Pahoinvointia?

Joko monilla elokuisilla olo helpottanut?

Täällä ei :mad: Mutta jotain positiivista, oon pystynyt jo syödä vähän salaattia ja normimpia juttuja, eikä pelkkää pakastepizzaa, leipää ja nakkeja tms. Et jospa se olisi jo hyvä merkki.

Mä huomaan hyvin siitä, että kuinka pahana olo on, että saanko juotua vettä vaiko en. Nyt on taas tällainen kulaus kerrallaan ilta eli pahempana taas. Normisti juon vettä reippaasti pitkin päivää.
 
Ei helpota täälläkään. Oksennan lähes päivittäin. Pyrin kyllä syömäänkin, vaikka ei maistu juuri mikään. Vatsahappojen oksentaminen ei oo kivaa, niin mieluummin oksennan sit jotain.

Ruisnaksut, puolukat, viinirypäleet, ne maistuu. Terkkari kehotti syömään vielä b-viramiinilisää. En tiedä auttaako, ehkä jonain päivinä.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla oli ihan alussa jäätävää etomista ja huonoa oloa, sit pariin viikkoon ei mitään ja nyt 9+0 etominen palasi.. :hungover:
 
Mulla oli edellisessä raskaudessa noin 1,5 vuotta sitten pahoinvointirannekkeet. Luulen et autto vähäsen kaiken muun ohella. Nyt oon ollu kohta 2 viikkoa sängyn pohjalla ja ihan järkyttävä olo! Tänään ostin sit Rennie ice minttejä ja on olo ollu koko illan jo paljon parempi! En osannu kaiken tän huonon olon seasta kuvitella että närästys olis osa syynä.
 
Muokattu viimeksi:
Rv 8+4 ja oksennan joka aamu. Huono olo alkoi rv 6+0. Päivä menee suht ok mutta illalla palaa oksettava olo voimakkaana. Oon nyt tehnyt vaan iltavuoroa kun siitä selviän kunnialla. Onneksi sain kaksi tän viikon yövuoroa vaihdettua illoiksi, muuten oisin joutunut hakee sairaslomaa. Huh.. No mutta on tää silti tän arvosta ja eiköhän se olo jossain kohassa hellitä :)
 
Mulla ei vieläkään pahoinvointia.. :O Kaikki liharuuat tuntuu maistuvan entistä paremmin :D
 
Yyyhhh!! 9+2 ja tänään ekat kunnon oksut :s Inhoan oksentamista yli kaiken, joten toivon että tämä jäisi yhteen kertaan... :D

Mulla on vielä seuraava viikko sairaslomaa, mutta sitä seuraavalla pitää mennä jo töihin. Olen huomannut että jos en syö pariin tuntiin, tulee huono olo, ja kun päiväkodissa työskentelen, niin en voi pahoinvoinnin vuoksi lähteä vessaan noin vain yökkimään..
Nyt mietinkin että jos tämä huonovointisuus jatkuu, niin mitä jotain pientä syötävää voisi viedä töihin, jotain mikä säilyisi kaapissa tai laukussa ettei tarvitsisi koko ajan käydä kahvihuoneen jääkaapilla?
 
Etoo edelleen, tänään 8+6. Närästys kivana kaverina pahalle ololle ja kuitenkin 3 tunnin välein on nälkä ja pitäis syödä jotain ettei tuu enemmän paha olo :confused:. Tänään oli lähellä ettei tullut oksu, mutta koska vihaan sitä toimitusta yli kaiken, sinnittelin ja pääsin sen tunteen yli.

Ruoat on edelleen tosi rajoittuneita ja valikoimaa karsii se, mitä voi kuvitella itse valmistavansa ilman että haju alkaa etoa. Valmiisen pöytään jos pääsis vois olla että maistuis laajemminkin kaikenlainen ruoka...
 
