Raskausajan ruokavalio

Keskustelun 'Syyskuiset 2018' aloitti Lino91, 9 tammi 2018.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | VAUfoorumin sovellus puhelimeen! | Top 100
  1. Lino91 Aloittelija Syysmammat 2018

    Miten syötte/haluaisitte syödä raskausaikana? Onko millaisia mielitekoja ilmaantunut?

    Mitä ruoka-aineita tulee välttää?

    Itse syön terveellisesti ja monipuolisesti. Edellisen raskauden jäljiltä on vielä paljon raskauskiloja jäljellä, tiukassa tuntuu olevan kilot. Olisin halunnut edelliset pois ennen uutta raskautta mutta näillä mennään. Toiveena olisi ettei tässä raskaudessa tulisi paljoa ylimääräistä. Nähtäväksi jää miten oma kroppa nyt toimii. Ja niistä mieliteoista päällimmäisenä on kurkku ja vesi, joten niiden suhteen hyvältä vaikuttaa:happy:
  2. Siku86 Peruskäyttäjä Syysmammat 2018

    Koitan syödä kuten ennenkin. Olen oman urheilutaustan takia muutenkin syönyt pääsääntöisesti terveellisesti. Nyt ehkä täytyy paremmin vaan huolehtia että syö tarpeeksi.
    Ja aion antaa itselleni luvan kyllä syödä mitä haluan, sen verran pitkään olen omaa syömistä kontrolloinut aiemmin ☺
    Mutta en mäkään ihan älyttömiä kiloja kyllä haluaisi kerryttää
  3. Äityli86 Tuttu foorumilla Syysmammat 2018

    Minä olen aina raskausaikana syönyt muuten samoin kuin ennen, mutta herkkuja maltillisesti ja kahvinjuontia vähentänyt. Yritän myös syödä säännöllisin väliajoin.
    Ekassa raskaudessa himosin suolakurkkua ja minttusuklaajäätelöä, toisessa leipäjuustoa ja rahkaa, kolmannessa ei ollut mitään erityisiä mielitekoja vaan ennemminkin tuli inhokkiruokia. Saa nähdä mitä tämä odotus tuo tullessaan.
    • Tykkää Tykkää x 1
  4. Terhie Tuttu foorumilla Syysmammat 2018

    Tällä hetkellä ei ole mitään erityisiä mielitekoja. Kahvia en normaalistikaan kauheasti juo. Katsotaan tekeekö kohta mieli ollenkaan. Olen kans kilpailu-urheilutaustan takia "joutunut" aika tarkkaa ruokavaliota noudattamaan. Nykyään todellakin otan rennommin, mutta aika samalla kaavalla. Paljon kasviksia, laadukasta proteiinia, täysjyvää, säännöllinen ruokailurytmi, paljon vettä jne... En osta ikinä kotiin mitään keksejä,leivoksia tms. Karkkia tooosi harvoin.
  5. Lino91 Aloittelija Syysmammat 2018

    Hyvältä kuulostaa teidän suhde ruokaan:happy: Sama ajatus itselläkin monipuolisesti mutta ei liian tiukkoja kieltoja. Kahvi on ollut mun pahe, joten siihen tulee muutos.
    • Tykkää Tykkää x 1
  6. Tutuuh Tuttu foorumilla Syysmammat 2018

    Yritän syödä terveellisesti mutta en kiellä herkkuja itseltä. Kun on kotona esikoisen kanssa niin periaatteessa olisi kaikki mahdollisuudet syödä terveellisesti ja säännöllisesti. Yritetään. esikoisen raskausaikana tuli 20 kiloa, joista 10 jäi synnärille ja 12 tippui imettämällä 4 kuukaudessa. Tiedän ettei kaikki ole onnekkaita kilojen tippumisen suhteen, enkä itsekään luota että nyt olisi yhtä hyvä tuuri. Mutta yritän silti olla armollinen. Olisiko 2/5 sääntö hyvä raskausaikana?
  7. Hallanderus Peruskäyttäjä Syysmammat 2018

    2/5? Valaisetko väsynyttää
    Mulla on noussut paino n. 10 kg miehen kanssa yhteiselle taipaleelle lähdöstä, ihan hyvä vaan sillä silloin ei varmasti raskautta ei olisi tullut. Tällä hetkellä olen aivan normaali painoinen eli tarvetta lisäpainolle oli. Nyt vain syödään terveellisesti ja maltillisesti että paino ei nouse liikaa :woot:
    • Optimistinen Optimistinen x 1
  8. Tutuuh Tuttu foorumilla Syysmammat 2018

    Hallanderus, en tiedä keksinkö tuon itse eli 2 päivää herkuttelua ja 5 päivää terveellistä ruokailua
  9. Sandy Rakastunut foorumiin Syysmammat 2018 Syysmammat 2016

    Mulla on ylipainoa päälle 40 kiloa. Viime raskaudessa paino putosi alussa lähes 10 kg kun ei oikein ruoka maistunut. Alkoi kyllä maistumaan loppua kohden ja yli lähtöpainon mentiin.
    Nyt näyttää ryoka maistuvan ihan hyvin... Uskon että saa kehoituksen ettei paino saisi nousta ollenkaan, tai korkeintaan 6-7 kg. Sokeria olen jo vähentänyt, mutta paljon on hommaa. Onneksi vauva motivoi Sokerirasitukseen joudun jo heti alussa, Kahdessa Aiemmassa raskaudessa ollut raskausdiabetes.

