Oireet..

Neuvolan päivystävän hoitajan sain äsken kiinni ja hän käski seurailla tilannetta ja ottaa uudestaan yhteyttä jos vuoto muuttuu veriseksi o_O viikko olisi vielä ultaan jolloin viimeistään selviää et mikä on tilanne...huoh....

No mitäs helvettiä? Kyllähän tuollanen pitäis päästä nyt neuvolaan tarkistamaan asap..

Ystävä odottaa toista lastaan ja loman alkaessa oli alkanut myös erikoinen vuoto (ei veristä vuotoa). Soitti päivystykseen, ja päivystyksestä olivat komentaneet tsekkaukseen. Oli päässyt muutaman minuutin odottelulla sisälle. Taitaa olla odottajan odotuttaminen aikalailla paikkakunnasta kiinni..
 
Pidin pitkän puhelinterapian tuttavani kanssa jolla on 4 lasta ja sairaanhoitaja koulutus. Hän sai mieltäni hieman rauhoiteltua ja kuten päivystävä neuvolatäti puhelimessa sanoi niin nyt on vain tarkkailtava oireita ja mentävä sen mukaan. Kyse voi olla ihan mistä tahansa, esim. haavasta limakalvoilla, jotain vanhaa hyytynyttä verta tms. mut sit viikon päästä selviää lisää.... nyt taidan ottaa ison lasillisen holitonta siideriä, suklaalevyn ja valloittaa sohvan ja rentoutua
 
Esikoiskaksosia odotan ja tähän asti on tullut varmaan kaikki mahdolliset klassiset oireet :D (Nyt 15+3). Vasta viime viikolla alkoi oksentelu. Närästys kai on kaikista pahin, viime viikolla neuvolalääkäri määräsi omeprazolia. Toivottavasti niistä olisi apua :)

Täällä toinen esikoiskaksosten odottaja :) jäätävä pahoinvointi ilman oksentelua on vähenemään päin, mutta nukkua vois koko ajan ja pissalla ramppaaminen on ihan mahdotonta. Toivottavasti närästyksesi ja pahoinvointi helpottaa sinulla Summer pian!
 
Mulla on ollut tosi oireeton raskaus (taas). Alkuun oli pientä kuvotusta joa oli liian kauan syömättä.
 
Nyt kun muut oireet tuntuu helpottaneen merkittävästi, tilalle on tullu aivan järkyttävä nenän tukkosuus. Aamut alkaa sillä että yrittää niistää ja räkiä pään tyhjäksi, mutta tuloksetta, koko päivän sama homma jatkuu. Alkuun ajattelin että ois flunssa tuloillaan, mutta ei näy eikä kuulu. Allergiaakaan mulla ei koskaan ole ollut, joten kai tää on ihan raskausoireeksi luettava. Oon tosi huono käyttämään mitään lääkkeitä ja nenäsuihkeeseen tarttumistakin vähän vierastan, mutta pakko se kai on jos haluaa muutakin kuin pihistä kuin kala kuivalla maalla. :shifty:
 
Mulla on nyt viikkoja 13+3(4) ja tänään juilii alavatsaa messevästi! Pistän tän kasvamisen piikkiin, sillä tuntuu, että vavvavatsa on nyt tullut esiin kahdessa päivässä...ei auta vatsan sisäänvetely :D
 
Juu nenän tukkoisuus on yks oire. Kahdessa edellisessä raskaudessa olin viimeiset kuukaudet ihan tukossa. Yöksi silloin tällöin otin nenäsumutteen kun piti saada hyvin nukuttua mutta päivällä en käyttänyt.



