Raskaaksi 2011

Jättipaljon Onnea Supernova!!! 

Tuttu juuri ilmoitti saaneensa vauvan...Iloinen heidän puolestaan toki ja pakkohan aivan ihana unirätti oli heille heti ostaa, mutta silti oma tilanne kummittelee taustalla...Epistä ja sillä siisti! MInäkin tahdon unirätin...tai siis vauva haluaa..vai mitenkä se nyt meneekään x)

Alan kyllä olla niin kyllästynyt noihin ovistikkuihin. Aina näkyy haaleaa viivaa eli negatiivista näyttää. Miksei sitten jätä koko viivaa tekemättä?! Enpä taida noita ensi kierrolle ottaa mukaan ollenkaan. Kokeillaan ihan au naturel periaatteella.
 
Voi itkupotkuraivari!

Eipä täällä tullut vauvaa joululahjaksi ei... menkat alkoivat ärsyttävän ajallaan eilen. Soitin sitten Naistenklinikan hormonipolille varatakseni ajan munatorvien aukiolotutkimukseen, selvisi etteivät tee tutkimusta ennen kun mihen uusintakokeiden tulokset selviää.... Höh sanon minä...

Taustatiedoiksi kerron, että miehellä on ekan testin mukaan liian vähän siittiöitä ja saattaa siis olla, etta joudutaan suoraan IVF-jonoon, joka on noin 6 kk joten taidan kiltisti siirtyä Raskaaksi 2012-ketjun puolelle.

Onnea kaikille jotka ovat plussan testiin saaneet, haluaisin plussan itsekin mutta en tiedä tuleeko sitä ikinä. :(   Voimia kaikille, jotka eivät ole plussaa saaneet. Itseltä rupeaa voimat olemaan vähissä...
 
Voi Peikko83 oon pahoillani! Yritä nyt hetki kuitenkin ajatella jotain muuta ja keskittyä tulevaan jouluun. Vaikeaa se varmasti on, mutta kun asiat eivät ikinä etene tähän aikaan vuodesta niin keskity pitämään huolta itsestäsi =) 
 
Meidän, se paras, joululahja toimitettiin tänään!!
Ehkäpäs Kattiliin ja DJH:n plussapuhaltelut auttoi emoticon  Voi kumpa matkalainen nyt pysyisi matkassa tällä kertaa! Meillehän tuli keskeytynyt keskenmeno lokakuussa rv11 ja sen jälkeen odotettiin (polin ohjeiden mukaisesti) yksi kierto ennen uutta yritystä. Ovulaatiota tikuttelin ahkerasti ja se löytyikin kp20. Keskiviikkona kun testasin, niin negatiivistahan raskaustesti näytti, mutta hedelmöittymisestä saattoi olla vasta 9vrk. Sitten samana päivänä se ovistesti näytti plussaa ja tänään 14vrk oviksesta (4vrk ensimmäisestä testauksesta) CB vahvisti raskauden emoticon  Mulla oli jotenkin koko ajan semmoinen tunne, että en varmaan muuta tuonne raskaaksi 2012 ketjuun ennenkuin on ihan pakko! Positiivisella mielellä nyt yritän olla, enkä ajatella "pahinta skenariota", kuten viimeksi kävi. Mutta en kyllä kerro tutuille ennen sitä rv20 ja lähimmillekin vasta rv12!

Toivotan teille kaikille ihan hurjat tsempit loppuvuoteen ja toivottavasti tänne iskee oikein kunnon plussapuhuri! PUUUUH-PUUUUUH-PUUUUUH puhaltelen kaikille teille! Toivottavasti tavataan elokuisissa mahdollisiman monen kanssa!
 
Onnea Nuska! Aivan ihanaa =) Pidetään peukkuja, että matkaaja pysyy kyydissä!

Aivan ihanaa kuulla muiden plussista. Elää toivo niiden kautta tääläkin =)
 
Kävin tuossa hypistelemässä vauvanvaatteita kaupassa. Ei kyllä malta odottaa, että pääsen niitä omalle pienokaiselle ostamaan. Nyt vain lahjaksi toiselle pariskunnalle ja viime viikon tulokkaalle. Meinasi lahjusten shoppailu kyllä hieman lähteä lapasesta :D
 
kp 3 yk 12. täälä kärsitään nyt sitten ihan virallisesti lapsettomuudesta. vituttaa niin ettei veri kierrä. lähenpä tästä tonne raskaaksi 2012 puolelle..
 
päivää väelle!

eipä tänne suotu pienokaista vieläkään :( nyt mennään kp 4/28-35 yk 6.