    Pitäis varmaan perustaa oma ketju meille lihaville odottajille. Normaalipainoiselle se 20 kg ei edes ole maailman loppu, mutta jos mä sen kerryttäisin, niin varmaan 60 kg ylipainoa olisi aika riski synnytyksessä :inpain::sad001
    • Tykkää Tykkää x 1
  10. Naksutti Peruskäyttäjä Syysmammat 2018


    Täälläkin reilusti ylipainoinen odottaja! Itselläni suuri huoli juuri siitä että paino nousisi runsaasti..
  11. Tintti83 Peruskäyttäjä Syysmammat 2018

    Kun ei mikään muu pysy sisällä, niin söinpä tuossa puoli pussia jättinoitapillejä, vaikkei niitä saisi syödäkään.
  12. Hallanderus Peruskäyttäjä Syysmammat 2018

    Ihan hyvä ajatus :wink
  13. Lovehearts_ Peruskäyttäjä

    Saako muuten valkosipulia syödä..?:rolleyes: oon kyllä suurkuluttaja, varsinkin näin flunssa-aikana :happy:
  14. Tiitanen Tuttu foorumilla Syysmammat 2018

    Ylipainoa löytyy myös ja tavoitteena, että painoa ei tulisi paljoaakaan lisää, kyllä tässä on, mihin vatsaa kasvattaa :sorry: mutta jotenkin nyt on niin hyvä syy kiinnittää huomiota syömisiin enemmän ja onkin jo kuin automaattisesti ruokavalio parantunut. Herkkuja en aio kuitenkaan täysin kieltää vaan syödä normaalisti itseään kuunnellen, ilman övereitä. Nyt toki ei ruokaa tee edes mieli ja pitää syödä ns pakosta.
  15. Minis15 Ei muuta elämää Syysmammat 2018 Syyskuunmammat 2015

    Normaalipainoinen, ja aion syödä samalla kaavalla, kuin ennenkin. Komppaan Terhie:tä.
    • Tykkää Tykkää x 1
  16. Terhie Tuttu foorumilla Syysmammat 2018

    Oon yrittänyt lisätä maitotuotteita ruokavalioon. En ennen juonut maitoa/piimää ruoalla. Eikä nykyäänkään mene maito alas, mutta piimä sen sijaan alkoi maistua. Ainakin toistaiseksi. Rahkaa syön, että siitäki saa tietty.

    Oon keliaakikko, joten tuo kuidun saaminen vähän mietityttää. Gluternittomat leivät on aika "köyhiä" vs.normi leipä. Hiilareita tosin kasapäin enemmän :dead: en syö juuri ollenkaan siis leipää. Kaura onneksi mulle käy ja kaurapuuro kuuluu jokaiseen aamuun. Ja tietty kuitua saa muualtakin. Kasvikunnan tuotteista, siemenet, pähkinät, hedelmät jne. Täytyy neuvolasta kysyä kuitenkin.
  17. Kakku Aloittelija

    Mulla oli ekassa raskaudessa raskausdiabetes (vahva sukurasitus myös diabetekseen) ja sen takia tiukka ruokavalio että sain sen pidettyä kurissa. Raskauskiloja tuli 7 ja lopulta olinkin laihtunut 4kg, kun 2vk synnytyksen jälkeen kävin vaa'alla. Eli sokerittomuuteen pitää totutella heti alkuunsa, mutta aika nopeasti myös hiilarien vähentämiseen. Maitotuotteita pitäs varmaan lisätä nykyisestä.
  18. Lovehearts_ Peruskäyttäjä

    Tekeekö teillä yhtään mieli kahvia vai yököttääkö koko juoma.?:wideyed: oon pyrkiny itse vähentämään mutta aamuisin ei uskalla enää jouda jos etomaan alkaisi ennen töitä, vaikka etovaa oloa ei näitten viikkojen aikana olekaan vielä ilmaantunut:rolleyes:
  19. Kapy89 Tuttu foorumilla Syysmammat 2018

    Lovehearts_ ei tee mieli vaan yököttää vain! Eilen oli eka aamu, kun en saanut aamukahvia alas. Tänään jätin suosiolla kahvit keittämättä, koska ajatuskin kuvottaa. Noh, eipähän tuu nautittua liikaa kofeiinia. :D
    • Tykkää Tykkää x 1
  20. Tikke Peruskäyttäjä Syysmammat 2018

    Täälläkin jäi kahvinjuonti kokonaan pois viikko sitten, se(kin) vaan oksettaa jo pelkästään ajatuksenakin. :D

Jaa tämä sivu