Oireet..

Mulla on ihan aamusta iltaan, välillä tuntui että helpottaa, mutta nyt meinaa itku tulla tän kanssa. Pelottaa että jos jää pysyväksi vaivaksi ja se että miten hampaat kestää tätä happoa. Esikoista odottaessa oli alkuraskausessa myös närästys joka helpotti jossain vaiheessa, mutta harmikseni en muista koska. Eipähän tuu grillattua makkaraa tai syötyä muutakaan tuhtia kun polttaa jo pelkkä ajatus.
 
Ylämaha on turvonnut ja nimenomaan se on turvotusta. Pari viljatonta päivää niin helpottaa se. Närästänyt on koko ajan ja piimää kuluu
 
Tissikipu havisi ajat sitten, ja jotenkin tanaan (eli eilen) havahduin huomaamaan, etta sitahan tuntee itsensa pitkasta aikaa melkein normaaliksi, ei oo koko ajan huono olo tai kuolemanvasynyt! :eek: Narastyttaa valilla, mut sekin riippuu siita mita on syonyt/juonut. Maha on aika pallo, ja just toi ylamahaturvotus on taalla myos. :rolleyes: Mut koska oon laski, niin moni varmaan ei viela huomaa, tai aattelee et oon vaan lihonut entisestaan. :shy:
 
Mua närästää ihan kaikki mitä laitan suuhuni ja vaikka en laittaisi mitään , niin ei helpota. Soitin Mehiläiseen lääkäriaikaa, niin eivät ottaneet kun oon raskaana, käski soittaa neuvolaan. Sinnekin on soittoajat mukavasti työaikaan. Taitaa sit jäädä käymättä lääkärissä. :sad001 Tai no onhan mulla aika kuukauden päästä...
 
Eilen ja tänään on tullut pyyhityäessä rusehtavaa vuotoa. Samanlaista kuin menkkojen ihan loppuvaiheessa...lievää panikointia on ilmassa :O huomenna pitää soitella neuvolatädille ja kysellä jos pääsis tarkastaa onko kaikki kunnossa...
 
konna86, toivottavasti kaikki on hyvin! Tsemppityksiä! :Heartpink

Itse oon tosta närästyksestä kärsiny hyvin pienellä mittakaavalla lukiessani muiden oireista. Jösses! :eek:

Tiimin esimiehelle kerroin tänään raskaudesta ja: "todella hyvin oot salannu tämän!"
Löysät paidat on pop! :grin Miehet kyllä varmaan harvemmin kiinnittääkään huomiota pieniin asioihin...
 
Huomasin tänään et alkanu toi linea negra ilmestyä en yhtään muista miten se on aiemmissa raskauksissa tullut, mut napaan asti on ulottunut. Nyt on vasta puolessa välissä matkaa..
 
Mulla oli kans toi linea negra esikoispoikaa odottaessa. En kyllä muista yhtään millon ilmesty... Eikös vanha kansa sano, et sillon odottaa todennäköisemmin poikaa:wink.
 
On kyllä jännä, miten raskaudet voi niin paljon erota toisistaan. Tällä kertaa tosiaan migreeni vaivannut todella paljon, ensimmäinen raskaus taas oli sen suhteen parasta aikaa. Nyt ei ole vielä närästänyt, esikoista odottaessa korvensi enemmän tai vähemmän alusta loppuun. No sentään tutut liitoskivut tekevät jälleen tuloaan:rolleyes:.
 
Mulla oli kans toi linea negra esikoispoikaa odottaessa. En kyllä muista yhtään millon ilmesty... Eikös vanha kansa sano, et sillon odottaa todennäköisemmin poikaa:wink.

Mä oon kuullu niin, et napaan asti yltävä merkkaa tyttöä ja yli navan menevä poikaa No mulla on pitäny paikkansa kun kaks tyttöä tosiaan ennestään.. jännityksellä siis oottelen mihin tää viiva yltää
 
Mulla taisi viime raskaudessa olla linea negra napaan asti ja tyttö tuli. :) kaikki muutkin oireet viittasi poikaan.
 
Joo mulla kans laakari sano esikoisesta kun kuunteli syketta et "kuulostaa ihan pojalta" ja linea negra oli kans mut tyttohan sielta tuli. :)
 
Mäkin oon kuullut, että napaan asti ylettyvä linea negra meinais tyttöä ja yli navan taas poikaa. No, mulla esikoista oottaessa linea negra ylti melkein tissien alapuolelle ja tyttö tuli. :-D
 
mulla kaks kaveria, joilla molemmilla kaks tyttöä. Heillä on ollut ihan päivänvastaiset oireet, kaikista mieliteoista vatsan malliin ja linea negran "pituuteen" :D Eli mä en kyllä usko yhteenkään ulkoiseen ennustukseen, sormusten heilumisesta puhumattakaan :D Äitillä tuli heti "tyttöolo" ja broidikin alkoi puhumaan siskontytöstä :dummy1: äidillä ollut veljestäni vahva poikafiilis ja minusta tyttöfiilis, että jos tässä jotain pitää uskoa niin luotan äitiin :wink
 
Kävin ostamassa eilen ensimmäiset mamma-liivit ja herran jestas, mikä helpotus!

Oletteko muut ostaneet kaarituellisia liivejä vai ilman rintojen kasvaessa? Mietin, että pitäisikö tässä hommata vielä toiset liivit, jotka olisivat sitten tuelliset... Itsellä kun ei ole tuota tavaraa tuohon etumukseen mitenkään isolla kädellä annettu alun perinkään, niin jos rinnat tästä vielä kasvaa (ja kun kasvavat), niin kuinka syvässä pississä sitä ollaan ilman kaaritukia?
 
Esikoiskaksosia odotan ja tähän asti on tullut varmaan kaikki mahdolliset klassiset oireet :D (Nyt 15+3). Vasta viime viikolla alkoi oksentelu. Närästys kai on kaikista pahin, viime viikolla neuvolalääkäri määräsi omeprazolia. Toivottavasti niistä olisi apua :)
 
Neuvolan päivystävän hoitajan sain äsken kiinni ja hän käski seurailla tilannetta ja ottaa uudestaan yhteyttä jos vuoto muuttuu veriseksi o_O viikko olisi vielä ultaan jolloin viimeistään selviää et mikä on tilanne...huoh....
 
Toi on varmasti niin turhauttavaa kun tahtoisi niin tietää varmuudella että kaikki hyvin.. meillä neukku sanoi että kannattaa pienestäkin ottaa yhteys neuvolaan aina, jotta pääsee tarkistamaan kaiken olevan kunnossa.. mutta näitä mitä täällä on lukenut niin aika vaikeasti tuntuu pääsevän tarkistuttamaan o_O
 
Yksityiselle sitä varmaan voisi mennä jos olisi yhtään ylimääräistä rahaa,aikaa ja esikoiselle hoitaja....nyt pitää vain odottaa ja toivoa parasta....ja kyllä varmaan pääsis tuonne Kyssillekkin mut viime raskaudessa odotettiin siellä 9 tuntia ennenkuin päästiin katsomaan et kaikki on ok....
 
Takaisin
Top