Oireet

Minäkin olen ihmetellyt että kuvittelenko vai onko illalla pahoinvoitia ihan oikeasti?! Hah, raskaana muka aamupahoinvointia.. nytkin söin kyllä ihteni ihan täyteen jolla yleensä se nälästä johtuva pahoinvointi lähtee, mutta eipä lähtenyt..
 
Mulla ollut tää pahoinvointi koko 4 viikkoa iltapainotteista
 
Mahtaiskohan täällä jo etominen vähentyä, eilen ja tänään enää vähäistä ja sekin vähäinen johtuu varmaan siitä, että ruokailuväli piteni liikaa. väsymys kuitenkin kasvaa :sleep011


rv10+2
 
Mulla kun se koko päivä kökkö olo väistyi, tilalle tuli iltapahoinvointia, lievää sellaista kylläkin :D
 
Mulla aaltoilee. Eilen oli kurja päivä, oksentanut en vieläkään mutta oksetti ihan älyttömästi. Tänään sitten taas parempi.
Aamusta alkaa, ja päättyy joskus neljän maissa - sitten nyt ihan myöhäisillasta tulee taas etova olo.

Hiusten värjäämisestä: itse taloudellisista mutta myös raskaushaavesyistä annoin oman värin tulla pari vuotta sitten. En siis ole värjännyt kertaakaan, enkä varmaan uskaltaisi värjätä. Jotenkin kaikki mystiset kemikaalit pelottaa niin paljon, että meikeissä ym. katson kans tosi tarkkaan, ettei ole mitään pahis-kemikaaliksi epäiltyä (kuten parabeeneja). Tuplatarkkaan nyt kun on toi matkustaja.

Niin ja nyt 8+1
 
Täällä mennään 8+6 ja oireet ovat melkein kaikki hellittäneet. Rinnat vähän kipeät ja toki väsyttää, mutta väsymystä nyt voi olla muutenkin. Koko alkuaika rinnat olleet todella kipeät, huimannut ihan hirveästi ja etova olo ja toki alavatsassa ollut nippailua. Oksentanut en kertaakaan. Alusta muistan myös sen, että vesi maistui ihan kamalalle! Siitä ensin epäilinkin mahdollista raskautta kun muuten olen veden suurkuluttaja.... Toivon mukaan oireiden häviäminen on vain hyvää tuuria eikä kerro pahemmasta. Varhaisultrassa en ole käynyt kun mies jostain syystä ei missään nimessä halua. Haluaa, että mennään vasta ensimmäiseen viralliseen... jotain miesaivoituksia taas, mitä en ihan ymmärrä....
 
Meillä taas mies ei halua nähdä esimerkiksi raskaussovelluksista niitä kuvia siitä miltä alkio näyttää milläkin viikolla. Kuulostaa hassulta, mutta luulen että hän haluaa ajatella vain vauvaa eikä halua mieleensä kuvia epämääräisistä katkaravuista :D Varhaisultraan onneksi sentään tuli! Voikohan teillä olla jotain samanlaista April? Tai kai sitä voi vaan olla myös huolissaan, eikä halua turhaan innostua. Ota nyt noista miehistä selvää!

Täällä taas pieni aamupalalepo, kohta täytyis lähteä kirjottelemaan työsopimusta. Toivottavasti ei kovin paha olla yllätä kesken kaiken :D
 
Mulla on huono olo koko ajan. Eilen oksensin ekaa kertaa ja en taida tästäkään aamusta selvitä ilman ykää. Rinnat on kasvaneet varmaan kuppikoolla, mahaa turvottaa, repäisykipuja, väsymystä ja koko ajan olis nälkä.

Tänään rv 6+6
 
Mulla tekee mieli vettä, mutta se maistuu ihan kauheelle! Tuoremehut menee alas. Vedestä heti lentä laatta. En tiiä pitäskö tänään kokeilla kaupan pullo vettä, josko se kelpaisi. Onko muilla muuten näitä yökkimisiä? Ihan yhtäkkiä vaan tulee yökkirefleksi vaikka makaisin paikallani. Melko ihmeissäni oon tämän kanssa. Ei mikään haju laukase, se vaan tulee.

