Raskaaksi 2011

Heipä hei! Täällä kuunnellaan työpaikan yli lentäviä hornetteja ja koitetaan selvitä loppu työpäivästä. Kyllä osaavat pitää metakkaa :)

Täällä yk 2 lopuillaan ja menkkojen pitäisi alkaa laskujen mukaan tulevana lauantaina. Ehkä taas kuvittelen oireita mitkä ei tarkoita mitään. Tällä kertaa istuessa painaa vasemmalle puolelle. Kun nousen seisomaan, tunne häviää.

Olen vannottanut etten tee testejä ennen kuin menkat on jäämässä pois mutta nyt on tuo tunne ollut yhtäjaksoista jo monta tuntia. Tilasin raskaustejä jo netistä helpottamaan epätietoisuutta, mutta en osaa päättää tekisinkö testin vai en...  Ehkä oikeasti vain kuvittelen emoticonSiippakin on vielä matkalla ja aivan kauhea ikävä.

Tälläistä tänne.
 
tervetuloa taiqaquu joukkoomme! Otan osaa teidän suruun! Tiedän, miltä tuntuu tuo menetys.

toivottavasti nyt teillä nunnu81 tärppää :)

suuret onnentoivotukset tinttiäiselle!!! Aivan mahtava juttu :) Ei muuta kun plussia kaikille meille muillekin :)

Emby, itsellä täällä vähän samat tunnelmat... töissä käydään ja ootetaan kuuta nousevaa...

Tupsukka, elät niin jänniä aikoja siellä paraikaa!! Kaikki tietää, kuinka sormet syhyävät testin tekoa. Ehkä kannattaa kuitenkin ootella vähän eteenpäin vielä... vaikka se onkin vaikeaa.. kun niitä vääriä negoja kuitenkin tulee... mutta jaksamista odotukseen ja toivotaan, että on tärpännyt :)
 
Jälkitarkastus oli eilen ja kaikki hyvin. Lääkäri sanoi että hyvä juttu on se että nyt ainakin tiedetään että voin tulla raskaaksi ! :) totesi että ehkä pian näämme iloisimmissa merkeissä. 
ja heti saa alkaa yrittämään !! :))
nyt vaa bongailemaan ovista, hihihih :)


tervetuloa uusille !! :)
 
Kiitos! :)
täytyy alkaa huomen testailee ovista, saa nähä onko toi keskenmeno vaikuttanu kiertoo...

me käytii eilen kattomas miehen kaa omakotitaloja. ois sit enemmän tilaa meiän perheelle :)
onko teistä kukaan muu suunnitellu muuttoa kun vauva ilmoittaa tulostaan??
 
appelsiini, meillä on kanssa talon metsästys meneillään.. Paljon vaikuttaa tosin tällä hetkellä, meinaako mies vaihtaa työpaikkaa... meidän työpaikkojen välimatka on nyt 110km... mahdollisen miehen työpaikan vaihdon ansiosta tämä välimatka lyhentyisi 50km verran. Joten vaikuttaa paljon talon sijaintiin :) Tarkoituksena tosiaan olisi hommata sellainen 3 makuuhuoneen omakotitalo. Toki rivariakin mietitään jos on sijainniltaan ja hinnaltaan parempi :)

muuten, onko joku teistä esikoistaan yrittävistä ostanut vauvaa varten jo jotain? Mielenkiinnolla kyselen uteliaana ihmisenä :D
 
Kiitos kaikille tervetulleeksi toivottaneille :)

Appelsiini: Kerrotko hieman sitten kokemuksiasi siitä, miten kierto on palautunut yms :) Itsekin kovasti odottelen ensimmäisiä km:n jälkeisiä kuukautisia. Meille kerrottiin, että pitäisi ne kuukautiset odottaa, ennen kuin saa yrittää. En muistakaan, milloin olisin kuukautisia odottanut tulevaksi näin innokkaasti, kun yleensä ne ovat olleet vain se pakollinen paha, joka täytyy vain sietää. Meillä toki tuo raskaus oli jo aika pitkällä, että ehkä hyvä antaa kehon hieman siitä toivoa, vaikka mieli tekisi jo jättää kumit pois :) Minäkin yritän ajatella niin, että tietää raskautumisen olevan ainakin mahdollista.

