Pelot

Rinttastiina

Sukkela juttelija
Aattelin perustaa tälläsen ketjun jossa voi puhua raskauden aiheuttamista peloista tai ahdistuksen aiheista.

Itselläni oli keskeytynyt keskenmeno 02/18, se on jättänyt jalkensä tähänkin odotukseen.

On vaikea uskoa (useasta positiivisesta testistä huolimatta) olevansa raskaana. Tää ahdistus meni niin pitkälle et kävin labrassakin pissimässä purkkiin. No sieltä todettiin että kyllä todella olen raskaana. Nyt tarttis vaan uskoa tämä.
Samalla pelkään ettei kaikki mene hyvin kun oireet on nyt niin erilaiset kuin viimeksi. Toisaalta se on kai hyvä koska edellinen päätty huonosti...
 
Mua pelottaa että meneekö kaikki hyvin. 12/17 todettiin tuulimuna raskaus ja se vuotelu ja muu kesti turhan pitkään. Niin nyr jännittää että meneekö kaikki hyvin. Silloin tavallaan oli kokoajan epäuskoinen olo ja ei tuntunut juuri miltään nyt tavallaan vähän luottavaisempi fiilis. Ja sit myös jännittää että onko kaikissa ultrissa kaikki hyvin. Kuopuksella kun todettiin rakenneultrassa keuhkoissa poikkeama ja oli vuoden iässä leikkauksessa niin kaikki tälläinen jännittää.
 
Mulla hyvin samanlainen pelonsekaisen fiilis. 2/18 tosi aikainen keskenmeno/tuulimuna ja sen jälkeen ei lainkaan kuukautisia, vaan tästä n. 50-60pv kierrosta olisin uudelleen raskaana. Silloin oli rinnat tosi kipeät heti ovulaatiosta alkaen, mutta nyt on vasta eilen-tänään alkanut kipeytyä. Oon tehnyt tosi monta, varmaan 7 testiä nähdäkseni että viivat vahvistuu oikeasti, vaikka eihän se mitään takaakaan. Ei vaan uskalla vielä innostua, kun viimeksi kävi huonosti.
 
Pelottaa että toistuu sama Kuin viime joulukuussa jossa todettiin viikoilla 12 keskeytynyt keskenmeno nt-ultrassa. Nyt ei vielä pahemmin mitään oireita ja aikaisemmin tähän mennessä jo oksentanut monesti jne. Sekä esikoisen kohdalla sekä tuossa toisessa raskaudessa joka ei johtanut mihinkään.
 
Tosi monella löytyy keskenmenotaustaa, voin vaan kuvitella sen raastavan epävarmuuden ja pelon ku itelläki tää on kamalaa, vaikken oo keskenmenoa kokenu.. Tää on jotenki aivan uus tunne, ku eka raskaus sai alkunsa puolivahingossa enkä jotenki osannu pelätä sillon mitään, mutta nyt kun kyseessä on parin kuukauden (monella muulla vuosien!) yrityksen toivottu tulos niin jokaista vihlasua säikähtää, samoin sitä kun ei tunnu mitään, hullua :grin
 
Tällä hetkellä pelottaa onko vatsassa edes mitään tai siis onko tuulimuna tms. Eilen kun siis tosiaan kävin neuvolassa ylimääräisessä ultraamisessa niin näkyi lähinnä vaan suurentunut kohtu. Viikoista ei varmuutta niin saattoi olla liian vähän ja vanha sekä huono ultra-laite millä katsottiin. No 23.4. Selviää varmaankin paremmin sitten.
Jos jatkuu siitä normaalisti niin pelottaa varmasti se voiko kaikki mennä neljännen kerran hyvin ja saadaan terve lapsi.
 
Pelottaa että toistuu sama Kuin viime joulukuussa jossa todettiin viikoilla 12 keskeytynyt keskenmeno nt-ultrassa. Nyt ei vielä pahemmin mitään oireita ja aikaisemmin tähän mennessä jo oksentanut monesti jne. Sekä esikoisen kohdalla sekä tuossa toisessa raskaudessa joka ei johtanut mihinkään.