kävi vaan taas niin, että ovis vissiin viivästyi tuonne kp 21 paikkeille, jolloin luontevasti muukin kierto viivästyy.. menkat alkoivat perjantaiaamulla erittäin kivuliaina : / oli kiva tehdä kaksi seuraavaa päivää talolla lattiaremppaa kipujen kanssa... ... sunnuntaina oli muutto ja me vietettiin viime yö uudessa omassa kodossa <3 <3 jotian positiivista sentään. Kylläkait sitä sitten vaan täytyy siirtyy 2012 puolelle.. ei auta mikään! Ovispäivät meneepi vuodenvaihteen kieppeille, joten periaatteessa raskautuminen voipi vielä tämän vuoden puolella tapahtua ;-) Ehkä kuitenkin siirryn eteenpäin... onnea plussanneille ja harmittelut tädin kohdanneille!

Hyvää Joulua ja Vauvarikasta Uutta Vuotta 2012! :)
 
Pitkiä nämä päivät odottaa pääseekö testaamaan vai kurvaako täti pihaan...Edelleen kannalla, etten kirjoita tuonne raskaaksi 2012 puolelle ennen kuin on pakko. Vaikka tämä puoli tuntuukin koko ajan hiljenevän lisää. 
 
Hei,
minäkin joudun täten jättämään tämän ketjun, ja jossain vaiheessa varmaan kirjoittelen tuonne 2012-osastolle. Sitten kun huvittaa siis, juuri nyt ei. Uudenvuodentoive on kyllä selvillä tällä kertaa, toisin kuin joskus... Ensi vuonna raskaana, toivottavasti. Meillä lähtee nyt yrityskerta 6, josta odotan 28 päivää pitkää, ovis menee siis vuoden alkupäiviin. Sitä ennen koitan kerätä uskoa ja luottamusta tulevaisuuteen :)

Toivotan onnea kaikille, jotka vielä jännittävät täällä vanhan vuoden puolella hyviä uutisia! Toivottavasti teille käy ihanasti :)
 
Kiitos Perhoska onnitteluista! Tsemmpiä sinulle ja minä lähettelen täältä plussapuhureita!

Meillähän se ensimmäinen tärppäsi yk8, joten kyllä se sieltä tulee leidit! Itse asiassa se oli semmoinen yk kun sanoin miehelle saatuani uuden työpaikan (koeajalla), että antaa nyt olla eikä lasketa ovispäiviä yms. ollenkaan. Eiköhän se sieltä sitten napsahtanut emoticon  Voin kyllä sanoa, että ehkä vähän aloin tuntea jo "painetta" asiasta, mutta ajattelin kuitenkin ottaa siihen vuoteen asti ihan rennosti. Mieskin oli päättänyt, että jos ei vuoden sisällä olisi tärpännyt, niin hän menisi lataamaan uimarit kippoon tutkittavaksi! Nyt vaan toivotaan että tämä matkalainen jaksaa pitää kiinni tiukasti...!

Rauhallista joulua teille kaikille ja omia nyyttejä tulevalle vuodelle 2012! emoticon
 
Minun kiertoni on jotenkin sekaisin... ovulaatiota en ole vielä (-kään) bongannut tällä kierrolla. Hailakka viiva vain, mutta ei sellainen kunnon selkeä... huoh... No, toki aina voi toivoa, mutta no... enpäs nyt osaa sanoa mitään. Jotenkin niin toivoin että vuoden vaihteessa voisi iloita matkalaisesta. Kai se on siirryttävä raskaaksi 2012 ketjuun.

Oikein rauhaisaa joulua kaikille ja paljon plussatuulia! :)
 
Kiitos rohkaisuista ja paljon onnea plussasta Nuska! Ja turvallista raskausaikaa sinulle! Paljon onnea myöskin supernovalle!

Mukavaa joulua kaikille! Tuli tuossa mieleen, että ehkäpä pystyn ottamaan paremman rentoutumisen irti tästä joululomasta, kun ei ole vielä pikkuista masussa. Olisihan se ollut ihanaa, mutta ensi vuonna ehtii myös pohtia tulevia elämänmuutoksia. Siispä toiveikasta uutta vuotta kaikille!
 
Hei taas, leidit! Toivottavasti kaikki pääsivät nauttimaan rentouttavasta joulusta. Onnittelut Nuskalle maailman parhaasta joululahjasta! Täällä on peukut pystyssä että kaikki sujuu tällä kertaa kuten pitääkin.

Meillä oli tiistaina ensikäynti lapsettomuusklinikalla. Siellä selvisi ettei meitä julkisella puolella olisi varsinaisiin lapsettomuustutkimuksiin otettukaan, koska keskenmenosta on alle vuosi ja meillä on ikää vielä alle 35 vuotta. Tuolla meidät kuitenkin otettiin vakavasti ja käynnistettiin perustutkimukset. Kiertopäivä oli numero 8 ja ajankohtaan nähden mulla oli oikean paksuinen kohdun limakalvo. Munasarjoissa oli kaikki kuten pitikin; oikealla pienempiä follikkeleja ja vasemmalla kolme isompaa, joista yksi oikein komia johtofollikkeli.