Vielä tuosta muutosta. Meillä on hieman hankala tilanne, kun molemmilla on nyt työpaikan metsästys käynnissä. Minulle tänään vähän lupailtiin vuoden sopimusta työpaikkaan, jossa tein keväällä sijaisuuksia. Nyt juhannuksena saan tutkinnon kasaan ja paperit kouraan. Miehelle taas varmistui työpaikka tästä n. 80km päähä, mutta hän yrittää vielä hakea töitä lähempää. Kovasti tekisi mieli yhteen virallisesti muuttaa, mutta saas nyt nähdä, miten nuo työkuviot selviää. Toki saisin varmasti keikkoja ja sijaisuukia myös muualta, mutta vastavalmistuneelle vuoden sopimus ois todella nasta juttu. Tällä hetkellä meillä on kaksi yksiötä samassa kaupungissa, että jos tännekin jäädään, niin pakko etsiä ainakin kaksio tai pienehkö kolmio. Omaa emme vielä aio ostaa ennen kuin ainakin toisella on vakituinen työ :) Haaveissa siintää omakotitalo maaseudulla :)

Vuononvaltiatar: Minä ehdin tuolle enkelille jo ostaa yhden vaatteen ja sovin jo muutaman tutun kanssa esimerkiksi sitterin yms. ostamisista. Nyt tuntuu siltä, että seuraavan raskauden aikana jätän kaikki hankinnat ainakin siihen asti, kuin np-ultra on ohi. Enkelille ostettu bodykin menee meidän enkelilaatikkoon, johon kerään kaikki neuvolakortit yms.





 
Hohhoooij : ) \o

Ihan ekaks omanapailua, elikkäs tänään oli se kauan odotettu jälkitarkastus!! Ja kaikki oli aivan loistavasti. Mun tikit / haava oli parantunut hyvin ja sisäisessä tutkimuksessa näytti kaikki olevan hyvin, vasen munanjohdin ja munasarja tallella sekä kohtu hyvännäköinen. Lääkäri sanoikin, että jos ei tietäisi jotain käyneen, voisi luulla kaiken olevan anatomisesti ok : ) IHANAA!! Yrittämisen saa aloittaa heti menkkojen jälkeen, jotka alkaa - tattadaa - nyt viikonloppuna!! JEEEEE!! : D \\o \o/ o// Ja se oikea munanjohdin tosiaan poistettiin siinä leikkauksessa ja se missä sikiö oli kasvanut oli rodumentäärinen cornu, eli jonkinnäköinen jäänne, ihosarvi. Ja miekkosen vikkelät ja älykkyysosamäärältään tyhmät siittiöt päättivät mennä sinne vialliseen "kohdunjäänteeseen" lisääntymään.. :o

Noniin. Ja te sitten. Tupsukka, pidetään peukkuja ja puhattelaan plussia!! : )
Appelsiini kyseli talon hankinnoista, täällä on haeskeltu taloa ja vuoden päivät : ) Ja haetaan edelleen. Me ei oikein tota laitaa saada paljoa, koska miekkonen opiskelee : / Nini, se tietty sitte rajottaa tota ettimistä. Sillä hintaluokalla, mitä saadaan lainaa, kämpät on kans mitä on..
Ja sitte vuononvaltiatar kyseli tavara hankinnoista. Me ehdittiin ostamaan jo rattaat ja mä ostin isällänne sellasen Isä hoitaa tms mikälie olikaan kirjan isyyspakkaukseen jaja äitiysvaatteita ostin, maha ehtis kasvaa jo jaja.. hmm.. ostin yhden muumi sukat <3
Tavarat on kaikki laatikossa, paitsi tietty ne rattaat : ) Ne on mun vanhempien vintillä..

Huh.. Mut eipä tänne.. Kuuma on, vaikka vettä sataakin.. : )
 
Erittäin kaunista huomenta teille kaikille !! Olipas kerrankin mukava herätä aamulla viemään koira ulos kun aurinko paistoi täydeltä taivaalta, nam nam.

Kiitoksia kaikille teille plussatuulista.

Miekkonen on ollut matkalla sunnuntaista lähtien ja tulee tänään onneksi jo kotiin. Aivan tolkuton ikävä emoticon . Juu, tässä alkaa olla hieman ajatukset solmussa. Vielä olisi muutama päivä laskennallisesti menkkojen alkuun. Eikä tätä jatkuvaa kropan tutkistelua ja ajatuksia voi vältää kun mieheni laittaa matkalta iiiihania viestejä joissa hän kertoo kuinka paljon raskautta jo toivoo.. Sekä ne raskaustestit siellä kaapissa... Uskaltaiskohan sitä sitten sunnuntaina testata jos ei tätiä kylään ole vielä kuulunut??

