Pelot

Minä en oikein uskalla toivoa enää, vaikka epämääräisiä raskausoireita onkin. Inhottavaa olla tällaisessa välitilassa.
 
Ehkä karua sanoa, mutta joskus se itsensä suojelu ja pahimpaan varautuminen on paras strategia. Kyllähän ne (mahdolliset) huonot uutiset on helpompi ottaa vastaan ja käsitellä, kun on jo mielessään alustavasti käynyt asioita läpi. Mutta toivon kyllä wk_78 että teillä kontrolliultrassa löytyisi sykkivä sydän. Mitä muuten tarkoitat epämääräisillä raskausoireilla? Millaisia sulla on ne tällä hetkellä on?

Itsellä on huomenna ar-ultra. Mulla ei periaatteessa pitäisi olla kummempaa syytä huoleen, koska raskausoireita on, eikä vuotoakaan ole näkynyt sitten kuudennen viikon vähäisen tuhrun. Siltikin mulla on sellainen inhottava tunne, että ei vaan voi käydä onnellisesti mun kohdalla, kun viimeksikin oli alkion kehitys pysähtynyt. Eli jos nyt sykettä ei löydy, niin olen kyllä henkisesti valmentautunut tähän aina plussasta asti.
 
Olen nyt (ehkä itseäni suojellakseni) melko vakuuttunut siitä, että ensi viikolla todetaan tuulimunaraskaus viimeistään yksityisen ultrassa.

Jos kaikki onkin hyvin, se on erittäin positiivinen yllätys.

”Raskaana kunnes toisin todistetaan” on mottona täällä. Mä joka ilta mietin että taas yksi päivä pidemmällä ja lähempänä nt-ultraa. Mulla ei oo onneks nykyää aikaa miettiä koko asiaa, kun nää isommat pitää kiireisenä. Ja kun ei juuri oireitakaan ole niin ei sitä sitten muista kuin hetkittäin, ja silloin kun meinaa ottaa kupin kahvia o_O.

Mä olen sun puolesta melko varma, että sun tuulimuna-olo on oire, ja sulla on ihan terve alkio kyydissä :Heartred.
 
Mitä muuten tarkoitat epämääräisillä raskausoireilla? Millaisia sulla on ne tällä hetkellä on?.

Ei oikein kunnolla ole mitään oksetusta, välillä vain kuvotttava olo, joka pysyy kurissa kun syö tiheästi päivän aikana. Väsyttää, mutta se voi johtua ihan siitäkin, että yöt ovat esikoisen takia huonoja...

Siinäpä ne mun oireet.

Kiitos Repo sanoistasi, toivottavasti on niin. Hyvä kun joku muu jaksaa uskoa. :Heartred
 
Wk_78 toivotaan nyt että kaikki olisi hyvin. Minuakin tässä mietityttää että onkohan mahassa enää ketään ku tuo veren tulo pelottelee vaikka tiedän sen hematoomasta johtuvan. Toivon että itselläkin raskaus jatkuisi normaalisti ❤️

Minulla oli esikoista odottaessa hematoomia, kyllähän se vähän pelotti kun se lähti vuotamaan, mutta onneksi oli (muistaakseni nt-)ultrassa jo etukäteen huomattu, niin tiesin mitä odottaa. Hyvä, että pääset tarkistusultraan.
 
Mulla on wk_78 ihan samat oireet ja syke löytyi kyllä :) Älä murehdi, nauti olostasi :)

No, mulla on tässä taustalla kuitenkin viime maanantain neuvola, jossa mm. tuulimunan mahdollisuudesta puhuttiin...
 
