Raskausajan ruokavalio

En muista miks niitä piti välttää, jotain et ku ne ei oo "valmiita aikuisia" perunoita niin siinä mukulassa on jotain huonoa..en kyllä itse aio olla syömättä.
 
Siis jostain oon mun mielestä lukenut, voi olla myös vanhaa tietoa. Etsikää joku virallista tietoa, jos ei sitä oo niin ahven on vanhahöperö:grin
 
Jatkan tyhmien kyselyä. Nyt näin että lähikaupassa myydään to-la tuoretta savukalaa. Eikös se ole silloin ihan ok? Toki vielä varmistaisin ettei oikeasti ole napattu jostain vakuumipakkauksesta
 
Jatkan tyhmien kyselyä. Nyt näin että lähikaupassa myydään to-la tuoretta savukalaa. Eikös se ole silloin ihan ok? Toki vielä varmistaisin ettei oikeasti ole napattu jostain vakuumipakkauksesta
Kyllä mun mielestä voi syödä, mut mä oon ahven, saatan puhua puuta heinää:joyful:
 
Varhaisperunassa on paljon nitraattia eli se ei sovellu alle 1-vuotiaille, mut kyllä raskaana ollessa sitä saa syödä(en ainakaan löytänyt kieltoa). Savukalaakin saanee syödä, jos ei oo vakuumipakattua. Mut kalatiskien tuotteet on yleensä aina vakuumipakattuja.

Ja mun käsittääkseni silli on kiellettyjen listalla? Eiks se oo raakaa? En syö muutenkaan silliä niin en varma oo. Mutta raaka kala oli kielletty myös jonkun listan mukaan,vaikka ei ois vakuumissa käynytkään. Jossain tosin sanottiin, et jos on pakko raakaa kalaa syödä, niin sitten mielellään oma kalastama ja jossain tyrmättiin täysin kuten raaka lihakin. Ja eikös silakat,hauki ja silli ollut kielletty raskasmetallien takiakin?
 
Joo, silli on kielletty mutta pottuja saa syödä (itsekään en silliä syö niin tämä kielto ei pilaa uusien perunoiden ihanuutta). Samoin hauki raskasmetallien vuoksi ja silakat dioksiinien (Itämeren myrkyt), tosin jostain käsitin että kohtuudella saa silakkaa syödä. Periaatteessa mitään raakaa eläinperäistä ruokaa ei saisi syödä.
 
Varhaisperunassa on paljon nitraattia eli se ei sovellu alle 1-vuotiaille, mut kyllä raskaana ollessa sitä saa syödä(en ainakaan löytänyt kieltoa). Savukalaakin saanee syödä, jos ei oo vakuumipakattua. Mut kalatiskien tuotteet on yleensä aina vakuumipakattuja.

Ja mun käsittääkseni silli on kiellettyjen listalla? Eiks se oo raakaa? En syö muutenkaan silliä niin en varma oo. Mutta raaka kala oli kielletty myös jonkun listan mukaan,vaikka ei ois vakuumissa käynytkään. Jossain tosin sanottiin, et jos on pakko raakaa kalaa syödä, niin sitten mielellään oma kalastama ja jossain tyrmättiin täysin kuten raaka lihakin. Ja eikös silakat,hauki ja silli ollut kielletty raskasmetallien takiakin?

Juu tuon tiedänkin että tiskillä oleva savukala on yleensä vakuumista, mutta kauppa erityisesti mainosti tuoretta savukalaa, joten mietin, ettei sen silloin pitäisi olla kiellettyjen listalla. Toki vielä varmistan, ettei varmasti ole ollut vakuumissa.
 