Täällä tänään aamu oksun lisäksi lens äsken kunnon oksu. Koko päivän oksettanut, oon vapaalla mutta mieli aivan maassa ja soitin miehellekin töihin itkupotlu puhelun kun olo niin kaamea. Huono omatunto kun vaavi todella toivottu mutta tällä ololla ei oo yhtään onnellinen olo. :confused:
 
Jaahas. Mulla menee nämä oireet näköjään ihan päinvastoin kuin kaikilla muilla!? Tänä aamuna yrjösin pitkään ja hartaasti, sen jälkeen ku vesilasillisen join. Heti herätessä oli tosi kaamea olo. Koko alkuraskauden aikana ei ole oksu lentänyt ja aamuetomistaki oli vaan rv 6-7. Eikö ne oireet tässä vaiheessa pitäs pikemminkin alkaa helpottamaan eikä vasta alkaa (rv 9+5 menossa)? Sitte oliki töissä ihan paska päivä ku aamu alko noin hienosti. Sympatiat vaan teille jotka ootte huonovointisuudesta kärsineet koko alkuraskauden!
 
Mulla on se pahin pahoinvointi väistynyt, mutta aamuisin tekee vieläkin hieman heikkoa. Tälle aamullekaan en uskaltanut vesilasillista juoda ennenkuin sain lapset ensin kouluun että pystyi ajan kanssa oksentamaan :D
Samoin tuntuu että jatkuvaa napostelua pitää harrastaa ettei iskis huono olo.
 
Jee jee, huomenna starttaa 12 viikko (11+0). Joten ainakin ollaan jo lähellä sitä aikaa, milloin suurimmalla osalla rupeaa helpottamaan pahoinvointi! Voi kun kuuluisi sitten itsekin vielä siihen suurimpaan osaan :rolleyes: Useimmissa lähteissä lukee, että viikoilla 12-14 helpottaisi. Toivon niin, että näin kävisi meille elokuisillekin pahoinvoijille!
 
Mulla on huono olo kadonnut täysin :) jee! Muistan esikoista odottaessani, että kahvi alkoi taas maistumaan viikolla 12, mutta ihan niin hyvä olo ei vielä ole. Monet hajut ällöttää edelleen, muttei ne sentään käännä pakkia ylösalaisin.
 
Mulla on tänään vaihteeks semmonen päivä, kun mikään ei pysy sisällä. Neljä kertaa olen oksentanut eikä tee mieli laittaa suuhun yhtään mitään, kun tiedän, että se tulee ulos varttitunnin sisään. Pahoinvointilääkkeestäkään ei tunnu olevan apua :sad001
 
Hmm.. Mut eihän pahoinvointilääkettä saa ottaa raskaana. Kokeile mieluummin niitä rannekkeita, itselläni auttaa. Siskolla myös.
 
Mitä pahoinvointilääkettä oot hitu käyttänyt? Mulla on ongelmana ettei pysty rannekkeita käyttää kun on hoitoalalla ja käsissä ei saa olla töissä mitään. Täällä kans olo aika kamala, tuntuu että pahoinvointi vaan lisääntyy. Välillä pysyy osa ruuista sisällä ja välillä ei. Kävin vaakalla ja parissa päuvässä tippunut kilo painoa. Huonenna meen kyl lääkäriin sitä sairaslomaa pyytämään :wtf:
 
Joo niin tietenkin vaikuttaa mitä pahoinvointilääkkeitä on syöny. Apteekista saatavia ei saa farmaseutti mieheni mukaan syyä.. Mut tietysti jos on jotain luontaistuotetta.

Inhottavaa kun on pahaolo, onneks kaikki on sen väärtiä :)
 
Oon syöny lääkärin määräyksestä Primperania. Niitä saa ottaa 3/vrk ja olen ottanut kolmen viikon aikana yhteensä viisi.

Tänään oksentaminen meni niin hurjaksi, että oli pakko soittaa ensin päivystykseen ja sitten ambulanssi paikalle. (Meiltä on yli 80 km päivystykseen). Ambulanssin henkilökunta tiputti keittosuolaliuosta ja nyt olo on jo sellainen, että nesteet pysyy sisällä. Ei vaan meinaa jaksaa enää. Kaikki sympatiat heille, joilla tämä on kestänyt koko raskauden ajan!
 
Tsemppiä Hitu! Ton täytyy olla aivan kaameeta kun ite oksennan vaan pari kolme kertaa päivässä ja osa ruuista pysyy sisällä ja oon silti aivan poikki tilanteeseen! Mitkä viikot sulla Hitu on? Toivottavasti helpittais pian! :Heartbigred
 
Takaisin
Top