Oman miehemme kanssa ostimme toukokuussa kerrostaloasunnon jota ollaan nyt laiteltu. Voi kuinka ihanaa on olla omassa kotona . Aikamoinen suhdemittari kyllä tuo asunnon remontoiminen. Onneksi me selvittiin suuremmilta riidoilta. Onnea kaikille oman kodin metsästykseen. Jokaiselle se kyllä joskus löytyy :)

Toivotaan lämpenevän sään myötä kaikille lämpimiä plussatuulia :)
 
Huomenta vaan kaikille! :)

Emby, aivan mahtava juttu, että kaikki on kunnossa! Suuri kivi varmasti putosi harteilta! :)

taiqaquu, ajattelin nyt kertoa omasta kokemuksestani kanssa. Oman km:n jälkeen seuraava kierto alkoi 40. päivä ja siitä seuraava 30. päivä. Kaikkiaan kesti km:n jälkeen 4 kiertoa, että palautui meikäläisen "normaaliin" 28 päivän kiertoon. Mutta toki jokaisen keho toimii uniikilla tavalla ja kaikki nämä kierron palautumiset ovat yksilöllisiä. Mutta osviittana sinulle! :)

Oman talon ostamisesta:  miestä pyydettiin työhaastatteluun siihen työpaikkaa, joka lyhentäisi meidän työpaikkojen välimatkaa  50km verran! Ihana juttu. Toivon, että saisi paikan niin ei tulisi kummallekaan niin pitkää työmatkaa ja voitaisiin palata asuun saman katon alle. Nytten kun työpaikkojen välimatka on ollut tämä 110kkm, olen asunut viikot äitini luona. Onneksi oli tällainen mahdollisuus, en tiedä, olisinko muuten ottanut koko virkaani vastaan... olisi ollut todella puuduttavaa kulkea :)
Lainan saamisesta: itse olen valmistunut vasta vuosi sitten ammattikorkeasta, mutta mies on ollut jo työelämässä jo kolme vuotta, kun on ammattikoulututkinto takana. Onneksi sain näinkin pian vakinaisen työn myös niin lainan saaminen helpottuu paljon.

Kysyin uteliaana, oliko joku teistä jo hankkinut jotain tavaroita esikoista ajatellen... Itse olen sellainen ihminen, että ostelen ns. pikkujuttuja paljon etukäteen... filosofiani on, että parempi hommata pikkuhiljaa kuin kaikki sitten isolla jytinällä, helpottaa talouttakin :) ensimmäisen raskauden aikana ehdin ostaa muutaman kirjan; mm. raskausajasta, vauvan kehityksestä, hoidosta sekä sellaisen miehille kohdistetun humoristisen vauvan hoito-oppaan. On kyllä kuin laitteen manuaalia lukisi :) Lisäksi olen vähän jo haalinut Tupperin vauvan tavaroita... niitä saa niin hyvin hankittua esim. vähän käytettyinä hyvää hintaan. Ja äidilleni iski "mamma- eli isoäitikuume" tuossa pari vuotta sitten :) hän osteli kaksi isoa täyttä pahvilaatikollista vauvan vaatteita ad puolen vuoden ikään. Siinä odottelee valmiiksi sellaisiakin :)

tästä tulikin pidempi viesti näin aamutuimaan heti. Täällä Satakunnassa on ainakin ollut tämän viikon todella kolea ilma, toivottavasti saadaan kauniimpi ja ehkä aurinkoisempikin viikonloppu :)
 
Heippa taas kaikille!

Ihanaa, että tänne on tutuilta ilmestynyt mahtavia uutisia! Onnea Senna, Tinttiäinen ja Loe!!! :) Ja tietty taas tervetuloa uusille, kiva että täällä pysyy keskustelu aktiivisena, vaikka me vanhat ollaan joko siirrytty odottajiin tai muuten jääty vähän syrjään.

