Raskaaksi 2011

Kirpulle hurjasti onnea plussasta!!!! :)
ja tervetuloa Nella!:)

omaa:
Päätin etten alakaan käyttämään sitä ovulaatiotestiä (ainakaan vielä). yritetään nyt aluks ainakin ihan täysin luomusti :D mut voi kyl olla et parin kuukauden päästä jos vieläkään en oo raskaana alotan sen käytön uudestaan.. mulla on ollut kauhea kiire töissä ja oon tehnyt kauheasti iltavuoroa kun taas mies tekee aamuvuoroa :/ viikkoon ei tehty mitää muuta yhessä ku nukuttu. sillonki sillain et mies nukku jo ku tulin töistä ja ku sit  heräsin ni mies oli ollu jo tovin töissä. sitten taas mä kerkesin lähteä töihin ennen ku hän palasi. tyhmää:////
 
Meille saapui sitten tänään kutsumaton ei-toivottu juhannusvieras, eli täti on täällä taas.
Mutta jotain positiivista. Eilen myöhään illalla syntyi ystävälle terve tyttönen. Vielä 21 maissa puhelimessa puhuttiin ja kuuntelin taustalta lapsen sydänääniä. Lapsen isä laittoi sitten ennen klo 1 viestiä, jotta koko päivän ahertaminen tuotti tulosta 23.48. 
 
Taitaa olla aika ilmoittautua mukaan tälle palstalle. Meillä vietettiin häitä viime kesänä ja silloin jo puhuttiin, että lapsi saa tulla, kun on tullakseen. Siitä otettiin vielä vähän takapakkia, kun tajusin, että on muutamia sellaisia asioita, jotka haluan tehdä ennen kuin olen valmis lapsen tuloon.

Nyt sitten käytiin uudestaan vauvakeskustelu miehen kanssa sillä lopputuloksella, että ehkäisy jäi ja ensimmäinen yritys on takana. Aluksi jännäsi ihan kauheasti, enkä millään olisi jaksanut odottaa tulosta, mutta nyt kun menkkojen pitäisi alkaa parin päivän kuluttua niin olen jo ihan varma, että ei ole tuottanut tulosta meidän yritys, vaikka ihan kiitettävästi aherrettiin ja ovarinkin tunnistin. On vaan sellanen olo, että ne menkat sieltä kohta tulee ihan aikataulussa, kun eilen oli kauhea siivoaminen ja touhuaminen kotona illalla ja tänään on vaan ihan syyttä kiukuttanut kaikki. Mutta voihan tässä vielä joku yllärikin järjestyä juhannuksen kunniaksi.

Joka tapauksessa mukava lueskella teidän muiden juttuja samalla, kun jännää omaa tilannetta. Mukavaa juhannusta kaikille! :)
 
Hyvää Juhannusaattoa kaikille, taisin jo edellä mainitakin, etten voi pysyä täältä poies koko viikonloppua :) sitten on jo ehkä liian monta uutta viestiä kommentoimatta :)

inkivääri -- suuri höh :( tottakai sinua harmittaa paljon. 8 yrityskertaa on tosi pitkä aika odottavalle! Ja ymmärrän täysin tuon, että ei auta, vaikka ajattelee olevansa vielä nuori. Tunteille ei vaan voi mitään...

appelsiini, itse oon aika pitkälti ajatellut noiden ovistestien kanssa niin, että jollain tapaa niiden käyttö voi jopa lisätä sitä omaa stressitasoa... mutta ajattelin, että voisi juuri sen verran niitä kokeilla nähdäkseen ovulaatioajankohdan kierrossa... Moni kirjoittelee luulleensa oviksen tapahtuvan ihan eri hetkellä :) Ja noi vuorotyöt on melko tylsiä juttuja.. meillä pari vuotta sitten oli vastaavanlaista kotona; mies oli joka toinen viikko iltatöissä 14-22, jolloin hän nukkui kun itse lähdin kotoota aamulla kuuden maissa ja illalla olin itse nukkumassa hänen tullessa puoli 23 kieppeillä... oli se raskasta, kun ehti harvemmin edes muutaman sanan vaihtamaan...

