ystäviä loppu illan [:)]

Oikein hyviä vointeja ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!!!
 
[:)] HYVÄÄ LAUANTAITA KAIKILLE [:)]



MYSTIS: Hassua tosiaankin,että jopa näissäkin asioissa mielipiteet/tiedot eroavat [8|]?
Mulle tosiaankin ainakin viime raskaudessa kätilö mainitsi,että korkeat paastoarvot eivät "kasvata" vauvaa niin kuin nuo korkeat aterian jälkeiset arvot.
No,mulla ei ainakaan vauva kasvanut yhtään liian isoksi,vaikka paastoarvot olivat korkeat ennen insuliinin aloitusta [;)]
Ja luin diabetessivuilta vähän tuosta makrosomiasta ja siellä sanottiin näin "Aterian jälkeisen hyperglukemian hoito on tärkeää makrosomian ja neontaaliongelmien vähentämiseksi".
Eli tuostakin saisi kyllä sen käsityksen,että juurikin nuo korkeat aterian jälkeiset arvot lisäisisivät sitä riskiä makrosomiaan?


SHANI: Huh..Olipa hyvä kuulla,ettei minun puheeni saaneet sinua paniikkiin [:)]
Tottakai se on ihan ymmärrettävää,että äiti ja isäkin stressaavat etukäteen rakenneultraa.Minulla on jo kuudes raskaus kyseessä ja kyllä minäkin jo jännityksellä odotan maanantain rakenneultraa [8|][:)].
Aina sitä kumminkin ajattelee,että mitä jos......
Onhan se kumminkin suuri käännekohta raskaudessa,jos pikkuisella todetaan jotain vakavaa [:(].
Mutta mikä sitten onkaan sen ihanampaa,kun lääkäri sanoo,että vauvalla on kaikki hyvin [:)]

IHANAA IHANAA,että sinulla on jälleen ollut hyviä arvoja siellä [:)][:)][:)]
Heh..Meillä näköjään mene "sukset ristiin" tämän asian kanssa [;)][:D]..Meinaten,kun sulla on hyviä arvoja,niin minulla on puolestaan taas huonoja arvoja [:-][&:]
Eilen mulla siis aamupaasto kauheet 5,8 [:o] ja tänään 5,5.
Kakan marjat suoraan sanottuna..

Mulla on vaan se ongelma tuossa syömisessä,ettei mulle maita ruoka enään myöhään eikä aamullakaan.Mutta aamuisin kyllä pakotan itseni syömään kaurapuuron aamukahveiden jälkeen [:D].Mutta tuo iltapala kyllä jää aina välillä väliin [8|]
Mutta tosiaankin,jos "pakotan" itseni iltapalalle,niin silloin saan yleensä ottaen nauttia matalammista aamupaastoarvoista [:)].Tosin normaaleita ne eivät siltikään ole,vaikka kuinka myöhään söisi.

Sulle on kumminkin niin minimaalisesti tuota painoa tullut yhteensä ( jos yhtään ),niin älä siitä nyt stressaa [:)][:)][:)]
Tekis mieli sanoa,että heivaa se hemmetin vaaka sinne missä pippuri kasvaa [;)][:D]..mutten uskalla sanoa,kun sinun neuvolan täti siitä on niin ehdoton [:-][;)]
Mutta sellaisen neuvon nyt annan,että unohda se vaaka edes viikonlopuksi ja yritä rakas ystävä nauttia raskaudesta ja kasvavasta masustasi!!Siellä kasvaa ja kehittyy teidän ikioma oma rakas lapsenne


IRI: Heh..joo,lääkäri ja Jumala [;)][:D]..Ehkäpä jotkin mummot vielä pitävät valkotakkisia Jumalasta seuraavana [;)][:D]
Mutta niin se vain on,ettei kaikille se ruokavaliohoito auta [:'(].
Minä olen myös yksi esimerkki siinä [&:]
Viime raskaudessa sitä jo selitin lääkäreille,ettei mun syömiseni voi millään vaikuttaa mun paastoarvoihin,kun syön aika terveellisesti,urheilen ja olen normipainoinen.Mutta silti he halusivat minulta ruokapäiväkirjaa,paínonseurantaa ennenkuin uskoivat [;)]
Nyt tässä raskaudessa näköjään tuolla ä-polilla jo tiedetään paremmin,että mulla on vain korkeat paastoarvot vaikka elämäntavat ovat suht hyvässä kasassa.Koska nyt sinne tuli jo kutsu 15.10. ja jo nyt kätilö puhui noista insuliinien aloituksesta.Kumminkin mulla viime raskaudessa insuliinit aloitettiin vasta rv 30.
Minkäs sille elimistön toiminnalleen mahtaa [;)]..eipä tähän kroppaan millään mitään varaosiakaan mistään saa [;)][:D]

KIITOS KIITOS paljon [:)][:)][:)][:)]
Hyvin nuo astmalääkkeet ovat jo alkaneet tehota [:)].Mulla vaan oli niin suuri kynnys aloittaa ne.En olisi millään halunnut raskaana ollessa aloittaa mitään vakituista lääkitystä [&o].No,onneksi uskoin lääkäriä ja kiltisti tottelin häntä ja aloitin lääkityksen [;)][:D]
Ihanaa,että sinullakin on astma tasapainossa [:)]

Jee..tosi ihanaa,että sulla on pistämiset alkanut sujumaan hyvin ja ennenkaikkea ihanaa,että arvosi ovat alkaneet laskemaan insuliinin ansiosta [:)][:)][:)][:)]
Heh..Minä kun viime raskaudessa pistin itseäni reiteen,niin en kyllä oikein edes tuntenut,kun neula upposi reislihakseen [:D][:D]
Ihanaa vointia sinulle [:)]



(.) Höh..Eilen oli aamupaastoarvo huimat 5,8 [:o] ja tänään 5,5.
No,ei se parane jäädä itkemään [;)]..Eihän tämä kuitenkaan maailmanloppu ole.Ja olen tämän jo yhdessä raskaudessa joutunut kokemaan.Harmittaa toki ( sitä en kiellä ),mutta minkäs näille tosiaan voi.

Hitsit..olen nukkunut yöllä ruhtinaalliset 3 tuntia [&:].Mulla alkoi eilen armoton päänsärky+kurkkukipu.Yöllä valvoin ja imeskelin kurkkupastilleja ja sitten neljältä aamuyöllä pöräytin kahveet ja otin Panadolin.
Nyt ihan ok olo..ei ole edes kurkkukaan enään kipeä..olipas pikatauti [8|]


IHANAA VOINTIA TEILLE KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 21+4
 
Shani:Jo ovat sulle älyttömän painontarkaillun keksineet!!! Alan kiehua sun puolesta [:@] Olen itse aika herkkkis paino asioissa ja tuo nyt vaan tuntuu aika ikävälle tavalle kohdella ja hoitaa raskaana olevaa [>:] Jokunen vuosi sitten meiltä muutossa mies "hups hukkasi" vaa'an, koska oli ihan oikeesti hieman huolissaan, kun mä pahimmillani ravasin siinä aamua iltaa... Eihän se enää toki mitään edistänyt, mutta tiukemman laihduttamisen aikaan oli muka palkitsevaa... Sitten, kun alkoi palata ihan normi syöjäksi niin eihän se paino kokoajan laskenut silleä vaa'alla ravaamisella (joo-o, ei se riitä liikunnaks [:D]...) Vaa'an mentyä pois oon punninnu itteni kerta viikkoon Wiillä ja siinä pysyy kokonaiskuva mukavasti ja loivaan laskuun pääsin ennen raskautumistani, mikä oli aika kivaa jä järjellä ajateltuna se terveellisin tapa keventyä [:)] "Menipäs omaks tilitykseksi" Mut kannattaa kyllä jo terkkarille sanoa, että tuo tuntuu kohtuuttomalle, koska ei se paino oikeasti niin paljon vkon sisällä heittele!!!! Ja yhä edelleen täytyy syödä vauvansa ja itsensä hyvinvoinnin takia! Mikään nälkäkuuri tai paastoaminen tässä ei voi olla tavoite tai ollaan aika reippaasti metsässä [:@] Ja omasta masusta ja lapsen kehittymisestä saa taatusti nauttia -ei anneta "paino- ja ruokapoliisien" häiritä siinä [:)][:)][:)] Ja oikein ihanaa utraa [:)][:)][:)]

Yönsäde: On se kumma, että aikuista ihmistä ei uskota syömisen suhteen sitten millään, että vois itse tietää mitä sitä syö ja onko se terveellistä [:@] Mulla onneks äitipolilla tunnutaan uskovan ihan puhetta, mut se mun terkka, juuu ei... Vaikuttiko sulla muuten insuliinit viime raskaudesta miten paastoarvoon? Mulla näyttää nuo ruokailunjälkeiset, ennestään hyvät arvot laskevan suhteessa enemmän kuin aamupaasto, joka nyt aamupistelyn jälkeen on ollu 5.4-5.2 laskevalla linjalla. Jotenkin kaippais sieltä lääkärien suunnalta perusteluja tuossa paastoarvo-hommelissa, mut ei sitä irrronnut ainakaan viimekerralla... Mut uuden haiman mäkin mielelläni tähän hätään hommaisin sieltä varaosa kaupasta [:D] Toivottavasti ne sunkin kohdalla miettii kokonaisuutta, eikä vaan tuijottele pelkkiä aamupaastoja [:)] Ja pidetään peukkuja, et flunssa ymmärsi kaikota!!!
 
