Oireet

Mamaxs, mulle tulee yökkimiset yskän kautta. Eli aina kun tuntuu että yskäsy tulee niin ämpäri lähelle. Eikä se ole se yskiminen vaan se miten se tärisyttää vartaloa ja sit joko tulee tai ei tuu mitään... Mulla vielä onneksi varsinaiset oksut tullut aamuisin, mutta välillä olo on kaamea iltaisinkin.

Vettä olen alkanut taas juoda 3 litraa päivässä ja koitan joka päivä käydä min 4 km kävelyllä, vatsa kiittää kun toimii. Painoa +800g ja tänään 11+2.

Eilen tein pienen "mental game" itselleni ja pidin itteni koko päivän kiireisenä, hyvin ruokittuna, lenkkeilin, siivoilin ja kävin saunassa kuunellen Sinatraa ja ihme kyllä huono olo ei nostanut päätään. Työläppärin otin heti aamusta syliin eikä tullut ees aamuoksuakaan. Ainii, jätin kaikki raskaus foorumit, sovllukset ja lukemiset poissa. --> HYVÄ OLO KOKO PÄIVÄN!!!

Tänään sorruin taas tänne mutta huomenna voisin taas yrittää pitää tuollaisen päivän :)
 
Täällä sitten iski influenssa. Viikon oon ollut nyt kuumeessa ja ekat kolme päivää kuume yli 39. Panadolilla ei kuume laskenut kuin puoli astetta. Kahdesti lääkärissä käyty ja molemmat vakuutteli ettei pitäisi olla vaarallista... silti huolestuttaa koska oireet olleet todella lieviä nyt viikon. Vähän huonoa oloa on nyt tullut takaisin, mutta lievää... ruokaa en ole pystynyt syömääm viikkoon. Jugurttia ja väkipakolla vähän leipää ja kananmunaa. Todella kova tauti. Toivottavasti kaikki on kunnossa. ..:rolleyes:
 
Pahoinvointi ja oireet aika hälvenneet (onko se sitten hyvä vai huono juttu kun vasta 7+3 :sorry:), mutta tänään aamulla kun join teetä tyhjään vatsaan niin aika kaaressa lensi laatta. :wtf: oon aamun teen/kahvin jättänyt tässä aiemmin, mutta tänään rohkenin kokeilla kun ajattelin että stressiä vähän helpottaisi, virhe. :hilarious:
 
Ihmeellisesti palellut viimepäivinä, ei meinaa öisin saada untakaan kun tuntuu että paleltaa vaan vaikka ennen on aina peiton alla ollut ihan hyvä nukkua viileämmässäkin. Aamulla otin sitten miehen peiton vielä omani päälle kun se lähti töihin ja jatkoin unia :D

Muuten samaa linjaa kun Naffalla, ihan kun olis helpompi olla! Huolettaa, mutta en tietysti valita. Toivottavasti kaikki vaan olisi hyvin tuolla vatsassa.
 
Tänään oli huono päivä :sad001 iltapäivällä ripulia, ei kiva, vatsa oli todella kipeä :sad001
 
Kolmeen päivään en ole oksentanut, jee!! nyt rv 9+2! Mut muistan että esikoisen kanssa mulla tuli kans tällainen viikon oireeton jakso ja sitten pahoinvointi tuli takaisin ja kesti tonne rvlle 16 asti :/ toivon että nyt tää olis tässä, kun oksentelin tosi paljon joulun ja uudenvuoden jälkeen :/

Mahassa tuntuu hassulta välillä, paineen tunnetta ja menkkakipuja. Kauhea turvotus ja näytän oikein isolta :/

Miten muilla joilla on toinen raskaus niin on vauvamasu tullut esiin? Tuliko nopeammin? Esikoisesta pullahti rvllä 12 pömppis ja tuntuu että nyt jo on!
 
