Raskausajan ruokavalio

Minäkin oon syöny suomalaisia juustoja ym. surutta. Esim. leipäjuusto on yksi minun suurimpia herkkuja, enkä voi olla ilman sitä. Ja raejuustoa syön päivittäin salaatin kanssa.
 
Tässä sitä taas huomataan että hiilarit ei sovi mulle yhtään! Ne vaan väsyttää ja turvottaa ihan älyttömänä... oon tässä syönyt niinkuin kunnon radilaisen kuuluu ja mun mielestä siinä on aikapaljon viljoja... lounaalla ja päivällisillä pitää olla se peruna/pasta/riisi ja näkkäri tms ja näin en normaalisti syö! Kyseiset korvannut kasviksilla... syönyt leipää vain ilta ja aamupalalla en muuten!
Sain tänään lääkäriltä onneksi luvan palata vanhaan ruokavalioon jossa hiilarit tulee HeVi tuotteista... jospa sitä sais vireys tason nostettua takas ylös! Ärsyttää olla väsynyt ja Vappu pallo:p
 
Söin viikonloppuna sushia :grin Tehtiin kotona ilman levää ja kalaa; vegesushia. Ai että, ei se yhtä hyvää ole kuin kalan kanssa mutta pahin himo lähti.
 
Söin viikonloppuna sushia :grin Tehtiin kotona ilman levää ja kalaa; vegesushia. Ai että, ei se yhtä hyvää ole kuin kalan kanssa mutta pahin himo lähti.
Just näin, ei se tosiaan oo yhtä hyvää mutta sain kans sushin ajatuksista pois vegeillä. Nyt just hoitelen aurajuusto-nitkuja pitsan päällä.:grin
 
Pitäis kyllä käydä tossa lähi sushimestassa, järkyttävä himo tulee kun työ niistä höpisette:D
 
Vappu lähestyy ja simat on ilmestynyt kauppoihin. Onko kukaan löytänyt oikeasti hyvää, täysin alkoholitonta simaa vai pistättekö normisimat juoden? Itse rakastan, rakastan, rakastan simaa ja voisin vapun aikana juoda simaa monta lasia monena päivänä. Nyt mietin korkkaako kukaan muu simapulloa ja jos korkkaa, niin mitä simaa?
 
Vappu lähestyy ja simat on ilmestynyt kauppoihin. Onko kukaan löytänyt oikeasti hyvää, täysin alkoholitonta simaa vai pistättekö normisimat juoden? Itse rakastan, rakastan, rakastan simaa ja voisin vapun aikana juoda simaa monta lasia monena päivänä. Nyt mietin korkkaako kukaan muu simapulloa ja jos korkkaa, niin mitä simaa?
Oon korkannut varmaan viisi pulloa jo ja kaikki menee :grin sellanen lasipullossa oleva, vähän kalliimpi on ollut parasta!
 
Mäkin rakastan simaa :) Aika monissa simoissa mitä myydään on tuo 0,8% alkoholia. Finn Spring merkkinen sima on alkoholitonta ja ihan hyvää. Oon itse laittanut simaa yleensä sen ämpärillisen mutta nyt mies tuumaa että tohtiiko jos sattuu muodostumaan vähä alkoholia kun mäkin juon sitä aika paljon.
 
Sima on ihan parasta mitä vappuna tiiän... munkit ei oo se mun juttu mutta sima, ihan parasta! Mutta täysin 0% simat on vaan pahoja eikö simaa nähnytkään:sad001 mä olen täysin absolutisti raskaus aikaan ja luultavasti ylikypsässä simassakin enempi voltteja kuin siinä 0.8% simassa mutta mä en vaan hyvällä omalla tunnolla voi nauttia simasta raskaus aikaan:sad001 ostan sitten alelaarista simat ja juon sit kun vauva on musta ulos tullut:p tää on mun 4 Vappu ilman simaa:sad001 nyyh!
 
Itse pidättäydyin simasta myös esikoisen raskausaikana ja kyllä sydän itki jo silloin verta. Aion kokeilla jotain mehukattisimaa, jos se auttaisi simahimoon :hilarious:
 
Oho, ei mulle oo tullu mieleenkään että simaa ei vois juoda :woot: Viime vappuna meni varmaan muutama lasi ja oijoi, nyt tekis kyllä mieli simaa kun tuli puhe :eek: Ehkä mä syön munkkeja senki eestä sitte :)
 
Käsittääkseni kotisimaa ei suositella koska sitä alkoholin määrää ei voi tietää.
Jännä miten tää taas jakaa mielipiteitä, mä en syö esim. fetaa raskausaikana mutta mä voin kyllä juoda lasin pari simaa päivän aikana :p:grin
 
Käsittääkseni kotisimaa ei suositella koska sitä alkoholin määrää ei voi tietää.
Jännä miten tää taas jakaa mielipiteitä, mä en syö esim. fetaa raskausaikana mutta mä voin kyllä juoda lasin pari simaa päivän aikana :p:grin

Minä syön ne fetat ja juo sä ne simat :wink
Mulla oli neuvola ja aikasemmin siitä kysynyt niin saanut vaan vastauksen että oman tunnon mukaan... lasissa on hyvin vähän alkoa juten ei pitäis olla haitaksi! Mutta minä olen hyvin tarkka tästä alko asiasta...turvallista rajaa ei tunneta! Mut tää taas mun mielipide, jokainen tekee niinku parhaaksi näkee:D
 
Minä syön ne fetat ja juo sä ne simat :wink
Mulla oli neuvola ja aikasemmin siitä kysynyt niin saanut vaan vastauksen että oman tunnon mukaan... lasissa on hyvin vähän alkoa juten ei pitäis olla haitaksi! Mutta minä olen hyvin tarkka tästä alko asiasta...turvallista rajaa ei tunneta! Mut tää taas mun mielipide, jokainen tekee niinku parhaaksi näkee:D
Kippis :grin
 
Minäkin tykkään simasta paljon ja aion kyllä pari lasillista juoda vapun aikana. Kotitekoista en uskalla, mutta sitä kaupan 0,8%. Vaikka muuten kyllä olen alkon suhteen nollalinjalla, niin tuskin siitä on haittaa jos pikkuisen simaa maistaa. Pitääpä ti kysyä terkkarin mielipidettä kun käy neuvolassa.
 
Takaisin
Top