Oireet

Olipas huojentavaa käyä eilen neuvolassa ja nähdä ultrassa, kaikki oli hyvin ja alkio vastasi viikkoja 9+1 niinkuin pitääkin. Oon panikoinu ku oon ollut oikeastaan täysin oireeton. Ainoastaan joulun aikaan (viikkoja kai noin 6) parina päivänä oli vähän paha olo. Toki välillä on ollu itku herkässä mitä oudommista syistä, mutta monestikkin normikierron lopussa itken kaikesta. Olikin niin kiva nähdä pikkunen ultrassa ja nähä kun sydän sykki:Heartred eli kaikki oireettomat panikoijat, oireettomuus ei aina tarkota pahaa :angelic:
 
Sen mitä taaksepäin selailin, niin kukaan muu ei mainitse närästystä. Yyh niin inhaa. Ja nyt on iltapainotteisesti huono olo joka päivä. Mystillistä sillä ensimmäisen lapsen kohdalla olin tosi oireeton. Mistä moinen mahtaa johtua? 8+1
 
Mulla on ollut tämän raskauden aikana närästystä, mitä mulla ei ikinä oo. Inhottava riesa kun sattuu tulemaan. Ja mua on kans hikottanut tosi usein tämän raskauden aikana. Muuten oireina on väsymystä ja oksentanut oon joulupäivästä asti lähes joka päivä. :wacky:

Nyt 8+6 (menkoista laskettuna 10+3)
 
Mulla edelleen aivan kamala pahoinvointi ympäri vuorokauden nyt viikkoja 11+4.

Maha ei ole vielä pahemmin kasvanut ja toivoisinkin sen pysyvän vielä piilossa jonkin aikaa. Ekan kohdalla tuli kyllä joskus viikolla 13 esille. Katsotaan miten nyt käy
 
Mulla on muuten ajoittain tota närästystä. Se on tosi inha vaiva. Välillä kun oksettaa ja kuvottaa totean sen olevan närästyksen syytä.
 
Täällä jatkuu kanssa tää älytön pahoinvointi ja oksentelu. Tänään pitäis saada taas lisää sairaslomaa. Öklötys on ruennu viemään yöunia. Maha näkyy jo. On ollu turvoksissa monta viikkoa ja raskautta on tosi hankala pitää salassa.

Rv 11+1
 
Mä yritän mennä tänään töihin. Koko viikonlopun makasin ja oksensin. Oli pomollekin pakko kertoa sairasloman syy. Oletteko muut olleet miten sairaslomalla?

Ja kyllä täälläkin on närästystä. Pyrin nukkumaan parilla tyynyllä, ettei olisi ihan makuuasennossa öisin.

9+3
 
Hui teitä :eek: tsemppiä oksennusten ja närästusten kanssa kamppaileville!

Itellä yhä vain aamupalan oksentaminen tunti syömisen jälkeen, joka on ohi nopeasti ja sit alkaa jo normaalimpi päivä. Kaikkina aamuina ei edes sitäkään, esim eilen.

Vaihdoin raskausvitamiinin jonka oon yrittänyt ottaa iltapalan yhteydessä kun huomasin että se aiheuttaa pahaa oloa, sellaista vellotusta... :wtf: Ostan kohta toiset vitskut kun ihan järjetöntä olla huonoissa oloissa jonkun vitamiinin takia!

Tänään 11+6
 
Täällä myös pahoinvointi jatkuu. Närästystä myös on päivittäin. Nyt aamupalaksi mehujää ja vapaapäivän kunniaksi päikkäreille :grin
Rv 11+0
 
Täällä aamu alkoi migreenillä :s viimeks ollutkin migreeni viime raskaudessa! Sahalaidat silmissä ja sitten pää särkee niin että oksettaa :/
 
Täällä alkaa myös pahin väsymys ja pahoinvointi helpottaa. Luulen, että myös hyvä monivitamiini auttaa jonkin verran tuohon väsymykseen. Pahoivointi pysyy poissa kun muistaa illalla syödä kunnolla ja heti aamulla herättyä. Rinnat on kasvaneet kuppikoolla, eikä loppua näy. Inhottava ummetus on ollut jo viikolta 6 asti. Väsymyksen tilalle on nyt tullut iltaisin unettomuutta :wideyed: Yöt valvottaa liki 3 asti tai sitten kun herää yöllä vessaan, ei enää saa unta millään! Mielialan vaihtelut myös aika rankkoja, sekä itselle että miehelle! :dance018 Vaivasta toiseen siis mennään, hehkeyttä odotellessa :laughing021

9+5
 
Mulla ei oo pahoinvointia ollu olleskaa onneks! Rinnat on viel vähä ollu kipeet ja turvonnu. Ja toi ummetus ollu itelläki, aluks oli tosi tukalaa mut nyt seki onneks jo vähä helpottan :) mullakii iltasin ollu tot unettomuutta ja yleensä aamul 5-6 aikaa pitäs vessaa herätä ja mies lähtee sillon töihin ni sen jälkee ei meinaa saada unen päästä kiinni millää.. Mullaki paljo ollu mielialavaihteluita ja ku lopetin tost noin vaa tupakan polton ni sekii kiristäny hermoja enempi. Masu aika turvoksis vielä, vaatteet alkaa jo kirraamaa :D 10+4
 