Se tunne kun haet kaverin joka on viikko tolkulla ryypännyt, turvaan nukkumaan ja selvittämään päätänsä ja se tuoksu mikä hänestä lähtee....... Piti jo huone raikastinta sumutella ja laittaa ikkunat auki. Että erittäin hyvää tekee minun herkälle nenälle ja pahoinvoinnille. Mutta en halunnut sitä jättää sinne mistä hajin sen. Nyt aamulla neuvottelemaan sen kanssa suostuisiko katkolle lähtemään tai ees antabukset aloittaa miljoonatta kertaa. Rassukka tuo on ku viinan piru vie liian helposti. Sillon kun malttaa olla ilman on yksiä viksuimpia tyyppejä mitä voi olla
 
Voihan itkuherkkyys taas. Keitin iltapuurot kattilassa jonka mummoni on alunperin saanut häälahjaksi. Aloin siinä sitten miettimään, että mitenhän monet puurot siinä on keitetty ja itkuhan siinä tuli eikä siitä meinannut millään tulla loppua. Kyllä oli miehellä taas naurussa pidättämistä kun toinen itkee kattilan takia. :D
 
Toi itkuherkkyys on tosi tuttua. Ei tarvi olla kummonen syy nii mie rupeen itkee.
 
Itkuherkkyyttä on joo... Sain aika isot urputukset asiakkaalta ilman että olin edes itse mokannut ( en jaksa selittää tilannetta paremmin) ja mulla meni puolisen tuntia kun porasin vuolaasti sen jälkeen. Onneksi olin yksin töissä, muuten olis ollut aika noloa.
 
Mul ei vieläkään oo pahoinvointi helpottanut. Aijemmissa raskauksissa on jo täs vaiheessa helpottanut kyl. Ja nyt on tullut rinta säryt ja närästys myös lisäksi.
 
Myös mulla edelleen pahoinvointia. Se alkaa iltapäivällä ja kestää iltaan, onneksi en kuitenkaan oksenna. Esikoista odottaessa oli samanlaista, ja muistelen että kesti lähemmäs rv 20. Max muutama viiikko vielä ja sitten uskoisin omalla kohdallani loppuvan.
 
Mulla tuli eilen illalla vessassa käydessä pyyhkiessä kirkasta verta ja hyytymää. Tänään kävin sitten neuvolalääkärin ultrattavana, kyllä tuntu oikeen sellanen "humahdus" päässä ihan pelkästä helpotuksesta, kun syke löytyi. Kyllä säikäytti, eilen kun vielä tyhmänä dopplerilla koitin sydänääniä paniikissa etsiä enkä löytynyt. Huh, onneks selvis ihan säikähdyksellä.
 
Tuollainen pelästyttää kyllä varmasti. Onneks kaikki oli sul möhkis sit kuitenkin kunnossa. Selviskös mistä se veri oli tullut?
 
Ei selvinny. Sanoi vaan, että välillä niitä vuotoja vaan tulee esim. niihin aikoihin kun menkat ois normaalisti. Ei vaan ite voi laskea et oisko ollu menkkojen aika, kun ollut niin epäsäännöllinen kierto ennen raskautta.
 
Tänään ollu suht oireeton päivä paitsi kun kävelen tai nostan jotain niin supistaa eli maha menee kovaksi ja on epämukava olo. Näillä viikoilla alkoi edellisessä ja sitä edellisessä yli puolen välin. Eli rajoittaa tekemisiä ja liikkumista
 
Mullakin on eilen ja tänään tuntunut että mahaa kohdun kohdilta puristaa tai kiristää, vaikea selittää, ei kuitenkaan satu. Samalla alavatsa tuntuu kovalta. Olen nyt miettiny olisiko harjoitus supistuksia ja pitääkö huolestua...:oops: Ei esikoista odottaessa tälläistä ollut ainakaan näin aikaisin. Olen kyllä nyt parina päivänä touhuillut enemmän, mutta tuntuu että nämä tuntemukset tulee sitten vasta kun istun viimein alas. Tänään siis rv 15+3.
 
Mä oon itse ajatellut että olis jotain kohdun kasvusta johtuvia "kipuja". Esikoista odottaessa ainakin ne harjoitussupistukset oli vähän erilaisia, mitä itsellä on tällä hetkellä noi tuntemukset. Tuntuu että vatsalihaksia ei saa käyttää enää ollenkaan.. Kovasti kun nostelee ja touhuaa niin tulee ikävä tunne alamahaan, sen takia olen nyt neuvolan neuvosta vähentänyt työvuoroja/yrittänyt keventää töitä.

14+0
 
Takaisin
Top