Raskaudesta kertominen

Tuo on kyllä kiva idea. Meille pääsiäinen on niin aikaisin että meillä ei riitä viikot

No ei meilläkään vielä kunnon kuvia ole, kun tuossa alkuraskauden ultrakuvassa on lähinnä sellasta pikselimössöä, kun kuva on rv5+3.
Mutta varmaan ainakin mummit tajuaa, mikä on kupletin juoni :grin
 
Tänään varmaan pitää paljastaa miehet vanhemmille kun käyn lasten kanssa siellä. Riippuu miten hyvin kykenen olemaan siellä. Oisin kyllä toivonut, että mies saa kertoa itse uutiset.
 
Mua jännittää tosi kovasti kertoa tästä raskaudesta omille vanhemmille :/ he ei oo kovin hyvin uutisia ottaneet vastaan ja viimeksi ei tullut edes onnitteluja :sorry: olin miettinyt jo että mies saa kertoa heille kun ollaan porukalla heidän luona kylässä, niin se reaktio ei ehkä ole niin järkyttynyt kuin että jos minä sen kerron. Äiti on ollut sitä mieltä että kaksi lasta riittää ja kun meillä on tyttö ja poika niin sehän on siinä. Isä taas on kovin huolissaan kun en pääse töihin eläkettä kerryttämään (facepalm) mutta näköjään arvojärjestys on heillä sitten kohdillaan. Mulla on yksi sisko joka on vapaaehtoisesti lapseton eikä siis ymmärrä ainakaan iloita toisen puolesta. Että näin. Onneksi miehen äiti on superonnellinen, mutta harmiksi nähdään tosi harvoin sillä asuu niin kaukana :/
 
Mä en siis ole kertonut vielä kenellekään (esikon vauvaryhmää lukuunottamatta). En tiedä missä vaiheessa edes kertoisi :D mulla on näkyny maha tosi aikaisin, jotain rv 7 -> niin kyllä kohta alkaa olla vaikea pitää salassa raskautta :D
 
Ite möläytin tänään jo kaverille. Tai se oikeestaan arvas kun puhuin vahingossa ohi suuni. Kaveri alko melkeen itkemään kun oli niin onnellinen meidän puolesta :D Äitille ja isälle aattelin kertoa varmaan kunhan oon käyny ensimmäisessä ultrassa. Tai sitten vasta np-ultran aikaan.
 
Menin sitten tänään hetken mielijohteesta kertomaan esikoisen kummitädille :) Olin kyllä lähellä möläyttää myös omalle äidille, mutta ehkä se saa vielä odottaa.
 
Mun oli pakko soittaa äitille ja kertoo ku tää verinen tuhru ahdistaa nii paljo vaihteeks. Se ymmärsi kyl htvin, että tämmönen epötietoisuus on kamalinta. Ja en tiä minä ikuisena pikkusena se mua pitää ku kysy et olisinko kuitenki halunnu tän/haluankö tän. Ja oon siis 24v ja miehen kans ollu yhessä kohta 2v. Oon perheen vanhin ja kaksoissiskolla ja veljellä on lapsi/lapsia :D. No eihän sitä ikinä voi tietää toki. Sanoin siis äitille, et joo haluan tän ja siks tää epätietosuus on vaikeeta ja surettaa, et niin se aina on. Mulla ainaki. Epätieto ja odottelu on kamalaa.
 
Mun äiti oli kertonut myös mun isälle. Mies pohtii vielä koska kertoo omille vanhemmilleen. Vähän epäröi vielä, sillä sen jälkeen tietää kuulemma koko suku ja sitä en minäkään tässä vaiheessa halua.
 
Mun äiti oli kertonut myös mun isälle. Mies pohtii vielä koska kertoo omille vanhemmilleen. Vähän epäröi vielä, sillä sen jälkeen tietää kuulemma koko suku ja sitä en minäkään tässä vaiheessa halua.

Tuosta syystä me ei miehen puolelle kerrota ennen kuin ollaan julkisesti valmiita kertomaan, kahdesta aiemmasta lärpänneet eteenpäin vaikka kielletty niin nyt saavat tietää aikaisintaan rv 12 tai sitten kun haluan kertoa :D
 
^ Sama meillä. Mies oli kuulemma eilen meinannut möläyttää, mutta onneks ei! Sen jälkeen kyllä tietäis kaikki..
 
Mä haluan kans laittaa ultrakuvan tällaiseen päältä avattavaan suklaarasiaan jossa on ultrakuvan päällä post it lappu jossa lukisi, että: Moikka mummi, nähdään marraskuussa! :D kolme pitkääää viikkoa vielä siihen ‍♀️
 
Te joilla on lapsia jo entuudestaan. Millon kerrotte heille?
Meillä on 7 ja 5 v. Muuten en haluaisi heille vielä kertoa mutta kyllä lapset on ihmeissään miksi äiti oksentaa ja käyttäytyy muutenki huono-vointisesti koko ajan. Ehdottomasti haluttas kertoa vasta rv12 eteenpäin ”koko kansalle” eli jos nyt jo kerrottas lapsille niin eihän se niillä salassa pysyisi :D
Toisaalta lapset jo huolissaan, vanhempi lapsi varsinkin. Muistaa biologisen isänsä syöpähoidot ja niiden mukana tulleen oksentelun.. enää ei mene läpi kaks viikkoa kestänyt äidin mahatauti :)
 
Mun äiti oli kertonut myös mun isälle. Mies pohtii vielä koska kertoo omille vanhemmilleen. Vähän epäröi vielä, sillä sen jälkeen tietää kuulemma koko suku ja sitä en minäkään tässä vaiheessa halua.

