Plussanneet joulukuiset

Ummetus ei lopu. Maha on kuin olis 20 viikkoo raskaana totesi kaveri. Onko muilla mahaa jo näkyvissä? Entä kuinka paljon?

Olen kaikkeni tehnyt ummetukseen eikä prkl mikään auta. Pelottaa et joudun kohta tämän takia sairaalaan.
 
Ummetus ei lopu. Maha on kuin olis 20 viikkoo raskaana totesi kaveri. Onko muilla mahaa jo näkyvissä? Entä kuinka paljon?

Olen kaikkeni tehnyt ummetukseen eikä prkl mikään auta. Pelottaa et joudun kohta tämän takia sairaalaan.

Äh, tsemppiä ummetuksen kanssa. Mulla on vähän samaa vaivaa, ei tosin tuossa mittakaavassa. Lähinnä joinain päivinä. Sekin kyllä tuntuu inhottavalta, kun normaalisti on vatsa toiminut lähes kellontarkasti :joyful: Ja kyllähän tuo sitten aiheuttaa sitä turvotustakin. Mulla on kohdussa hematooma, minkä vuoksi lääkäri kielsi ponnistamasta käytännössä yhtään. Se määräsikin mulle magnesiamaitoa, mutta en oo sitä vielä hakenut, kun kaurapuurosta ja kuivatuista luumuistakin oon saanut apua.
 
Täällä on jo pieni kumpu alavatsalla viikkoja tänään 10+4. Ihan parissa päivässä pullahtanut esille. Vielä pitäisi vajaat pari viikkoa pitää maha piilossa ennen kuin ultra on:happy:
 
Täällä on jo pieni kumpu alavatsalla viikkoja tänään 10+4. Ihan parissa päivässä pullahtanut esille. Vielä pitäisi vajaat pari viikkoa pitää maha piilossa ennen kuin ultra on:happy:

Ihana ku en oo ainoo, mul on viel oikeestaan aivan ihmeen selkeä kohta ja ihana ku mieski näki ja silitteli ja sano et nyt se alkaa näkyyn .. Täällä bikinit päällä vaikea pitää salassa vaikka haluan just ultrassa käydä ja nähdä eh kaikki on hyvin
 
Tänään ultrassa kaikki hyvin❤️ 7+1 menossa mutta vastas 6+4, syke näkyi. Ja mulla on sellainen maha kun ensimmäisestä vkolla 16, en tiedä miksi nyt on näin aikaisin pullahtanut tämä massu? Varmaan turvotusta osa. Mulla on ollut ummetusta aina edellisissä raskauksissa mutta nyt ihan päinvastoin, kiertää ja välillä kiirekkin tulee vessaan. Onneksi
 
Mulla laskeutui nyt maha ku suoli toimi jee mut ihan selvä kumpu juurikin häpyluun yläpuolelta lähtee Hassua miten nyt jo
 
Ihanaa Julia2412 :love017
Mulla oli kans tarkistus ultra tiistaina kun oli vähän päivät sekaisin ja lasketut ajat. :laughing002 meillä Varhaisultrassa sanottiin että laskettuaika olisi 4.12 mutta se muuttuikin 6.12 ajaksi kun oli 2päivää pienempi kaveri kuin mitä VU:ssa näkyi. Mutta 2,8cm pätkis siellä oli. Oli ihana päästä näkee että meidän pikku pätkiksellä oli kaikki hyvin. Kovasti vilkutteli ja ruskuaispussikin oli vielä jäljellä joka näytti siltä että olis ollu ilmapallo vauvalla mukana. :love017 hoitajakin naurahti että sillä on vappubileet sielä vielä kun on ilmapallokin ja kaikki :hilarious:
Sydänääniäkin pääsin kuuntelee. :love7
 
