Raskausajan ruokajutut

miuk

Seurustelun sensei
Syyskuunmammat 2015
Marrasmammat 2017
Himotuksia? Ällötyksiä? Hyviä ruokavinkkejä?

Mulla on kauhee himo viinirypäleisiin.
 
Mua tekee hirveesti mieli kasviksia, hedelmiä ja salaattia. Niin ja kanaa. Mahdariineja popsin ihan hulluna.
 
Äsken yritin syödä chili con carnea, jota toissapäivänä söi hyvällä ruokahalulla. Ei vaan mennyt alas. Sen opin viime raskauden pahoinvoinneista, että väkisin ei kannata syödä mitään.
 
Hemsku oliko ihan pakko kertoa, arvaa tekeekö mun nyt mieli hamppareita! :grin
 
Mies ehdotti kotipizzaa shoppailureissulla ja mä pöljä kieltäydyin, kun esikoisen ruoat oli jääny kotiin ja ruoka-aika painoi päälle. Nyt en saa sitä kotipizzaa mielestäni. Sen kummempia ruokahimotuksia ei oo vielä tullut.
 
Raejuustoa ja parsakaalia on tullut syötyä urakalla :D Ehkä liittyy raskauteen, kun ei aikaisemmin ole noin tehnyt mieli noita syödä :)
 
Musta taas raejuusto maistu pahalle :D mulla rupes eilen tekee mieli tuplajuustoa :P
 
juusto ku juusto :D miulle ei makeet maistu, vaikka normisti oon hirmu suklaahiiri. nyt söisjn oikein mielellään lämpimiä juustoleipiä tai sipsiä. kaikkee suolasta.
 
Mulla sama ku mykyllä, mieluiten söisin vaan kaikkea oikein suolasta. Oon kuullut, että keho voi noilla mieliteoilla viestiä tarvitsevansa jotain hivenaineita tms.
 
Tuoreita ja kylmiä asioita tulee syötyä. Hedelmiä enimmäkseen, kirpakoita eli lähinnä sitrushedelmiä, makeat hedelmät kuten banaani tai ananas ei uppois nyt. Ja jääkaappikylmiä hedelmävauvansoseita. Kahvia pystyn vielä useimmiten juomaan, mutta juon sitä tosi vähän, ei tee samalla lailla mieli kuin ennen niin ei muista keittää niin usein.
 
Söin esikoisen raskausaikana niin paljon limeä ja sitruunaa et hampaat meni pilalle. Kiilteet hävisi kaikki
 
Mulla oli esikoisen aikaan himona suolakurkut. Istuin sohvalla suolakurkkuviivale purkin kanssa ja söin siitä haarukalla :D Toisen lapsen kohdalla en muista mitään erityistä mielitekoa. Nyt tuntuu teidän muiden juttujen perusteella et ei mullekkasn tosiaan karkit kunnolla uppoo vaan mielummin kaipaan suolaista :)
 
Mulla vaihtuu päivittäin edelleen se, mitä saan menemään alas. Hetken meni kaakaojuoma, sitten pop cornit, paistettu maustamaton kana oli pari päivää ykkönen. Unohtamatta paria päivää, kun söin kylmää mannapuuroa. Hapankorppu on ainoa, mitä on mennyt nyt koko ajan. Eilen alkoi tekemään mieli appelsiiniä. Makea on täysin eiei, vaikka normaalisti olen täys sokerihiiri ja kaikki karkit yms maistuu :D
 
Mikähän siinä että nimenomaan Hesen hampparit houkuttaa.. :D Mun teki viimeks mieli koko ajan Hesen megapurgeria, 3 kertaa sorruinki vaikka mun painonhallinnalle ei tosiaan purilaiset käy, lihon kilon ku vaan katonki..

Ekat raskausmaiset ruokajutut on saapunu tännekki :Heartred
Ei pystyny yhtäkkiä syömään kurkkusalaattia.. ei ees ällöttäny, jotenki ei vaan pystyny.
Ja ruokakaupasta kotiutui epäilyttävän vihreä kuorma, minkä tajusin vasta ku tein iltapalaks smoothieta joka sisälsi kurkkua,päärynää, tummanvihreää salaattia, sitruunamelissaa, avokadoa ja limeä...
 
Takaisin
Top