Pahoinvointia?

Etominen loppui 9+4 tienoilla (toivottavasti lopullisesti) ja nyt olen saanut elellä lähes normaalisti. Edelleen vierastan salaatteja, mutta esimerkiksi höyrytetyt vihannekset uppoavat jo. Sentään jotain vihanneskunnan tuotteita saa uppoamaan :)
 
Hmmh. Mulla on joka päivä töissä salaattia ja on joka kerta yhtä ihana syyä jotain raikasta :) muutama päivä sitten oksensin toisen kerran. Oli taas herätessä vähän heikko happi ja jääkaapin oven avaus sai semmosen yökköreaktion aikaan ettei koskaan. Kummastuttaa että mulle tuli vasta nyt (tänään rv 11+2) nämä oireet ku muilla jo ohi menossa. Pitäskö huolestua???
 
En usko isle että pitäis huolestua, toivotaan että sulla menee nopeesti ohi. Kun kävin lääkärissä se sanoi että yleensä pahimmillaan on viikoilla 9-11 eli kyllähän toi siihen menis. Kannattaa kokeilla sitä B6-vitamiinia, mulla se on vieny oksentelun lähes kokonaan pois :)
 
Täällä yksi pahoinvoiva ilmoittautuu joukkoon. Huono olo alkoi lähes heti plussauksen jälkeen ja on ollut suurinpiirtein jatkuvaa siitä asti. Nyt siis viikot 8+6. Oksentelua ollut ehkä noin 15 kertaa mutta muuten pahoinvointi on vienyt jo elämänilon. Syödä täytyy todella usein, yleensä väkisin...

Edellisessä raskaudessa kärsin erittäin rajusta oksentelusta ( jopa parikymmentä kertaa päivässä ), siihen sain käyttöön primperan tabletit jotka ei kyllä ongelmaa läheskään kokonaan poistaneet... Silloin oksentelu loppui vasta rv 15-16.... Saas nähdä kuinka käy. Ainiin, tässä raskaudessa oksentelu on selkeästi ajoittunut iltaan/yöhön ( saatan herätä kesken unien oksentamaan )
 
jännä toi iltapahoinvointi. Mullakin nimittäin alkaa about klo 17 ja jatkuu n. 23 asti. Yöt oon onneks saanut nukuttua. Mikähän siinä on kun aamuisin on kuitenkin ihan hyvä olo. nyt 10 viikko täynnä...
 
No mulla ei oo hyvä olo oikeastaan missään vaiheessa.... mutta oksentelu ajoittuu eniten iltaan ja tosiaan tuo yöllä herääminen on tullut tässä odotuksessa uutena. Aamulla on saatava ruokaa just heti kun herää tai muuten ei enää pysty syömään, neuvolassa jopa suosittelivat että yölläkin voisi syödä jotain pientä samalla kun herää vessaan tms.

Nyt onneksi ruvennut hieman helpottamaan tuo jatkuva väsymys. Muutama viikko meni ihan horroksessa kun ei pysynyt silmät auki paria tuntia pidempään ja siihen kun lisäsi tuon pahoinvoinnin niin huh huh :D Tällä hetkellä iloitsee jopa siitä että jaksaa käydä vähän aikaa ulkona kävelemässä!
 
Huonoa oloa on ollut välillä kovastikin, mutta oksentaa ei ole tarvinnut. Mulla on ylipäätään aika korkea yökkäyskynnys, kiitos kohta 20 vuotta säännöllisesti podettujen migreeniolojen.

Mutta banaani! Yööööök. Ja kahvi kans. Ja likaiselle haisevat ihmiset! Töissäni tapaan heitä, joilla elämänhallinta heittää pahastikin. Siinä kun tunnin istut ihmisen kanssa, joka ei ole peseytynyt viikkoihin eikä pessyt vaatteitaan kuukausiin, niin melkein voi loppupäivän sairastaa pahoinvoinnin vuoksi...
 
Itellä myös aurallinen migreeni jonka yhteydessä oksentelua.

Viime yö meni taas kunnolla pahoinvoinnin kourissa, yhdeltä yöllä oksensin viimeisen kerran. Onneks en oo nyt ollut töissä, olis varmaan joutunut sairaslomaa ottamaan kun niin heikko olo on välillä ollut :/
 
Jeejee, täällä mennyt viikonloppu vihdoinkin hyvin ja pahoinvointi ollut todella pientä! Ei uskalla vielä huokaista, mutta tänään starttaa 13 viikko, että jospa se tästä nyt lähtisi parempaan suuntaan!

Toivottavasti muillakin helpottaa pian! :)
 
Täällä kans alkaa kunnolla helpottaa! Oon oksentanut enää vain 2 kertaa viikon sisällä :)
Nyt kyllä alkanu närästää ja viime yö oli todella tukala närästyksen takia. Nyt kun olo parempi aion jättää vaaleat hiilarihötöt ja alkaa syömään terveellisesti, ehkä se auttaa närästykseenkin!
 
Aamupäivä meni taas Suht hyvin. Iltapäivästä alkoi huono olo ja sen jälkeen oksentelua useaan kertaan. Voi kun saisi edes yön nukuttua kunnolla....
 
Mulla nyt viikkoja 13+0 tai 12+3 ja huono olo ja oksentelu vaan lisääntyy :sad001 Nyt viikon ajan oksentanu joka päivä kaks kertaa ja nyt tullu aamupahoinvointi vasta. Nytkin istun koulunpenkillä ja oksettaa koko ajan :sad001
Mutta eiköhän tää tästä,viimestään sit elokuussa :D
 
Kyllähän se jossain vaiheessa aina helpottaa, mutta se tieto ei vaan jostain syystä hirveästi lohduta sillon kun itket vessan lattialla ja oksennat viidennen kerran tunnin sisään.... :D
 
Mulla on nyt viikon ajan ollut oikeastaan lähes normaali olo. Vaikka oon ollut tosi tukkoinen flunssan takia niin silti olo on ollut parempi kuin viikkoihin! Leidit, olojen helpottuminen häämöttää teilläkin varmasti ihan kulman takana, tsemppiä! :wink
 
About viikon verran oli oksetus ja etominen tiessään, tänään oksettaa senkin edestä:sick009. En ala! Vielä pitäis pari viikkoa kärvistellä sinne 12 rajapyykille, toivottavasti ei koko aikaa oo tällainen olo.
 
Täällä taas aloitettu illan rutiininomainen ohjelma: sohvalla makoilu höystettynä juoksupyrähdyksillä vessanpöntölle....
 
Pahoinvointia edelleen, nyt rv 12+1. Itse oon kyllä tyytyväinen kun tarvii vain kerran-kaks päivässä oksentaa. Onhan tämä paljon paremmin, kuin silloin alussa kun sitä oli yötä päivää. Jos tämä nytkin kestää sinne puoleen väliin raskautta, niinkuin edellisissäkin raskauksissa.
 
Äh, tänään taas aamulla halailtiin pönttöä :sad001 Mutta eiköhän tämä tästä ala helpottamaan, mulla ei kuitenkaan niin rajua pahoinvointia ole kuin osalla teistä, voin vain kuvitella miltä tuntuu oksentaa monta kertaa päivässä.

Oon kuitenkin yhden kikkakolmosen keksinyt, joka toimii ainakin mulla; nimittäin sitruunamehun juominen, pullo kulkeekin koko ajan mukana :)
 
Idasofia, millasta sitruunamehua juot? Siis jotain ostettua vai itsetehtyä?
 
Takaisin
Top