Raskaudesta kertominen

Tällä hetkellä raskaudesta tietää vain mieheni. Mun on todella vaikeeta kertoa tästä omalle perheelle, koska siskoni on yrittänyt ensimmäistä lasta jo 3-vuotta ja meille tämä olisi kolmas.. Mulla on todella läheiset välit siskooni, mutta tämä on varmasti ainoa asia josta en pysty hänen kanssa iloitsemaan koska tiedän miten kovasti hän toivoo lasta.

Yritän vähintään np-ultraan asti olla kertomatta. Siskollani parhaillaan lapsettomuushoidot käynnissä ja olisi mahtavaa jos hänkin raskautuisi pian.
 
Meilläkin vain mies tietää. Eilen meinasin jo äidille kertoa, mutta jätin kertomatta kun raskaus on kuitenkin niin alussa. Tekis mieli kuitenki jollekin päästä kertomaan, mutta ehkä maltan vielä :D
 
Tällä hetkellä raskaudesta tietää vain mieheni. Mun on todella vaikeeta kertoa tästä omalle perheelle, koska siskoni on yrittänyt ensimmäistä lasta jo 3-vuotta ja meille tämä olisi kolmas.. Mulla on todella läheiset välit siskooni, mutta tämä on varmasti ainoa asia josta en pysty hänen kanssa iloitsemaan koska tiedän miten kovasti hän toivoo lasta.

Yritän vähintään np-ultraan asti olla kertomatta. Siskollani parhaillaan lapsettomuushoidot käynnissä ja olisi mahtavaa jos hänkin raskautuisi pian.

Itse oon meidän sisaruksista se, joka kovasti on lasta toivonut, muttei ole kuulunut. Ja olen yrittänyt miettiä, miltä tuntuisi, jos siskot tulisin kertomaan omasta raskaudestaan; se olisi maailman ihanin, ja samalla osittain surullisia asia. eli ymmärrän ajatuksesi, ja ihanaa, että haluat ajatella myös hänen tunteitaan. Muista kuitenkin, että siskosi on luultavasti asiasta eniten iloissaan! :)
 
Me ei aiottu kertoa muille ennen ku ollaan ultrassa käyty, mutta pakkohan mun oli parhaille ystäville kertoa, yks kaveripariskunta tietää nyt ku ostettiin heiltä leikkimatto ja yks tuttu löyty yhdestä odotusryhmästä :D

muille kerrotaan sitten joskus ultran jälkeen, tilattiin esikoiselle paita jossa lukee bigbrother 2018 tai jotain, en enää muista kun wishiltä tilasin ja siitä on jo aikaa :D ajateltiin ottaa kuvat se päällä ja se sitten julkaista
 
Itse oon meidän sisaruksista se, joka kovasti on lasta toivonut, muttei ole kuulunut. Ja olen yrittänyt miettiä, miltä tuntuisi, jos siskot tulisin kertomaan omasta raskaudestaan; se olisi maailman ihanin, ja samalla osittain surullisia asia. eli ymmärrän ajatuksesi, ja ihanaa, että haluat ajatella myös hänen tunteitaan. Muista kuitenkin, että siskosi on luultavasti asiasta eniten iloissaan! :)

Hei Wendyn,

Kiitos kun kerroit omasta kokemuksesta. :) Olen melko varma että hän ilahtuisi puolestani, mutta mun on vaan niin vaikeeta kertoa kun tiedän että tuo aihe on hänelle tosi arka. Tuntuu vaan pahalta ja jotenkin on syyllinen olo kun itse raskautuu heti ja toisilla menee siihen paljon kauemmin. :sad001
 
Täällä samat fiilikset, tosin tällä kertaa saatiin ihan tosissaan yrittää ennen plussaa. Esikoinen tuli parin yrityksen jälkeen.

Erittäin läheinen sukulainen on puolisoineen toivonut ainakin vuosikymmenen ajan lasta, käyneet kaikki mahdolliset hoidot läpi, jopa adoptiovalmennukset tms. Edelleen lasta ei ole tuloillaan. Toisaalta haluaisin heille kertoa ensimmäisenä, toisaalta pimittää tietoa niin pitkään kuin mahdollista.
 
