Raskaudesta kertominen

Tänään mietin, että pitääkö työnantajalle kertoa, kun en voinut mennä yövuoroon hirveän pahoinvoinnin ja jatkuvan oksentelun takia (pahoinvointilääkkeestä huolimatta). Ei tarvinnut. On kuulemma vatsatautia liikkeellä ja moni muukin oksentaa. Että viikonloppu pelastettu siis tällä.. ja jännityksellä toivon, että en ihan oikeesti oo saanut vielä mahatautia tähän päälle..
 
Me ei ajateltu kertoa kenellekään ainakaan ennen ensimmäistä np-ultraa, mutta vieraileville isovanhemmille kerrottiin sitten eilen, jotta ymmärtävät, kun saatan välillä olla enemmän omissa oloissani ja puhallella. Kovasti ovat jalat maassa -tyyppejä ja pysyivät yhtä realistisina kuin mekin raskauden pienten viikkojen riskien suhteen.

Jes, nyt ei tarvi enää salailla miksi en juo kaljaa :D
 
Meillä tiedetään vaan miehen kanssa kaksistaan ja haluttais kertoa vasta sitten toukokuussa. Vähän kyllä jännittää miten onnistuu, kun esimerkiksi normaalisti juon kahvia aina kyläillessä eikä esim. olla ronkeleita tarjoilujen suhteen, ja nyt etovan olon ja kahvin välttelyn takia pitää välillä kieltäytyä. Ollaan kyllä puhuttu että haluaisin kertoa ekan uä:n jälkeen jollekin ystävälle, joka on myös äiti. Olisi ehkä helpottavaa jutella ja kertoa vaikka tästä huonovointisuudesta ja jännityksestä ylipäätään.
Olen nyt lomalla, mutta töissä olokin vähän jännittää. Jos olo siellä muuttuu todella vaikeaksi niin pakko kai se on sanoa.
 
Me ollaan kerrottu mun vanhemmille, parhaalle kaverilleni sekä veljen vaimo sai kuulla vähän pakon edessä, kun on ollut vastaanotolla töissä kun ollaan ultrassa ravattu :D Haluttais kertoa jo muillekin, mutta jotenki mielessä silti pyörii se ajatus että odotetaan nt-ultra ensin. Ei malttaisi olla lapsillekaan kertomatta, mutta halutaan ehdottomasti näyttää kunnon kuvaa heille ja nähdä heidän reaktiot. 6v on varmasti ihan haltioissaan :Heartred
 
Me olemme kertoneet lähipiirille ja vähän muillekin. Hoidot alkoi tammikuussa ja kaikki ovat malttamattomina odotelleet jo 3 vuotta tätä. Tukena olleet alusta saakka niin ei tullut mieleenkään olla hiljaa. Enkä pystyisikään. Viime kmssa he olivat korvaamaton tuki ja halusin heidät mukaan tähänkin.
Töissä tietää ihan muutama, tiesivät hoidoistakin. Ja nyt oli vuotoa niin tietää esimieskin :D
 
Multa töissä työkaverit kysy, että koska mulla on laskettua aika :D Oon siis yrittänyt pitää ulospäin pullahtaneen masun piilossa, mutta kyllä nuo työkaverit ovat olleet tarkkasilmäisiä. Oon aika siro ja nyt tuo masu kyllä oikeastikin pullottaa ihan selkeästi. Eli se siitä, ”ei kerrota kenellekään ennen ekaa ultraa”... ’:D tänään rv 7+0...
 
Me ollaan kerrottu ihan muutamille läheisille ystäville sekä mun sisaruksille. Huomenna kerromme vanhemmilleni, kun menemme pääsiäislomaksi tulevien isovanhempien luokse :Heartred

Munkin vatsa on alkanut pömpöttää! Ihan yhtäkkiä ja viikkoja 8+4! Mun ois pakko pitää tämä salassa vielä hetken, sillä haluaisin solmia työsopparin vielä alkusyksylle :D Teen opettajan työtä ja kesä on lomaa, mutta tuo ensi alkusyksyn haluaisin vielä olla töissä.
 
Mä elättelen vielä toivoa turvotuksen katoamisesta. Raskausmahan pitäis pysyä piilossa, sillä kohtu on niin takana.
Mietin jo, että jos pysyisi piilossa, ni olisin vaan hiljaa. Just nyt en oo varma jaksanko sitä sähellystä, joka on edessä.
 
