Oireet..

Mulla ne on harkka suppareita. Jos eivät tuota kipua eikä tee kohdunsuun muutoksia niin harmittomia vaikka itellä on epämukava olo. Kaksi raskautta koettu näillä joten en osaa ees huolestuu. Esikoisen aikana tosin tuli nostelu kielto kun paikat pehmeni. Tokan aikaan ei tullu enkä olis taaperoa hoitaisda voinu ees varoa
 
Mulla ehkä myös jotain supistelun tapaista, välillä alavatsa tuntuu kramppaavalta ja tekisi mieli "venyttää". Myös satunnaista "muljahtelua", mutta ne voi olla vain suoliston/sisäelinten liikkeitä pois kohdun tieltä..? Lantioluiden alla tuntuu vetoa, varsinkin esim haukotellessa tai syvään hengittäessä, ne varmaan myös noita kasvukipuja.
Eilen illalla iski paha olo joskus seiskan maissa... rv 14+5
 
Mul on silloin tällöin ruvennut tulemaan koko vatsa kipeeks. Voisko kohdun kasvu tuntua kipuna koko vatsassa?
 
Ootteko huomanneet että hengästyisitte herkemmin? Minust tuntuu et mul ei oo enään minkäänlaista kuntoa. Vähänkin ku kävelee jyrkempää ylämäkeä nii alkaa tuntumaan.
 
Emmielle86, todellakin tunnistan tuon. Tänään pyöräretkellä yksi vaivainen loiva mäki lähes nitisti mut. Ihan tuskaa, kun tuntee itsensä onnettomaksi kunnottomaksi mouth breatheriksi :D

Hei onko kellään tuntunut "supistuksia" n.14 viikolla? Ite tänään kaupassa käydessä ihmettelin moista. Luin, että lienee ihan mahdollista, mutta vanhana vauhkoajana, olen onnellinen että 25pv on neuvolalääkäri. Huh
 
Mulla on supistanut muutaman kerran, varmaan noilta viikoilta asti. Lähinnä töissä ollessa.. ensin kans ajattelin ettei nyt vielä voi, mutta ilmeisesti voi. Pitää huomenna ottaa neuvolassa puheeksi..
 
Tuo hengästyminen on kyllä ihan tuttua. Me asutaan mäen päällä ja tietysti monta kertaa päivässä tulee käveltyä ylös alas. Se puuskuttaminen täällä päällä on jotain ihan hullua!
 
Kiva kuulla että muillakin on samoja ongelmia. Mie jo aattelin et mitähän tää oikein on.
 
Joo, hengästymisen määrä on ihan hurjaa ollut raskauden alusta alkaen :D
 
Sama täällä! Ihan viikosta 5 asti on hengästyttänyt pienetkin ylämäet fillaroidessa ja vähänkin painavemmat kauppakassit. Ja jatkuu vaan..
 
Sama täällä! Asutaan 5kerroksessa ja välillä kun ei jaksa hissiä ootella että pääsis kotiin niin päätän mennä portaita, ja aina tajuan parin kerroksen jälkeen että virhehän se oli. Meinaa hengitys mennä niin ahtaalle.. huomannu kans että koiran lenkit vähän lyhentyneet ja vauhti hidastunut kun ei vaa jaksa samaa tahtia kuin ennen :grin
 
Yhet pienetkin raput hengästyttää ja ihan alusta asti.

Ja joo jonkin aikaa ollu jo tuota supistelua mulla. Tuntuu epämukavalle ja ei tee mieli liikkua. Mutta näin oli myös kahdessa aikasemmassakin raskaudessa. Ekassa puolen välin jälkeen tokassa 13 viikolta ja ny ekat tuntemukset jo 11 viikoilta lähtiin
 
@kaylies En muista, että itellä olisi ekasta ollut lainkaan supistuksia näin ajoissa, mutta uskoisin näiden olevan ihan harmittomia, kun vain hetkellisiä on ja ilmaantuu vain sillointällöin. Päässä kummittelee varhaisultran ultraajan lausuma "sun kohdunkaula on aika lyhyt. Voisi olla pitempikin näillä viikoilla..." Noooh, huomenna saan toivottavasti mielenrauhan :) :Heartred
 
Me asutaan jyrkän mäen alapuolella, postilaatikko siellä mäen päällä, ja muutenkin täällä on maasto tuollaista vaihtelevaa, tasaista ei juuri missään. Eli kyllä, kunto loppuu jo paljon ennenkuin pääsee postilaatikolle!
 
Kunto loppui mm. tänään bussille kävellessä ja lomallakin huomasin taapertavani melkosesti miehen jäljessä, vaikka normaalisti ollaan suht samaa vauhtia käveleviä. Olin viikon lomalla, ja huomasin ensimmäisen kerran, että painavan matkalaukun nostaminen ei olekaan enää niin hyvä idea! Koko alavatsa kipeytyi ja alkoi vihlomaan.. Melkonen säikähdys oli kyllä! Lisäksi ylämaha kipeytyy todella herkästi. Viikossa melkosia muutoksia kyllä ruuansulatuksen ja mahan käyttäytymisen suhteen.. :hungover:
 
Mulla on alkanut aivastaessa lirahtelemaan pissaa... On sitä jatkunut jo vähän aikaa, mutta oon olettanut että se on valkovuotoa, mutta kyllä se pissaa taitaa olla kun tässä iltasella kastui päälihousutkin. :sad001 En ole uskaltanut treenata lantionpohjan lihaksia, koska edellinen ( ensimmäinen) synnytys päätyi episiotomiaan ja lopulta imukuppiin liian tiukkojen lihasten takia. Ponnistin yli tunnin, niin että verisuonet katkeili naamasta ja kaulasta. En halua kokea sitä imukuppikipua enää ikinä. Mutta ehkä niitä lihaksia on silti treenattava, ettei tarvii olla kuset housussa. :sad001
 
Mullakin lirahti yks paiva, enka ees aivastanut. :wideyed: Mut toistaseks ollu vaan se yks kerta, toivottavasti ei tuu tavaksi!
 
Mulla saattanu kans pari tippaa lirahtaa, jos esim. aivastukseen ei ehdi varautua. En kyl usko, et kyse ois vaa lantionpohjan lihaksista: mulla selkee muutos tapahtu jo raskauden alussa. Luulen, et iha jo hormonitoiminta raskausaikan aiheuttaa.
 
Täällä kans lirahtelee jos aivastaa. Parin kerran jälkeen aloin sit käyttään pikkuhousun suojia koko ajan ku ei näytä voivan hallita. Enkä reenaa kyllä miekään ku reenitaustaa ja pelkään kans tuota tiukkuutta :/
 
Takaisin
Top