10+3
 
Mulla on kans taas kaikki vähäisetkin oireet kadonneet ja tällä hetkellä ei tunnu yhtään siltä että olisin raskaana :sad001 Eka neuvola on onneks perjantaina mutta saa nyt nähdä onko siitä mitään apua. Viikot nyt 7+4
 
Hah, kävin aamulla verinäytteissä ja pyörryin. Yleensä en ole koskaan pyörtynyt verinäytteissä, eikä minua piikit millään tavalla pelota, mutta nyt heitti vintin aivan pimeäksi. Labrahoitaja sanoi että luultavasti johtuu siitä että raskaana oleva elimistö haluaisi pitää kiinni kaikesta omastaan niin kovasti että pisti kovasti hanttiin. Ei mikään mukava tunne. 11+1.
 
Mulla on kans taas kaikki vähäisetkin oireet kadonneet ja tällä hetkellä ei tunnu yhtään siltä että olisin raskaana :sad001 Eka neuvola on onneks perjantaina mutta saa nyt nähdä onko siitä mitään apua. Viikot nyt 7+4
Mulla sama juttu. :sad001 Tänään 8+4 ja oireet alko helpottamaan n. viikko sitte. Rinnat on viel turvonneet ja vähän kipeät. Mutta ei läheskään niin paljon kun alussa. Ärsyttää kans tosi paljon tämä "normaali" olotila! Toki siinä mielessä hyvä et töissä jaksaa olla hyvin! No kyl mulle tulee herkemmin huono olo jos ei oo syöny pitkään aikaan.. Tulee heikko olo mikä ei normaalitilassa tulis. Mutta jep, pieni paniikki on päällä eli tiedän miltä susta tuntuu. Mä ajattelin käydä hakemassa kaverilta dopplerin lähiaikoina jos vaikka sais sydänääniä kuuluviin.. Niin pitkä aika vielä nt-ultraan. Mä siis kävin 7+5 varhaisultrassa ja siellä kaikki ok. Ootko sä käyny va-ultrassa?
 
Itsellä nyt viikkoja 9+2 omien laskujen mukaan. Ultrassa en ole käynyt ja eka neuvolakin ylihuomenna.. olot on nyt vaan sellaiset että epäilen onko masussa mitään elävää:/
Viikolla 6 alkoi iltaisin hirveä väsymys ja tosi kevyt ällötys.. nämä loppuivat 8 viikolla ja nyt ei todellakaan ällötä joka ilta. Ainut oire tällähetkellä oikeastaan todella kipeät, kivikovat ja paisuneet rinnat. Sain dopplerin lainaksi ja ajattelin etten sitä kokeile mutta miten kävikään. En eilen saanut mitään kuulumaan ja sen takia varmaan ressaa [emoji30] ei ois pitänyt
 
Mulla sama juttu. :sad001 Tänään 8+4 ja oireet alko helpottamaan n. viikko sitte. Rinnat on viel turvonneet ja vähän kipeät. Mutta ei läheskään niin paljon kun alussa. Ärsyttää kans tosi paljon tämä "normaali" olotila! Toki siinä mielessä hyvä et töissä jaksaa olla hyvin! No kyl mulle tulee herkemmin huono olo jos ei oo syöny pitkään aikaan.. Tulee heikko olo mikä ei normaalitilassa tulis. Mutta jep, pieni paniikki on päällä eli tiedän miltä susta tuntuu. Mä ajattelin käydä hakemassa kaverilta dopplerin lähiaikoina jos vaikka sais sydänääniä kuuluviin.. Niin pitkä aika vielä nt-ultraan. Mä siis kävin 7+5 varhaisultrassa ja siellä kaikki ok. Ootko sä käyny va-ultrassa?
En ole käynyt varhaisultrassa ja mietin koko ajan että pitäiskö mennä vai ei. Mutta ajattelin kokeilla ekaks perjantaina neuvolassa valittaa minkä pystyn et jos vaikka ultraisivat. Enhän mä millään voi odottaa vielä kuukautta että saan varmistuksen siitä että tuolla jotain on.
 