[:)] OIKEIN HYVÄÄ SUNNUNTAITA [:)]



SHANI: Heh..Siis kyllä mulla nälkä on ja usein,muttei siis aamuisin ja iltaisin [:D]
Aamupäiväivästä iltapäivään voisin vaikka asua jääkaapin vieressä [;)][8D]

Uiminen on ihanaa [:)]..Mekin kun asumme täällä korvessa,niin täältä on lähimpään uimahalliin matkaa 25km [&o].Eipä ole aikaa tosiaankaan siellä käydä.
No,minä olen kyllä sellainen ihminen,etten edes välitä klooratusta vedestä,joten muutenkin mieluummin uiskentelen järvivedessä [:)]

Ihanaa,että olet pitänyt vaakattoman viikonloppuvapaan [;)][:D]
Minä juoduin nyt sitten tänään kivuta vaa'alle ja aikamoisia lukemia se mokoma näyttikin [&o][:'(] Mulle on tullut nyt noin 6-6,5 kg raskauden alusta painoa.
Mutta mulle on kyllä joka raskaudessa tullut painoa noin 16-20kg [&o][:D]
Nyt tosin kun on tämä rd,niin nuo kätilöt tuolla ä-polilla eivät kauheesti ole mielissään siitä,että painoa tulee niin paljon,kun ns.normiraskauksissa [;)]

KIITOS SUURI kauniista sanoistasi [:)][:)][:)]
Kyllä mulle kumminkin sitten kunnon räkätauti tulikin [:'(]..Liian aikaisin iloitsin täällä [;)]

Haravointikin on ihanaa [:)][:)]
Mahtavaa kuulla,että siellä on pirteä olo ja haravoinnitkin on tehty..vähäksi aikaa [;)]
Tosiaankin niitä lehtiä putoo vielä ja paljon tässä lähiaikoina.
Voihan hyvin [:)]



(.) Aamupaastoarvo oli tänään 5,6 [:'(]
Aamulla kävin myös vaa'alla ja painoa on tosiaankin tullut nyt noin 6-6,5kg raskauden alusta.Tiistain neuvolassa saa sitten tarkemman JA PAINAVAMMAN tuloksen [:'(]..joo,tosiaan meidänkin neuvolassa vaaka näyttää paljon enemmän kuin kotivaaka [:'(]

Eli siis tosiaankin nyt aloitin tuon päiväkirjan pitämisen ( 3 päivän ajan ),sitten vaa'alla pitää käydä ensimmäisenä päivänä sekä neljäntenä päivänä.Ja sitten verensokereita pitää mitata nyt neljän päivän ajan 4 kertaa vuorokaudessa.Eli nämä olivat nyt ne Taysin ä-polin ohjeet ja sinne ä-polille menen perjantaina 15.10.

Joo,tosiaankin nuolaisin eilen vähän liian aikaisin [;)]
Mulle tuli kumminkin yskä ja räkätauti.Aika tukossa ovat keuhkot ja jouduin ottamaan ventolineakin illalla,kun tuntui,ettei happi kulje keuhkoissa.
Kuumetta ei ole yhtään.Mulle ei kyllä ikinä kuumetta tulekaan.

Jee ja apua..huomenna aamulla on rakenneultra [:)][:)][:)]
Pitäkäähän tytöt peukkuja,että saan niitä iloisia uutisia vauvasta [:)].KIITOS!!


IHANAA VOINTIA TEILLE KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 21+5
 
Pika pikaa...
 
Oikein ihanaa ultraa Yönsäde [:)] Se on aina niin ihana päästä kurkkimaan toista!!! Pitää peukkuja [:)] Toivottavasti se flunssakin ymmärtää kaikottua... Mulla ainakin avaava astmalääke tuntuu auttavan oireita ja nopeuttavan paranemista, vaikka ymmärrän kyllä, että uudempina tuttavuuksina, varsinkin raskausaikana ei haluais mitään ylimääräisiä inhaloida...
 
Haravoinnit mulla on vielä odottelemassa, mut rivarissa pihaa ei oo hirmusti niin varmasti jaksaa tän rantapallo-masunkin kanssa hienosti [:D] Uinti´on mun uus vanha harrastus, jonka koulumuistoista huolimatta (varpaat suussa hukkumassa-keikkoja,yöks!) opettelin aikuis ällä ja nyt alkaa masu olla panava niin se mainion tuntusta, kun jossain ympäristössä vielä kevyt [;)]
 
Ja vielä painoarviosta, kun juttelin äitini kanssa niin metsään on menny, kun mun siskolle on painoo arvottu... Yhden lääkärin mukaan ois pitäny tulla va-aaltavan iso ja toinen tuumi, ettei tuosta isoa tule vaikka vielä kuukauden ois masussa. No, tää "jattiläinen" oli vajaa 2400g [:D]
 
[:)] RAKENNEULTRA KUULUMISIA [:)]



IRI: SUUREMMOISET KIITOKSET tsempeistä [:)][:)][:)]

Oho..kylläpä sinun siskostasi oleva painoarvio on mennyt ihan päin honkia [:-]
Olipas tosiaan jättivauva [;)][:D]
Mutta kuten jo aiemmin sanoin,niin nehän ovat vain arvioita.Siis minä olen itse ainakin aika skeptinen noihin ultran antamiin arvioihin,kun meidän Nelosesta se meni niin mettään ja turhaan jouduin murehtimaan monta viikkoa,ettei vauvalla ole kaikki hyvin [&:]
Mutta joillekin sitten ne arviot taas pitävät paikkaansa [:)]

Tässä on vielä aikaa haravoida [;)]..Kumminkin noita lehtiä ehtii tippua vielä kuinka ja paljon.Ainakin meillä,kun meillä on noita puita täällä pihapiirissä ihan kivasti [8|]
Hyviä vointeja sinulle [:)]



(.) RAKENNEULTRAKUULUMISET:
Rv 21+6:
Ultrassa vauvalla kaikki oli hyvin [:)].
Aivot,sydän,munuaiset,virtsarakko,mahalaukku ja kaikki näytti hyvältä!
Vauva oli nätisti pää alaspäin kädet suoraan eteen sojottaen.Lääkäri sanoi,että hän on kuin mäkihyppääjä [:D]
Istukka on takana etuseinässä ja sen takia olenkin tuntenut kaikki liikkeet ja potkut vain tuolla ihan alhaalla.
Vauvan painoarvio oli n.450g ja tämä vastasi suunnilleen rv 21+2.
Lääkäri sanoi,ettei ole r-diabetes ainakaan vielä yhtään vaikuttanut vauvan kasvuun haittaavasti [:)].Nooh,nämä painoarviothan ovat niitä arvioita [;)]
Ja SUKUPUOLESTA: Minä en halua tietää etukäteen [:)].Mutta kun ruudulla katsoin vauvaa,niin itse luulen,että tyttö olisi [;)]?En ollut näkevinäni mitään pallukoita missään..tai jos oli,niin en osannut katsoa oikeeseen paikkaan [:D]..en siis muutenkaan tajua noista ultrista mitään ikinä [&o][:D]

Ja hitsin hitsit..lääkäri kysyi mun aamupaastoarvoja ja kun hänelle niistä kerroin,niin hän sanoi suoraan,että mulle tullaan aloittamaan insuliinit [&:].Että se on ihan varmaa.
Jos on puolet aamupaastoarvoista 5,5 tai sen yli,niin heti aloitetaan insuliinit.Niin ja minullal nyt ikäväkyllä on melkein joka aamuarvo sen 5,5 tai yli [:'(]

Ja hitsit vielä..mulle ei sitten tehty sitä munuaisen eikä maksan ultraa [:@]
Tämä ylilääkäri oli päivystysleikkauksessa ja minulle ultran teki tavallinen gyne.
Ja tämä gyne ei osaa ultrata muuta kuin vauvoja [;)]
Harmitti vähän,kun olin odottanut tuota ultraa [&:]



IHANAA VOINTIA TEILLE KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 21+6
 
Yönsäde: Olipa ihania kuulumisia teidän Ministä [:)][:)][:)]  Mekään ei olla haluttu tietää sukupuolta. Vähän niin kuin lahjapaketeissakin niin tuli olo, ettei halua etukäteen kurkkia [;)]
 
Voi hiisi, varmasti se insuliinien aloitus on pettymys, vaikka ei ekaa kertaa oiskaan niitä aloittamassa [&o] Kyllähän tähän tottuu ja tosiaan vaavin parhaaksi kaikkensa tekee, mutta ei se lystiä ole tai saa olla vähän outo käsitys siitä lajista [&:] Toivottavasti saat myös uuden ultra-ajan, että mamman asiat saadaan kondikseen! Aina niitä aikoja oottaa ja haluaa tuloksia!!!!
 