Hei Wendyn,

Kiitos kun kerroit omasta kokemuksesta. :) Olen melko varma että hän ilahtuisi puolestani, mutta mun on vaan niin vaikeeta kertoa kun tiedän että tuo aihe on hänelle tosi arka. Tuntuu vaan pahalta ja jotenkin on syyllinen olo kun itse raskautuu heti ja toisilla menee siihen paljon kauemmin. :sad001
Ja se tuntuu niin pahalta, että tuota syyllistä oloa on puolin ja toisin, eikä sitä vaan pois saa :/ mutta sitten kun tulee se aika, että saatte yhdessä iloita sun raskaudesta, niin on se ihanaa :Heartred vaikea asia, mihin ei vaan oo oikeaa ratkaisua. Muista silti, että sulla on täysi oikeus olla onnellinen!
 
Mä kerron viimeistään ensi viikolla lähimmille työkavereille kun on ultra. En viitsi keksiä mitään tarinaa. Ne tietää kuitenkin yrityksestä ja viimeisestä km. Voi olla että tää heikko olo kavaltaa jo aiemmin.
 
Mä kerroin tänään mun äidille. Helpottavaa, kun sai vähän purettua ajatuksia. Kenellekään muulle en ole kertonut. Mies tietysti tietää, mutta hän saa itse kertoa vanhemmilleen kun siltä tuntuu. Omalle isälleni kerron varmaan aika pian, ellei äitini ole jo kertonut. Muille vasta myöhemmin... Tai ehkä veljelle ja parille kaverille jo aikaisemmin... :smiley-angelic006
 
Me ollaan kerrottu mun vanhemmille sekä miehen vanhemmille ja molempien sisaruksille, tuleville kummeille ja mun omille kummeille, myös yks mun kaveri näki raskaustestit ja siitä jäin hänelle kiinni :D ollaan kerrottu myös miehen kummipojan vanhemmille sekä ystäväpariskunnalle, ketkä myös odottavat lasta! Miehen tädeille ollaan kerrottu ja mun isovanhemmille :D kyllä tästä moni jo tietää, nyt yritetään pitää lopuilta salassa :Heartred
 
Oon kertonut parille kaverille, esikoisen fb ryhmälle sekä tietty miehelle. Sukulaisille kerrotaan sit nt-ultran jälkeen ja muille varmaan taas rakenneultran jälkeen.
 
Mäkin kerroin muutamalle ystävälle. Aattelin, että jos en kerro nyt heti, siitä tulee koko ajan vaikeempaa.

Sukulaisille aateltiin kertoa vähän ennen kuin tullaan Suomeen. Että meitä tuleekin täältä neljä.

Jos tää siis menee loppuun asti. On alkanu muakin pelottaa.
 
Me ollaan kerrottu mun vanhemmille sekä miehen vanhemmille ja molempien sisaruksille, tuleville kummeille ja mun omille kummeille, myös yks mun kaveri näki raskaustestit ja siitä jäin hänelle kiinni :D ollaan kerrottu myös miehen kummipojan vanhemmille sekä ystäväpariskunnalle, ketkä myös odottavat lasta! Miehen tädeille ollaan kerrottu ja mun isovanhemmille :D kyllä tästä moni jo tietää, nyt yritetään pitää lopuilta salassa :Heartred
Onnea salailuun!
 
Meidän lapsille kerrottiin heti kun plussattiin. Mun äiti ja sisko tietää sekä muutama kaveri. Yritetään pitää muuten salassa np-ultraan asti.
 
Mun tekis mieli isovanhemmat yllättää pääsiäismunalla, jossa olisikin ultrakuvasta kopio yllätyslelun tilalla :p saa nähdä, ehkä sellaiset teen ja pyydän pääsiäisenä kyläilemään :grin
 
Ajattelin pitää salassa Np- ultraan saakka. Toki esikoisen ryhmässä olen kertonut. Taaperolle ajateltiin kertoa kun maha selkeästi kasvaa.
 
Mun tekis mieli isovanhemmat yllättää pääsiäismunalla, jossa olisikin ultrakuvasta kopio yllätyslelun tilalla :p saa nähdä, ehkä sellaiset teen ja pyydän pääsiäisenä kyläilemään :grin

Ei vitsi miten mahtava idea!!! :D mä haluan tehä tän myös! :)
 
Mun tekis mieli isovanhemmat yllättää pääsiäismunalla, jossa olisikin ultrakuvasta kopio yllätyslelun tilalla :p saa nähdä, ehkä sellaiset teen ja pyydän pääsiäisenä kyläilemään :grin

Tuo on kyllä kiva idea. Meille pääsiäinen on niin aikaisin että meillä ei riitä viikot
 
Takaisin
Top