Sandra mulla pomppas esille jo rv 7 :D ja toinen tulossa. Esikoinen täytti marraskuussa yksi. :)
 
Täällä mennään 9+1 (eka raskaus) ja tuntuu, että on tullut ihan kamalan kokonen pömppä jo. Eikä mene sisään vaikka kuinka vetäisi :woot:Oon ollut melko littavattainen joten tää näkyy jo kaikissa puseroissa ja tiukemmissa mekoissa. Sinänsä huono kun kellekään ei vielä olla kerrottu eikä edes aiota ennen ku eka ultra on ollut parin viikon päästä... Toivottavasti yksi terve ihmisenalku vatsassa olisi, mutta saas nähdä kuinka käy. Suvussa on kaksosia oman isän ja äidin puolelta molemmista ja samoin puolisoni äidin puolelta...
 
Täällä mennään 9+1 (eka raskaus) ja tuntuu, että on tullut ihan kamalan kokonen pömppä jo. Eikä mene sisään vaikka kuinka vetäisi :woot:Oon ollut melko littavattainen joten tää näkyy jo kaikissa puseroissa ja tiukemmissa mekoissa. Sinänsä huono kun kellekään ei vielä olla kerrottu eikä edes aiota ennen ku eka ultra on ollut parin viikon päästä... Toivottavasti yksi terve ihmisenalku vatsassa olisi, mutta saas nähdä kuinka käy. Suvussa on kaksosia oman isän ja äidin puolelta molemmista ja samoin puolisoni äidin puolelta...

Tääkin on just kun miun suusta kerrottu, samoilla fiiliksil mennää! :D
 
Mulla tuli tänää vähän verta :sad001 on tää.. joka kerta ku pyyhkii niin jännittää, ja sitte tapahtuukii tällästä. Neuvolassa yritti lohduttaa, että voi olla iha normaalia. Noh, mikään muu täs ei lohduta ku et menis yksityiselle ultraan. Perjantai 13, kyllä.
 
Mulla tuli tänää vähän verta :sad001 on tää.. joka kerta ku pyyhkii niin jännittää, ja sitte tapahtuukii tällästä. Neuvolassa yritti lohduttaa, että voi olla iha normaalia. Noh, mikään muu täs ei lohduta ku et menis yksityiselle ultraan. Perjantai 13, kyllä.

Vessakäynnit on kylllä kamalia. Itsekin odotan kauhulla, jos joku kerta tuleekin verta.

Täällä on oireet tasaantuneet ja jääneet hyvin vähäisiksi. Rinnat on asettuneet, mutta nännit on edelleen todella kipeät. Alavatsalla on jatkuvaa paineen tunnetta ja menkkamaisia oloja. Vatsa on ollut todella kovana, mutta nyt on tullut syötyä kuivattuja luumuja ja aprikooseja pari päivässä, mikä on auttanut.
 
Suosittelen Sehri! Ihan vain sen mielenrauhan takia. Vaikka no mulla se nyt ei silti montaa päivää kestänyt. Mutta kuitenkin. Kyllä se oli tosi mukava nähdä että siellä ollaan oikeassa paikassa ja sydän sykkii. :) Ja silloin jo siis oli oireet lieventyneet. Mä pääsin kunnalliseen va-ultraan km:n takia ja siksi että menkkoja ei ehtinyt tulla ennen uutta raskautta. Mutta kannattaa kinuta! Luulen et toisissa neuvoloissa pääsee herkemmin kuin tosissa. Mitä oon lukenut muitten tarinoita. Jos ei kunnalliselle niin yksityiselle sitten. Jos vaan suinkin rahaa on sen verran ylimääräistä.

Joo ja tuohon olotilan tottumiseen. Mäkin oon osittain vaistomaisesti muuttanut aika paljonkin ruokailutapojani (ei välttämättä kovin terveellisempään suuntaan). Syön vähintään kahden tunnin välein ellen useamminkin. Ehkä se huono olo olis useemmin jos en söis. Ja oon myös jo niin tottunut siihen vessassa ravaamiseen ja itkuherkkyyteen. Et kai niitä oireita on ku vaan alkaa miettimään. :grin Toisaalta helpollahan sitä pääsee kun ei ole tarvinut oksentaa kertaakaan. Pitäis kai vaan olla kiitollinen. Ja hei toi oli uusi tieto et oireet voi helpottsa just 8. viikon paikkeilla! Kiva kuulla. :happy:
No nyt on käyty ultrassa ja siellähän se pikkuinen oli niinkuin pitääkin. Laskettuaika muuttui päivää aiemmaksi :happy093
 