Ihana kuulla tosiaan, ettei nuo kokoarviot ihan prikulleen pidä paikkaansa, koska alkuun mua himppa ahisti ajatus siitä, että meidän pikku Tirri oiskin jätti-Tirri, mut, ehkä se sitten tulee olemaan ihan ittensä kokoinen ja täysin sopiva [:D]
 
Omaa napaa: lähettelin jälleen päiväkäyriäni eteenpäin ja nyt sitten tökkii se, että ateriaa edeltavat arvot on korkeempia kuin aterian jälkeiset arvot [8|] Ja nyt sitten lisää vaan insuliinia... Ja kun kiltisti kerroin viime viikolla syöneeni pienen jätskipallon ja 40 g lakua ja että viili ja jugurtti nostaa arvoja (ei kuitenkaan minnekään taivaisiin) niin herkuista voi luopua ja viilit/jugurtit vähentää ja vaihtaa makeuttamattomiin... No, makeutettuja, sokerillisia, ole syönyt kuukausiin (makeutusaineellisiin en puutu muuten vaan, yök) ja kun, niitäkin menee sen about 6 dl päivässä niin eipä voi sanoa, että määrättömästi lappaisin [8|] Siispä pyysin saada lähettää diabeteskätilölle pari päivää ruokapäiväkirjaa ja vielä loppuun totesin, etten tämän tiukempaa tai niukempaan omin päin lähde, koska luulen maalaisjärjellä meidän tarvivan yhä ravintoa!!! Saas nähdä mitä tykkäävät, mut musta saattaa tulla vielä hankala, jos joku haluaa mun syövän vähemmän... [:@] Kun se the painoarvio vauvasta ohittaa kohta sen painon mitä mulle on tullu nyt tähän 31+2 mennessä niin vaikea uskoa syövänsä liikaa ja mistä se lapsonen kohta saa itteelleen ne tarvittavat rakennusainekset [:-]
 
Onneks aurinko paistaa ja Tirriäinen potkiskelee niin ei kovin isoon kiukkuun tuu vaivuttua [:D] Mä vaan suhtaudun tähän itselleni epätyypillisen tunteella [8D] Mut täytynee luottaa maalaisjärkeen, pistellä, mittailla ja totella ravitsemussuosituksia elleivät ihan hulluja rupee ehdottelemaan...
 
Aurinkoista viikonalkua ja hyviä vointeja kaikille!!!
 
 
 
[:)] MAHTAVAA UPEETA TIISTAITA [:)]



IRI: KIITOS KIITOS [:)]
Varmistus sukupuolesta tulee sitten laitoksella [;)]
Ihanaa on nähdä sitten,että millainen mäkihyppääjä sieltä oikein tuli [:D]

Tänään soitan klo:14 omalle gynelleni ja kysyn häneltä tuosta ultramokasta,joka eilen sattui [8|].Hän ehkä sitten antaa uutta aikaa munuaisen ja maksan ultraukseen..ainakin toivon niin [:)]

Millaisia arvoja sulla on nyt ollut noi ennen ateriaa olevat arvot ja paljonkin laitat pitkävaikutteista insuliinia nyt?
Mulla ainakin viime raskaudessa nousi noi aamuarvot insuliinista huolimatta,vaikka ruokatottumukset olivat kokoajan ihan samoja.Ja mulle ainakin diabeteshoitaja sanoi,että niin käy kaikille äideille,että välillä ne paastoarvot taas nousevat ja sitten pitää vain lisätä insuliinin määrää.

Eli olen ihan sitä mieltä,ettei sinun arvojesi nousu kyllä sinun ruokailuistasi johdu [:)][:)]
Sulla nyt vaan elimistö kenkkuilee..niinkuin meillä muillakin [&:]
Ikäväähän tuo on,että arvot vaan nousee,vaikka kuinka hyvin noudattaa ruokavaliota.
Kyllä ainakin minun korvaani tuo sinun ruokavaliosi kuulostaa tosi hyvältä [:)][:)]

Ja toi sinun painosikin [:)][:)]
Sulla ei ole edes painoa tullut yhtään,vaikka sulla on viikkoja jo noin paljon.
Todella ihmeellistä ja jotain aivan uskomatonta [:)][:)][:)]
Kyllä minäkin jo hermoni menettäisin ä-polin kätilöihin,jos tuossa tilanteessa minulle siellä vielä joku kehtaisi valittaa [:'(]

Onneksi tosiaan Tirriäinen siellä sulostuttaa ja ilostuttaa äitiään [:)][:)][:)]



SHANI: Siis ei tuo minun painonkehitykseni vielä mitään isoa ole [;)]
Ja tänään tosiaan kävin neuvolassa,niin tarkasti ottaen mulle on tullut alusta painoa nyt 5,7 kg.
Mutta siis tarkoitin sitä,että mulla alkaa tätä painoa tulemaan keski-ja loppuraskaudessa enemmän ja enemmän,niin sitä aina pelkään,että mitä jos mulle tuleekin sitten loppua kohden painoa yli 20kg yhteensä [:D]
Ja tosiaankin tuolla ä-polilla aina punnitaan ennen kätilölle menoa ja siellä on siis tiukempaa tämä painopolitiikka kuin neuvolassa [;)]

KIITOS SUURI ultra onnitteluista sekä paranemistoivotuksista [:)][:)][:)]
Flunssa vaan jatkuu ja jatkuu..on sitkeetä pöpöä,kun ei millään meinaa parantua [:'(]

Hui..Kyllä noi sinun "pissavaivasi" kuulostavat vähän pissatulehduksen oireilta [&:]?
Nyt soitat kyllä heti neuvolaan ja viet sinne pissanäytteen.Ja pyydät vielä,että otetaan kunnon puhdaskin pissanäyte ja se lähetetään viljelyyn.
Raskaana olevillehan tulee niin helposti pissatulehduskia [&:]
Ja raskaana ollessa ne voivat olla myös oireettomia.Mutta sulla kyllä kuulostaa olevan noita oireitakin aika paljon.
Kyllä sun on nyt hyvä,että soitat heti sinne neuvolaan.Jos sulla vaikka olisi pissatulehdus,niin se menee äkkiä munuaisiin,jos ei sitä hoida!!Ja se ei on sitten vakavampaa raskaana olevalle!
Anteeksi [&o]..En siis halua pelotella.Vaan halusin kertoa,että aina kannattaa soittaa neuvolaan heti,jos vähänkin epäilee pissatulehdusta tai jotain muuta vaivaa.
Parempi se on turhaankin tutkia,kun jättää kokonaan tutkimatta!!

Mutta raskaana ollessa tuo usein pissaaminen on kyllä yleistä;ilman mitään tulehdusta [:)]
Kun kohtu painaa virtsarakkoa,niin pissalla saapi juosta vähän väliä.
Minäkin käyn joka yö pissalla kerran ja alussa kävin jopa 4 kertaa yössä [&:]

Ja raskaana ollessa myöskin janottaa enemmän kuin normaalisti.Eli sekin on normaalia.
Mutta jos ihan hirveä jano on kokoajan,niin sekin pitää tutkituttaa.
Mulla on myös iltaisin enemmän jano kuin päivällä [:)]
Onko sulla ollut muuten sokereita pissassa?

Heh..Luin nyt loppuun vasta sinun kirjoituksesi [;)][:D] *viheltelee*
Oletkin menossa neuvolaan.MUTTA silti noiden sinun kipujesi ja pissavaivojesi takia suosittelen,että soitat heti sinne neuvolaan!!
Perjantaihin on mielestäni ihan liian pitkä aika odottaa!
Ja jos et saa neuvolan tätiä kiinni,niin tilaat sitten suoraan lääkärinajan.

Pidän peukkuja,että sinulla olisi kaikki hyvin [:)][:)][:)]
Tulehan kertomaan heti,että mitä sinulle sanottiin!!!!




(.) NEUVOLAKUULUMISET:
RV 22+0:
PISSA: Puhdas
PAINO: +592g/vko ( yhteensä on tullut nyt 5,7 kg )
RR: 125/72
Hb: 122 ( ja vielä mennään ilman rautaa [:)] )
SF-MITTA: 19 ( keskikäyrän yläpuolella mennään )
SYDÄMEN SYKE: 147
LIIKKEET: ++

Meidän Kakkonen ( 5-vee ) oli mukana neuvolassa.Hän halusi tulla kuuntelemaan vauvan sydänäänet [:)].Oli ihan onnessaan,kun kuuli jumputuksen.
Rv 24-26 on sitten verikoe,kun on toi Rh negatiivinen ihminen [;)]


IHANAA VOINTIA TEILLE KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 22+0
 
[:)] PIMEETÄ SESSYVIIKKO-ILTAA [:)]



...Ilta on pimee ja niin on mun jututkin [;)][:D]
...Nopeeta tulin käymään koneella.Juuri vein Poitsun salibandy treeneihin ja puolelta lähen hakemaan takaisin.Matkaa yhteen suuntaan on 20 km.



SHANI: No joo..en todellakaan saanut mitään uutta ultra aikaa [:@]
Gynen soittoajalla oli automaattinen nauhoite,joten en päässyt edes puhumaan hänen kanssaan [:@]
Kysyn perjantaina ä-polilla,että voisiko siellä lääkäri ultrata?Tosin melkein jo tiedänkin vastauksen,kun kyseessä on Tays ja siellä on vähän eri toimintaa kuin meidän pienessä sairaalassa [:-]

Tosi hyvä,että minun "paasauksestani" oli jotain hyötyä [;)]
Tosi hyvä asia,että soitit neuvolaan ja sait vietyä pissanäytteen labraan!!
Ikävää,että on pissatulehdus.Mutta se on kuitenkin niin pieni asia,kun sen saa onneksi antibiooteilla hoidettua!
Jos se olisi noussut munuaisiin asti,niin sitten se olisikin ollut pahempi juttu [&:]
Ihanaa,että sait nyt hoidon tuohon tulehdukseen [:)]

Toivottavasti kuuri puree pian ja oireet helpottavat!!