Meillä sama, miehen suku on samanlainen että asiat leviää todella nopeasti :) Ja mietinkin olisiko heille järkevää kertoa vasta rakenne ultran jälkeen. Noh onneksi tässä on vielä aikaa pohtia :)
 
Mulla on suunnitelmana kertoa mun vanhemmille äitienpäivän aikoihin toukokuussa, koska silloin mun isällä on synttärit ja sitten on se äitienpäivä, niin molemmat saa lahjaksi omat paidat, joissa lukee isoisä 2018 ja isoäiti 2018.

Tämä pienokainen olisi siis ensimmäinen lapsenlapsi heille ja myös erittäin odotettu :Heartred
 
Te joilla on lapsia jo entuudestaan. Millon kerrotte heille?
Meillä on 7 ja 5 v. Muuten en haluaisi heille vielä kertoa mutta kyllä lapset on ihmeissään miksi äiti oksentaa ja käyttäytyy muutenki huono-vointisesti koko ajan. Ehdottomasti haluttas kertoa vasta rv12 eteenpäin ”koko kansalle” eli jos nyt jo kerrottas lapsille niin eihän se niillä salassa pysyisi :D
Toisaalta lapset jo huolissaan, vanhempi lapsi varsinkin. Muistaa biologisen isänsä syöpähoidot ja niiden mukana tulleen oksentelun.. enää ei mene läpi kaks viikkoa kestänyt äidin mahatauti :)

Meillä 2 vee ja ajattelin kertoa kun maha selkeästi kasvanut. Hän kuitenkin kertoilee kaikki asiat kaupan kassalle ja jokaiselle ohikulkijalle. Isommalle ehkä kertoisin vähän aiemmin, mutta ehkä vasta sitten kun on turvallisemmilla viikoilla. Lähinnä mietin sitä miten lapsi osaa käsitellä asiaa jos meneekin kesken.
 
Mä mietiskelen tätä muille kertomista taas uudelta kantilta. Olin ajatellut pitkittää salailua ja kertoa useimmille vasta sit kotimaassa kesällä. Mutta nyt aloin pelätä, että joku loukkaantuu siitä verisesti... Ois tosi kurjaa, jos joku itselle suht tärkeä ihminen vetäis herneen nenään. Onko kellekään käynyt niin?
 
Mä mietiskelen tätä muille kertomista taas uudelta kantilta. Olin ajatellut pitkittää salailua ja kertoa useimmille vasta sit kotimaassa kesällä. Mutta nyt aloin pelätä, että joku loukkaantuu siitä verisesti... Ois tosi kurjaa, jos joku itselle suht tärkeä ihminen vetäis herneen nenään. Onko kellekään käynyt niin?

Aikas hölmöä se olis toisten suuttua sun omasta henkilökohtaisesta asiasta :/ Mullekin läheinen ystävä aikanaan kertoi vasta puolen välin tienoilla raskaudesta, ei oltu nähty juuri sen raskausajan kun asuivat hetken muualla mutta ei tullut mieleenkään loukkaantua.
 
Te joilla on lapsia jo entuudestaan. Millon kerrotte heille?
Meillä on 7 ja 5 v. Muuten en haluaisi heille vielä kertoa mutta kyllä lapset on ihmeissään miksi äiti oksentaa ja käyttäytyy muutenki huono-vointisesti koko ajan. Ehdottomasti haluttas kertoa vasta rv12 eteenpäin ”koko kansalle” eli jos nyt jo kerrottas lapsille niin eihän se niillä salassa pysyisi :D
Toisaalta lapset jo huolissaan, vanhempi lapsi varsinkin. Muistaa biologisen isänsä syöpähoidot ja niiden mukana tulleen oksentelun.. enää ei mene läpi kaks viikkoa kestänyt äidin mahatauti :)
Koitan ainaki np ultraan odottaa, että kaikki on kunnossa. Lapset on 3,5 v ja 5,5 v kyllä ihmettelevät miksi mikään ei maistu. Sekä miksi mulla on aamupala odottamassa yöpöydällä. En halua huolestuttaa turhan takia. Ovat kyllä pitkään toivoneet pikkusisarusta
 
Mä oon kertonu kyllä omille lapsille 3v ja 1v8kk. Vaikka mulla on suht oireeton raskaus niin halusin silti kertoa :D isompi ei muista enää minuutin päästä eikä kyllä pienempikään koska ei oikein ole ymmärrystä kuinka siellä oikeasti kasvaa vauva :)
 
Takaisin
Top