Täällä 9+6 menossa. Tuntuu, että se jatkuva etova olo alkaisi helpottamaan. Pari päivää ollut vähän mukavempi olo. Toki edelleen välillä yökin, mutta se etova olo ei ole ihan koko aikaa. Eilen syöty luumu teki myös mahalle ja koko ololle hyvää. Viikkoihin nähden olon helpottamista voisi jopa pikkuhiljaa jo odotellakin, mutta tietenkin heti alkaa myös pelottamaan.

Vatsatuntemukset ovat muuttuneet. Menkkamaiset kivut lieventyneet ja vähentyneet ja suurimmaksi osaksi vain repäisykipuja. Tänään sellainen tuli hieman outoon kohtaan. Oikeaan kylkeen. Melko ylhäälle, noin navan korkeudelle. Ollut sillä kohdalla kerran aikaisemminkin. Mietin jo umpilisäkettä kun jäi vähäksi aikaa kipuilemaan. Mutta nyt taas ei tunnu lainkaan. Ei kai vielä näillä viikoilla kivun pitäisi noin ylhäällä olla? Eli olisiko vain jotain muuta kuin kohdun kasvukipuja?

Uutena oireena nyt poskeen ilmestynyt afta. En muista, että minulla olisi sellaista koskaan ennen ollut. Mutta ilmeisesti raskauden hormoonimuutokset saattavat niille altistaa.
 
Aamuisin selällä maatessa ei näy kumpua mutta iltaisin valtava pömppömaha... eli sanoisin että mulla vielä pääosin turvotusta :confused:
 
Vaikka eilen verta vähän tulikin, niin jäi siihen onneksi eikä ole ollut kipuja. Paitsi että migreeni alkoi, joten yritän lohduttautua, että nyt olisi muuten menkkojen ollut aika alkaa (mulla migreeni aina kun menkat). Olo on kyllä tosi heikko, kun ei voi tuttuun tapaan ottaan lääkkeitäkään. En ota edes parasetamolia, koska viimeksi se ei (tietty) auttanut mitään. Onko teillä muilla sellasta, että hyvä kun jaksaa pystyssä pysyä? Mulla kaikki tekeminen on tosi ponnistelua ja vielä tää migreeni kaiken päälle.. toisaalta ihanaa kun on oireita, mutta tätä migreeniä en enää tähä kaipais!
 
Vaikka eilen verta vähän tulikin, niin jäi siihen onneksi eikä ole ollut kipuja. Paitsi että migreeni alkoi, joten yritän lohduttautua, että nyt olisi muuten menkkojen ollut aika alkaa (mulla migreeni aina kun menkat). Olo on kyllä tosi heikko, kun ei voi tuttuun tapaan ottaan lääkkeitäkään. En ota edes parasetamolia, koska viimeksi se ei (tietty) auttanut mitään. Onko teillä muilla sellasta, että hyvä kun jaksaa pystyssä pysyä? Mulla kaikki tekeminen on tosi ponnistelua ja vielä tää migreeni kaiken päälle.. toisaalta ihanaa kun on oireita, mutta tätä migreeniä en enää tähä kaipais!

Toi veren tulo jättää kyllä aina pari sydämenlyöntiä väliin... mulla tullut jo kaks kertaa vessassa käydessä. Ekan kerran uudenvuodenaattona aamulla, sattui olemaan just niinä päivinä kun menkat olis pitäny alkaa. Sen jälkeen käytiinki varhaisultrassa ja kaikki oli kunnossa. Toisen kerran tuli tossa pari päivää sit keskellä yötä kun kävin vessassa ja aamulla herätessä toivo vaan et olis ollu pahaa unta... onneks loppu yhtä nopeesti kun alkokin mut ei tosiaan oo kiva tunne mikä siitä tulee!!
 
Takaisin
Top