Pahoinvointia?

Ihan vaan vettä, johon laitan muutaman tipan (=hyvin monta tippaa, tykkään sitruunasta :D ) sitruunamehua.
Ihan siis sitä kaupasta ostettua, pienessä keltaisessa purkissa olevaa.

Ajattelin aluksi että tuo sitruunavedestä saatu apu on vain oman pääni sisällä, mutta olen törmännyt aika monella keskustelupalstalla vinkkiin, jossa kerrotaan sitrushedelmien mahdollisesti helpottavan pahoinvointia raskausaikana :)
 
Ok, pitääkin kokeilla, täällä nimittäin kanssa suuri sitruunan ystävä! :)
Nuorempana söin sitruunoita ihan lohkoina :rolleyes:
 
Täällä näyttäisi alkavan pahoinvointi kolmannen kerran nyt raskauden aikana. Alussa se oli viikoilla 6-8, sen jälkeen 9-10 ja nyt 11+1 ->. Onneksi oksentaa ei tarvitse, mutta kyllä se krapulainen olo aina voimia verottaa...
 
Luin Angiin ylemmän kommentin sitruunalohkojen syönnistä ja jopa tuli kuiva olo suuhun :grin
 
Mulla nyt 10+1 ja pahoinvointi on jatkunut tähän saakka jostain viikolta 5 alkaen.. :sad001 Sain vinkin kokeilla pahimpaan huonoon oloon "niin happamia omenoita, kun vaan kaupasta löytyy". Eilen testasin ekan kerran ja auttoi! :) Toivottavasti tästä ois apua muillekkin. Ja niin, todella toivon että tää huono-olo loppuis jo pian. Esikoisesta ei ollut ihan tällaista ja näin piiiitkään.
 
Kauheeta myöntää, mutta helpottaa kuulla että joillain mullakin on ollut tosi vaikeaa pahoinvoinnin kanssa. Mä oon vaan kuullut paljon helpommista tapauksista sekä niistä joilla ei koko raskautena tuntunut mikään miltään. Mun ensimmäinen pahoinvointiaalto iski 3+4 viikolla.. en ois aikaisemmin uskonut että silloin voisi jo tuntua. Ois pitänyt tulla aikaisemmin tänne mukaan. Mun mies raukka on ihan hämmentynyt kaikista itkuista ja pahoinvoinnista ja epätoivosta.
ps, mäkin oon sitruunamehusta saanut apua
 
Itse viimeksi eilen itkin ja raivosin miehelle pahaa oloani.... Sais miehetkin kärsiä tällaisesta olosta niin tajuaisivat :P
 
Mun alkuraskauden oireettomuus on näköjään ohi. Aamusin on huono olo ja jopa 4 kertaa oon oksentanu parin viikon aikana (joo,tiedän että jotku oksentaa joka päivä monta kertaa mut pitää päästä valittamaan :wink ). Tänään heräsin kauheeseen päänsärkyyn ja kun mandariinin ja särkylääkkeen sain syötyä niin samantien piti vessaan juosta okselle. Nyt sain leivät alas ja särkylääkeki alkaa vaikuttamaan et eiköhän tää tästä. Se hyvä puoli tässä on että se paha olo menee mulla ohi sen oksennuksen jälkeen eikä tarvi koko päivää kärvistellä!
 
Minä jo eilen kuvittelin että pahoinvointi alkaisi helpottaa... Mutta tänään palasi taas ihan kunnolla. Tunnin sisään jo kolmesti käyty tuttavuutta tekemässä pöntön kanssa :|
 
Pahoinvointia ollut 8vk jo, nyt tammikuun 8 päivästä asti sairaslomalla, toiveissa oli et maaginen 12vk tulee niin helpottais, eipä helpottanu, oikeestaan tämä on vaan pahentunu.. B6, primperan ja pahoinvointiranneke kokeiltu, ei apua.. käytin myös mammavitamiinit tauolla kun nekin voi tehdä pahaaoloa... Primperanista meni pää sekasin, pahoinvointirannekkeista ei apua, kädet turpos ja meni kylmäks.. valmiiksi kun oli turvotusta.. Ei vaikustusta pienistä tai kylmistä annoksista :sad001 Kaikki mitä laitat suuhun, tulee ulos, viikon päästä pitäs mennä sokerirasitukseen... Nesteet pysyy jotenkuten sisällä... Maanantaina loppuu sairasloma ja toiveissa olis et pääsis töihin mutta ainakaan nyt ei näytä hyvältä.. :sad001 Tsemppiä muillekkin, kyllä tämä viimestään loppuu kun synnytetään!
 