Liityn myös seuraan, vaikka vähän varovaisin mielin näin alussa vielä. Tänään olis ma varhaisultran mukaan 6+4, eli la 31.12. :grin mä käyn vielä julkisen puolen ultrassa ensi viikon torstaina, niin katsotaan täsmentyykö arvio. Olinkin tosi aikaisin liikkeellä kun tärppäsikin yllättävän nopeasti toisesta kierrosta, onneksi syke kuitenkin löytyi. Meillä nyt 1v 2 kk ikäinen poika, niin vähän jännittää miten tullaan pärjäämään, varsinkin kun oon pyörätuoliäiti. Mutta hyvin on mennyt tähänkin mennessä niin ehkäpä me selvitään, jos vain pysyy pikkuinen matkassa.
Oireita on nyt vähemmän kuin esikoisesta, vatsan toimimattomuuden kanssa oon kyllä ollut helisemässä ja aivan turvoksissa muutenkin. Melkein jopa välillä toivon pahoinvointia jota ekassa oli, koska nyt pelottaa ettei raskaus etene normaalisti näin vähillä oireilla.
 
Hei, Kopikat, tervetuloa!

Lohdutan heti, ettei oireettomuus varsinkaan noin alussa kerro vielä juuta ja jaata, ja on ihan mahdollista, että raskaus on täysin oireeton, mutta menee silti hyvin. On myös hyvin todennäköistä, että jotain tuntemuksia tulee lisää, jahka viikkoja kertyy. :)
 
Muokattu viimeksi:
Oireita on nyt vähemmän kuin esikoisesta, vatsan toimimattomuuden kanssa oon kyllä ollut helisemässä ja aivan turvoksissa muutenkin. Melkein jopa välillä toivon pahoinvointia jota ekassa oli, koska nyt pelottaa ettei raskaus etene normaalisti näin vähillä oireilla.

Tervetuloa mukaan :) Mulla on ollut koko alkuraskauden tosi vähän oireita. Rinnat arat, väsymystä ja nälkä on olleet suurimmat oireet. Jotain aivan lievää pahoinvointia muutamalla viikolla. Niin lievää, että näin jälkikäteen olen miettinyt, että kuvittelinkohan vain senkin kaiken vai voinko muka oikeasti pahoin lainkaan :grin Mutta toki ymmärrän, että pelottaa, jos on aiemmassa raskaudessa siitä kärsinyt. Tsemppiä alkuviikkoihin!
 
Tervetuloa, mulla taustalla tuulimuna ja km. Nyt jännältä tuntuu ku näin pitkälle päästy mut näin taas unii et mun vauva oli laivassa jossaki merellä....
 
Mulla on nyt alkanut tulla luottavainen olo siihen, että kaikki menee hyvin. Täällä siis myös kaks keskenmenoa (rv8+ ja 9+) takana. Ultrassa rv 8+1 kaikki oli ok, mutta se ei jostain syystä tuonut mulle luottamusta siihen, että kaikki menee hyvin. Nyt mahan kasvaminen on sen tuonut. ❤️ Nyt mulla rv 10+5.
 
Mulla on nyt alkanut tulla luottavainen olo siihen, että kaikki menee hyvin. Täällä siis myös kaks keskenmenoa (rv8+ ja 9+) takana. Ultrassa rv 8+1 kaikki oli ok, mutta se ei jostain syystä tuonut mulle luottamusta siihen, että kaikki menee hyvin. Nyt mahan kasvaminen on sen tuonut. ❤️ Nyt mulla rv 10+5.
Onko sullaki jo masu? Mulla tuli ihan puun takaa ku eka ihan älytön turvotus ja sit jäi kumpu ja se niinku alhaalta lähtee nousee tohon navan kohdalle. Isä sano et ootan kahta niin nauroin vaan ku ei oo mahdollista mut iso maha näin aikasille viikoille kyl on
 
Jesbe, kyllä mun mahan jo huomaa jos on tarkka. Mutta vieraampi ei hoksaa, kun on vähän ylimääräistä omasta takaa vyötäröllä. :wink Mahallaan ollessa sen tuntee jo hyvin.
 
Jesbe, kyllä mun mahan jo huomaa jos on tarkka. Mutta vieraampi ei hoksaa, kun on vähän ylimääräistä omasta takaa vyötäröllä. :wink Mahallaan ollessa sen tuntee jo hyvin.
Mulla myös tuntuu mut eniten ku seison. Makuulla alkanu näkyy ja tuntuu about viikko sit ku valittelin turvotusta. Suurin osa turvotusta hävinnyt silti iltaisin on eniten
 
Takaisin
Top