Lekuri kuitenkin ilmaisi huolensa mun keskimääräistä lyhyemmästä kierrostani; sehän on 24-26 vrk. Ovulaation jälkeinen eli luteaalivaihe on mulla tarpeeksi pitkä, ollen yleensä 14-15 vrk, mutta ovista edeltävä eli follikulaarivaihe jää yleensä vähän lyhyeksi kun ovis tuppaa tapahtumaan kp 11. Tällöin irtoava munasolu saattaa kyllä olla kypsä, mutta kohdun limakalvo ei välttämättä ole ihan tarpeeksi kehittynyt jotta alkio voisi turvallisesti kiinnittyä ja raskaus edetä. Googlettelin hieman ja löysin tietoa tutkimuksista, jotka osoittavat että mikäli follikulaarivaihe on lyhyempi kuin 12 vuorokautta, raskauden todennäköisyys pienenee ja mikäli raskaus alkaa, keskenmenoriski kohoaa. Tässä englanninkielinen artikkeli: http://www.ccivf.com/pdf_files/pdf%20articles/CATEG~18/038.PDF

Arvatkaas nyt korpeaako, ettei tällaisesta asiasta ole helposti saatavaa tietoa? Jos olisin tiennyt tämän, olisin puuttunut asiaan heti kun olin jättänyt pillerit pois ja huomannut kierron lyhentyneen aiemmasta 27-28 vuorokaudesta! Mutta yksikään gynekologi, jota olen aiemmin konsultoinut, ei ole osannut varoittaa tästä asiasta! Eikä kertoa, että asiaintila saattaa olla melko helposti korjattavissa estradiolilääkityksellä, kuten täällä kerrotaan in English: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14664409

Meillä on seuraava yhteinen käynti klinikalla tammikuun loppupuolella. Siihen mennessä siipan uimarit on saatu analysoitua ja minulta ehditään tutkia luteaalivaiheen progesteroniarvot sekä veren hyytymistekijät - migreenitaipumuksen takia on aiheellista tutkia nämäkin siltä varalta, että kohonnut verisuonitukosriski olisi ollut keskenmenon taustalla. Jollei siipan siimahännissä ole vikaa eikä noista verikokeista ilmene mitään epänormaalia, pyydän tuota lääkitystä follikulaarivaiheen pidentämiseksi.

 
Catriona hienoa, että teidät otettiin vakavasti ja saatte apua ja tietoa niin kuin yleensä kuuluisi saada. Kunnallinen puoli tuntuu kaikessa olevan mitä on. Hitto vie välillä niiden kanssa palaa käpy ja kunnon liekillä.

Omanapa: Tällä kiertoilulla paha sanoa, mutta laskennallisesti voisi olla kierron viimoinen päivä. Kahtena edellisenä kuuna täti porhaltanut kylään tasan 26. päivä. Hormooneillani siis oma pikku allakkansa jota tihrustavat. Nooh tänään ei VIELÄ ketään kylässä. Mahassa kyllä paha tätimäisyys =( Ottaa päähän jo valmiiksi!
 
Catriona: Kiitos onnitteluista! Ja onpa mahtavaa että saitte noin paljon tietoa ja apua heti ensi käynnillä! Mutta ihme homma kyllä että mitään ei ole gynet aikaisemmin maininneet tuosta lyhyestä kierrosta. Noh, tieto ei lisää tuskaa vaan yksinkertaisesti tietoa! Ja hyvä että tuommoiseenkin on tropit jotka sitten auttaa.

Perhoska: Tsemppiä jännittäviin hetkiin! Älä vielä heitä kirvestä kaivoon. Mä olin ihan varma viimisen viikon että täti tulee paikalle hetkenä minä hyvänsä!
 
Kunpa se Perhoskan täti kumminkin olisi lähtenyt oikein kauas, pitkälle shoppailureissulle jonnekin toiselle puolelle maapalloa. Meidän kaikkien tädit saisivat kaikin mokomin painua vaikka Shanghaihin ja pysyä siellä kunnes meillä on vaavit maailmassa, eiks niin? ;)

Kun keväällä tulin raskaaksi, plussa ilmestyi testiin kiertopäivänä 29 kun olin odottanut tavanomaista 26 vrk:n kiertoa. Ovis oli kp 12 eli plussa tuli 17 vrk oviksen jälkeen.
 
Takaisin
Top