Raskaudesta kertominen

Kahdesta aiemmasta kerroista kerroimme molempien vanhemmille heti samana päivänä. Eka meni kuitenkin kesken. Nyt ajattelimme odottaa. Miehen synttärit olis joskus vikolla 12, eli voi olla että nt-ultra olis just ennen. :)
Esimiehelle kerrotaan varmaan ennen lomia, loman jälkeen voihin sitten massu jo näkyä :D Eli jos joltain työkaverilta menee keväällä ohi, voi olla kiva yllätys sit loppukesästä :D
 
Ei olla siis kerrottu vielä kenellekään.
Mulla on yksi kaveri joka on toivonut raskautta jo pian kaksi vuotta. En oikein tiedä miten kertoa hänelle :sad001
 
Miehen käskin vessaan katsomaan viivoja tikussa, joten hän tietää. Lisäksi yksi työkaveri tietää kun puhuttiin työasioista ja niihin liittyvistä muutoksista (heinäkuussa tuleva uusi taksilaki sekoittaa kaiken). Lapsille ei olla vielä tietenkään kerrottu, mutta joskus nt-ultran jälkeen kerrotaan. Mun äidille varmaan kerron helatorstaiviikonloppuna kun silloin hän ja miehensä tulevat meille (välimatkaa 850km).
Kunhan näen pomon taas joku päivä (voi mennä kuukausikin ettei sitä näe) niin ajattelin kertoa. Mulla kun on idea mihin tarvitsen pomon suostumuksen: jäisin elokuun alusta hoitovapaalle ja tekisin silti viikonloput töitä kunnes äippäloma alkaa jossain marraskuussa. Noista isommista lapsista olen joutunut jäämään 2kk ennen äippäloman alkua saikulle, niin tämä hoitovapaa voisi helpottaa kun ei tarvitse kaikkea stressata lasten päiväkodin säätämisen kanssa.
 
Yritetään pitää mahdollisimman pitkään meidän omana tietona. Parhaimmille ystävilleni kerron ennen nt-ultraa. Heille jakaisin muutenkin, jos tulisi keskenmeno.
 
Huomenna nään äitiäni ekaa kertaa plussan jälkeen, vähänkö jännittää et pysyykö mölyt mahassa ja näkeekö se mun läpi totuuden :grin Puhelimessaki on ollu vaikeuksia olla möläyttämättä mitään, koitan malttaa sinne varhaisultraan asti ainakin..
 
Esikoinen vessassa mukana tekemässä testiä (1v jota ei pääse karkuun), lähes samantien ajoin miehen työpaikalle testin kanssa. Kahdelle (myös raskaana olevalle) parhaalle ystävälle pakko oli myös kertoa, ihana päästä yhdessä ihastelemaan ja panikoimaan. Esikoinen pidettiin omana tietona nt-ultraan asti, katsotaan onnistuuko nyt niin pitkälle vai kerrotaanko jo ihan lähipiirille ar-ultran jälkeen jos kaikki ok (sattuisi tosiaan äitienpäivää edeltävälle viikolle).

Tuo isosisarus paitaidea täälläkin, tosin vaan laittaa kaverille paita päälle ja testata kenen hoksottimet sen esim kyläreissulla tajuaa. :wink Tai kun niin avoimesti hänelle asiasta puhutaan niin jos oppisi sanomaan vauva ja osoittamaan mahaa, niin olishan se hauska jos vahingossa tulisi niin möläytettyä.
 
Mä mietin kans, et pitäiskö laittaa esikoinen 3v soittamaan fammulle kertomaan uutiset :D Mut odotetaan siis vielä.

Vitsi ku olis ihanaa jos joku kaveri olis raskaana samaan aikaan. Yks äitituttu on, mutta hänellä on LA jo juhannuksena. Oispa se mun kaveri raskaana niin voitais odottaa yhdessä :/
 
Meillä olis viikon päästä viikkoja 9+0. Silloin olis mahdollisuus kertoa molempien vanhemmille yhtä aikaa kun mun vanhemmat on tulossa käymään ja käytäis miehen äidin luona kylässä. Alettiin miettimään, josko silloin paljasteittais molemmille. Nyt vain pitäis keksiä joku kiva idea miten kertoa.
 
Meillä olis viikon päästä viikkoja 9+0. Silloin olis mahdollisuus kertoa molempien vanhemmille yhtä aikaa kun mun vanhemmat on tulossa käymään ja käytäis miehen äidin luona kylässä. Alettiin miettimään, josko silloin paljasteittais molemmille. Nyt vain pitäis keksiä joku kiva idea miten kertoa.

