Plussanneet joulukuiset

Heippa kaikille. Uusi foorumilainen täällä.

Tarkoitus oli kirjoitella tuonne yrittävien puolelle, mutta kuinkas kävikään... Ehkäisy jäi pois maaliskuun loppupuolella ja ekat luomukuukautiset tuli tän kuun puolivälissä. Toissayönä oli vatsakipuja ja luulin sieltä menkkojen tulevan vaan näin pian uudelleen. Eipä aamulla ollut niistä mitään merkkejä ja hetken siinä pohdittuani päätin käyttää ainoan kotona olleen raskaustestin. Melkoinen hämmästys, kun siihen ilmestyi kaksi viivaa. Töiden jälkeen vielä kolme :)grin) uutta testiä, kun en muuten uskonu. Digi sanoi raskaana 3+, eli tää onkin tärpänny heti ehkäisyn poisjätön jälkeen. Mitkähän nuo parin viikon takaiset kuukautiset oikein oli? :bored:

Tässä nyt pari päivää koittanu ymmärtää, että mitä oikein tapahtui. Oltiin varauduttu paljon pidempään yritykseen, kun ikää molemmilla jo reilusti yli 30 ja ensimmäinen toiveissa.
Ohhoh, onneksi olkoon ja tervetuloa! :Heartred
 
Kiitos Jesbe. :Heartred

Ajatukset vaihtelee laidasta laitaan. Eka neuvola varattu. LA 30.12. tällä tietoa. Saattaa vielä muuttua. Muutama vuosi sitten en edes kuvitellu olevani koskaan täs tilanteessa, mutta niin ne ajatukset muuttuu kun on oikea ihminen rinnalla. :hug013
 
Liitynpä minäkin mukaan. Tänään 7+1 ja LA 16.12. Varhaisultrassa kävin viime perjantaina ja syke näkyi. ❤️ Varovaisin mielin olen kuitenkin edelleen, kun vuosi sitten ensimmäinen raskaus päättyi keskenmenoon, jonka taustalla oli osittainen rypäleraskaus ja siitä seurasi vuoden raskautumiskielto. Nyt raskaus alkoi ensimmäisen ivf:n tuoresiirrosta.

Ikää minulla on jo 35, mies 40. Toivomme niin hartaasti, että tämä raskaus toisi meille molemmille kauan odotetun esikoisen. ☺️
Raskausoireita on ollut kyllä alusta lähtien kiitettävästi ja pahoinvointi ja väsymys painaa, mutta yritän olla oireista kiitollinen ja uskoa siihen, että se on merkki raskauden jatkumisesta. Meillä on seuraava ultra jo 10.5. Tuolloin 8+4.
Hirmuisen jännittävää aikaa.. Voi, kun viikot menisivät nopeammin.
 
Ja vielä jatkona, joku kyseli NIPT-testistä. Itse olen ajatellut tehdä testin, vaikka maksaakin, jos sinne asti päästään.
 
Olihan vähän erilainen vappu. Kovenevat vatsakivut pakottivat lähtemään päivystykseen viime yönä ja siellä menikin koko yö. Mitään muuta ei löytynyt kuin virtsatietulehdus. Ultrasivat myös ja siellä se pikkuinen oli missä pitääkin. :Heartred Ei siis tarvitse kohdunulkoisesta murehtia.

Kotona kerkesin nukkua ehkä vartin, kun pahoinvointi iski ja sinne meni mahan sisältö pönttöön ja "muutama" kerta lisäks. Nyt onneks pysyy jo ruoka sisällä. Olo oikein vappupäivään sopiva. :wtf:

Toivottavasti muiden vappu sujui vähän paremmin. :grin
 
Olihan vähän erilainen vappu. Kovenevat vatsakivut pakottivat lähtemään päivystykseen viime yönä ja siellä menikin koko yö. Mitään muuta ei löytynyt kuin virtsatietulehdus. Ultrasivat myös ja siellä se pikkuinen oli missä pitääkin. :Heartred Ei siis tarvitse kohdunulkoisesta murehtia.

Kotona kerkesin nukkua ehkä vartin, kun pahoinvointi iski ja sinne meni mahan sisältö pönttöön ja "muutama" kerta lisäks. Nyt onneks pysyy jo ruoka sisällä. Olo oikein vappupäivään sopiva. :wtf:

Toivottavasti muiden vappu sujui vähän paremmin. :grin


No olipas sulla vappu sitten,mutta hyvä että syy selvisi.