Mäppe, pahoittelut tädin kylään kurvailusta! :( Onnea ystäväsi vauvan syntymästä, toivottavasti heillä on kaikki hyvin :) Aina kuullessa haikara-uutisista muilla, tulee aina sellainen kaipuu, että haluaa kahta kauheammin oman syliin kanssa tuhisevan käärön <3

cashew, teretulemast tänne meidän joukkoon!! :) Kivaa saada aina lisää kuumeilijoita :) Se on ihana tunne, kun tehdään päätös aloittaa vauvanteko! :) Kuten itse kirjoitit, voi olla, että ei tärppää heti ekalla yrittämällä tai sitten tärppää oikein kunnolla :D
 
vuononvaltijatar. niinhän mulla itsellänikin kävi, että huomasin että ovis oli viikon myöhemmässä ku kuvittelin sen olevan :D 
 
Heippa pitkästä aikaa!
Onnea kaikille plussanneille ja kihlatuille ja muillekki joille kuuluu hyvää :D

Tänne ei kuulu mitään uutta, menkat aina vaan alkaa vaikka peittoa heiluteltiin viime kierrollakin lähes joka päivä :( tosi turhauttavaa, vaikkakin ihan kivaa :D <3
Tällä kierrolla meinasin kokeilla ekaa kertaa ovistestejä ihan mielenkiinnosta..

Serkun kolmikuinen poika kävi meillä hoidossa pari päivää sitten ja voi apua että tää vauvakuume vaan kasvaa ja kasvaa, mieskin tuli vauvan kans niin hyvin juttuun :)

Plussatuulia sulle ja mulle :)
 
Jäi tää mun aktiivisempi palstailu täällä vähän lyhyeksi. :D Eilen nimittäin napsahti plussa liuska testiin. Tein testin ihan uteliaisuuttani, kun niitä kerran oli kaapissa ja ajattelin että voinpahan sitten odotella vain menkkoja. Mutta toisinpa kävi. Tänään käytiin hakemassa miehen kanssa Clearbluen digitesti ja siihen tuli raskaana 3+, joten kai se uskottava on. Ja mieskin tuntui uskovan tuota testiä paremmin kun siinä selkeällä suomenkielellä lukee tuo raskaana ;)
 
no nyt se sitten tapahtui... paras kaverini soitti ja kertoi olevansa raskaana... mä oon niin surullinen, vaikka pitäis olla iloinen. en pysty kyl yhtää nyt ymmärtämään.. me oikee yrittämäl yritetää ja ei saada vauvaa mut toinen syö pillereit JA HUPS.. :( kauheeta tää kateellisuus ..
 
Tervetuloa joukkoon Nella ja Cashew! :)

Onnea paljon Laretzkille plussasta! :)

Vuononvaltiatar (+ aika paljon omaa napaa) : Onpa mukavia uutisia teillä työpaikkojen suhteen :) Meillä kävi samanlainen tuuri torstaina. Minä sain siis n. viikko sitten tietää saavani työpaikan heti valmistumisen jälkeen, mikä minulle on oikeasti lottovoitto. Miehen työpaikka vaan olis ollu tuosta 80km päästä. Miehen puhelin sitten soi torstaina juuri kun mökille saavuttiin ja hän saikin työpaikan lähempää. Nyt meidän työpaikat on 25km säteellä toisistaan. Alkaa asunnon metsästys meilläkin! :) Tosin syyskuun alusta vasta voidaan muuttaa, mutta onpahan ainakin koko heinäkuu aikaa vielä lomailla.