Täällä tosiaan kierto meni viimeksi sekaisin, kun 28 päivää muuttui 33 päiväksi, mutta nyt on yk 7 jo pitkällä, kp 21/26-33 meneillään. Tilasin ovistestit ja ehin aloittaa niiden tekemisen vasta kp 10 ja oikestaan olin varautunutkin siihen, että tietty seuraavakin kierto on pitkä, niin ei haittaa vaikka alottaminen menee myöhäseksi. Tilasin oikein huolellisesti 14 testiä, että ainakin riittävät, niin eikös sitten heti toka ja kolmas testi näyttäneet oviksen olevan käsillä. :D

Se hyvä puoli ainakin, että jos menkat on alkaakseen niin todennäköisesti alkaa ennen juhannusta, niin saa ainakin sitten viettää juhannuksen rauhassa. Tietty jos sellanen ihme sattuisi, että ne ei alkaisikaan niin en tiedä miten saisi salattua juomattomuuden ja jännityksen kavereilta, kun koko juhannus ollaan yhdessä mökillä. Mutta se on sen ajan päänvaiva, jotenkin oon melko varma, että ne alkaa. Tissit ainakin on samalla lailla kipeet kuin ne aina on viikko ennen menkkojen alkamista. Muuten kyllä on jotain sellasia oireita, joita voisi kuvitella raskausoikeiksi, mutta niin kuin oon aikasemminkin sanonut, mihinkään oireisiin en luota enää yhtään, kun aina ne huijaa kuitenkin. Tulipas pitkä sepustus omaa napaa. Sorry!

Ihanaa, että Emby ja Appelsiini pääsette tositoimiin, on varmaan ihana tunne! :) Asunnon ostosta voisin omalta kohdalta sanoa sen verran, että katellaan kyllä koko ajan omaa, mutta mikään kiire meillä ei ole kun asutaan nyt vuokralla kivassa, halvassa kolmiossa, jossa on hissi ja parveke, eli hyvin mahtuisi pienen kanssa täälläkin asustamaan. Mitään tavaroita en oo kyllä vauvalle ostanut, enkä aio ostaakaan, ennen kuin on raskaus alkanut ja ainakin 12. viikolla. Yhen anopin tarjoaman nätin, mutta aika ison paidan otin vastaan sillä mielellä, että sitä voi käyttää sitten, kun on raskaana. :)

Mutta plussatuulia ja paljon hyvää kesämieltä kaikille, vaikka ei aina asiat menisikään niin kuin itse toivoo! :)
 
Huomenta kaikille!

Haluaisin pyytää anteeksi sitä että kirjoitan vain suurimmaksi osaksi omaa vointia koskevia asioita enkä onnittele oikeasti teitä jotka sitä tarvitsevat. Minulle on hieman uutta tämä tällainen kirjoittelu ja tuntemattomille ihmiselle viestittely. Täällä on todella ihana henki emoticon ja toisen ihmisen ilojen ja surujen välittäminen. Anteeksi. Olen huomannut kuinka itsekeskeinen tässä asiassa olen .

On todella hienoa että teillä jotka olette suuren menetyksen kokeneet on noin positiivinen elämän asenne. Mutta eihän sitä murjottamalla kyllä elämässä eteenpäin pääsekkään.

Mutta sitten taas siihen itseeni. Täti kurvasi kylään eilen. Kun olemme lapselle antaneet luvan tulla, on kiertoni lyhentynyt 2 päivällä... Mitähän sekin oikein tarkoittaa?

Tapahtui eilen jotain muutakin. Mieheni tuli matkaltaan kotiin. Olimme jo käymässä nukkumaan, hän katseli minua eikä millään suostunut käymään nukkumaan. Sitten kuin kirkkaalta taivaalta hän kosi minua emoticon .

Nyt siis toivotan kaikille täältä opittuja sanontoja: Paljon onnea kaikille plussanneille ja paljon ihmisliimaa ja tarrasukkia. Onnea kaikille yrittämisen luvan saaneille ja heille jotka yritystä aloittelevat. Täällä yk 3 kehiin :)
 
Huomenta väelle!

tupsukka, voi älä pyytele anteeksi. Tuo on täysin luonnollista. Sen takia tällasia forumeita löytyy, että jokainen saisi vuodattaa surun ja ilon asioita. Tärkeänä puolena on myös vastatuki kanssakirjoittajilta. Jokainen varmasti joskus sortuu innostumaan kirjoittamaan omasta tilanteesta vähän pidemminkin! :) Ei minua ainakaan haittaa. Avautumalla muut kirjoittajat voivat vielä paremmin ymmärtää toisen tilanteen. Toivottavasti sain kirjoitettuani pointtini järkevästi tähän... mieli tulvii ajatuksia, mutta niiden koodaaminen sanoiksi viestiin onkin aina haastavampaa, ettei tule yhtä sekamelskaa!! emoticon emoticonNiin ja onnea tosi paljon kosinnan johdosta! Ihanaa. Se on ihana tunne <3  Harmi tuo tädin kyläily! :( Mutta niin kuin itsekin sanoit, kohti uutta yritystä! :)

