Pahoinvointia?

Liinuska82

Satasella mukana keskusteluissa
Mulla alkoi nää raskausoireet järettömällä väsymyksellä, flunssalla, lämmöllä, huimauksella ja hurjalla janolla. Aluksi luulinkin, että mulla on vaan flunssa. Ennen vatsanippailuja ja todella kipeäitä rintoja ja tietty niitä puuttuvia menkkoja :)

Nyt taitaa olla ekaa kertaa pahoinvointia. Ei okseta, mutta ei vaan maistu ruoka. Kello on jo kohta 12 ja ei yhtään ole nälkä. Normaalisti tähän aikaan oon syönyt jo aamupalan ja lounaan ja oon aina ollut tosi kova syömään. Mä oon ihan tunnettu siitä, että mulla on aina nälkä ja syömäni ruokamäärät on aika valtavia. Nyt oon saanut syötyä vasta omenan ja pari mantelia. Toki kohta syön lounaan, että selviän lopputyöpäivästä. Eläissäni mulla ei ole vielä koskaan mistään asiasta mennyt ruokahalu. Joten kait tää sitä pahoinvointia nyt on..

Onko teillä muilla jo pahoinvointia? En ole käyttänyt alkoholia vuosiin, mutta lähinnä tää siis tuntuu darralta! Tai te joilla jo aiempia lapsia, niin missä vaiheessa alkanut pahoinvointi ja mihin asti kestänyt? ja kun ruoka ei vaan maistu, niin mitä saatte syötyä? Tällä hetkellä ei tee mieli mitään, ei edes hedelmiä tai herkkuja.. Ja mun käsittääkseni jos ei saa syötyä tasaisesti, niin olo vaan huononee.

Äsken just mietin vähän huolissani, että ei ole vatsasta tänään vielä nippaillut, mutta onneksi on tämä uusi oire, niin ei tarvi taas huolestua. On tää ihmismieli kyllä erikoinen :)
 
Voi harmitus Liinuska! Mulla ei vielä oikein kunnollista pahoinvointia, välillä tulee sellanen yök olo mut menee ohi kun syö tai käy pitkäkseen.. Esikoiselta aloin oksentaa pari viikkoa plussasta ja oksensin jonnekkin rv14 asti siis ihan sairaasti.. appelsiini oli mulla ainut mikä auttoi siihen pahaan oloon, mikään muu ei pysynyt sisällä :P

Nyt on ennemminkin niin että tekis mieli syödä koko ajan, ei oikeestaan oo ees oikea nälkä mutta voisi vaan syödä:D
 
Minulla ei varsinaista pahoinvointia (ainakaan vielä) ole, mutta tän viikon on tullut useamman kerran päivässä etova olo aina hetkeksi aikaa. Eikä mitään normaalisti maistuvaa herkkua tee mieli. Suklaa on jo ajatukena todella kuvottava (mikä on siis äärimmäisen outoa minulle :wink) eikä muutenkaan tee mieli mitään makeaa.

Esikoisessa ei ollut edes etovaa oloa missään vaiheessa. Iltaisin vain ei tehnyt oikein mieli syödä ja aamuisin oli sitten järjetön nälkä.
 
Ihan samanlaista pahoinvointia täälläkin. Ei pysty syömään mitään ja kaikki etoo. Tänään sain patongin alas ja suolakurkkuja. Olen myös ollut normaalist reipas syöjä ja nyt on omituista ku ruoka ei maistu. Toivon vaan etten ala oksentelemaan kun ei ole tarkoitus vielä töissä kertoa asiasta.
Ja oon samaa mieltä siitä et tää tuntuu darralta, hirveeltä darralta :/
 
Tää hajuaisti on kans aika huikea! Alkuillasta kuvotti vähemmän ja säin vähän syötyäkin, mutta nyt taas tosi paha olo ja makaan makkarissa ja mies syö keittiössä. Kysyin, että syötkö kurkkua ja kyllähän hän söi :) En mä ole edes tiennyt, että kurkku haisee jollekin :) Tuli vaan niin selvästi sen haju nenään.

