Oireet..

Musta tuntuu vielä aroilta, mutta ei samaan malliin kuin pari viikkoa sitten. Nännejä en kyllä omikseni tunnistaisi! Tummuneet ja suurentuneet :eek:
 
Ei ole enää niin arat, paitsi liivejä kun pitää päivän niin aristaa, sen takia oon kotona paljon ilman liivejä. Mies just aamulla totesi että on kasvaneet kovasti ja muuttaneet muotoaan..
 
Rinnat tuntuu aroilta ja nännit on tummuneet. Kuppikoko on kasvanut yhdellä. Musta tuntuu että keho reagoi kerta kerralta aiemmin, vai luulenko vaan? Tää vatsakin on jo vaikeasti peiteltävä, siis aivan jäätävä turvotus, eihän se kohtu vielä kovin iso näillä viikoilla voi olla (12+1).
Miten muilla joilla on jo aiempia raskauksia takana?
 
Tää on toinen raskaus ja mulla tissit ja maha kasvoi hetkessä. En ole yleensä malliltani mahakas, ja nyt tuntuu että jotkut ihmiset jää jo tuijottamaan mahaa.
 
Toista odotan ja täällä ei onnistu enää masun piilottelu millään löysillä paidoilla. Nyt viikot 12+0. Onneks ei enää sit tarvi yrittääkään peitellä, jos nyt vaan tänään ultrassa on kaikki hyvin.
 
Mulla on niin paljon ylipainoa ja suurin osa siitä juuri tuossa mahan paikkeilla, että vielä ei kyllä voi erottaa että onko vaan läskiä vai raskausmaha. Turvoksissa kyllä koen olevani mutta ihan taidan näyttää samalta kuin ennenkin... Paino ei tosin ole ollenkaan vielä noussut, mistä olen tosi onnellinen! Niin, ja tosiaan siis se kolmas lapsi on tulossa.
 
Täällä toista odotellaan. Esikoista odottaessa tässä vaiheessa piti ostaa jo isommat liivit ja mahaa joutu peittelemään, nyt taas tässä raskaudessa kohtu ei oo kohonnu ollenkaan ja tissit ei oo ollu ees yhtään arat ja kasvamisesta puhumattakaan. Viime viikolla kuitenkin kaikki nt-ultrassa hyvin ja sikiö vastas viikkoja. Mut kai se maha tästä alkaa vielä kasvaa:wacky:
Nyt siis 12+2.
 
Toinen on tulossa ja maha pullahti het alussa tissienalta koholle. Alamaha selittyy grilliherkuilla mut muuten ihan täys raskausmaha :) Tissit on kasvanut kuppikoolla mut ei oo enää arat. Kaveri sanoi et kyl se kroppa het muistaa edellisen raskauden ja siks tuo mahakin on jo tuollainen....
 
Lämmin ilma ah mä oon kokonaan turvoksissa joka paikasta varsinkin kun eilen söin lohta joka miehen mielestä oli mauton ja mun mielestä liian suolanen
 
Täytyy kyllä rinnoista kompata muita, kasvaneet kyllä, mutta ei enää läheskään niin hellät kuin aiemmin. Huomattavasti tummentuneet nännit ja näköjään leviää tuo tummuus ihan hyvällä tahdilla. Mulle ilmesty heti alusta ylämahaan pömppö! Mikä hämmensi ihan tosissaan, sillä mikä järki ylämahan pömpössä oikein on? Ja järkyttävästä turvotuksesta oon kärsiny, pahimmillaan maha kasvaa sen näköseksi, että olisin huomattavasti pidemmällä mitä oikeasti olen..
 
Mulla on rinnat vieläkin arat 12+6.

Ja maha on alkoi turvottaa aikaisessa vaiheessa, lapsia ennestään neljä. Nyt alkaa kyllä tuntua tuo masu, että en usko et se pelkkää turvotusta on enää.

Mites muilla, kun mulla ei oo pahoinvointi hellittänyt ja tuntuu että tuo väsymyskin vaan pahenee koko ajan. Viikonlopunkin olin ihan koomassa vaikka suurimman osan siitä nukuin. Ei jaksanut jaloillaan edes olla kauaa kun on voimat niin nollassa.
Tää työpäivä on ollut ihan tuskaa, kun tekis mieli vaan kaatua lattialle ja nukkua päivä pois.
Mä muistin et tän pitäis jo alkaa helpottaa eikä pahentua :/
 
Mä luulin viime viikolla että väsy meni jo, mutta kyllä tekee tiukkaa pysyä 8 tunnin työpäivä hereillä! Puolet päivästä ja välillä enemmän tulee nukuttua.

Nyt pystyy melkein juomaan kahviakin taas, mutta ei se tätä väsyä helpota..

Lievää painon tunnetta mahassa eli pikkuhiljaa alkaa tuntua jotain. En vieläkään osaa sanoa onko maha kasvanut kun sitä on aina ollut, ehkä se vähän pömpöttää..

12+4
 
Pahoinvointi on onneks poissa mut ihan järkyttävä väsymys on vieläkin. Tänään on töistä vapaapäivä onneks! Oon koko päivän vain katsellut nuukahtavia kukkia ja kasvavaa pyykkivuorta mut tuntuu et mitään en saa aikaseks...toivon vain kovasti et miehellä alkais jo kesäloma pian et ei tarvii enää kauan pyörittää huushollia yksinään silmät ristissä
 
Onko kellään oireena muuttunut valkovuoto? Itseäni "piinaa" runsas, jopa kellertävä ja venyvä moinen ja mietinkin, että onko tämä vallan tavatonta? Selkeästi alkoi melkein heti plussaamisen jälkeen, eli jotenkin tämä tähän nykyiseen tilaan liittyy :)
 
Mä olen alkanut hymisemään unissani, olen kyllä sitä tehnyt satunnaisesti ennen raskauttakin mutta nyt se hymähtely on voimistunut niin et ukkoa häiritsee ja herään siihen itsekin. :D outo juttu. En kyllä tiedä onko tämä varsinaisesti oire vai jotain muuta.
 
Mulla on niin tukalat refluksi oireet että ajattelin soitella huomenna omalle lääkärille aikaa...ei polta rintaa, mutta kurkku kirvelee, ääni on käheä, röyhyttää koko ajan, suussa maistuu vatsahappo ja tämä kaikki saa olon pahoinvoivaksi.
 
Takaisin
Top