Mulla ei oo pahoinvointia ollu olleskaa onneks! Rinnat on viel vähä ollu kipeet ja turvonnu. Ja toi ummetus ollu itelläki, aluks oli tosi tukalaa mut nyt seki onneks jo vähä helpottan :) mullakii iltasin ollu tot unettomuutta ja yleensä aamul 5-6 aikaa pitäs vessaa herätä ja mies lähtee sillon töihin ni sen jälkee ei meinaa saada unen päästä kiinni millää.. Mullaki paljo ollu mielialavaihteluita ja ku lopetin tost noin vaa tupakan polton ni sekii kiristäny hermoja enempi. Masu aika turvoksis vielä, vaatteet alkaa jo kirraamaa :D 10+4

Totta! Mulla sama juttu myös tuon tupakan kanssa, enpä ole tullut edes ajatelleeksi, että kiristäisi. Sujuvasti mennyt raskauden piikkiin ajoittain lähes maaninen käytökseni :smiley-angelic006 Täytyy varmaan alkaa meditoimaan tms :joyful: Juu vaikkei kuuleman mukaan näillä viikoilla suurta masua vielä pitäisikään olla niin tuossapa vaan näyttää pömpöttävän! Kävin jo ostamassa ensimmäiset mamafarkut kun alkoi nuo legginsit kyllästyttää ja ahh ihan loistavat - suosittelen!
 
Mä kans luulin jo, että tää pahoinvointi alkais helpottaa, kun tässä oli yksi aamupäivä, jolloin oli jo suht normaali olo. No eipähän se helpottanut ja tänään oksensin tyylikkäästi keittiön lattialle, kun en ehtinyt vessaan saati ees keittiön lavuaarille mennä. :meh: Esikoisesta mulla tais helpottaa pahoinvointi joskus rv 11 tai aiemmin ja se kyllä kesti kuukaudenpäivät. Nyt on tätä pahoinvointia kestänyt kyllä myös kuukauden, mutta olotila senkun vaan pahenee. No esikoisesta olinkin tosi huolissaan, kun yhtäkkiä raskausoireet loppuivat ja odottelin reilun viikon oireettomana, että pääsin ultraan ja olin varma, että vauvalle on sattunut jotain, mutta kaikki olikin onneksi hyvin. Nyt ois ultraan reilu viikko aikaa..

Ja hyi tuo närästys on ikävää. :sour: Kärsin siitä useita kuukausia esikoisen ajalta..
 
Totta! Mulla sama juttu myös tuon tupakan kanssa, enpä ole tullut edes ajatelleeksi, että kiristäisi. Sujuvasti mennyt raskauden piikkiin ajoittain lähes maaninen käytökseni :smiley-angelic006 Täytyy varmaan alkaa meditoimaan tms :joyful: Juu vaikkei kuuleman mukaan näillä viikoilla suurta masua vielä pitäisikään olla niin tuossapa vaan näyttää pömpöttävän! Kävin jo ostamassa ensimmäiset mamafarkut kun alkoi nuo legginsit kyllästyttää ja ahh ihan loistavat - suosittelen!

No mie heti plussa testin jälkee vähensin tupakan polttoo, ennen poltin sen askin ja vähensin 2 röökii per päivä ja nyt oon ollu 2 viikkoo täysin ilman röökiä, nyt alkaa jo helpottaa ettei tuu sellasia raivokohtauksii ku viikko sitte :D mie kans kattelin noit mamafarkkui viikonloppuna, mut viel en ostan ku omat housut mahtuu viel jotenki jalkaa :D
 
Täällä aamu alkoi migreenillä :s viimeks ollutkin migreeni viime raskaudessa! Sahalaidat silmissä ja sitten pää särkee niin että oksettaa :/

Helpottaako? Otitko jotain lääkettä? Mä en viikonloppuna ottanu omia migreenilääkkeitä, koitin vaan nukkua ja levätä.. minua auttoi yllättäen myös kylmä jääpussi otsalla, kannattaa kokeilla!
 
Yks hyvä puoli täs pahoinvoinnissa on toi tupakoinnin lopettaminen! Yhtään ei tee mieli, oksettaa ajatuskin!
 
Väsy väsy väsy, melkeinpä ainoa raskausoire. Voisin vaan nukkua. Tekisi mieli olla sairaslomalla väsymyksen takia...
 
Onko muilla alkanut naama kukkimaan? Mulla ei ole koskaan aiemmin ollut näin paljon finnejä. :shifty: ennen plussaa alkoi ylityöpäivän aikana kasvamaan kunnon paise naamaan, aattelin sillon että nyt se tatti oikeasti kasvaa otsaan. Mutta aiemmin ollut ihan hyväkuntoinen iho ja nyt vaan finniä pukkaa. :sad001 Hiuksetkin alkaa rasvoittumaan heti kun saa edellisestä pesusta kuiviksi. Pieniä juttuja.. Mutta ai että kun on hehkeä olo. :bag:
 
Oon selvinnyt lievähköllä äklötyksellä, mutta sekin ärsyttää kun esikoisesta ei ollut mitään oireita. Mutta tämä väsymys, paleleminen ja jatkuva pinnan kireys! Tekisi mieli kiikuttaa esikko hoitoon ja maata sängynpohjalla vähintään pari vuorokautta. :arghh: :dead:
 
Takaisin
Top