Neuvolassa tuosta pissanäytteestä katsotaan aina proteiinit ja sokerit.
Ihanaa vointia sinulle!!
Ja hurraa,että mittaustuloksesi ovat nyt olleet hyviä [:)][:)][:)]



(.) Tänään sain vihdosta viimein haettua tyttöjen huoneeseen tapettia,maalia,Prinsessa maton,Prinsessa lampun,Prinsessa verhot jne.Prinsessaa [;)][:D]
Vielä pitäisi tehdä se remppa ja ostaa pari uutta huonekalua *viheltelee* [:D]

Kuskasin tänään muksuja vuorotellen kottikärryillä tuolla meidän pellolla [:D]
Siis lapset tykkää olla kottari kyydissä,mutta vanhalle ja raihnaiselle äidille se ei ollut helppoa.Mulla on vieläkin kauhee räkätauti ja tukkoisuus ja tuo kunto ei ole kaikista paras mahdolinen vielä [&:].
Kumpa tämä tauti nyt kohta päästäisi meikäläisen otteestaan irti.

Hemmetti..aamulla oli paastoarvo 6,1 [&:].Mutta nyt veikkaan,että tuo TOSI KORKEA arvo olisi johtunut flunssasta [:-]?Voisiko olla mahdollista?
Mutta apuva..kohta pitää lähtee hakeen Poitsu treeneistä..


VOIKAAHAN HYVIN KAIKKI [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 22+1
 
Kauheesti taas olette kirjoitelleet täällä[:)] Ja mukavaa lukea täältä myös hyviä uutisia[:)]
Eilen oli ultrakäynti taas..Viimeks oli siis hiukan yläkäyrän yläpuolella painon kanssa ja nyt oli vähän yli keskikäyrän eli kasvu vähän tasottunu[:)] Lääkärin mielestä mahdollinen liikakasvu ei johdu mun sokereista..
Seuraava ultra 9pv ens kuuta ja sillon katsotaan että pitääkö jo käynnistää painon takia,hui jännää!
Paineet oli mulla koholla ja pissassa valkuaista,PRKL[:@] Jouduin sit verikokeeseen ja päivällä lääkäri soitti tuloksista,ei vielä ainakaan niissä mitään merkkiä myrkytyksestä mutta tarkkaan nyt neuvolassa seuraavat paineita ja valkuaisen mahdollista lisääntymistä..Eli joudun kai loppuajaksi sairaalaan jos valkuaista löytyy seuraavan kerran kahdella plussalla[&:] Mut poitsulla siis masussa kaikki hyvin eikä ole mikään iso[:)] edellisellä kerralla painoa oli siis 2,2kg ja nyt 2,4kg eli ei ole paljoa tullu lisää..

Sokerit edelleen hyvät[:)] Päivän aikana mittaillu aina et uskaltaako syödä mitään niin aterian välissä mitatut arvot on sellasta 4:än luokkaa[:)]
 
[:)] TOSI NOPSAA HOPSAA [:)]


...Heh,taas minä tänne tulla tupsahdin hyvin nopeesti ja sekavasti [;)]


MYSTIS: Ultra onnittelut [:)]
Pitää vaan muistaa,että nuo painoarviot ovat vain niitä arvioita [;)]
Mutta tosi hyvä,että Poitsun paino menee siellä hienosti käyrillä ( tohtorit ovat tyytyväisiä [;)] ).

Mää en tiedä,mutta mulle on vaan niin jäänyt jotenkin skeptinen olo noihin lääkäreiden ja ultrien antamiin painoarvioihin,etten itse niihin enään niin kauheesti usko [&o][:-]
Kumminkin meidän Nelosesta tuo arvio heitti yli kilolla alakanttiin [:-]..mun mielestä se on kyllä TOSI PALJON?
Ja vielä se siihen päälle,että äidille annettiin kauheet paineet ja stressit,kun peloteltiin vauvan hyvinvoinnilla tuon pienikokoisuuden lisäksi.
No,mutta se on ollutta ja mennyttä..mutta ainahan sitä kaikista muistot jääpi.Toisista parempia ja toisista vähän huonompia [;)]



SHANI: KIITOS KIITOS YSTÄVÄ peukuista [:)][:)] *ruts ruts*
Katsotaan nyt,että mitä ne kiireelliset tohtorit huomenna tuolla ä-polilla sanovat [;)][:-]?

Ethän sinä nyt voikaan kaikkia näitä raskausasioita tietää,kun odotat vasta Esikoista [:)]
Sehän on ihan sula mahdottomuus!!
Sun neuvolan tädin vaan pitäisi enemmän kyllä sinua infota noista jutuista,että mitä neuvolassa tehdään ja koska ä-avustukset ym.jutut tehdään.
Minä voin pikaisesti sanoa,että Kelalle lähetetään todistus raskaudesta silloin,kun raskaus on kestänyt sen 154 päivää [:)].Ja silloin saat Kelalta hakea sitä ä-pakkaustakin [:)]
Minähän sain nyt tällä viikolla juuri tuon todistuksen,kun oli 10.10. tullut tuo 154 päivää täyteen [:)]

Jeps,tuossa meidän Poitsu maalailee tyttöjen huonetta vaaleanpunaiseksi.Tänään kävin maalikaupassa valitsemassa oikean värin tuohon huoneeseen.Myöskin tein hyvän löydön ja löysin Prinsessa boordia [:)].
Tytöt ovat ihan onnessaan ja odottavat jo,että huone pian valmistuisi.

Aiotteko te selvittää vauvan sukupuolen etukäteen rakenneultrassa?

Peukkuja huomiseen neuvolaan [:)][:)][:)]



(.) Jeps,eli remppa on käynnissä.Tuo meidän Esikoinen on ihana,kun se haluaa maalata tuon tyttöjen huoneen seinän+tehdä kaikkea muutakin.
Ehkä hällä on taka-ajatuksia [;)]..Meinaten hän hinkuu itselleen yläkerran huoneeseen kaikkea uutta elektroniikkaa [:D]

Huomenna aamulla on sitten se ensimmäinen käynti ä-polilla.
Tulen kertomaan sitten myöhemmin kuulumiset.

HYVÄÄ VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 22+3
 
Oikein hyvää melkein alkanutta viikonloppua kaikille!
 
Mä luukutan spotifysta lattarimusaa, että pysyisin hereillä paperihommien seassa töissä [:)] Aamubussissa, kun korviin kantautu pikkanen pätkä jotain vuoden X lattarihittiä, tuli niin ikävä heilumaan, että aloin jo haaveilemaan jostain mammalatinoksesta ens vuodelle [:)] Toivottavasti löytys! Töissä taas pikkuhiljaa pitää miettiä "pöydän tyhjäämistä" ja asiakkaiden siirtoa, vaikka sijaisesta ei mitään varmaa tietoa ole... Sääliks käy pieniä n. 4-6-vuotiata pikkuihmisiä, joille mä oon kahden vuoden sisällä neljäs puheterapeutti (joo, näistä luki -& kirovihreistä ja epäkieliopillisuudesta, jos jotain päättelis ei ikinä uskois [:D]) ja mun sijainen sit viides [&:]
 
Yönsäde: Kiitokset tsempeistä ja kannustuksesta!!!! Toivottavasti sulla on kuitenkin insuliinihommeleista huolimatta asiallinen äippäpolikeikka ja pääset pientä mäkihyppäjä-Miniä tiiraan! Ja ihana, kun teidän muut lapset taitaa olla innoissaan uudesta tulokkaasta [:)][:)]
 
Me ollaan melko samiksia noiden paastoarvojen heittelyiden suhteen... Eipä ne ole asettuneet vieläkään vaan hyppelevät 5.1-5.8 välillä viimeisen 5 pvän välillä. Insuliini alkoi iltapistelyllä alle kaks viikkoo sitten 8 y:llä, kolmen päivän päästä aamuunkin se 8 y ja kolme päivää sitten lisättiin molemmat pistelyt 10 y:hyn ja veikkaanpa suunta on ylöspäin [&:] Viimeisen viikon aikana oon tehny päiväkäyrää "vaan" yhdeksältä päivältä [:-] Erot ateriaa ennen jälkeen "väärin päin" on ollu tyyliin alkuun 6.4 ja sitten 6.2... Syömisellä en ole enää havainnut juuri mitään muuta vaikutusta, kun et parin tunnin välein pitäis pähkinöitä olla suuhun nakkaamassa, että arvot pysyy kauniina... Paitsi nyt sitten sain yhden aterian jälkeisen ylityksen aikaan syömällä pari keskikokoista perunaa, ruisleipäviipaletta, banskun ja piimää samalla aterialla [:'(] Eli suuret on munkin synnit [:D]  Ja nyt toivon, et aletaan "puhua samaa kieltä" sen diabeteskätilön kanssa, koska aika tiukasti olen sitä mieltä mun ruokavalio ei kyllä nyt enää aiheuta yhtään mitään vaan se on tää insuliinineritys, joka ei pelaa täs kohti [:'(] 
 
Aika ihmeissäni mä oon itekin tän painohomman suhteen [:D] En ois ikinä voinu uskoa, että täs näin voi käydä!!! Mut sen huolen kyllä pidän, et nälkä ei ole eikä mikään muukaan vaje iske, koska ei ylipainolla mun mielestä voi perustella sitä, et pitäis ihan kitudiettiä muka raskaana pitäis vetää niin kuin hieman ylitulkitsen ehkä osan terveydenhuollon väestä vaativan [&:] Tai sitten ne ihan tajua, et töitä asian eteen on tehty aikas riivatusti [8|] 
 
Sulla on ihania sisustushommeleita meneillään [:)] Mä ootan kans kun kuuta nousevaa ens viikkoa ja meidän uutta kirjahyllyä! Sitä on meinaa ooteltu yhtä kauan ku Tirriä [8D] Muutettiin isompaan huhutikuussa ( ja ei edes tiedetty, et muuttajia olikin jo kolme!!!!) Suomi-Soffa lupas hyllyn juhannukseksi, (eivät tosin kertonu minkä vuoden [:@]) ja me jäätiin ootteleen, kun aateltiin, on hyvä saada kaikki kaluset samasta... Ja kolme viikkoo sitten erinäisten käänteiden jälkeen vaivautuivat kertomaan, ettei toimittaminen onnistu [:@][:@][:@] Onneks sitten löydettiin uusi vaatimukset täyttävä Iskusta ja lupasivat sen 6-7 viikkoon ja hups se tuleekin etuajassa [:)][:)][:)] Ei tarvi miettiä kumpi meni boikottiin ihan huonon tiedottamisen ja vatkuttamisen vuoks ja kummassa asioi uudelleen [:D] Mut hylly on sit Tirrin ristiäisissä mikä oli mun tavoite ja viittii olohuoneeseen hommailla matotkin, kun näkee kokonaisuuden [:)]
 
Shani: Toivottavasti alkaa antibiootit tepsiä! Mulle sattui ekaan nla lääkäriin venäjänkielinen lekuri ja voi joo- ei ihan ollut samassa suomenkielessä ja lopulta ehkä ymmärrettiin molemmat mistä puhutaan, mut onneks kaikki oli silloin ihan hyvin. Ja onneks säkin sait hoitajan kanssa sentään selvyyden asioihin [:)]  Ja oikein ihanaa neuvolareissua!
 
