Raskausajan ruokajutut

Tekis kyllä munki linjoille hyvää himoita jotain terveellistä... :D Vauvan hedelmäsoseita on mullaki jääkaapissa, samoin jotain jogurttijuomia. Niitä on nopee syödä, ku paha olo iskee. Ja ne viinirypäleet, namnamnam. Eilen meno taas puol kiloa.
 
Vihreissä kasviksissahan on just paljon foolihappoa! Ehkä siis himotus niihin ihan hyvästä syystä...kyllä kroppa tietää! :wink

Itellä ei vielä mitään. Esikoisesta oli mandariinit, kakkosesta ei mitään erikoisia himoja, mutta jatkuvasti oli ihan julmettu nälkä ja söinkin kuin hevonen (ja keräsin +20kg :D)
 
Täällä esikoiselta söin ku hevonen ja kiloja kertykin 23kg..joista 10 jäi laitokseen..loppuja sain pt:n avulla poissa..takaisin ne on tullu ja nyt 7kg painavampi ku esikoisesta alussa...sillon tosiaan söin 4 lämmintä ruokaa plus kaikki välipalat...
ja JÄÄTELÖ oli niin pop...ihan ite siis kiloni kerrytin ja nyt olen päättänyt, että kuria koitan pitää :D
nyt ei kyllä ruoka maistukkaan ja hedelmiä uppoaa senki eestä...
 
Mulla oli esikosta mielitekoina mm. piimä, suolakurkut, mehujää ja hunajamurot. Silloin päätin, että saan syödä mitä vaan tekee mieli, niin kauan kun painonnousu pysyy aisoissa. 12 kg kertyi ja nyt olen 6-7 kg kevyempi kuin ennen raskautta. Samaa periaatetta ajattelin noudattaa nytkin, mä en voi kieltää itseltäni mitään, kosk sit mun tekee sitä kiellettyä mieli sata kertaa enemmän. :D Parikymmentä kiloo ois matkaa normaalipainoon, mutta mietitään niitä sit synnytyksen jälkeen.
 
Mullakin on alkanu nyt tulla mielitekoja. Oikeestaan riittää, et luen Cittarin mainoslehtistä niin jopas tekee mieli kaikkee ihmeellistä. Viimesimpänä äsken Jaffa-keksejä (normisti en tykkää yhtään), Oltermannia (siivuja paljaaltaan suoraan paketista! :p ) ja nyt kun puhuitte suolakurkusta niin tuli sellanen olo, et pakko tänään saada illalla kunnon ruisleipää suolakurkulla :p

Työkaveri lämmitti työpaikalla eväitään mikrossa, ja voi luoja miten pahalle lasagne tuoksui. Yleensä mun lempparia, nyt etoo pelkkä ajatus. Lähdin hetkeks toimistolta livohkaan etten yökkää :yuck:

Edit: se piti vielä sanoo, et tunnustan viime yönä hiippailleeni keittiössä ja vedin meetwurstisiivuja paketista kun tuli "suolasen himo". Normisti sitäkään en syö juuri koskaan kun en tykkää :oops:
Jos nyt jo tätä luokkaa ruokahimotukset, niin paljonkohan meinaan kerryttää kiloja syyskuuhun mennessä :grin Paino on kyllä nyt normaalipainon rajoissa, mut enpä usko et on kauaa...
 
Itse taas pidän metwurstista, mutta en tällä hetkellä. Tässä eräänä päivänä tyytyväisenä laitoin leivän päälle, mutta ensimmäisen haukun jälkeen mies sai loput :D
 
Tänne ku tulee, ni aina alkaa tekeen jotain mieli. :D Nyt ku sais sellasta ohutta meetvurstii ja oltermannia, käärittynä rulliks.

Mä söin äsken hyvän ja aika terveellisenkin lounaan. Lautasellinen maitoon keitettyä kaura-ruispuuroo, seassa kurpitsan- ja auringonkukansiemeniä.
 
miuk: mulle tuli nuo samat metukka-juustorullat mieleen kun Hemsku kerto noista jalapenorullista... Aijai, nyt pitää ihan skarpata ettei mee överiks. Pitää hokea itelle kokoajan, että tää ei tosiaankaan koidu mulle hyväks jos annan jo näillä viikoilla kaiken itelleni periks :grin

Mullekin uppos lounaaks ihan terveellistä settiä. Kävin salaattilounalla, enkä ees paljoo hamstrannu fetaa :oops: enpä :P
 
Mikähän siinä että nimenomaan Hesen hampparit houkuttaa.. :D Mun teki viimeks mieli koko ajan Hesen megapurgeria, 3 kertaa sorruinki vaikka mun painonhallinnalle ei tosiaan purilaiset käy, lihon kilon ku vaan katonki..

Ekat raskausmaiset ruokajutut on saapunu tännekki :Heartred
Ei pystyny yhtäkkiä syömään kurkkusalaattia.. ei ees ällöttäny, jotenki ei vaan pystyny.
Ja ruokakaupasta kotiutui epäilyttävän vihreä kuorma, minkä tajusin vasta ku tein iltapalaks smoothieta joka sisälsi kurkkua,päärynää, tummanvihreää salaattia, sitruunamelissaa, avokadoa ja limeä...

Vaikea kuvitella mille tuo yhdistelmä maistuu. Eksoottisimmat smoothiet mitä olen syönyt/juonut, ovat sisältäneet marjoja ja vain marjoja.
 
Kyllä ite aijon myös luvan syyä jos nälkä, mutta meinaan sitä että jos saisin ruoat pysymään terveellisyyden rajoissa suurimmaksi osaksi..omaan kropan mikä kerää kaikki läskinä heti :D
se tuli huomattua viime raskaudessa...
 
Mäkin normaalisti pidän metwurstista, toissapäivänä kun tein leipää se päällä. Alkoi sen haju heti etomaan ja jäi leivät syömättä :p Nyt kun luin täältä siitä alkoi etomaan ku mietin sen hajua....
 
Lähestyn kuudetta raskausviikkoa, joten eniten oksettaa kaikki. Paitsi se greippimehu. Muutenkin niin heikko olo ettei oikein huvittais mihinkään mennä. Enkä kyllä menekään.
 
Mua ei okseta eikä tee mitään mielikään. Jos tulee mielitekoja niin koitan pitää vaan pääni ja vaan sen saman 1 herkkupäivä viikossa niinkun aina.
 
Kananmunakastike? :D en oo ikinä ennen kuullu semmosesta :D

Hapankorput ja mandariinit yhdessä on nyt mun suurin himo:p Mandariinin palaset hapankorpun päällä namnam!
 
Joo ensin tehdään tavallinen valkokastike ja siihen paloitellaan keitettyä kananmunaa :D Nam. Eikä oo mun oma keksimä vaan reseptejä lötytyy vino pino netistä :D
 
Takaisin
Top