Mulla tää pahoinvointi on ollut nyt joka toinen päivä. Tänään taas halasin pönttöä.. Jospa huomenna parempi
 
Täällä ollut nyt ehkä viikon verran parempana olo! Ei tää olo nyt normaali vielä ole, mut paljon parempi kuitenkin. Vesikin menee jo alas paremmin. Nyt 13 + 3! Toivottavasti alkaa muillakin olo paranemaan.
 
Itellä kesti pahoinvointi pari viikkoa,viiminen viikko tuli ykä kerran päivässä. Se oli oli kyllä raskasta aikaa fyysisesti. Ite käytin apuna smoothieita,kirpeitä hedelmiä,salmiakki,mehujää,kylmä ja raikas tuntu hyvältä. Muutaman kerran ku erehty syömää lämpösen aterian niin ylös tuli.
Huomenna saan vasta tietää tarkemmat viikot millä olen mut luulisin tuon pahoinvoinnin olleen n.rv 8~11...
Kaikille tsemppiä ja voimia olojen kanssa,toivotaan että pian helpottaa!:)

Ja tuo oli sitte eilistä kirjotusta... Oon odotushuoneessa odottamassa vuoroo ekaa ultraa. Bussilla tänne tultu ja eihän sit tarvinu taas ku istua bussis 5min niin ykä lens(onneks oli pakastepussi). Mut nyt on taas ok olo et kait mä kärsin vaan raskaudenajan matkapahoinvoinnista.:hungover:
 
Muokattu viimeksi:
Yyyhhh :s
Alkuviikolla oli pahoinvointia YHTENÄ päivänä, ja siinä se. Ajattelin että viimein se loppui.
Nyt, 11+6, käytiin pöntön kanssa taas vähän halailemassa. Huomenna ois se 12+0, ja toivon että tämä päivä olisi pahoinvoinnin kanssa se viimeinen!
 
Milloin tää oikein loppuu... Olen oksentanut 98% tän vuoden päivistä ja onhan noita päiviä jo paljon. Viikkoja on jo 13 ja jotain. Ärsyttäää.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mua alko helpottaa viikolla 13, nyt oon viikolla 15 ja iltaisin helposti yhtä iskee. Heti jos on vähänkään huono olo meen äkkiä sänkyyn ja toivon että nukahdan, koska oon alkanut pelkään pahoinvointia sen verran etten halua voida pahoin hetkeäkään. niin rankka se alku oli. Mun eka pahoinvointi oli ennen plussaa; 3+4 ja siitä se sit ylty ihan järkyttäväksi parissa viikossa. Mä olin vankina mun kotona, enkä pystynyt edes siivoamaan. Eilenkin puoli yhdeksän juoksin sänkyyn, mutten saanut unta. Mutta ei yltynyt paha olo.. Nyt on vaan etten tiedä enää et mitä syödä. Edelleen noi raskausvitamiinit ja lämmin ruoka oksettaa. Voi olla osittan psyykkistäkin. Muutama päivä vasta sit hokasin että ei maitotuotteita ja happamia hedelmiä samalla aterialla, muuten on varma paha olo. Mä herään yöllä nälkään ja samalla inhoon jo tätä jatkuvaa syömistä, kun tuntuu kuitenkin että mitään järkevää en syö.
Tää oli tällainen aamupurku ku taas söin karjalan piirakoita. Kyllästyttää vaan.

Mut Stella hei, tsemppiä sulle ja toivotaan että helpottaa pian! :)
 
Täällä menossa rv12+1. Edellisessä raskaudessa oksensin sinne viikolle 16 asti joten en elättele toiveita että tämä loppuisi vielä lähiaikoina....