Noista ovulaatio-testeistä vielä... Ovat mulle aivan uusi asia, en oo ikinä niihin aiemmin törmännyt, kuullut toki joskus. Tällä hetkellä ajattelen, että tuskin ainakaan heti alan niitä käyttämään. Silloin, kun en hormonaalista ehkäisyä käyttänyt, mielestäni tunnistin aika hyvin oviksen. Muutenkin fiilis on enemmän sellainen, että vauva saa tulla kun parhaaksi näkee. Toki mieli voi muuttua, jos vauvaa ei kuulukaan. Vois olla kiva kuulla kokemuksia siitä, onko tärpännyt nopeammin sen jälkeen, kun ovista on testaillut.

Appelsiini: Nuo tunteet varmasti aivan normaaleita varsinkin alkuun. Tottakai se sattuu, kun itse ei onnistu ja harmittaa. Samalla sitten tuntee kuitenkin syyllisyyttä siitä, ettei voi toisten puolesta iloita. Itse en pysty kohtaamaan ystävääni, jolla la olisi ollut samaan aikaan kuin keskenmenneessä raskaudessani. Eihän se tietenkään minulta pois ole, mutta silti sattuu...



 
Heippa hei!! Tännekin voisin jotain kirjotella, yritetään siis toista parhaillaan :) Hoitovapaalla vielä olen, syksyllä takas töihin, toivotaan ettei kauaa tarvis olla sitten että tärppäis pian. Toinen on ollu kyllä haaveissa siitä asti kun likka syntyi, kaikki meni niin hienosti, raskaus, synnytys ja nyt vauva-aika. Tosin typy syntyi vasta vk 42 ja vikat viikot oli aika veemäisiä, kun ei saanu nukuttua yms. Vauvan syntymän jälkeen sainkin paljon paremmin nukuttua kun itse raskausaikana, eli tosi helppo vauva :) samanlaista toivotaan :) Ja se synnytys, kivut oli kyllä omaa luokkaansa, mutta jäi niin mahtava olo siitä, ihana kokemus :) Mua oli tutut ja vanhemmat pelotellu repeämisillä ja kamalilla kivuilla, joten jännitin kyllä.. mutta voin sanoo, ne kivut ei meinaa enää mitään siinä vaiheessa kun sen pienen saa viereen.. että joo, innolla odotan seuraavaa :) Mutta noin puolitoista vuotta saatiin yrittää raskautumista, ja stressitaso oli kyllä kova.. nyt aattelinkin viis veisata päivien laskemisesta, ovulaatiojutuista ja muusta. En enää vaan jaksa sitä. Eli tulee sitten kun tulee :) Huvittava tuo mies, kun päätettiin alkaa yrittää, ja ekan kerran kun oltiin oltu ilman ehkäsyä, se rupes jo seuraavana päivänä kyselee et ootko paksuna :D ja eilen se kysy että onko aamupahoinvointia jo :D Ja ollaan siis vasta kerran touhuttu :D voi toista kun niin innoissaan :) se on ihan mukavaa kun on niin mukana tässä, ekan kanssa tais olla kaikki niin uutta että vaan jännitti koko ajan.. Sen verran kiertoa kuitenki seuraan että suunnilleen tiedän koska pitäs menkat alkaa, imetän kyllä vielä, se vähän venyttää välillä kiertoo.. No joo, säästetään juttua vähän seuraavaankin viestiin, nyt kaffelle :)
 
tervetuloa joukkoon StarryNight!! :) Ompa sinulla tosiaan todella huomioiva mies; heti kalastelemassa oireita :) Meikäläisen mies muutamaan otteesseen tiedustellut asiaa kanssa kommentilla : "Oot varmaan raskaana, kun tollasia oireita pukkaa".. :) useimmiten tosin olen ollut niin veemäisellä tuulella, että sen takia kysellyt tilaa
 
Nyt vaan ihan omaa napaa tuijotellen..
Juhannusaattona Clear bluen testiin ilmestyikin sitten "Raskaana 1-2"!! Siinäpä olikin sitten meriselitysten keksiminen juhlaseurueelle, miksi en punaviiniä naukkaile ;) 'Öhöm, tuntuu, että olis kipeeks tulossa tai jtn..' oli ihan toimiva selitys :) Tänä aamuna sitten vielä varmistuksen varmistus ja testiin ilmestyi kaksi erittäin vahvaa viivaa. Apteekin raskaustestiä käytin.