Mulla on kans tosi erilaiset oireet kuin viime raskaudessa (joka päättyi kkm). Pelottaa tuulimuna, kohdunulkoinen, keskenmeno yleensä. Kaikki pelottaa. Helpottavaa on että nyttenkin kun tätä kirjotan ni nipistelee alavatsaa, ehkä siel joku on. Varhaisultraan mennään, joskus aikasintaan 3 piiiiiitkän viikon päästä...

Tissit ei oo ollenkaan kipeet (viimeraskaudessa kuljin urheiluliiveissä koska tyttöjen piti pysyä paikoillaan ettei ne sattuisi), onneks pari läheistä ystävää kertoi ettei heilläkään ollut aluksi rinnat yhtään kipeät. Nyt viikkoja vasta 4+3, ei vielä kai suuria oireita kuulukkaan olla...
 
Tosi monella löytyy keskenmenotaustaa, voin vaan kuvitella sen raastavan epävarmuuden ja pelon ku itelläki tää on kamalaa, vaikken oo keskenmenoa kokenu.. Tää on jotenki aivan uus tunne, ku eka raskaus sai alkunsa puolivahingossa enkä jotenki osannu pelätä sillon mitään, mutta nyt kun kyseessä on parin kuukauden (monella muulla vuosien!) yrityksen toivottu tulos niin jokaista vihlasua säikähtää, samoin sitä kun ei tunnu mitään, hullua :grin
Kaikki on pelottavaa, oireet ja oireettomuus :D
 
Täällä kans jännittää keskenmeno ja että onko tuola edes ketään. Mulla ei oo ikinä ollut mitään ongelmia raskauksissa, aina on elävä lapsi syntynyt kun oon raskaaksi tullut joten siks varmaan jännittää että jos nyt meneekin joku vikaan kun oon aikaisemmin ollut niin onnekas. Tavallaan hävettää edes sanoo että tämmöset asiat pelottaa kun tiedän että täälläkin monella km taustaa ja ite ollut niin super onnekas ettei oo sellasta joutunut kokeen.
 
Mä luulen et tää oli tässä...digi näyttää edelleen 6 päivän jälkeen 1-2 viikkoa. Huomenna soitan neuvolaan ja vaadin päästä verikokeisiin...
 
Rintta jospa se Digi ei vaan näyttänyt nyt oikein. Ja aika vähänhän sulla viikkoja vielä. Milloin sen pitäis näyttää enemmän?
Jos sulla on 4+4 niin eikö se oo 2+4 diginkin mukaan?
 
Rintta, voi ei! Teitkö testin aamupissasta, oliko mahdollista et näyte oli liian ”laimea”? Me ollaan sun kans ihan samoilla viikoilla/päivillä menossa ja sain torstaina siihen viikkodigiin 2-3 viikkoa.. Toivoa on niin kauan ku muuta todistetaan, ehdottomasti verikokeisiin niin saa tarkat arvot..
 
Sain maanantaina 9.4 dpo 12 digiin "raskaana 1-2" ja nyt siis dpo 18 sama juttu. Viivat ei ole vahvistuneet koko viikon aikana, apteekin oma testikasetti käytössä. Aina tehty aamupissasta 4-6h pidätyksellä.
 
Mulla on kans tosi erilaiset oireet kuin viime raskaudessa (joka päättyi kkm). Pelottaa tuulimuna, kohdunulkoinen, keskenmeno yleensä. Kaikki pelottaa. Helpottavaa on että nyttenkin kun tätä kirjotan ni nipistelee alavatsaa, ehkä siel joku on. Varhaisultraan mennään, joskus aikasintaan 3 piiiiiitkän viikon päästä...

Tissit ei oo ollenkaan kipeet (viimeraskaudessa kuljin urheiluliiveissä koska tyttöjen piti pysyä paikoillaan ettei ne sattuisi), onneks pari läheistä ystävää kertoi ettei heilläkään ollut aluksi rinnat yhtään kipeät. Nyt viikkoja vasta 4+3, ei vielä kai suuria oireita kuulukkaan olla...

Mullakin pitäis vielä reilu viikko oottaa varhaisultraan että sais varmuuden. Ärsyttävää kun täytyy vaan odottaa eikä itse mahda millekään mitään näin alussa.