Uudet perunat+ voissa paistettu ahven tms vaalea kala tai uudet perunat ja voi... nam:p
Mulla vihdoinkin himot koostuu skyr rahkoista, salaateista ja keitoista... nam!:p
 
Päivä oli pelastettu kun kaupan savukala oli vakuumivapaata ja juuri kuumasta savustuspöntöstä ulos tullutta. Sen kanssa herkuteltiin varhaisperunoilla, tillisellä kermaviilikastikkeella ja salaatilla. Nyt on hyvä olo :p mitähän himoja seuraavaksi tulisi :wink
 
Mulla on ruokahalu kadoksissa :sad001 Tähän saakka on tarvinnut syödä parin tunnin välein, ettei kuole nälkään, nyt muutaman päivän oon pakolla syönyt jotain, kun tiedän että olis tärkeetä. Mutta siis mikään ei maistu. Kuinka hyvin te pidätte ateriarytmistä kiinni? Mulla nyt niin kiireiset viikot, että aikataulut heittää, mutta nälkä ei tule, vaikka ruokailu myöhästyis:wideyed:
 
Mä oon kans tähän asti syönyt kun hevonen ja koko ajan. Nyt pari päivää ollut ruokahalu kadoksissa ja parista haukusta jo ihan ähkyssä :wideyed: oon miettinyt, et oonko kipeeks tulossa, mut tuskin on siitä. Olisko vaavi kutistanu mahalaukun sitten jo nyt. Esikoisen kans tais olla sama homma, mut mun mielestä vasta myöhemmin. Pitäis silti muistaa/jaksaa syödä ja usein..
 
Mulla on myös ruokahalu ollu tämän viikon ihan kadoksissa. :/ En tiedä, miksi. Tällai aamusella vielä ruoka jotenkin maistuu mutta iltapäivällä ja illalla ei millään. Ajatuskin ruuasta tökkii ja ällöttää. Ei siis samalla tavalla kuin alkuraskaudesta sen jatkuvan kuvotuksen kanssa mutta tulee semmonen ”yök, ruokaa”-fiilis ja sit väkisin nieleskelen ruuan. Ja normaalisti tää on mulla kyllä just toisin päin, että aamulla syön väkisin ja illalla tekee mieli syödä koko ajan! :D Eilenkin mies ehdotteli päivälliseksi työpäivän jälkeen erilaisia roskaruokia ja mitään en pystyny ajattelemaan syöväni. Todella huolestuttavaa!!! :D :D
 
Mulla on lihan himo!!! Mä haluun lihaa... ja salaattia+jälkäks jääkaappi kylmää vesimelonia:D tänään on ruuaksi kaalilaatikko ja ei yhtään hotsita... haluisin pihviä! Ihanaa, vasta grillattua, rasvasta sian kasler pihviä raikkaan salaatin kanssa! Ja halloumi salaatti vois olla kans kova jonkun salaatin kanssa jossa ois vesimelonia:p mulla on nälkä:D
 
Ihanaa, vasta grillattua, rasvasta sian kasler pihviä raikkaan salaatin kanssa!

:D Ja Äippäx5 mulle tuli tuosta sun kuvailusta semmoset inhoväristykset ihan kuin alkuraskauden ällötysten aikaan tuli kaikesta! :D Väkisin äsken taistelin kurkusta alas pienen määrän kanapastaa. Ei vaan maistu ei... o_O
 
Mulla on myös ruokahalu ollu tämän viikon ihan kadoksissa. :/ En tiedä, miksi. Tällai aamusella vielä ruoka jotenkin maistuu mutta iltapäivällä ja illalla ei millään. Ajatuskin ruuasta tökkii ja ällöttää. Ei siis samalla tavalla kuin alkuraskaudesta sen jatkuvan kuvotuksen kanssa mutta tulee semmonen ”yök, ruokaa”-fiilis ja sit väkisin nieleskelen ruuan. Ja normaalisti tää on mulla kyllä just toisin päin, että aamulla syön väkisin ja illalla tekee mieli syödä koko ajan! :D Eilenkin mies ehdotteli päivälliseksi työpäivän jälkeen erilaisia roskaruokia ja mitään en pystyny ajattelemaan syöväni. Todella huolestuttavaa!!! :D :D

Joo, siis mitään ei tee mieli syödä. Tai ainakaan mitään a) terveellistä b) sellaista, mitä olis kullakin hetkellä saatavilla. :rolleyes: Tosi vaikeaa miettiä vaikkapa kauppareissulla seuraavaksi päiväksi ruokaa, kun se, mitä tänään tekee mieli, saattaa huomenna tökkiä. Saan siis kyllä syötyä, mutta vastentahtoisesti. Roskaruokaa kyllä tekisi just nyt mieli... Vaikka joku Hesen ihana ateria!
 
Takaisin
Top