Mystis: Pidetään peukkuja et valkuiste kaikkais hiiteen ja verenpaineetkin laskis! Sehän siinä pirullista, kun niistä huolestuu niin ei ne paineet niin vaan asetukkaan [:(] Mulla on mittari kotona niin joudun mittaileen ennen nla keikkoja ensin kotilukemat, koska sen oman, hieman turhan rasittavan tätösen kanssa saan aina sellaset luvut lasiin, että ei ennen raskautta ole nähtykään [;)] 
 
Ihana, että masussa on kaikki hyvin [:)][:)][:)] Hienosti on kasvu tasoittunut! Samaa toivoisin tännekin, mut taitaa jäädä toiveeks, kun mun sokerit heittelee ihan eri malliin...
 
Sitten vielä lisää omaa:
Keskiviikkona oli sitten neuvola ja siellä oli onneksi kaikki Tirrillä hyvin [:)][:)][:)] Kaveri on raivotarjonnassa ja sf-mitta 29 eli keskikäyrällä [:)][:)][:)] Kokonaismuutos painossa oli nyt 2,3 kg, pissi puhdasta ja kotona mitattu verenpaine ok! Alkaa näköjään tulla arviota ja sitten taas toisenlaista arviota eli enää ei ihan niin isoja pultteja taida tää mamma otta ravio kuka hyvänsä mitä hyvänsä [:D]
 
Muuten mä sitten itekeä tihrustin lähes koko keikan, kun selittäminen otti aika lujille, kun hirvitti, et mitä älytöntä se täti seuraavaks saarnaa (miten niin olen hieman pessimisti sen tätösen suhteen [:D])... Mutta nyt vaihtui ääni kellossa ja tais mennä perille ainakin hetkeksi, että ei valistusta vaan kannustusta -kiitos [;)] Kovin tais täti huolestua mun mielialasta, kun annoin tulla kuinka ikävälle tää r-db noin henkisesti tuntuu ja etten ole vielä muutamassa viikossa siihen ihan sopeutunut... Ei mua ihan kuitenkaan vakuuttanut, kun hän kertoi perehtyneensä asiaan kovasti oman poikansa ykköstyypin kautta (ehkä 90-luvulla) tai sitten se valistus ei pure ja osu meidän henkilökemia-ongelmien vuoksi, kun tuntuu, et se laukoo mun mielestä niin itsestään selvyyksiä ja se ei vieläkään hahmota, et mä oon eläny pidemmän ajan ihan terveellisesti, vaiks ylimääräistä painoa on...
 
Ite taas en oikeasti ole enää niinkään huolissaan mielialastani, kun en osaa kuitenkaan uskoa, että vauvalla on hätää ja vauva-asioista ja raskaudesta olen muuten oikein mainioissa fiiliksissä [:)][:)][:)] Pitäähän ne tunteet saaha ulos, paineden sisällä pitäminen on vaarallisempaa [:D]
 
Toki pimeämmät ja synkeemmät ilmat on alkaneet väsyttää keventyneiden yöunien kanssa... Kyllä täälläkin on jo useempi kk:si ravattu sen 4 kertaa yössä huuskassa, mut alkaa olla, että Tirri ei "pallossaan" asetu enää niin helposti hyvään asentoon, kun kokoakin on tai saattaa innostua mylläämään keskellä yötä kerran mammakin silleen liikuskelee [:D] Hienoista maidon eritystäkin on jo parina iltana bogattu - näin se homma etenee [:D] Ja tiistaina, kun intouduin jäämään tustustelemaan kestoihin, kun Kestovaippayhdistyksellä oli tilaisuus alkoi näköjään sellanen reilu 12 h päivä olla liikaa... Mut mies saa haettua tänään äippäpakkauksen postista niin mulla taitaa olla melkeen joulu [:D][:D][:D]
 
Oikein hyvää vointia ja viikonloppua kaikille [:)]
 
 
[:)] Ä-POLI KUULUMISET [:)]



IRI: KIITOS KIITOS [:)][:)][:)]
Mulla oli siis ihana käynti ä-polilla,vaikka jouduinkin tulemaan takaisin insuliinien kanssa [&:].Mutta siis mun diabeteskätilö oli IHANA ja AMMATTITAITOINEN [:)][:)]
LIsää siitä omassa navassa [;)]

Toivottavasti sulla pian nuo arvot madaltuvat tuon insuliinin ansiosta [:)][:)]
Kyllä mullakin viime raskaudessa kesti kauan ennenkuin aloin saamaan alle 5,5 aamupaastoarvoja ja sitten ne menivätkin jo jossain vaiheessa jopa nelosella alkavaan.Mutta mulle annettiin ohjeena,että aina kolmen päivän välein pitää nostaa insuliinia 2 ky:tä niin kauan,että aamuarvot ovat sen alle 5,5!

Ja enään et stresaa tuon painosi ja ruokavaliosi kanssa [:)][:)] *tämä on leikillinen käsky * [;)]
Mulle ainakin tänään diabeteshoitaja sanoi,ettei näihin minun paastoarvoihin edes vaikuta tuo ruokavalio.Mulla oli ruokapäiväkirja ok,vaikka siellä oli mukana myös tuoremehua ( tosi kielletty aine ),täytekakkua ja rahkaakin.Kätilö vain sanoi,että koska mulla on kaikki ruoan jälkeiset arvot matalia,niin saan myöskin syödä noita herkkujakin [:)].
Mutta jos mulla alkaisi ruoan jälkeiset arvot nousemaan,niin sitten en saisi enään syödä herkkuja.

Ja sinä olet niin hienosti pitänyt painostasi huolta,ettei kukaan enään paremmin siihen pystyisi [:)][:)][:)]
Ja ruokavaliosi on tosi kunnossa!!Joten nyt vaan siellä sinunkin ä-polilla niiden hoitajien on tajuttava,että sun kroppasi nyt on vaan "vähän jumissa" ja sille sinä et voi mitään!!

Hei,minä voin lainata sinulle tuota minin diabeteshoitajaani [;)][:D]

No voihan hylly ja Suomi-soffa sentäs [:'(][:@]..olipas hyvää toimintaa.
Onneksi Iskusta saitte sitä hyvää palvelua [:)]

Neuvola onnittelut [:)][:)][:)]
Ihanaa,että neuvolassa oli kaikki hyvin!!!!!



(.) Ä-POLIKUULUMISET:
Eli siis diabeteskätilö/hoitaja oli aivan ihana [:)][:)][:)]
Tunnin olin hänen vastaanotolla.Katsottiin mun 3 päivän ruokakirjaa ja verensokeriarvoja.
Ruokakirja oli ihan ok.Pientä alleviivausta tuli tuoremehusta,täytekakusta+rahkasta.
MUTTA hoitaja sanoi,että minä voin syödä myös noita herkkuja,KOSKA mun atrerian jälkeiset arvot ovat niin hyviä/matalia [:)].Eli ei siis mitään saarnaa tullut mun herkutteluista [;)].Enhän minä niitä toki kokoaikaa syö,mutta päiväkahvin aikaan esim.syön jotain makeeta.Tai viikonloppuisin syön karkkia.
Sitten jos mun ruoan jälkeiset arvot alkavat nousemaan,niin sitten en saa syödä herkkuja enään!

Painosta hän sanoi,ettei siitä ole mitään valittamista [:D].
Mulla on siis painoa nyt tullut yhteensä se 5,7 kg.Ja ennen raskautta mun painoindeksi oli normaali.
Kuulemma minun kroppani insuliinituotanto yöllä/aamuyöstä on vaan jostakin syystä häiriintynyt ja sille minä itse en voi mitään!!