Mua ei kuvota pelkästään ruoan hajut vaan tänään kotiin tullessa pyykin hajukin ällötti!
 
Mulla ei ole vielä mitään oireita! Eikä pahoinvoinnista tietoakaan. Toisaalta edellisessäkin raskaudessa hentoinen etominen alkoi vasta 7+ viikolla ja oli hyvin vähäistä. Oli kova nälkä, mutta tietyntyyppistä ruokaa ei sitten oikein tehnytkään mieli syödä. Lähinnä lämpimät, mössömäiset ruoat aiheutti inhoa. Kylmät ja lähes hajuttomat ruoat taas houkutti, sushia teki ihan hulluna mieli! Onneksi sitä on myös kasvisversiona (vaikka söin kyllä laadukkaassa ravintolassa lohinigiriäkin).

Mutta eipä minun pidä vielä innosta hihkua, kun tilanne voi muuttua ihan milloin vain...
 
Täällä ei ainakaan vielä oo mitään pahoinvointia.. pientä etomista välillä, lähinnä kai jos ei oo syöny kunnolla.
 
Mä oon kanssa vielä selvinnyt ilman pahoinvointia ja toivon jatkuvan samalla linjalla ainakin ensi viikon lentojen yli... Muita oireita kyllä on: sitä turvotusta, "menkkakipuja" ja ylenmääräistä unentarvetta esim. 10 tuntia yöllä ja 2 päivällä. Normaalisti on vähän vähempikin riittänyt :)
 
Mua kans lahinna vasyttaa ja nalattaa, valilla tulee sellanen pahan olon tunne, mut en oo viela kuitenkaan oksentanut, ja se tunne menee sit ohi. Katotaan miten taa tasta etenee.. :rolleyes:
 
Mulla on itseasiassa tänää ollu kauhea pahoinvointi koko ajan oksettaa tekee mieli vaan maata. Tänää ois 5+5 :)
 
Väsyttää päivällä ja yöt stressin kourissa.Menkkakipuja ja kramppeja.Huimaa,olo kuin olis nousumaistissa :)
 
Ja tää tuleva joululoma ei tuu yhtään helpottamaan tätä raskauden stressaamista --> aikaa on liikaa miettiä, mitä kaikkea voi olla pielessä :p.

Miks mä en oo voinut syntyä pessimistin sijasta opitimistiksi??? Voisko sitä jotenkin opetella :rolleyes:
 
Täällä on oltu nyt 3pv kuin jumalattoman krapulan kourissa. Perjantaina jopa juoksin kahdesti ulos kaupasta kesken jouluostosten, kun tuntui että oksennan NYT. Vielä en ole oksentanut mutta voimat tämä jatkuva etominen vie melko tehokkaasti :confused:
 
Tänään mulla alkoi pahana toi pahoinvointi, pari tuntia hereillä ollut, kerran oksentanut ( olin hölmö ja avasin jääkaapin oven, ruuan haju pisti tulemaan ylös) enkä mitään oo pystynyt syömään. Oon muutenkin tosi herkkä oksentamaan, pahoinvointilääkkeet olisi tuolla kaapissa, mutten uskalla niitä tähän hätään syödä. Lääkärille sain soittoajan tälle aamupäivälle, kun pitää kysellä muistakin lääkkeistä jotka ovat käytössä. Onko täällä kukaan syönnyt pahoinvointilääkkeitä raskauden aikana?
Pahoinvoinnin lisäksi väsymystä kovasti ilmassa, sekä menkkakipumaisia kipuja tulee ja menee, enimmäkseen vasemmalla puolella. Jaksamisia kaikille kohtalon tovereille :Heartred
 