Oksentelu alkoi joskus rv6 ja pahoinvointi jo ennen sitä. Huonoina päivinä mikään ei pysy sisällä ja hyvänä päivänä oksentelen vain pariin otteeseen. Etova olo ei poistu oikein missään vaiheessa.

En itse ole stressannut siitä mitä olen syönyt vaan olen kyllä ihan hyvällä omallatunnolla popsinut just sitä mitä tekee mieli. Sitten kunhan olo rupeaa kohenemaan ja jotain pysyy sisälläkin niin voi ruveta stressaamaan siitä mikä on terveellistä ja mikä ei niin terveellistä.

Tiedän tasan tarkkaan mille tuntuu kun elämänilo valuu sinne pönttöön muun ravinnon mukana. Ei jaksaisi mitään. Energiat on lopussa ja miettii vaan että "miksi juuri minä", "loppuuko tämä koskaan"??

En nyt paremmin osaa tsempata. Mutta lähetän kannustavia ajatuksia kaikille jotka tästä joutuu kärsimään. Toivotaan että se aurinko paistaa vielä meillekin :)
 
Stella, mulla alkoi helpottamaan melkeinpä tasan viikko sitten, jolloin oli 13+5 tai jotain sitä luokkaa. Sitä ennen parina-kolmena viikkona oli aamuisin melko etovaa oloa ja oisinko yht.n.5 kertaa oksentanu. Nyt on ihanaa kun ei ole tarvinu aamulla pietellä yrjöä :) Mulla oli jotenki kaikista pahin ärsyke se aamuisen jääkaapin oven avaaminen. Sitten rupesin vaan pitämään nokasta kiinni ku jääkaapin avasin ja varulta vielä menin muutamaksi sekunniksi parin metrin päähän oottelemaan että hajut kaikkoaa huoneilmasta. Sen jälkeen oli kaikki hyvin :D Ja huom,olen kyllä tarkka jääkaapin puhtaudesta joten ei siellä pitäisi mitään kovin haisevaa olla, nyt on vaan ollu jostain.. syystä aistit hyvin avoinna :p
 
Minäkin taisin oksentaa ekasta viikoille 16-18 asti, joten en usko tämän vielä olevan ohi, lähimainkaan. Mie oksennan pari tuntia aamupuuron jälkeen,aika vakiosti siinä klo 10-11. Mikään ruoka ei onneksi aiheuta oksennusta. Liian pitkät välit ruokien välissä tuo huonon olon ja pahoinvoinnin. Ikävää vain, kun mitään ei tee mieli (paitsi tortilloja), niin helposti jää syömättä. Yritän nakertaa näkkäriä ja hapankorppuja; ovat tarpeeksi mauttomia, ettei tarvitse ajatella tykkäänkö tästä vai en. :wink

Tsemppiä kaikille!
 
Alkuun, kun makas vaan sängyn pohjalla huonoissa oloissa niin aina jos jotain pystyi syömään niin sitä meni alas vaan kerran ja sen jälkeen sekin alkoi etomaan. Alko vähän nuo vaihtoehdot loppumaan jo... Nyt on onneks helpottanu sen verran, et pystyy syömään jo joitain tiettyjä ruokia useamminkin.
Mulla on taas ollu riisimurot nopee ja helppo syötävä joka uppoaa heti ku paha olo taas tulee. Samaa söin edellisessä raskaudessa, kun oli huonot olot.
Mä kyllä stressaan tosi paljon tän syömisen kans, kun oon jo ennestään lievästi ylipainoinen ja edellisessä raskaudessa raskaus diabetes ja nyt jo on tullu pari kiloa painoa tän jatkuvan epäterveellisen syömisen takia :eek: Ja odotan et tässäkin raskaudessa kärsin huonosta olosta koko raskauden :sad001
Mutta saan olla kyllä kiitollinen, et ei oo kuitenkaan niin huonoja oloja kun joillain teistä! Kovasti tsemppiä kaikille ja toivotaan et kaikki sais ainakin jotenkin olot hallintaan et pystyis tekemään ees jotain normaaleja asioita ja ehkä nauttimaankin raskaudesta!
 
Takaisin
Top