Raskausajan ruokavalio

Mä vedän ilolla fetaa kunhan se on käynyt uunin kautta (trust me, se ei muutu huonommaksi päinvastoin).

Mun ilo on rajaton kun lähi-sushipaikasta saa oikeasti hyvää vege-sushia. Ekassa raskaudessa kaikki oli niin nounou mut nyt osaa jo käsitellä ne juustot tai etsiä vegeä jne. Ei pipo kiristä niin paljon :D oon jopa syöny salmiakkia silloin tällöin!
 
Mä olen kansss liian tarkka, joten jää kunnon simat tänä vuonna kauppaan. Ostin epätoivoisena hetkenä mehukatin simaa ja se oli edes vähän sinne päin. Finnspringin sima ei säväyttänyt.
 
Syöty ja hyvin maistu :p huuhtelet hyvin... viime kierroksella 2017 lääkäri sano että tuoreet marjat huuhdeltuna on sallittuja:wink tähän olen luottanut!
 
Tuleeko kellään muulla herkästi sellainen etova olo jos syö karkkia tai juo mehua/limsaa päivän aikana? Tänään en ole syönyt mitään herkkuja tai juonut sokeroituja juomia ja pahaa oloa ei ole. Nyt on vajaa 2 viikkoa ollut jatkuvasti paha olo, tämä päivä vain poikkeus
 
Imme, oli alkuun just että yhtään makeeta ei pystynyt syömään. Nyt alkaa tilanne tasaantua että voi jo syödä ilman pahaa oloa
 
Tuleeko kellään muulla herkästi sellainen etova olo jos syö karkkia tai juo mehua/limsaa päivän aikana? Tänään en ole syönyt mitään herkkuja tai juonut sokeroituja juomia ja pahaa oloa ei ole. Nyt on vajaa 2 viikkoa ollut jatkuvasti paha olo, tämä päivä vain poikkeus

Mulle tulee, samoin jos syön liikaa tai edes normaalin annoksen vääriä hiilareita kuten pastaa tai vaaleaa leipää. Oon laittanut radin piikkiin. Mutta joo, on kyllä sikäli jännä tilanne, että tässä taloudessa ei koskaan oo karkkipussit saaneet olla samalla tavoin rauhassa kun tämän raskauden aikana :grin
 
Mulle tulee, samoin jos syön liikaa tai edes normaalin annoksen vääriä hiilareita kuten pastaa tai vaaleaa leipää. Oon laittanut radin piikkiin. Mutta joo, on kyllä sikäli jännä tilanne, että tässä taloudessa ei koskaan oo karkkipussit saaneet olla samalla tavoin rauhassa kun tämän raskauden aikana :grin

Mulla ei ainakaan olla diagnosoitu radia, kun rasitus tehdään vasta rv 24-26 tienoilla. Voi räkä, jos johtuisi radista. Mä ajattelin, että raskauspahoinvointi vaan alkamassa uudelleen :hilarious:
 
Mulla ei ainakaan olla diagnosoitu radia, kun rasitus tehdään vasta rv 24-26 tienoilla. Voi räkä, jos johtuisi radista. Mä ajattelin, että raskauspahoinvointi vaan alkamassa uudelleen :hilarious:

Juu ei se välttis siitä johdu. Ja mullakin radi diagnoosi tuli paastoarvosta, sokerilitkun jälkeiset arvot oli matalat eli insuliini toimii hyvin. Oon ajatellut, että ehkä se paha olo tulee just siitä kun karkkien/limun/hiilarin jälkeen verensokeri kohoaa nopeasti ja insuliini tipauttaa äkkiä alas. Mene ja tiedä. Toivotaan että sulla johtuu ihan muista syistä :)
 
Eli jotain muuta ihmetystä taas liikkeellä :D eipä toki ole ylläri, kun kaikkia ihmeellisiä oireita osuu raskaana ollessa kohdalle.
 
Mulla tekee limsa tosi oksettavan olon. Nyt oon taas huomannu ku viikonloppuna tullu juotua. Sama oli viime viikonloppuna, joten luulen et on limsasta johtuvaa. Ja tulee tukala olo myös jos syö (liikaa) ihan mitä tahansa. Sellanen ahdistava olo, et ei saa henkee ja maha repee. Tänään en mielestäni ees syöny kauheen paljon, mut noin puoli tuntia ruokailusta alko turvotus ja ähky... ärsyttävää.
 
Mummoni oli kehunut kovasti espanjalaisia uusia perunoita. Nyt en osaa muuta ajatella kuin niitä pannahisen pottuja. Mitä te syötte uusien perunoiden kanssa? Meillä muutossa on vielä savustuslaatikko purkamatta joten savukalaa ei vielä tällä viikolla irtoa. Nyt siis kalalle maukas korvike etsinnässä.
 
Eiks porukka syö silliä niiden kanssa? En haluu olla ilonpilaaja mutta uudet perunat on sit vältettävien listalla..itse kyllä söisin:rolleyes:
 
Entäs vaan peruna ja joku lihakastike? Pakko mennä syömään, terveisin ahven +14kg:grin
 
Mä alan itkeä muuten justiinsa, jos niitäkin pitää välttää :yuck: silli ei maistu mitenkään päin, joten se herkku jääpi syömättä. Mies äsken lupautui kaivamaan savustuspöntön niin savustaa meille itse kalan. Onnea on hormonihu
 
Takaisin
Top