Jos sitten vielä lyhyesti omasta navasta: Kallon sisäinen paine alkaa kasvaa vauhdilla! Tämä melkein kolmen kuukauden odottelu on kyllä vaatinut niin paljon mielen hillintää. Olen yrittänyt vaan olla lunkisti, mutta pelkään mopon karkaavan käsistä kokonaan ensi kierron alettua... Kerrattakoon vielä, että tosiaan meillä oli varovainen yk 2 meneillään, kun sain tietää tästä uudesta virastani. Sen jälkeen ajattelin olevan järkevämpää odottaa lähemmäs 4kk koeaikani loppupäätä ennen kuin yk 3 aloitettaisiin.... ja tämän hetkisen kierron jälkeen saisi avata hanat emoticon Jännää!! :)

 
Olia kiva lukea sun kuulumisia Inkivääri, kun jotenkin on tuntunut että seilataan sun kanssa vähän samassa veneessä kun samoihin aikoihin vauvaprojekti aloitettiin.

Mulla on kierto nyt pysynyt hyvin 28 pv ja sen mukaan menkat pitäisi alkaa juhannusaatonaattona torstaina. Mä olen myös miettinyt tota, että mitä jos ei sillon alakkaan ja kuinka pystyn asian salaamaan, koska meille tulossa porukkaa grillailemaan ja tokihan juomingit kuuluu jussina asiaan...
 
Heippa taas pitkästä aikaa!!

Tuossa alkuvuodesta enemmänkin täällä palstalla pyörin, mut nyt on jääny moneks kuukaudeks kirjottaminen...aina silloin tällöin oon käyny lukemassa. Jospa nyt taas ryhdistäytyis täälläki palstalla

Täällä suunnalla yritys jatkuu edelleen. YK joku menossa (en oo enää laskenu...) Täti on kylässä tällä hetkellä eli uusi kierto alkoi tällä viikolla. Viimeksi taisin kirjoitella, ettei oikein petihommatkaan maittanu kun oli se pitkä kierto siinä keväällä, mutta nyt on halut taas palanneet ja peittojaki on heiluteltu välillä oikeen urakalla Tosin nyt vielä tuloksetta...

tinttiäinen oli ainaki plussannu, ONNEA MILJOONASTI!!!!!! Muillekkin plussanneille onnea ja tarrasukkia pienille matkaan mukaan!!
Muille paljon lämpimän kesäisiä plussatuulia
 
Tupsukka, Ihanaa!! : ) Onneks olkoon!! : ) Voi vitsi, sitte vaan häitä sunnittelemaan <3 Khihihi ^.^ Tuliko ihan puun takaa, vai osasitko jotain aavistella? : )
 
Kiitoksia kovasti onnen toivotuksista Emby^ :).

Miehelleni jäi edellisestä suhteesta ns. "kammo" ettei ollut suhteemme alussa valmis menemään kihloihin piiiiiiiitkäääään aikaan. Talvella (olimme siinä vaiheessa olleet yhdessä vain 3 kk) kuitenkin sitten mainitsi että on asiaa miettinyt ja tottakai se jäi sitten minulle päähän pyörimään . Oli kihlausta ajatellut sitten hanakammin ja lomalta palattuaan oli sitten varmistunut siitä haluaa minut omakseen ihan virallisesti. Joten kyllähän se hieman puun takaa tuli :).

Häät sovimme kahden kesän päähän ihan vain sillä jos meille sattuisi se raskauskeiju pudottamaan toisenlaista onnen hilettä, ensi kesä olisi siinä mielessä liian aikainen ajankohta.

Tulikos sinulle Emby^ kauan odotettu täti kylää?
 
Hei kaikille,
Ilmoittaudun raskaaksi 2011 ryhmään. Sain keskenmenon toukokuun alussa (viikolla 15). Nyt ekat kuukautiset alkoivat, joten edelltykset ainakin sen suhteen ovat pian... Minulla on jo kaksi poikaa.
 
Tupsukka, ihana juttu kyl : ) Sit vaan suunnittelemaan. Hyvin suunniteltu on jo puoliks tehty : )
Tulihan se täti sieltä \\o \o/ o// : ) Alko eilen menkat, nini.. Kohta saa alkaa tehtailemaan oikein tosi tarkotuksella ^.^ khihih!
 
tervetuloa joukkoomme keskustelemaan Arhippa! Olen todella pahoillani keskenmenostasi :( onneksi sinulla on kaksi pikkuista jo.. ehkä heistä saat jotain apua oloosi :)
 
Takaisin
Top