Me kerrottiin eilen molempien perheille :) tarkoitus olo odottaa ainakin ultraan, mutta esikoisen isoveli - paita tuli postista niin ei maltettu olla laittamatta kuvaa :D
 
Tarkoitus oli odottaa jopa toukokuun puolelle kertomista, mutta ei taida tällä menolla onnistua. Turvottaa jo niin, että näytän kuin olisi jo pidemmälläkin raskaus :D (nyt miun laskujen mukaan 5+5) Jos edes sinne ekaan neuvolaan, eli vajaan kahden viikon päähän saisi pidettyä piilossa.
Tai sitten menen samalla linjalla kuin viimeiset 1,5 vuotta. Vähitellen on painoa kertynyt ja muutamaan kertaan jo kyselty/onniteltu tulevasta perheenlisäyksestä. Ehkä vain naureskelen vieläkin että "onhan tuota painoa päässyt tulemaan, pitäisi varmaan laihduttaa "
Menisiköhän läpi? :D
 
Mulla kans 7+0 ja maha on jo sellainen että kyllä sen huomaa vaikka mitä puen. Ja kun oma rakenne sellainen että eron huomaa kyllä. Ja eteenpäin kallistuva kohtu plus turvotus, ja kun yritän vetää vatsaa sisään niin alkaa supistella vaan ikävästi. Kyl se on niin että ketä meinaan sisätiloissa nähdä niin ne myös sen sitten saa tietää. :D ihan hullua kyllä!
 
On se hyvä, että on valmiiksi tällanen jatkuvasti turvoksissa oleva sumopainija :D Ei huomaa mahasta, ku aina se on iso.

Boonusta on tietty olla myös täällä kaukana Suomesta. Jos vaan ei laita kuvia eikä soittele kuvapuheluita. :D

Oon kertonu muutamalle kaverille, mutta sen enempää ei kyllä kiinnostais yhtään tätä uutista jakaa. En ihan tiedä, miksi ajatuskin ahdistaa. Pelkään ehkä jotain tuomitsevia kommentteja ja jatkuvaa pirujen maalailua seinille. Tyyliin, että jos nyt väsyttää yhden lapsen kanssa tai tulee mikä vaan vaikea tilanne, niin mun äiti ois ainakin AINA huomauttamassa, että "Ootas kun niitä on kaksi!" Joo kiitos vaan, oon ihan tarpeeksi paniikissa pärjäämisestäni muutenkin.
 
Ollaan kerrottu ihan avoimesti. Teen talvisin toisella työtä ja työnantajalle kerroin myös... Vastaanotto ei ollut hyvä mutta minkäs teet
 
Parhaalle ystävälle kerroin tällä viikolla pian plussan jälkeen. Muille kerrotaan siinä rv10-12 välillä. Mahdollisimman myöhään jos vaan ei ala pahasti ulospäin näkymään. Pelko keskenmenosta kova enkä tahtois sitä alkaa kaikkien kanssa käymään läpi jos niin kävisi. Menossa nyt 6+0
 
Mietin, että aprillipäivä vois olla hyvä päivä ilmoittaa... :wink
 
Meillä sattuu np-ultra varmaan äitienpäiväviikolle niin ajateltiin äitienpäivänä kertoa molempien vanhemmille, sisaruksille ja mun isovanhemmille. Jos jollain on jotain vinkkejä miten vois äitienpäivänä yllättää mummut ja isomummut niin saa vinkata :)
 
Kauheesti tekis mieli jo kailottaa kaikille et bebe on tulossa! Km tietenkin pelottaa koko ajan. Äitienpäivänä on sopivasti 12 vkoa täynnä, joten kerrotaan silloin molempien perheille.
 
Meillä sattuu np-ultra varmaan äitienpäiväviikolle niin ajateltiin äitienpäivänä kertoa molempien vanhemmille, sisaruksille ja mun isovanhemmille. Jos jollain on jotain vinkkejä miten vois äitienpäivänä yllättää mummut ja isomummut niin saa vinkata :)

Meillä tuleva isoäiti saa äitienpäivälahjaksi paidan jossa lukee ISOÄITI 2018 ja samalla viikolla on isäni syntymäpäivät joten hän saa samalla oman paidan jossa lukee ISOISÄ 2018. Saa nähdä kuinka kauan menee ennen kuin tajuavat mitä paidoissa lukee, ovat kovasti odottaneet ensimmäistä lastenlasta jo muutaman vuoden :) Paidat on tilauksessa, toivottavasti on sopivat :)
 
Takaisin
Top