Ja kaikista paras uutinen oli se,ettei paastoarvot tosiaankaan kasvata vauvaa isoksi,VAAN ne korkeat ruoan jälkeiset arvot..huh [:)].
Varmistin tämän vielä diabeteskätilöltä sekä lääkäriltä.
Ainoastaan nämä korkeat paastoarvot aiheuttavat vastasyntyneelle niitä matalia verensokeri arvoja [&:].
Meidän vauvallehan kävi niin viime kerralla,kun mulla oli myös tämä r-diabetes eli meidän vauvalla oli syntyessään liian matalat verensokerit.Hän sai heti synnyttyään lisämaitoa ja onneksi sillä verensokerit saatiin nousemaan [:)]

Ja sitten sain hyvää tietoa ja ohjeistusta tähän minun astmaani [:)][:)]
Eli siihenkin sain hyvät hoito-ohjeet.Kun minulle astamalääkkeet määrännyt lääkäri ei "kerennyt" mulle paljoakaan lääkkeistä tai muistakaan asioista kertoa.Hän vain kirjoitti reseptin astmalääkkeisiin.

No,sitten sitä kakempaa asiaa eli jouduin nyt jo aloittamaan pitävaikutteisen insuliinin [&:]
Kuulemma mun arvot ovat liian korkeita.Kaikki arvot ovat siis olleet joko 5,5 tai sen yli.
Ei yhtäkään nelosen arvoa [:'(]
Kuulemma ns.normaalilla äidillä paastoarvot ovat 3,5-5,0 luokkaa.Hui kun matalia.Ja mulla siis on kokojan tuon 5,5:n arvoja [:o].Ja minä itse kun luulin,ettei mulla ole muka vielä edes pahoja arvoja [:-].
Lääkärin mielestä aika aikasin jo jouduin insuliinille,mutta asialle ei voi mitään.Mulla nyt vaan kroppa kenkkuilee.
Eli tänään aloitan 8 ky:n annoksella ja katotaan,nyt että mitä tapahtuu ja joudunkin heti nostamaan annosta isompaan [8|]

ULTARAUUTISET: Ja lääkäri nyt halusi sitten ultrata Miniä,vaikka maanantaina oli juuri rakenneultra [:D].Mini on meidän ikioma "linssilude" [;)][:D]
Vauva oli nyt perätarjonnassa.Ja jalat olivat ihan alhaalla.Hyvä,kun eivät tulleet pihalle asti [:D]
Lääkäri painoi lujaa häpuluun kohdilta,että sai mitattua Minin reisiluun pituuden.Arvatkaa sattuko muo häpyluuhun [&:]?
PainoARVIO oli nyt 473g,kun maanantaina se oli 450g [:)]

Neljän viikon päästä jälleen ä-polille diabeteskätilön ja gynen vastaanotolle.
Kahden viikon päästä tosin jo faksaan kätilölle noita minun sokeriseuranta lappujani.


IHANAA VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 22+3
 
Yönsäde: Kiitos stempeistä [:)] Vertaistuki on nyt kyllä enemmän kun tarpeen!!! Onpas hyvä, että oli asiallinen äitipolikeikka ja pääsi mini ruutuun [:)][:)][:)] Ja tietty se astmaohjeistuskin oli aika positiivista. On se kumma, kuinka ilmeisesti kiireessä, annetaan vaan reseptit kouraan ja oletetaan, et niillä pärjää [8|] Mä tosin keksin ne järkevät kysymykset vasta kotona eli taitaisin tarvita aina konsultaation seuraavaksi päiväksi[:D]
 
 
Mä ryöstän sen sun diabeetes hoitajan oitis [;)] Nyt nimittäin tuli ohjetta, että mun pitäis lantratusta tuoremehusta luopua ja maitokahviakin harkita... Luopukoon prkle ite [:D] Ja tietty insuliineja nostettiin taas 2 yksikköö ja nyt kertoi et niitä nostetaan tosiaan kolmen päivä välein sen kaks yksikköä kunnes tavoitteisiin päästään. Saisivat alkaa vähitellen tepsiä [:o] Okei, tuli sieltä muutama kohta mitä voi viilata, kun hiilarit meni yli kerta-annostuksena... Ja tosiaan koko mittailu uran aikana oon tainnu saada kaks arvoo yli sen 7.8... Mut en mä enää kyllä tän enempään rupee ainakaan määrää karsimaan tai käy karsinta liikaa vaavin, mun kuupan ja kohta kropankin päälle päälle... Kai täs nyt on se lähtöasetelma, et painoo reilusti liikaa, mikä tekee sen, ettei muka mitään herkkua sais ikinä lainkaan syödä [&:] En ite tajua miks kummassa pitäis ihan täysin äärimmilleen nyt vetää (aika lähellä ollaan [:'(]), kun sitä ei ole painoo tullut tuon enempää [8|] Jännä havaita, että melkoiseen kuriin itseään kohtaan on ihan valmis, mutta jollekulle toiselle vois olla armollisempi... Ehkä pitäis vaan hengittää pitkään ja syvään ja alkaa noudattaa sellasta systeemiä mille jotakuta toista neuvois [:D] Eli se leikkimielinen käsky kyllä taitaa olla jo ihan tarpeellinen ja vakavasti otettava [:)][:)][:)]
 
Jopas taas oli vuodatus! Onneks on viikonlopuks luvassa hyvää pihviä ja lähden suolle toiselle osoittelemaan mahdollisia sieniä ja karpaloita poimittavaksi [:)] En enää meinaa taivu ellei oo pakko [:D]
 
[:)] HYVÄÄ LAUANTAITA KANSSASISARET [:)]



IRI: Joo,toi oli kyllä aika yllätys tuosta astman hoidosta nykypäivänä [:o]
Tällä minun kätilölläni oli myös astma ja siksi hän siitä(kin) tiesi niin paljon kertoa/neuvo [:)].
Häneltä vasta sain noi PEF-seuranta kaavakkeetkin..mieti [:-]??Lääkäri ei edes niistä puhunut mitään??Ainoastaan tuon spirometrin jälkeen löi astmalääkkeet kouraan.
Ja toi oli "hauska" juttu,että nykyään joutuu itse ostaan tuo PEF-mittarinkin [8|]
Silloin kun olin nuori ( joo,siitä on tosiaankin jo aikaa [;)][:D] ),niin keuhkolääkäri antoi mulle kotiin PEF-mittarin,jonka sai ihan ikiomaksi [;)]
Ja tuo minun kätilöni vielä mainitsi,että nykyään astmaatikkoja ei ohjeisteta/kuunnella niin kuin ennen.Että potilaan tosiaan pitää itse huolehtia omasta hoidostaan enemmän ja enemmän [&:].
Kyllä nämä säästöt vaan on ihan peestä [:@]
Jeps,mutta vien tosiaan nuo minun PEF-seurantalaputkin seuraavan kerran ä-polille,niin ne katsotaan siinä samalla kuin nuo minun sokeri-asiatkin [:)].Aika hienoa toimintaa!!

No voiha pee sentäs [:'(]..Sulla onkin siellä näköjään paljon tiukempi tuo ruokavalio kuin minulla [8|]?Se sitten varmaankin johtuu siitä,että sinulla on ollut noita korkeita aterian jälkeisiä arvojakin?
Mullehan tosiaan se kätilö ja lääkäri sanoi,että jos yksi tai kaksi arvoa nousee korkeaksi ( yli 7,8 ) aterian jälkeen,niin silloin minunin pitäisi heti aloittaa tiukempi dieetti.Eli kaikki herkut pois!Mutta kun mulla ei ole kertaakaan ollut lähelläkään raja-arvoja noi aterian jälkeiset arvot,niin saan ainakin vielä nauttia myös noita herkkuja [:)]
Olikos sinulla nyt käytössä myös noi aterian jälkeiset insuliinit?
Anteeksi,jos kyselen samoja [&o]..taitaa tämä tuttu ja turvallinen RADE vaan vaivata [;)][:D]

Mutta et sinä kyllä minun mielestäni yhtään mitenkään huonosti syö,että tuon ruokavalion takia verensokerit nousisavat liikaa [:)]??!!
Ei nuo sinun korkeat verensokerit ainakaan ruokavaliosta johdu.Sulla nyt vaan kroppa kremppaa niinkuin minullakin [;)].

Nautihan nyt ihanasta piffistä,äläkä edes ajattelekaan mitään insuliineja,dieeettejä,vaakoja tai mitään mikä liittyisi r-diabetekseen [;)][:D][:D]

Ja löysitkö sieniä??
Me käytiin myös tällä viikolla perheen kanssa tuossa meidän metsässä katsastamassa,että olisiko suppilovahveroita löytynyt.
Siis ei löytynyt..vaikka aika kauan rämmittiin metsissä [8|].Kuka hemmetti on meidän metsistä suppilovahverot vieneet [;)][:D]
Herkkutattejahan me löydettiin alkusyksystä ihan mielettömästi [8D][8D]..Laitettiin ihan pakastimeenkin niitä.



SHANI: KIITOS [:)][:)]
Miniä on aina ihana käydä kurkkaamassa [:)].Mutta kyllä noiden insuliinien aloitus jo tässä vaiheessa harmitti ja aika paljonkin [&:].No,sille nyt ei mahda mitään.

