Raskauden aikana kiellettyjä asioita

Ananaksessa oli jotain ainetta (alkoiko jotenkin bro... en muista tarkkaan) joka saattaa aiheuttaa supistuksia ja ananasta jotkut käyttää loppuraskaudesta siinä toivossa että auttais käynnistää supistuksia. Muistaakseni hedelmälihassa sitä oli vähemmän kuin siinä kovemmassa keskuskohdassa. Itse en ole huomannu ananaksesta muuta kuin että vatsa toimii sen jälkeen sutjakkaasti :D tuore ananas siis.
Ananas poistaa tehokkaasti nesteitä (kuten myös mansikat). Sitä siis jos turvottaa!
 
Siis, missä muodossa se inkivääri sitten on nounou, jos tuoretta saa syödä ja mausteena on ok? o_O
 
Erilaiset inkiväärivalmisteet/-lisäravinteet ja inkivääritee on kiellettyjen listalla. Tuoreesta en tiedä, vain sen että mausteena ok.
 
Löysin vielä Hus.fi:

Inkivääriä voi käyttää mausteena raskauden aikana. Inkiväärivalmisteita ja -teetä, sekä inkivääriä sisältäviä ravintolisiä ei kuitenkaan raskauden aikana suositella
 
Saakohan syödä noita Prisman salaattibaarin kokoa itse salaatteja? Bakteereja varmaan on näin alkavana flunssa aikana ja monet ihmiset käyvät tonkimassa salaatteja.
 
Mie meen näissä asioissa maalaisjärjellä, samalla tavalla ku esikoisen kanssa :grin
 
Mulla tekee kamalasti mieli kaikkea kiellettyä! Sushia, graavilohta, salmiakkia, valkoviiniä... Ja nyt on vielä kaikkia ihanan kuuloisia alkoholillisia glögejä tullut, haluaisin maistaa kaikkia! :D
 
Minä olen silloin tällöin ottanut yhden salmiakin mieheltä.
 
En ymmärrä ollenkaan, mitä tarkoittaa "maistan yhden salmiakin" :p Mulla lähtee aina ihan lapasesta niin parempi olla ilman. Kyllä varmaan jossain vaiheessa ostan jonkun salmiakkitikkarin tms, mutta isompia määriä ei voi "jemmaan" ostaa.
 
Mä olin viime raskauden kiltisti ilman salmiakkia ja lakua... ja synnytyksen jälkeen menikin aika rajusti överiksi. :D Jälkitarkastuksessa käskettiin ”vähän” hillitsemään salmiakin käyttöä, että verenpaineet tulisi alas... :)
 
Mä nyt näemmä koko ajan vahingossa kommentoin tänne jotain... :D Olen siis tuolla toukokuisissa, en selvästi tajua lukevani kesäkuisten juttuja. :D
 
Valkkareista löytyy pari törkyhyvää alkoholitonta! Lipitin niitä onnessani esikoisen aikana. Teki myös mieleni gin&tonickeja ja olin ihan murtunut kun virgin-versiokin on kielletty katajanmarjojen vuoksi. Ja ei, en ole alkoholin suurkuluttaja. Noita makuja vaan teki hulluna mieli.
Sushia teki mieli myös ja se olikin eka ruoka mitä mies tarjoili kun kotiuduimme synnäriltä. Söimme sushia ja brie-juustoa ja isot leivokset ja sit tuli huono olo...
 
Värjättekö te hiuksia raskausaikana? Mä en oo uskaltanut värjätä ja kauhea juurikasvu on.
 
Itse en ole värjännyt miesmuistiin, joten juurikasvuakaan ei ole enää havaittavissa. En jaksanut sitä rumbaa ja kerran päätin, että oman väriset hiukset saa luvan kelvata. :grin

Esikoisen ja kuopuksen kohdalla lopetin värjäykset raskausajaksi, ja juurikasvu oli kyllä aivan kammottava.
 
Mä olen värjännyt, mutta kaduttaa hiukan. En enää ajattelut värjätä enää. Ehkä loppuvaiheessa laitan raitoja jotka eivät osu päänahkaan.
 
Opiskelen parturi-kamapaajaksi ja koulussa tulee värjäiltyä omia silloin tällöin nyt muutenki oman värin kasvatus niin värjäilen niin että ei mene tyvelle, vaikka se ei kovin vaarallista olis.
 
Mä taidan käydä kampaajalla jos tekisi minulle liukuvärjäyksen niin että tyveen tulisi väri joka on mahdollisimman lähellä omaa väriä. Blondit on nyt nää hiukset. En kumminkaan nyt ekan kolmanneksen aikaan taida uskaltaa tehdä mitään.
 
Takaisin
Top