Raskausajan ruokajutut

Jos kohta haen pizzaa missä on aurajuustoa niin eikös se ole pizzauunissa ihan riittävän kuumaksi kypsennetty?
 
Ainaski mulle neuvolassa esikon kohdalla todettiin, että aurajuusto pieninä määrinä (kaipailin sitä siis pitsaan) on ihan ok. Kuhan nyt ei kokoaikaa. Samoin muidenkin juustojen kanssa ei tarvi neurotisoida, kuhan ne vaan on tehty pastoroituun maitoon, vai miten se nyt menee. Tän neuvolatädin mukaan ei Suomessa thdo edes löytyä ei-pastoroitua juustoa kuin joistain ulkomaisista erikoisjuustoista.
Toinen mitä kovasti kaipailin ja harmittelin esikon kohdalla oli maksan syönti. Senkin kanssa sain "luvan" kohtuullisuuteen, koska esim. kaupan maksalaatikossa on niin vähän maksaa. Nyt harmittaakin ku joululta jäi yks omatekoinen laatikko ja siinä ON maksaa :D
Jotenki itse sitten sen pitkähkön kiellettyjen aineiden listan kanssa käytin ns. maalaisjärkeä, eikä mitään ongelmaa tullut.

Paitövei... onko kaikkien pakko puhua pitsasta :p Nälkä iskee.... Toiskohan toi mies töiden jälkee....
 
Täälläkin menee kohta pizza uuniin!! Hirrrvee nälkä taas!! Täytteenä kunnolla valkosipulinen itsetehty tomaattisose, katkaravut ja mozzarella. :P
 
Mun tekis mieli kiinalaista. Semmosta missä olisi broileria, ananasta, paprikaa.. Manailen täällä, kun itse en sellaista osaa tehdä :D
 
Mulle iski silmitön maksamakkaranhimo eilen illalla, mä inhoan maksaa..mut eiks siinäki oo hyvin esim rautaa. Jos syö paljon maksaa ni tulee liikaa a vitamiinia mutta kyllä suomessa rehu on niin puhdasta ja elukat terveitä ja lihakarja lyhytikäistä ettei siinä maksassa varmaan mitään hirveetä myrkkykuormaa ole, mä aion syödä nyt sitä makkaraa :P Mutta en joka päivä..
 
Ite ainakin otan raskausajasta kaiken irti, jos tekee mieli jotain roskaruokaa tai vaikka kiinalaista niin miks ei, kunhan ei oo jokapäiväistä. Jos muuten syö silleen suht terveellisesti niin välillä saa kyllä luistaa.... :D laihdutetaan sitten porukalla kiloja pois ensi talvena ;D
 
Emmä lihomista osaa pelkää. Eilinen pizza kuitenkin loppui vasta tänään iltapäivällä. Ja kiinalainen lienee ihan terveellinen vaihtoehto. Ja mä yritän nyt löytää asenteen, että kunhan jotain saa upotettua kurkustaan alas :) kun ällötys loppuu, niin voi taas syödä normaalisti ja terveellisemmin.
 
Täällä heseruuat tänään :P Tosin ruisateria appelsiinimehulla, että en ihan megalinjalle onneks sortunu :) Muuten ei ookaan tänään maistunu yhtään mikään aamupuuron jälkeen...
 
Hmph. Mun ananas kana ei ollut kyllä sellaista kun olisin tahtonut. Ihan väärän väristäkin o_O
 
En vois kuvitellakkaan pistäväni suuhun mitään kunnon lämmintä ruokaa.
Tämän päivän herkku kylmät persikat paprika sipseillä...:grin
 
Kummasti se normiruoka menee alas, Pieninä annoksina, mut kuitenni. Ja vie se hetkeksi tän ällötyksen tunteen. Iltapalalle piti kuitenni pitsat viäntää, joten pääsee herkkuttelmaan. Hyvälle ne tuoksuu ainakin :)
Mä voisin kaikkein mieluiten ottaa ravinnon täl hetkellä kuitenki kylmästä raikkaasta vedestä. Ei vaan taida sisältää ihan kaikkee tarpeellista, Mut maistuu taivaalliselle
 
Täällä ei vielä oo ehtiny tulla mitään himoja. Esikoisen aikaan söin paljon sitrushedelmiä, oisin voinu syödä pussillisen mandariiniä kerralla tai sitruunakiisseliä ison kulhollisen.
 
Tein illalla jauhelihapitsaa ja hyi kun on nyt jotenkin etova olo. Väkisin söin palan ja sitten alkoi niin yököttämään se pitsa et piti lopettaa. Ei näköjään mikään "epäterveellinen" mene alas.
 
No, mutta eikö terveellisyys linjalla ole ihan kiva mennä! :D
 
No se taitaa olla vaan hyvä, jos epäterveeliset ei maistu/niistä tulee närästystä/pahaa oloa... :)

Tulee automaattisesti tehtyä parempia valintoja...
 
Apua, nyt mullekkin tuli himo hesen hampparin!! Uskallatteko syödä majoneesia? Mä oon välillä niin ärsyttävän tarkka, että pelkään majoneesiakin :wink

Mulla on ollut homona nyt mehujäät, ne menee helposti alas ja äitiä pyysin tekemään kaalikeittoa :P
 
Takaisin
Top