Täällä ollut rauhallinen vappu. Vain munkit unohtui hommata :grin
Voiko sitä yks ihminen nyt kaikkea muistaa..
 
Moikka Ilmoittaudun mukaan teidän keskusteluihin. Itselläni La 24.12 eli tänään 6+1 menossa. Yllätys raskaus on ollut meille mutta iloinen sellainen. Olen 40v. Ja tämä 5 raskaus. 2 poikaa on minulla ennestään, 2 keskenmenoa. Miehellä on myös poikia. Tämä olisi siis ainoa yhteinen rakkaudenhedelmä. Nyt on ollut jotenkin erilainen raskaus. Olin hirveän turvoksissa eiliseen asti, energinen( siivonnut kaappeja ym.) jo ennen testiä. Herään 04-05 aikaan eikä unta vaan saa enään. Eilen oli todi huono olo kokopäivän mutta tänään taas jo parempi. Pientä kipuiluja oli kyllä pitkäänkin tänään mutta nyt mennyt ohi. On nämä piinaavia viikkoja. Aika varovainen fiilis vielä kun kaksi keskenmenoa on ollut vkolla 10. Peukut pystyyn kaikille ja ihanaa kevättä☀️
 
No josko sitä ilmottautuisi mukaan näin rv 7+6. Olen 36vuotias ja mies 34v. Laskettu aika kuukautisista 13.12 ja vappu aaton varhaisultrassa oli kaikki kunnossa ja vastasi viikkoja. Toinen raskaus ja esikoispoika on nyt 3,5v. Raskaus oli yllätys sillä esikoista täsmätehtiin vuositolkulla vaikka luomuna tulikin. Ja koska raskausaika oli vaikea (hyperemeesis) niin ei tohdittu toiselle kierrokselle laisinkaan. En myöskään kokenut laisinkaan vauvakuumetta, vaan olin hyvinkin tyytyväinen elämään ja nyt yritän herätellä ajatusta uudesta pienokaisesta. Ilmeisesti (ja toivottavasti) tuleva lapsi on rohkeampi ja optimistisempi kun vanhempansa.
 
Tervetuloa mukaan uudet! :)

Mathilda, onneksi ei ollut kyse vakavammasta!
 
Vappuaaton varhaisultrassa löytyi syke :love7 Laskettuaika aikaistui koon perusteella viidellä päivällä ja ois siis 11.12. Sain jo ajan myös seuraavaan ultraan joka ois kesäkuun alussa. Menispä viikot nopeasti!


Hienoja uutisia. Onnea! :Heartred
 
Täältähän löytyi aktiivinen porukka. Liityn siis mukaan. Mulla la 2.12. ja kuudetta lasta odotetaan perheeseen. Ikäeroa esikoiselle ja tälle tulevalle vauvalle tulee n. 15v. Onko täällä muita useamman lapsen äitejä mukana?
 
Täältähän löytyi aktiivinen porukka. Liityn siis mukaan. Mulla la 2.12. ja kuudetta lasta odotetaan perheeseen. Ikäeroa esikoiselle ja tälle tulevalle vauvalle tulee n. 15v. Onko täällä muita useamman lapsen äitejä mukana?

Meille tämä joulukuinen olisi kolmas, mutta haaveena on ollut ainakin se neljä lasta :)
 
Täältähän löytyi aktiivinen porukka. Liityn siis mukaan. Mulla la 2.12. ja kuudetta lasta odotetaan perheeseen. Ikäeroa esikoiselle ja tälle tulevalle vauvalle tulee n. 15v. Onko täällä muita useamman lapsen äitejä mukana?


Mulla on kaks entuudestaan. -01 ja -04 syntyneet tytöt.

Nyt tulossa eka yhteinen lapsi mun nykyisen miehen kans.

Niin ja tervetuloa mukaan!
 
Kiitos Mallura. Sielläkin teinejä talossa. :smile Tai esikoinen teillä alkaa olla jo aikuinen, hurjaa.

On se erilaista odottaa vauvaa, kun edelliset lapset jo isompia. Meillä tosin (profiilikuvan) kuopus vasta 5v, mutta muut lapset jo koululaisia.
 
Tervetuloa uusille! Meille on neljäs tulossa, perheen iltatähti. Isommat on syntyneet - 06, - 08 ja - 09.
 
Jotenkin surullista,että nyt "vähän" varttuneemmalla iällä tätä koko raskautta arvostaa itse ihan eri tavalla kuin aikoinaan esikoista/Kuopiosta odottaessa. Silloin sitä piti kaikkea niin itsestäänselvyytenä.
 
Takaisin
Top