Raskauden aikana kielletyt asiat

Apua... Sisupastillit ovat muuten salmiakkia ja oon vetänyt niit nyt pari päivää ihan huoletta...:wideyed:
 
Tekisi ihan hulluna mieli Cittarin lihatiskin lohiherkkua missä on kylmäsavulohta, majoneesia ja katkarapuja. Toisin sanoen siis kaikkea "kiellettyä" :hungover:
 
Me lupauduttiin ajat sitten muuttoavuksi tulevalle viikonlopulle. Hissillisestä kerrostalosta muutto toiseen hissittömään. Ja me ollaan miehen kanssa ainoat, jotka pystyvät raskaampaa kuormaa kantamaan. Tavaroissa mm. pesukone, sohva, sänky jne jne.

Mulla tulee teräviä vihlaisuja esimerkiksi aivastaessa, yskiessä ja koko viikon on pistellyt vatsaa. Pari päivää sitten alkoi huimaus.

Ovatko muuttohommat ja raskaiden tavaroiden siirtely nyt turvallisia? Helposti voisin vedota selkäkipuun ja siirrellä vain kevyempiä tavaroita, mutta tilanne on nyt myös se, että apuväkeä ei oikein ole.
 
Cara82, me muutettiin esikoisen raskausajan alkupuolella ja toisesta kerroksesta kannettiin tavarat kahdestaan. Mulla oli maha sen aikana ja jälkeen kipeä ja nivusia vihloi, mutta meni illalla levolla ohi. En ite ehkä lähtis enää painavimpia kantelemaan, tällee kerran kokemuksen jälkeen :D Tietysti voithan kokeilla miltä se tuntuu ja vedota selkäkipuun jos tulee kipuja.
 
Cara82, me muutettiin esikoisen raskausajan alkupuolella ja toisesta kerroksesta kannettiin tavarat kahdestaan. Mulla oli maha sen aikana ja jälkeen kipeä ja nivusia vihloi, mutta meni illalla levolla ohi. En ite ehkä lähtis enää painavimpia kantelemaan, tällee kerran kokemuksen jälkeen :D Tietysti voithan kokeilla miltä se tuntuu ja vedota selkäkipuun jos tulee kipuja.
Ehkä me aletaan kysellä omia kavereita avuksi jo nyt.
 
Meillä on ihan tavallisesti nostettu mummujakin raskaana ollessa, jotkut jopa mammaloman alkuun saakka mutta itellä alkoi tekemään pahaa siinä rv 22 jälkeen vaikka ergonomia kunnossa. Oman voinnin mukaan aina, jotkut jaksaa painoja nostella loppuun saakka ja toisilla venyttely tuntuu pahalta mahan seudulla ja toisilla kuten mulla SI nivel vihoittelee jo alusta asti ja häpyliitos on ku tulessa pienestäkin urheilusta :sad001
 
Mä oon muuttanu kaks kertaa raskaanaollessa, rv 17 ja toisen kerran rv 6, on kyllä ollu muuttofirma apuna, mutta itse kyllä kannettu niitä raskaitakin laatikoita oman voinnin mukaan:happy:
 
En o muuttanut mutta kyllä käynyt bodypumpissa koko viime raskauden ilman ongelmia. Oli tosin kovin ongelmaton raskaus kun pystyin vielä hiihtämään ihan hyvää vauhtia neljä päivää ennen synnytystä.
 
Miten se nyt on, sisältääkö lakritsijuuri vain sitä glysirritsiiniä eli jos syö salmiakkia, jossa ei ole lakritsia ollenkaan niin onko se Ok? Mun yks tuttava näin mulle väitti.
 
Ja mitäs mieltä olette esimerkiksi vahvasta hopeashampoosta tai kasvorasvasta, joka sisältää runsaasti a-vitamiinia?
 
Miten se nyt on, sisältääkö lakritsijuuri vain sitä glysirritsiiniä eli jos syö salmiakkia, jossa ei ole lakritsia ollenkaan niin onko se Ok? Mun yks tuttava näin mulle väitti.

Mitä sellaista salmiakkia on, jossa ei ole lakritsia? :O salmiakinhimo olisi suuri, niin olisipa hienoa, jos sellainen löytyisi! (Ja jos sitä glysirritsiiniä tosiaan on vain lakritsijuuressa.)
 
Mitä sellaista salmiakkia on, jossa ei ole lakritsia? :O salmiakinhimo olisi suuri, niin olisipa hienoa, jos sellainen löytyisi! (Ja jos sitä glysirritsiiniä tosiaan on vain lakritsijuuressa.)
Siis salmiakin väkevämpi makuhan tulee ammoniumkloridista = salmiakki. Mutta usein se on yhdistettynä lakritsin kanssa. Ja tosiaan pitäis nyt löytää oikeeta tietoa, et onko sekään vielä Ok :) itseasiassa löysinkin apteekista sellaisia salmiakkikarkkeja, joissa ei ollut lakritsijuurta. Hmm..
 
Mies tänään tarjosi lakua ja olinpa ottamassa kunnes muistin että ei saa. Esikoista ku odotin söin kyllä pussitolkulla niitä. Apuwa. :sad001 Vaikka sillonki olin tosi tarkka mut kai se asia jääny huomaamatta.
 
Hei todella tyhmä kysymys!!! HAHA! Saako majoneesia syödä? Tai yleensäkin raakaa kananmunaa sisältäviä ruokia?
 
Hei todella tyhmä kysymys!!! HAHA! Saako majoneesia syödä? Tai yleensäkin raakaa kananmunaa sisältäviä ruokia?

Hmm. Eikös niissä ole salmonellan riski? Tai näin ainakin muistelen. Majoneesien kohdalla suosisin kotimaassa valmistettua jos sellaista käyttäisin johonkin.
 
Hei todella tyhmä kysymys!!! HAHA! Saako majoneesia syödä? Tai yleensäkin raakaa kananmunaa sisältäviä ruokia?

Mulla sanottiin neuvolassa että saa :) Majoneesissahan on kananmunia, joista ei kai Suomessa ole löytynyt mitään. Monessa ravintolassa majoneesit tehdään paikan päällä joten ainakin itse olen luottavaisin mielin syönyt. Olen syönyt myös kyllä
Mäkkärin burgereita esim majoneesilla :)
 
Takaisin
Top