Viimeksi, jolloin varhainen km tuli, ei noin vahvoja viivoja ilmestynytkään, joten jospa tämä toukka pysyisi kyydissä ihan loppuun asti. Jännittää, pelottaa ja hirvittää. Mutta taustalla tuntuu kuitenkin hykerryttävän ihanan lämpöinen onnen tunne. Ilmeisesti LA ois 2.3.2012. Onneks on kesäloma, niin voi hykerrellä ihan rauhassa omissa oloissaan eikä tarvii pelätä, että paljastaisi asian liian aikasin muille. Vaikka mieli tekisi kyllä huutaa ilouutista kaikille vastaantulijoille =)
 
Voih, onnea kaikille plussanneille :)

Itsekin kuulin ennen juhannusta että kaveri oli saanut viivat testiin, heille onnea sillä takana heilläkin yritystä jo sen 1,5 vuotta <3.

Itsellä menossa kai ovisaika. Heittoa ollut muuten niin säännöllisessä kierrossa jotta saas nähdä osuuko kohdalle kun ei ole täysin tietoinen. Koko ajan massua tän kierron aikanan nippaillut, joten ei niihinkään tuntemuksiin voi "luottaa" .

P.S. Häävalmistelut on lähtenyt hyvin käyntiin emoticon , kirkot on jo varattu <3.
 
ihan ensimmäiseksi, onneksi olkoon todella paljon Nunnu81!!!! Toivottavasti kaikki menee teillä hyvin loppuun saakka :)

Teidätkö Tupsukka; mulla on ollut vähän sama juttu kun sullakin tässä kierrossa.... mulla alkoi pari päivää ennen maagista kierron puoliväliä nippaileen ja edelleen (yli viikko) tuntuu oudolta.. pientä kipuilua ja muitakin vatsaoireita... sitä miettii, mistä tämmöinenkin voi johtua...
 
piti vielä lisätä Tupsukka noista teidän häävalmisteluista... todella aikaisin saitte varattua hääkirkkonne.. me menimme Turussa naimisiin ja siellä ei saanut varata kirkkoa, kuin vasta tismalleen päivälleen vuotta ennen hääpäivää kirkon... turhauttavaa soitella sitten juuri oikeana päivänä heti kun vain mahdollista töistä :) Joten teillä kävi tosi kivasti, ei tartte stressata yhtä asiaa :D
 
Oikein paljon onnea kaikille plussanneille. Toivotaan tarrasukkia ja että kaikki menee hyvin!

Täällä odotellaan vieläkin jotain tapahtuvaksi.
Viime perjantaina piti alkaa menkat, mutta eipä ole kuulunut. Myös testit näyttää negaa (tein pe ja su). Olo on ollut viimeiset puoltoista viikkoa aika tukala kauheiden pre-menkkakipujen kanssa. Ihmettelen vaan miksei ala! Menossa kp 35/31.

En tiedä onko pää niin sekasin odottamisesta ja toivomisesta ja sen vuoksi ei kroppakaan toimi vai kroppa ei toimi ja sen vuoksi tuntuu, että pää on ihan sekasin. Toivoisin, että menkat alkaisi, niin pääsisi taas eteen päin. Tällainen odottelu on aika tuskallista. Mulla on yleensä suht säännöllinen kierto (29-30) ja lopetin hormonaalisen ehkäisynkin jo useita kuukausia sitten eli ei pitäisi olla mitään siihen liittyvääkään. Kai tässä nyt on vaan liikaa yritystä. Pitäisi relata ja ottaa rauhassa :)

Vai onko tämä ihan normaalia ja mä hötkyilen taas ihan turhaan?
 
Takaisin
Top