Hei kaikki huolehtijat,

luin juuri jostakin, että noin viikolla 8 oireet saattavat hyvin helpottua ihan siksi, että istukka ottaa vetovastuuta ja hormonien määrä laskee! Itse ainakin yritän uskoa siihen mieluummin, koska onhan se nyt jo todennäköisempää kuin keskenmeno.

Itsellä siis kanssa tuntuu, että "pahin" on ohi. Toisaalta uskon myös, että tähän outoon oloon tottuu viikkojen kuluessa, ja siksi se alkaa tuntua normaalilta. Esim. ruokatapojani olen muuttanut nyt niin, että ei ehdi tulla kovin huono olo, ja nyt pienten välipalojen syöminen aterioiden sijaan tuntuu jo ihan normaalilta.
 
Suosittelen Sehri! Ihan vain sen mielenrauhan takia. Vaikka no mulla se nyt ei silti montaa päivää kestänyt. Mutta kuitenkin. Kyllä se oli tosi mukava nähdä että siellä ollaan oikeassa paikassa ja sydän sykkii. :) Ja silloin jo siis oli oireet lieventyneet. Mä pääsin kunnalliseen va-ultraan km:n takia ja siksi että menkkoja ei ehtinyt tulla ennen uutta raskautta. Mutta kannattaa kinuta! Luulen et toisissa neuvoloissa pääsee herkemmin kuin tosissa. Mitä oon lukenut muitten tarinoita. Jos ei kunnalliselle niin yksityiselle sitten. Jos vaan suinkin rahaa on sen verran ylimääräistä.

Joo ja tuohon olotilan tottumiseen. Mäkin oon osittain vaistomaisesti muuttanut aika paljonkin ruokailutapojani (ei välttämättä kovin terveellisempään suuntaan). Syön vähintään kahden tunnin välein ellen useamminkin. Ehkä se huono olo olis useemmin jos en söis. Ja oon myös jo niin tottunut siihen vessassa ravaamiseen ja itkuherkkyyteen. Et kai niitä oireita on ku vaan alkaa miettimään. :grin Toisaalta helpollahan sitä pääsee kun ei ole tarvinut oksentaa kertaakaan. Pitäis kai vaan olla kiitollinen. Ja hei toi oli uusi tieto et oireet voi helpottsa just 8. viikon paikkeilla! Kiva kuulla. :happy:
 
Mullakin näytti hetken siltä, että pahoinvointi on ohi. Ja p*skat. Viimeiset Kaks päivää 24/7 ja pahempia kun aiemmin. Tänää aamulla heti, jos ei syö ajoissa. 11+1.
 
MInulla nyt jatkuvasti etova ja väsynyt olo, viikkoja 7+0. Käy kateeksi teitä, joilla pahoinvointi alkaa jo helpottamaan, itse tässä kauhulla odottelen että miten pahaksi tämä menee. MIten te pahoinvoivat olette pystyneet käymään töissä? Vai oletteko tarvinneet sairauslomaa?
 
MInulla nyt jatkuvasti etova ja väsynyt olo, viikkoja 7+0. Käy kateeksi teitä, joilla pahoinvointi alkaa jo helpottamaan, itse tässä kauhulla odottelen että miten pahaksi tämä menee. MIten te pahoinvoivat olette pystyneet käymään töissä? Vai oletteko tarvinneet sairauslomaa?

Sairaslomaa ja suolaliuosta suoneen olen tarvinnut. Kuukauden verran olen ollut jo sairaslomalla tämän oksentelun vuoksi. Näyttää vaan jatkuvan samanlaisena edelleen. Mitään menoja ei voi suunnitella etukäteen. Ja nyt menossa 10+4.
 
Takaisin
Top