Mä olen kaksi ekaa raskautta paljon nuorempana, käyttänyt kokonaan huolehtimiseen ja stressaamiseen. Olen murehtija tyyppi muutenkin mutta lähes aina huomaan jälkikäteen että olin turhaan huolissani. Niinpä yritän ainakin itse olla nyt sillä asenteella etten murehdi ja jos menee kesken tai on tuulimuna, sitten on mennäkseen. Sitten ei tarvitse myöhemmin harmitella että tulipas nyt sitten murehdittua koko alkuraskaus vaikka kaikki meni hyvin.. kun ei se stressihormonikaan hyväksi ole äidille eikä kehittyvälle alkiolle/sikiölle :)
 
Ja vielä lisäyksenä sanon että ymmärrän kaikkien pelkoja ja murehtimisia täysin ja nämä on isoja asioita joiden äärellä ollaan, mutta muistakaa myös rentoutua ja nauttia tästä hetkestä vaikka se ei aina ole helppoa, sitä tarkoitin sanoa :)
 
Wk_78 kauanko ja paljonko sulla vuoti se hematooma? Itse alan tässä jännitellä nyt näiden vuotojen kanssa että onko kyydissä enää ketään vai onko lähtenyt tämän päivän vuotojen mukana..
 
Wk_78 kauanko ja paljonko sulla vuoti se hematooma? Itse alan tässä jännitellä nyt näiden vuotojen kanssa että onko kyydissä enää ketään vai onko lähtenyt tämän päivän vuotojen mukana..

En muista enää tarkalleen, ei kovin pitkään. Käy ihmeessä tarkistuttamassa asia, mutta hyvin todennäköisesti vain se hematooma on lähtenyt pois.
 
Eilen kävin ja ens viikon perjantaina tarkistetaan uudestaan että kaikki olisi edelleen hyvin. Sitä nyt vain vähän miettii kun ei tunnu kovin luonnolliselta vuotaa kun on raskaana
 
Alavatsa jomottaa :sad001 Kävin vessassa, auttoi hetkeksi. Mutta jomoja on, ja niiden välissä taukoja. Ei kai nää oo supistuksia?? Esikoinen rojahti suoraan vatsan päälle eilen illalla :sad001 Tosin haluaisin uskoa että kaikki on vielä hyvin suojassa kun pikkuinen on niin pieni.
 
On se varmaan oman mielenrauhan vuoksi tehtävä digitaalinen testi jos näyttäis 3+. Tuntuu nyt vaan etten uskaltaisi tehdä ku pelkään pahinta. Ei oikein itkustakaan ole tullut loppua sitten viime yön. Tuntuu niin ikuisuudelta ultra ens perjantaina.. Kyllä tässä on toivottu että pienellä olisi maailman parhaat tarrasukat :Heartred
 
Mua kans hirvittää rajut ”sylipainit” taaperon kans, ku se niin voimalla hyppää mahan päälle yms.. Tänään 7+3 on ollu tosi paljo kaikenlaisia mahatuntemuksia, tosi vaikee edes kuvailla niitä.. Aina sitä säikähtää et mitä siellä masussa tapahtuu, mut pakko yrittää luottaa että kaikki hyvin..
 
Juu, itsekin kissojen vessojen puhdistukset hoidan (käsineet käsissä kuitenkin).. sisäkissoina olleet kuitenkin jo vuosia ja mitä toksoplasmoosista luin, niin tarttuu kissoista vain tietyn ajan niiden saatua sen. Olin itse lapsena kissoille allerginen, mutta siedätin itseni, kun kissoja aina olen niin rakastanut. Voikohan kissa-allergia periytyä? Tuntuu, että nykyinen koti tulee olemaan meille auttamatta liian pieni ja kun tämä on kaiken lisäksi vielä hissitönkin, mutta taloudellisesti tämä olisi nyt turvallinen vaihtoehto. Kaipa sopu sijaa meille antaa?:cat:
 
Meillä on kaksi kissaa ja 2- vuotias taapero. Hyvin on yhteiselo sujunut, vaikka pelkäsin sitä todella paljon raskausaikana, kun toinen kissoista sähisee aina kaikille muille lapsille ja eikä anna tulla kahta metriä lähemmäs. Kisut on tottuneet taaperoon vastasyntyneestä lähtien, eikä missään vaiheessa ole ollut ongelmia :)
 
Meillä on ollut kissoja kolmen ensimmäisen lapsen aikana. Ulkokissoja. Ulkona kävivät asioillaan. En pelännyt. Kun imetin vauvoja yksi kissa tuli monesti samalle tyynylle pitkäksi pötköks pöriseen ja lämmittään vauvaa. Enpä tosiaan osannut pelätä.
 
Takaisin
Top