Oispa kyllä kätevää hoitaa tiedotustilaisuus kerralla kaikille :grin

Ite kerroin sitte äitille tänään, tuli vaan niin loistava tilaisuus ku oltiin kahestaan niin sitten se tuli ulos :D Oli aivan innoissaan ja nyt on helpottunut olo kun ei tarvi siltä salata, toivottavasti ei tarvi ikinä huonoja uutisia kertoa..
 
Oispa kyllä kätevää hoitaa tiedotustilaisuus kerralla kaikille :grin

Ite kerroin sitte äitille tänään, tuli vaan niin loistava tilaisuus ku oltiin kahestaan niin sitten se tuli ulos :D Oli aivan innoissaan ja nyt on helpottunut olo kun ei tarvi siltä salata, toivottavasti ei tarvi ikinä huonoja uutisia kertoa..


Ois kyllä kätevä hoitaa se kerralla. Mietin vain, että siitä taitaa tulla melkonen märinäkerho, ku ne (ja minä) on kaikki oottanu tätä jo vuosia. Lisäksi jännittää kamalasti, kun ei olla vielä saavutettu viikkoa 12. On itelläki vielä niin epävarma olo koko raskaudesta.

Tätä on kyllä älyttömän vaikea pitää omana tietona, ku tekis vain mieli kailottaa kaikille! :D
 
Täällä isännällä tavoite saada poika sanomaan isoveli tai isoveikka... 6viikkoa ois aikaa ja sit paljastetaan (viikkoja silloin 12).

Mietin jo planB että vois kuvata videoo ja kysyä pojalta että missä pulla ja poika saa käydä hakeen pullan uunista sit :hilarious:
 
Hauska toi pulla! Oon varma että meijän äitille sen videon sisltö ei välttämättä aukenis, se on joskus niin onneton ymmärtämään tuollasia :grin
 
Odotellaan kertomista ainakin ar-ultraan tai nt-ultraan saakka. Haluaa olla ensin itse varmempi, että siellä tosiaan on joku kyydissä. Sisko on ainoa jolle kerroin, koska siltä saa tukea kaikissa tilanteissa.
 
Mulle tuli mieleen pääsiäiseltä jääneistä pääsiäismunien muovikoteloista, josko leipoisin kakun, jonka sisään laittaisin tuollaisen muovikotelon, jonka sisällä olis ultrakuva :dontknow olisko ihan tyhmä idea? Siis tarkoituksena nauttia kakku sitten vanhempieni kanssa ja *yllätyyys*, mikä siellä kakussa on?:think005
 
Miehelle näytin tikkua, ja kysyin että näyttääkö jouluvauvalta? :happy:

Ystävälle laitoin kuvaviestin plussasta.
Muille en vielä ole mitään puhunut, ei ehkä nt-ultraan asti pysy salassa, mutta mahdollisimman pitkään kuitenkin. Lapsillekin puhuisin mieluusti vasta sitten kun on ihan varma, että kaikki on hyvin. Tai niin varma kuin vaan voi olla :).

Paita-idea oli muuten kiva, mut entä jos meneekin yli ja vauvasta tuleekin 2019 :think005. Ei ehkä meille ihan paras vaihtoehto kun la on 26.12 :joyful:.
 
Äidille kerroin, en vain malttanut pitää salaisuutta:Heartpink sattui myös mahdollisuus kertoa kasvokkain ja seuraavaan tapaamiseen olisi voinut mennä kuukausia. Kasvoista huomasi täydellisen yllätyksen, vaikka tiesi vauva yritystä olevan.
Sanoin ohimennen "voit sinäkin nyt alkaa niitä luonnonvalkoisia villalankoja etsiä, tulee käyttöä jouluksi". Silloin ymmärsi (olen joskus aiemmin toivonut häneltä luonnonvalkoista villapukua vauvalle).

Muille kerrotaan vasta myöhemmin:)
 
Kukaan läheinen ei vielä tiedä. Perjantaina joudun kertomaan muutamalle kaverille, kun ollaan menossa laivalle. :joyful:
Äidille kerron kesäkuussa, kun ollaan menossa kesälomalla käymään kotikonnuilla. Silloin raskauden pitäisi olla jo 11-12 viikolla, että ultrassakin ollaan jo toivottavasti silloin käyty :happy:
 
Mulla tietää nyt kolme ystävää, sisko ja äiti.
Muuten en olisi ystäville kertonut mutta kun raskaus tuli niin yllättäen niin oon kaivannut tukea ja kuunteluseuraa.
Ollaan kerrottu muista lapsista vasta nt-ultran jälkeen ja meinaan muille läheisille kertoa silloin.
Sopivasti alkaa kesälomat ja ultrassakin sit kesäkuun alussa käyty kattomassa onko kaikki ok. Tutut saa ehkä sit itse huomata kasvavasta masusta! :grin
 
Takaisin
Top