En usko PikkuMymmeli että ne on hyväksi sikiölle ne lääkkeet? Tai luulisi että niitä määrättäisiin sitten useammin jos olisi? Itselläni oli esikoiselta rv 12 asti todella rajut pahoinvoinnit ja ainoastaan appelsiini alkoi sitten joskus rv 10 pysyä sisällä :/
 
Joo näin minäkin ajattelin. Lääkärin tosiaan soitteli äsken ja sanoi että varovasti voi pahoinvointilääkettä ottaa jos tarve vaatii, mutta eiköhän tässä sinnitellä ilman. Saapa mielenrauhan kun ei tarvi miettiä että jos se nyt jotenkin sitten vahingoittaakin. Ja kyllähän se pahoinvointi asiaan kuuluu, yritetään tässä nyt sitten nauttia tästä raskaana olemisesta, niin hyvässä kuin pahassa :)
 
Itsellä alkoi viikonloppuna lievä pahoinvointi, oli siinä kiva vanhempien luona käydessä olla kuin ei olisikaan mitään, kun ollaan päätetty kertoa asiasta vasta kun on täysin varmaa. Tai ehkä sitten nyt ensimmäisen neuvolan jälkeen. :) Soitin tänään sinnekkin ja nyt oltais suunnilleen rv 5+ 4. Toisaalta en millään malttaisi odottaa että pääsee oikein kunnolla touhottamaan tästä. Vasta tänään kun puhuin neuvolatädin kanssa niin sitä tajusi vasta nyt että niin mähän olen raskaana. Oli kyllä toivottu ja kauan odotettu yllätys, etenkin kun ajateltiin että nyt ei ainakaan ole mahdollista raskaus, mutta kappas vaan. :D Muuten oireita on ollu sellaiset vatsakivut ja oon ihan turvoksissa jo nyt. :/ Lisäksi on tää kamala väsymys. Onko muut aloittaneet syömään foolihappoa tai jotain muita vitamiineja tai hivenaineita?
 
Ollaan Musika aika samoilla päivillä. Mua alkoi jotenkin jännittää, kun tänään ekaa kertaa olin yhteydessä neuvolaan. Vatsakivut ja väsy on seurana. Eiliseen asti söin D:tä ja B:tä (sis. foolihapon), mutta tänään hain sellasen raskausajan monivitamiinin tilalle. Lisäks menee probiootteja. Huomenna on lähtö reissuun loppuvkoksi. Lennotkin jännittää, toivottavasti ei tuu kovin huono olo.
 
Täällä lähinnä väsymystä ja pientä närästelyä. Nännit on ihan hirveen arat, esikoisen imettäminen on tuskaa :sad001 Nyt parin päivän ajan ollut huomattavissa lievää pahoinvointia ja palelua.

Toivon niiiin paljon, että oireilu jäisi lievemmäksi kuin viimeksi. Silloin nukuin, palelin ja oksensin aamupäivät ja menin illaksi töihin tutisten :/ Mutta ainakin luulisi silloin kaiken olevan hyvin masussa? Kaitpa se semmoinen täysin oireetonkin raskaus stressaisi.

Musika: itse olen aloittanut multivita raskaus&imetys vitskujen syönnin, neuvolan mukaan sen pitäisi riittää myös foolihapon ja d-vitamiinin saannin turvaamiseksi
 
Jee..tänään ihka ensimmäistä kertaa tunsin selvästi pahoinvointia ja meinasi laatta lentää: mies avasi jääkaapin oven :sick006 ja se paha olo velloi yli tosi voimakkaasti. Ei ylös asti onneksi tullut, mutta jee..nyt tuntuu että siellä masussa voisi oikeasti joku ollakin :)

P.s. Nyt ku sain tästä riemuita niin ei sen niin kovin voimakkaasti sen pahan olon tarvis tullakaan :p. Vaikka kait sitä pahoinvointia voi tm:ssa/ keskenmenossakin olla (t. Pessimisti)
 
Takaisin
Top