Siis mitä [:-][:-]..häh täh [:-][:-]??Kyllä sinun neuvolan tätisi puhui nyt täyttä shittiä noista aterian jälkeisístä arvoista..huh huh.
Minä eilen kävin ä-polilla ja siellä sekä kätilö,että lääkäri painotti,että jos minulla alkaa aterian jälkeiset arvot nousemaan ja menisivät tuohon 7,8 tai sen yli,niin joutuisin heti luopumaan kaikista herkuista.Tosin en niitä muutenkaan paljoa syö.Ja sitten joutuisin aloittamaan pitkävaikutteisen insuliinin lisäksi myös aterian jälkeisen insuliinin.
Että kyllä se raskaana olevalla se raja arvo on sen 7,8!!
Meillä ei tosiaankaan ole mitään samoja raja-arvoja kuin EI-RASKAANA olevilla!!
Nyt kyllä mainitset asiasta tädille seuraavalla kerralla,että lukee paremmin läksynsä [;)][:D]

Mutta tuosta painoasista tuo sinun neuvolan tätisi puhui ihan asiaa *kiitos siitä hänelle* [;)]
Eihän se nyt kuulostanutkaan normaalilta,miten hän oli sinua viimeksi ohjeistanut eli ettei PAINO SAISI YHTÄÄN NOUSTA [:-][:-]??
Eli ihanaa,että tuossa asiassa sinun neuvolan tätisi "viisastui" [;)][:D]

MUTTA tuo mitä hän puhui noista aterian jälkeisistä arvoista,niin HUH HUH [:o]
Minua siis vieläkin puistattaa,että kuinka neuvolan täti voi puhua noin väärin näin tärkeistä asioista!!!!!!!!!!
Sehän olisi vauvallekin pitkällä tähtäimellä ihan kauheeta,jos sinulla vaikka kokoajan olisi aterian jälkeiset arvot 8-9 luokkaa [&o].Sehän voisi lisätä niin paljon vauvan makrosomiaa sekä jopa vammautumista riskiä [&:]

Neuvola onnittelut [:)][:)][:)]
Ihanaa,että vauvalla oli kaikki hyvin ja sydä jumputti iloisesti



(.) Aamupaasto oli tänään 5,8 [:o].Mutta eilen illalla vasta pistinkin ekan insuliinin.
Pistäminen oli ihan helppoa..niinkuin viime kerrallakin.Mutta tuo henkinen puoli tässä sitä pahempaa onkin [&:].Niin kyllä harmittaa,kun nyt jo jouduin insuliinin aloittamaan [:'(]

Ihana ilma ulkona [8D]
Eilen rupesin ruokkimaan ulkolintuja..pähkinää,kauraa ja auringonkukansiemiä laitoin ruokintapaikoille+talipalloja.Ihanan vilinä on ruokintapaikoilla.Nuo punatulkut ovat niin KAUNIITA LINTUJA [:)]


IHANAA VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 22+4
 
Oikein hyvää sunnuntaina [:)]

Yönsäde: Jo kyllä on ollut olematon opastus sulla asrman suhteen sen aikasemman lekurin kanssa [:@] Aika kevyttä se seuranta mullakin nykyisellään, läheinnä reseptiä uusiessa on kyselty PEF-mittailujen perään ja tietenkin ite tarkistutun aikanaan jo ennen kuin lähdettiin vauvan tuloa kokeilemaan, että on turvallinen lääkitys. Silloin, kun dg -02 tuli niin YTHS:llä perehdytettiin ihan kunnolla [:)] Mutta onni, että nyt äippäpolilla seuraavat ja pitävät huolta, koska kyllä se on hyvä saada tasapainoon, varsinkin raskausaikana!!!!


Ei haitta vaiks kysyt useempaankin kertaan [;)] Alkaa se RADE olla täälläkin niin tuttu laji, ettei voi ku ihmetellä [:D] Istahdin eilen sohvalle, että aloitan neulomaan Tirrille pipoo niin jo vain ainakin neljä kertaa piti monkiä ylös, kun ei vaan muistanut kaikkee kerralla ottaa mukaan sinne divaanikulmaan, minne saa jalat ylös... Muuten kiva, mut se ylös pääseminen alkaa olla jo taitolaji [:D ] Mut hyvä siellä oli istua saatuaan sitä pihviä, kangasruoskukastikkeella ja uunijuureksilla, lurps [;)] Kyl me löydettiin silloin vielä kahteen kattilaan keiteltäksi sieniä, kun ehkä n. vko sitten käytiin metikössä [:)] Mä osoitteli ja hoin "tuolla, tuolla" ja isäntä kiltisti vipelsi niiden perässä ja kyykki [:D] Meillä noi sienet on vähän opettelussa, mutta ihanaa syötävää niistä saa! Mut haravaan en ole vielä saanut aikaan tarttua, mut kaikki aikanaan [:)]

Mut joo, pelkällä pitkävaikutteisella vielä mennään, aamuin illoin 12 y. Nyt sentäs vkonlopun aamupaastot molempina aamuina ollu 5.2 ja tähän astinen päiväkäyrä tältä päivältä on tuottanu vaan vitosella alkavia numeroita [:)][:)][:)] Selasin mittailujani ja tason yks aterian jälkeinen 7.9 löytyy... Silloin pistelin sen ainoan kerran tämän seurannan aikana poskeeni ruuan jälkeen 1,5 dl mansikkakerma jädeä marjoilla ja samana iltapäivänä 40 g lakua, hups, niin siitä se pomppas [:'(] Kaiken kaikkiaan neljä seiskalla alkavaa aterian jälkeitsä arvoa löytyi eli en ite ole hirmu huolissani, mutta yritän miettiä, etten kerralla syö liikaa hiilareita vaan jaan tasaisemmin eri aterioille. Laskin nyt sen mun "syntisen" tuoremuhu lantringin hiilarit ja tulos oli 4 g eli aion saada sitä jatkossakin salaatin kanssa, samoin tilkan maitoa kaffeen [:)] Muutenhan tää menee ihan hulluks... Mä oon päättäny, et tää on mun paras suoritus mihin pystyn ja oon sitä mieltä tästäkin saa jo olla tyytyväinen [:)] Jos se ei riitä niin sitten lisätään insuliineja, et siihen saakka saadaan "kone kuntoon"...

Stemppejä insuliinin kanssa oikein hirmuisen kovasti!!! Itse se tekninen puolihan se sujuu varmasti niin kuin mullakin, mut se henkinen sulattelu vie aikansa (toisinkin, kun mun terkka tuntui ihmettelevän, etten parissa vkossa ollutkaan sinut vaan itkeä tihuutin [8|]) Ei sille pettymykselle mitään mahda, mutta tosiaan vauvan parhaaksi senkin huolii [:)] Toivotaan, et ne arvot alkaa sieltä reagoimaan ja tasottumaan!!!

Shani: Onneks antibiooti puree [:)][:)][:)] Jo on ihme terkkatäti sulla [&:] Toivottavasti saat näissä sokruasioissakin asiantuntevampaa apua... Mites jos konsultois äitipolia tai alkuun neuvolalääkäriä, että saisit itseltä hämmennyksen lievennettyä? Hyvä sentäs, että tajusi sen painopainostuksen lopettaa ja sait sydänääniä kuunnella [:)][:)][:)]

Omaa: Oli kyllä ihanan rentouttava viikonloppu! Huomaa, et alkaa kypsyä näillä vkoilla jo kohti mammalomaa, siis nyt mennään 32+1. Sais haahuilla omalla aikataululla, eikä miettiä miten pistelyt sujuu palaverein sun muiden loppuhommeliden lomassa, eikä ne kevyemmät ja katkonaisemmat yöunet niin haittais. Onneks mä olin kaukaa viisas ja keventelin näitä viimoisia työviikkoja, enkä buukannut asiakkaita enää viime metreille, että saa rauhassa laittaa asiat mallilleen, ettei jää sellainen tunne, että jättänyt seuraaja paralle ihan karmaisevaa kaaosta [;)] Tirrillä tuntuu olevan jo himppa ahdasta, mutta tää taitaa vaan nyt kuulua toimen kuvaan [:)] Kohta ois jo nasta pesasta ainakin nää pikkuruisimmat vaatteet odottelemaan Tirrin omaan kaappiin [:D] Äitiyspakkausta ihmettelin pe illan ja se oli hirmuisen kiva! Tykkäsin [:)][:)][:)] Ainoo oli siellä oleva röpelöpintainen kokopuku, joka aika hassu [:D] Toi mieleen kankaan puolesta mun siskon 90-luvun yhden kuumimmista bilemekoista [:D][:D][:D]

Oikein hyvää vointia kaikille [:)][:)][:)]
 
[:)][:)] IHANAA UUTTA VIIKKOA YSTÄVÄT KALLIIT [:)][:)]




IRI: Joo,kyllä saan olla onnellinen,kun nyt sain ä-polilla kunnon astma opastusta,vaikken edes sen asian tiimoilta sinne mennytkään [:D]
Ja kaikista parasta on,että nuo lääkkeet ovat alkaneet vaikuttaa tosi hyvin!!
Ihanaa on taas liikkua ja tehdä töitä kunnolla;ilman että yskittää ja hengästyttää kokoajan [:)]!!

Siis lurps,mitä herkkuja siellä ollaan herkuteltu [8D][8D]
Aivan ihanaa ruokaa..nam nam!!
Siis minä olen niin perso hyvälle ruoalle [:D]

Heh..toi oli aivan ihana ja mahtava tuo teidän "työnjakonne" tuolla sienimetsällä [:D][:D]
Sinä bongaat sienet ja mies kyykkii ne koriin [;)][:D]

Mulla oli myös tänäänkin aamupaastoarvo 5,6 [:'(]
Eli jos huomenna vielä on aamuarvo 5,5 tai sen yli,niin joudumpa minäkin heti lisäämään insuliinia 10 yksikköön [&:].
No,harvoinhan sitä kai kukaan diabeetikko pärjää tuolla alkuannoksella [:-]??
Kyllä mulla viime raskaudessakin oli tuo annos lopussa joku 18 ky:tä?
Ja silloinkin kätilö sanoi,että noi on vielä aika minimaalisia annoksia.