Tsemppiä sinnekin odottamiseen ja toivottavasti sielä olisi kaikki hyvin.
 
Pääsisköhän kunnalliselta puolen alkur.ultraan? Pelon vuoksi. Mulla syksyllä kkm joten pelottaa kuinka käy. Yks ei oo nyt varaa ku lähdetään ulkomaille toukokuussa ja sinne pitää varata kaikki liikennevät lantit.
 
Hei kaikille :) Hyppään suoraan tuolta yli kolmekymppisten kuumeilijoiden ketjusta tänne joulukuisten pelkoketjuun.

Alun perin olin syyskuisten lasketun ajan ryhmässä, mutta minulle kävi kuten rintallekin, eli kkm helmikuussa -18. Sain tuolloin lähetteen neuvolasta varhaisultraan, koska epäsäännöllisen kierron takia halusivat selvennystä raskausviikkoihin. Noh, ultrassa olis pitänyt olla vähintään jo kymmenes viikko menossa, mutta todettiin alkion kehityksen pysähtyneen rv 5+2. Sydänääniä ei kuulunut eikä kontrolliultrassa tilanne ollut kehittynyt mihinkään. Edessä oli sitten lääkkeellinen tyhjennys. Mulla oli aina siihen saakka näkynyt vahva plussa raskaustestissä ja oireet oli tosi voimakkaat: pahoinvointia oli paljon, rinnat turvoksissa, naama kukki, jne. Pahoinvointi oli ehkä joku viikko ennen sitä varhaisultraa helpottunut, mutta en nähnyt siinä mitään epänormaalia. Ehkäpä hcg oli kuitenkin jo tuossa vaiheessa kääntynyt laskuun.

Lääkkeellinen tyhjennys meni hyvin ilman jälkikomplikaatioita ja r-testi näytti negaa pari viikkoa tyhjennyksen jälkeen. Samoihin aikoihin loppui vuodot, joten alettiin heti yrittämään.

Nyt sitten on koko ajan pelko perseessä, että taas käy samoin. Vaikka kaiketi ne todennäköisyydet on mun puolella tässä jo :wink. Erityisesti huolettaa se, että tikkutestit näytti melko pitkään ihan haaleista haaleinta haamuplussaa. Mulla oli ovis jo 24-27.3. limojen ja tuntemusten perusteella. To 5.4. sain sellaisen juuri ja juuri valoa vasten erottuvan plussan, joka ei 3-5 päivän kuluessa vahvistunut yhtään. Nyt tämän viikon torstaina oli jo selkeämpi haamu kuvassa ja tämän aamun testi oli ihan selvää kauraa, vaikka kontrolliviivaan nähden testiviiva on vielä aika haalea.

Eli se testin viivan hidas vahvistuminen on tässä huolettanut. Voiko kyseessä olla onnistunut raskautuminen ja elinkelpoinen alkio, vai onko näillä lähtökohdilla tämä raskaus tuomittu keskenmenoon? Jos ovis pitää paikkansa, nyt olisi jo kuitenkin arviolta dpo 19-22. Luulisi jo Tässä vaiheessa olevan vahvempi viiva.

Olin ajatellut nyt seurailla tässä pari viikkoa ja mikäli viiva vahvistuu, niin voisin mennä yksityiselle ar-ultraan. Mieluummin haluan tietää ajoissa lyökö sydän vai onko kehitys pysähtynyt ihan alkuunsa.

Alla kuvat tämän viikon perjantain plussasta ja tämän aamun plussasta.
 

Liitteet

  • IMG_20180413_085749.jpg
    IMG_20180413_085749.jpg
    492.1 KB · Katsottu: 53
  • IMG_20180415_105514.jpg
    IMG_20180415_105514.jpg
    337.6 KB · Katsottu: 56
Onpa meillä monilla ollut epäonninen helmikuu! Toivotaan että kaikilla raskaus tällä kertaa jatkuisi. Mun mielestä sun viivat etenkin alemmassa näyttää ihan hyvältä, little miss sunshine :) ja etenkin kun ovat selvästi vahvistuneet. pidän peukut pystyssä!
 
Takaisin
Top