KIITOS KIITOS
Kyllä tämä henkinenkin puoli jo tästä alkaa tasoittumaan [;)]
Mulle tämä insuliinin aloitus oli varmaan helpompaa kuin sinulle,koska olen tämän kokenut jo kerran [8|]?
Aivan hirveesti sinullekin tsemppiä noiden insuliinien kanssa [:)][:)][:)]



SHANI: Kyllä..Me saamme olla onnellisia,että asumme Suomessa ja täällä pelaa hyvin terveydenhoito ainakin näiden r-diabetes asioiden tiimoilta [:)][:)]
Tuosta ASTMAN hoidosta ja huolenpidosta en sitten mitään sanokaan [;)][:D]

Meillä täällä käy oravia,käpytikkoja ja närhiä aika paljon,jotka verottavat noiden pikkulintujen ruokia aika paljon.Mutta eläimiä nekin on,joten ruokin niitäkin siinä missä muitakin [;)]
Joka päivä saa täyttää ruokinta-astiat kauralla,aurnigonkukalla ja pähkinöillä.
Mutta minä ostankin aina isot säkit noita pähkinöitä ja auringonkukansiemeniä.Tulis aika kalliiksi,jos kilon pusseja ostaisin [:D]
Kaura onkin meillä onneksi omasta takaa [:)]

Ihana toi teidän uima-allas,jonka olitte laittaneet pikkulinnuille [:)]
Minä en sellaista ole laittanut.Mutta täällä meillä on ankoille ja hanhille omat uima-altaat ja varmaankin noi pikkulinnutkin ovat siellä käyneet pulikoimassa..ehkä [;)][:D]

Sullakin on ihan pian jo rakenneultra..ihanaa [:)][:)][:)]
Ihanaa,että antibiootit ovat alkaneet tepsimään!!!!!!!!!!



(.) Jeps,eli tänäänkin oli aamupaastoarvo vielä sen 5,6 [&:]
Huomenna lisätään annosta,jos ei huominen aamuarvo ole alle 5,5.

Lauantaina meidän pihan poikki kuskattiin kuollutta hirveä [&:]
Metsämiehet olivat ampuneet hirviparan meidän metsässä.
Joo,kyllä minua harmittaa aina noi hirvien ja peurojen kohtalot,vaikka kyllä sitten niiden lihaa syökin.En vain halua tietää koko metsästyksestä mitään enkä varsinkaan halua nähdä kuollutta eläintä.
Harvoimpa kai kukaan meistä haluaa tietää,että miten se liha siihen lautaselle on tuotu [;)]?Siis niinkuin,että miten se eläin on teurastettu ennen pihviksi laittoa [;)]?
Eli kohta meille tuodaan hirvenlihaa [8D].se on kyllä ihanaa ja maukasta.
Ja ennenkaikkea terveellistä.Riistassahan on tosi paljon rautaa ja se on todella hyvää odottavalle äidille!!

Meitin Poitsu lähti eilen viikoksi Ouluun syyslomalle.
Vietiin hänet juna-asemalle.
Käytiin sitten samalla kaupungilla Raxissa mähkimässä [&o][8D][:D]
Ei tarvinnut eilen sitten syödä enään kuin iltapala,kun aamupäivällä oltiin raxissa.
Mulla ainakin oli ähky olo koko päivän [:D]


IHANAA VOINTIA TEILLE KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 22+6
 
[:)] SATAA SATAA ROPAJAA [:)]


...Inha ilma ulkona,kun vetta sataa [:'(]



SHANI: Juu,siis meillä on hanhia ja pari ankkaa ihan lemmikkinä,jotka saavat vapaasti juoksennella ja kaakatella täällä meillä.Ja niille laitan aina kesäksi uima-altaat tuonne pihalle [:D].
Keväisin on aina ihanaa "bongailla" muuttolintuja,kun ne saapuvat tänne Suomeen.Olen Bird Lifen jäsen,mutta se "harrastus" on kyllä ikäväkyllä jäänyt näiden kiireiden myötä [&:]
Mutta päivittäin kyllä omaksi ilokseni kyllä "bongailen" lintuja ja muitakin eläimiä [:)]
Olen kova ottamaan eläimistä kuvia.Varsinkin lehmistä otan miljoonasti kaikenlaisia tilannekuvia [;)]

Meillä on hirvipeijaiset vasta 5.2. Ja mullahan on laskettu aika 15.2. Että saapi nähdä nyt,että pääsenkö tällä kertaa mähkimään riistaherkkuja [;)]?
Eilen juurikin noi metsämiehet toivat meille ison hirven sisäfilepaistin [8D]
Ajattelin siitä viikonloppuna kokkailla ja kutsun anopinkin herkuttelemaan.
Meidän Poitsu muuten "jatkaa" tuota metsästystä.Minä en siitä niin iloinen ole,mutta mies tietenkin on [:)]

Lisäilen ihan itse aina tuota insuliinia 2 yksikköä,jos aamupaatoarvot ovat jatkuvasti 5,5 tai sen yli.
2 viikon välein aina faksaan tuon seurantalapun tuonne ä-polille diabeteskätilölle.
Hän sitten ottaa yhteyttä,jos on noissa arvoissa tai insuliinin annostuksissa jotain ongelmia.

Sulla on ollut tosi hyviä paasto-sekä aterian jälkeisiä arvoja..jippii jippii [:)][:)][:)]
Tuollaisia uutisia on aina ilo lukea täällä [:)]



(.) Tänne ei ihmeempää [;)]
Vauva melskaa nykyisin aika paljon ja liikkeet edelleenkin tuntuu vain tuolla alakerrassa [:D]

Jee..huone saatiin valmiiksi [:)][:)][:)]
Siis se on aivan järkyn IHANA .Tytöt ovat ihan innoissaan!!


IHANAA VOINTIA MEILLE KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 23+0
 
Täällä on lähteny arvot nyt nousuun. Viikon ajan ruokailun jälkeisiä arvoja jo useampia yli 8, paastot vielä alle kuuden pysyneet.
Minulle sanottiin, että jos paastot menee yli kuuden ja ruokailun jälkeiset yli 8 niin sitten aloitetaan insuliinit.
Nyt pitäis malttaa syödä todella oikein niin saisi vältettyä tuon insuliinin. Minusta vaan on tullut niin ranttu ruoan suhteen. Ei maistu, eikä kertakaikkiaan pysty syömään mitään muuta kuin JUST sitä mitä sillä hetkellä tekee mieli ja ihan keittoruokaa se ei ole, eikä salaattia. [:'(]

En halua insuliineille, eli pakko ottaa niskasta itseään kiinni.
 
[:)] HUOMENTA TÄNNEKIN [:)]



SHANI: Heh..Juu,mää vähän ajattelinkin,että sinä luulit,että minä luonnonvarasille hanhille täällä laittelen uima-altaita [:D][:D]
Joo,tosiaankin..Meillähän on täällä enemmänkin näitä eläimiä..sellainen "oma pieni eläintarha"
Jos mies saisi päättää,niin meillä ei olisi kuin nämä lehmät ja koirat.Mutta kun hän on aikoinaan ottanut itselleen tällaisen eläinrakkaan pöljän,niin näitä eläimiä on sitten kerääntynyt enemmänkin [;)][:D]

Saanko udella,että missäpäin te asustelette?Siis ei tarvi tietenkään mitään tarkkaa paikkaa kertoa;ihan vain läänikin riittää [;)]
Onko sinun miehesi vanhemmilla eläimiä?Vai viljatila?Vai molempia?
Heh..kauheeta kyselyä..anteeksi [&o].Ihan vain mielenkiinnolla kysyn,koska itse asun maatalossa.
Minähän olen siis entinen erikoissairaanhoitaja,joka vaihtoi ammattiaan tähän nykyiseen työhön.Aika radikaali muutos oli meikäläiselle,mutta kantapään kautta ollaan tähän työhön opittu [;)][:D]

Meillä on myös yleensä ollut peijaiset loka-marraskuussa,mutta nyt tuo meidän lähikoulu on remontissa ja siellä ei voida pitää peijaisia.Nyt peijaiset pidetään yhdessä hotellissa ja sen takia niiden ajankohta on siirtynyt noin kauas.
Inhottaa,kun matkaa sinne hotellille on paljon ja sitten vielä tuo ajankohta *murisee* [;)]
Mukavampaa se olisi jo ensi kuussa päästä tuohon lähelle murkinoimaan [8D][:D]

KIITOS huone-onnitteluista [:)]

Edelleen sinulle peukkuja,että arvosi pysyvät hyvinä [:)][:)][:)]
Ja tuo RADE [;)]..Se kyllä yllättää useasti mitä eriskummallisissa asioissa [:D]
Koitahan nyt muistaa mitata niitä arvoja [;)]



(.) Jippii..mun ei ole vielä tarvinnut yhtään nostaa insuliinia *häppi häppi*
Eli edelleen mennään 8 yksikön annoksella.Aamupaastoarvot ovat olleet nyt 5,1 ja 5,2 luokkaa eli alle 5,5 arvojen ollaan menty [:)]

Eilen herkuttelin ja ostin pizzan kotipizzasta.Sieltä onneksi saa noita gluteenittomia pizzojakin [8D].Mittasin sitten pizzan syönnin jälkeen tunnin päästä arvon ja se oli 5,9 [:)][:)].Eipä paljoakaan tuo pizza nostanut arvoja.No,mullahan ei tosiaankaan ikinä ole ollut mitään ongelmia noiden tunti aterian jälkeisten arvojen kanssa.Mutta joudun niitä silti pari kertaa viikossa mitata tuon insuliinin takia.


IHANAA VOINTIA JÄLLEEN KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 23+2
 
Takaisin
Top